Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:02

Als het om gas gaat dus niet. Europa is verreweg de grootste afnemer van Russisch gas. En meer naar China gaat niet, zoals hierboven al werd uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:07

mysa schreef:
Als het om gas gaat dus niet. Europa is verreweg de grootste afnemer van Russisch gas. En meer naar China gaat niet, zoals hierboven al werd uitgelegd.

Maar jij denkt werkelijk dat poetin denkt acht wat zielig nou hier heb je het gas weer? Hij verbrand het nog liever dan het aan ons geven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:09

Binck8 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja ik ga vanmiddag warme pyjamajas en huispakken scoren. Er is hier geen primark maar tips voor goedkope warme pakken zijn welkom. :+

Op de site van de Hema staat ook een grote draagbare deken met mouwen en hoodie voor 15 euro. Van fleece, in zwart en rose.
https://www.hema.nl/cadeau/voor-wie/voo ... 60055.html

Die moet ik hebben!

Heb een mooi groen pak gekocht bij de New Yorker voor thuis (heb hem nu lekker aan).

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:15

Wat een goed idee.
De hoodie ga ik ook kopen wat handig

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:19

Net 2 besteld

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:20

Spenk schreef:
mysa schreef:

Maar jij denkt werkelijk dat poetin denkt acht wat zielig nou hier heb je het gas weer? Hij verbrand het nog liever dan het aan ons geven.

Nee waarschijnlijk niet inderdaad maar het is juist de Russische bevolking die met de economische problemen zit straks

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:22

Gitana schreef:
Spenk schreef:

Nee waarschijnlijk niet inderdaad maar het is juist de Russische bevolking die met de economische problemen zit straks

Net zoals Europa geeft Rusland geen reet om z'n eigen bevolking. De elites lijden niks van oorlogen spelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:32

Zijn toch aardig wat Russische elites van de vierde verdieping gevallen of tegen een kogel of mes aangelopen het laatste half jaar. Incl hun gezinnen in sommige gevallen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:01

Citaat:

Puur naar de cijfers kijken gaat dat ernstig meevallen. Er zal schaarste aan bepaalde producten komen, maar de belangrijkste producten heeft Rusland zelf in huis en het heeft de handelsbelangen met China behoorlijk aangehaald.

Ik denk dat mede door 'de sancties' zo in het nieuws te brengen mensen echt zwaar overschatten hoeveel pijn dit de Russen doet.
De sancties zijn vooral vervelend voor de rijke kliek elite in Rusland en was bedoeld om hen pijn te doen in de portemonee. Maar iemand met miljarden een paar miljoen afpakken is niet leuk, maar echt lijden..mwah.

Blijk ook dat Putin daar geen hulp bij nodig heeft, want er zijn er heel wat onder verdachte omstandigheden overleden.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:07

BigOne schreef:
Valerie93 schreef:
Ook ik kom mij in dit topic melden. Ik ga dit huis proberen te kopen(Wat 95% lukt) van mijn ex, althans dit huis is van ons samen maar hij gaat eruit.

Nu staat het oude contract op zijn naam en kan ik dus helaas niet overnemen.
Nu was ik aan het kijken wat voor mij de beste optie is maar jeetje wat lastig! Om de elektra maak ik mij niet druk, heb het hele dak vol zonnepanelen liggen. Heb gerekend met 1200kwh wat ik zelf verbruik en de panelen hebben dit jaar al 3200kwh opgeleverd.
Maar het gas vind ik vrij lastig in te schatten.

Ik zou nu rond een maandbedrag van 320 euro ongeveer gaan uitkomen voor een rijtjeswoning(72m2) uit 1923. Wat deels geïsoleerd is en vernieuwd.

Dan heb je veel elektriciteit over, zorg dat je daar gebruik van maakt , airco erbij, stralingspanelen, kachel. Scheelt waarschijnlijk een klap gas.

Helaas heb ik erg weinig "extra" budget over. Was al aan het kijken voor een convector kachel. Maar heb geen evering met dat soort dingen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:12

Faelynn schreef:
Steenbok12 schreef:
Gewild zijn ze wel. Ik was bezig met offertes.. met 1 bedrijf scheelde het op papier al zo'n 450 euro. Overigens hebben die op zijn minst pas in december ergens tijd. Dus plaats nu toch maar voor meer. Is hij er vast ipv straks weer leverings problemen. Die 2 maanden met airco stoken haalt het er ook wel weer uit. Achterlijke bedoelingen haha. Vrijdag kwam nog iemand kijken. Maargoed had de afspraak mondeling maar vast gemaakt bij de ander.

Van een airco of warmtepomp?

Ik heb alleen airco offertes opgevraagd, een warmtepomp is sowieso te duur. Maar hier zat er zelfs 1800 euro tussen de verschillende offertes voor exact de zelfde airco. Een bedrijf kwam hier langs en eerst moest die 3500 kosten, toen 2900, toen kon het als we nu direct besliste ook nog wel naar 2500, daar heb ik dus voor bedankt, zelfs na al die korting nog te duur, en ik hou helemaal niet van dat spelletje en "nu" beslissen.
Totaal 5 offertes gehad, niet voor de betaalbaarste gegaan, want daar kon ik geen reviews van vinden, en een ander wel, maar die hadden slechte reviews, dus dat voelde toch niet helemaal goed. Uiteindelijk gegaan voor degene met wel een net tarief, maar ook met goede google reviews. Alle bedrijven konden hier installeren binnen 3 weken, dus die lange wachttijden herken ik niet zo. Heb 1,5 week geleden akkoord gegeven en ze komen morgen. Vind het wel spannend eerlijk gezegd haha, hoop echt dat ze het goed doen, gaat om zo veel geld.
De prijzen hiervan lopen overigens ook snel op, want ik had dit voorjaar al in gedachten om een airco te laten plaatsen, dus was toen vast beetje rond gaan kijken naar de prijzen, kwam nog een oude advertentie tegen van de tarieven voor de airco's, in Februari lagen de prijzen nog ongeveer €300 euro lager dan nu. Beetje spijt wel dat ik het toen niet meteen gedaan heb, maarja toen waren de gasprijzen ook nog niet zo absurd natuurlijk.
En ik voel de bui wel hangen dat ze nog duurder gaan worden

HAHAHAHAHA!! Het lijkt wel of wij hetzelfde bedrijf over de vloer hebben gehad. Hier kwam iemand voor twee airco's (woon- en slaapkamer) en een splitunit. Ik heb wel gekozen voor een airco met ingebouwde luchtreiniger. Hij begon met €6418,- en vroeg wat ik daarvan vond. Nou, veel te duur! Toen werd het gelijk €5623,- als ik gelijk zou beslissen. Maar dat deed ik niet. Voor welk bedrag ik dan wel meteen zou beslissen. Nou, voor geen enkel bedrag, ik wil er eerst over nadenken. Ik hou ook echt niet van dat soort spelletjes. Je weet ook gewoon gelijk dat je geen eerlijke prijs krijgt.
Bedrijf 2: Exact dezelfde airco's (zelfde merk, splitunit en luchtreiniger) voor €4.386,- en ze konden komende week al geplaatst worden.
Alleen wordt as we speak mijn buitenmuur aan de binnenkant geisoleerd (geen spouwmuur) en ben ik volgende week jarig. Dus een weekje uitgesteld. 19 en 20 september worden ze geplaatst en begin november de zonnepanelen (ook die kunnen nog relatief snel geleverd worden als je even goed zoekt).

Afbeelding

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:26

purny schreef:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10487352/brussel-neemt-drastische-maatregelen-op-energiemarkt
Brussel neemt drastische maatregelen op de energiemarkt. De Europese Commissie zet een prijsplafond op Russisch gas. Daarnaast moet het energieverbruik in de EU verplicht omlaag en komt er een limiet op de winsten van energiebedrijven. 'Het is tijd dat de energiebedrijven hun solidariteit tonen,' zei Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie.

Hopelijk is het plafond nu bereikt

Met deze prijzen gaat dát voornemen iig wel lukken… :')

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:33

Spenk schreef:
mysa schreef:

Nee, dat denk ik niet. Het betekent alleen wel dat het niet langer leveren aan Europa, Rusland een gevoelige inkomstendaling oplevert.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:36

@Cynthia82
Ja dus echt precies zoals jij het verteld hahaha, eerst een heel verhaal, hele pand werd gemeten alsof we al akkoord hadden gegeven, zelfs nog een presentatie en dan na een uur vragen wat we er van vinden. Ik dacht ook uuhhh nouja we willen een airco, daarvoor ben je hier, maar ben vooral benieuwd naar de kosten :') nouja en toen nog dat spelletje met korting hier korting daar als je maar nu beslist, vreselijk, ik wil er gewoon even over nadenken en vergelijken. En ik hou van duidelijkheid en transparantie, dus met zulke bedragen/kortingen en pressure was m’n vertrouwen al aardig weg.
Ik had natuurlijk al wel andere offertes gehad waardoor ik een beetje wist wat de prijzen waren, dus aangegeven dat ik een maximaal bedrag gespaard had van 2000 En meer gewoon echt niet ging worden, wou m’n moeder bijna ja zeggen en geld bij gaan leggen. Ik zo kuch kuch mam, kan ik je even onder vier ogen spreken :')
Heeeel blij dat we t niet gedaan hebben, heb nu 1700 betaald ipv 2500.
En daarnaast was je trouwens ook nog verplicht een onderhoudscontract af te nemen voor minimaal 5 jaar. Ala iets van €170 per jaar voor alleen onderhoud, maar dan kreeg je nog wel voorrijkosten ed, of anders iets van €370 per jaar inclusief spoedreparatie en voorrijkosten.
Toedels, huidige bedrijf adviseert een keer per jaar onderhoud en dat kost €75 zonder verplichtingen, all in, behalve materiaal als er iets stuk is uiteraard. Maar dat schijnt zelden te gebeuren.

Hij is hier trouwens vandaag geplaatst, maar dan door een ander bedrijf uiteraard haha (en dus 800 goedkoper dan “de beste” prijs die het bovenstaande bedrijf kon bieden :Y) )
Zeer tevreden, netjes gewerkt, aardige mannen en de airco hing binnen 2 uur. Het mailcontact liep wat stroef dus vond t best spannend, maar dat hebben ze vandaag meer dan goedgemaakt, duidelijk vakmannen en geen marketing communicatie medewerkers haha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:02

Wij hebben écht dezelfde meneer aan tafel gehad _O-
Dat inderhoudscontract ook ja, €4,50 per week (per week ook) of €7,25 :')
Presentatie via zijn tablet en plant hij ook 1000 bomen per jaar?

Geniet van je airco! Hier dus 19 en 20 september. Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 07-09-22 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:03

Spenk schreef:
mysa schreef:

Nee. Maar ik hoop dat hij wel voelt dat hij roebels in de fik zet daarmee. Emotioneel raak je hem niet. Financieel wel.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:06

Toevallig hoorde ik vandaag iemand zeggen dat Poetin hierop heeft gereageerd met ‘als Europa dat doet, komt er niets meer van Rusland naar Europa. Niet alleen geen gas, maar helemaal niets meer.’

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:07

Wat komt er eigenlijk nog meer daarvandaan? Ik heb echt geen idee :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:08

MyWishMax schreef:
Wat komt er eigenlijk nog meer daarvandaan? Ik heb echt geen idee :=

Wodka :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:10

:') Oke, die heb ik wel nodig voor mijn saus! _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:11

Citaat:
Nederland is een belangrijke handelspartner van Rusland. Naast olie en aardgas importeren Nederlandse bedrijven ijzer, staal, steenkool, koper, kurk en houtwaren uit Rusland.

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie ... %20Rusland.
Lijkt me ook voor Rusland wel aardig zeer doen. Ze bijten ook zichzelf er mee. Nog minder inkomsten voor de oorlog aan Oekraïne. Maar het zal Europa ook zeker pijn doen.

En zo komt de oorlog toch binnen sijpelen. Niet met geweren, maar qua handel

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:15

Maar daar staat ook dat er al een hoop verboden is door de sancties die al gelden? Hout, cement, meststoffen enzo zijn al verboden om in te voeren?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:17

Zag ik ook. Weet ook niet precies hoe dat zit

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:18

Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 07-09-22 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:20

Zitten trieste verhalen tussen, voornamelijk door de energieprijzen . Wanneer de regering dat nu eens met spoed oplost doen ze tenminste nog iets goed.