Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Als het om gas gaat dus niet. Europa is verreweg de grootste afnemer van Russisch gas. En meer naar China gaat niet, zoals hierboven al werd uitgelegd.
Binck8 schreef:MarlindeRooz schreef:Ja ik ga vanmiddag warme pyjamajas en huispakken scoren. Er is hier geen primark maar tips voor goedkope warme pakken zijn welkom.
Op de site van de Hema staat ook een grote draagbare deken met mouwen en hoodie voor 15 euro. Van fleece, in zwart en rose.
https://www.hema.nl/cadeau/voor-wie/voo ... 60055.html
Spenk schreef:mysa schreef:Als het om gas gaat dus niet. Europa is verreweg de grootste afnemer van Russisch gas. En meer naar China gaat niet, zoals hierboven al werd uitgelegd.
Maar jij denkt werkelijk dat poetin denkt acht wat zielig nou hier heb je het gas weer? Hij verbrand het nog liever dan het aan ons geven.
Gitana schreef:Spenk schreef:
Als het om gas gaat dus niet. Europa is verreweg de grootste afnemer van Russisch gas. En meer naar China gaat niet, zoals hierboven al werd uitgelegd.
Maar jij denkt werkelijk dat poetin denkt acht wat zielig nou hier heb je het gas weer? Hij verbrand het nog liever dan het aan ons geven.
Nee waarschijnlijk niet inderdaad maar het is juist de Russische bevolking die met de economische problemen zit straks
Citaat:Nee waarschijnlijk niet inderdaad maar het is juist de Russische bevolking die met de economische problemen zit straks
BigOne schreef:Valerie93 schreef:Ook ik kom mij in dit topic melden. Ik ga dit huis proberen te kopen(Wat 95% lukt) van mijn ex, althans dit huis is van ons samen maar hij gaat eruit.
Nu staat het oude contract op zijn naam en kan ik dus helaas niet overnemen.
Nu was ik aan het kijken wat voor mij de beste optie is maar jeetje wat lastig! Om de elektra maak ik mij niet druk, heb het hele dak vol zonnepanelen liggen. Heb gerekend met 1200kwh wat ik zelf verbruik en de panelen hebben dit jaar al 3200kwh opgeleverd.
Maar het gas vind ik vrij lastig in te schatten.
Ik zou nu rond een maandbedrag van 320 euro ongeveer gaan uitkomen voor een rijtjeswoning(72m2) uit 1923. Wat deels geïsoleerd is en vernieuwd.
Dan heb je veel elektriciteit over, zorg dat je daar gebruik van maakt , airco erbij, stralingspanelen, kachel. Scheelt waarschijnlijk een klap gas.
Faelynn schreef:Steenbok12 schreef:Gewild zijn ze wel. Ik was bezig met offertes.. met 1 bedrijf scheelde het op papier al zo'n 450 euro. Overigens hebben die op zijn minst pas in december ergens tijd. Dus plaats nu toch maar voor meer. Is hij er vast ipv straks weer leverings problemen. Die 2 maanden met airco stoken haalt het er ook wel weer uit. Achterlijke bedoelingen haha. Vrijdag kwam nog iemand kijken. Maargoed had de afspraak mondeling maar vast gemaakt bij de ander.
Van een airco of warmtepomp?
Ik heb alleen airco offertes opgevraagd, een warmtepomp is sowieso te duur. Maar hier zat er zelfs 1800 euro tussen de verschillende offertes voor exact de zelfde airco. Een bedrijf kwam hier langs en eerst moest die 3500 kosten, toen 2900, toen kon het als we nu direct besliste ook nog wel naar 2500, daar heb ik dus voor bedankt, zelfs na al die korting nog te duur, en ik hou helemaal niet van dat spelletje en "nu" beslissen.
Totaal 5 offertes gehad, niet voor de betaalbaarste gegaan, want daar kon ik geen reviews van vinden, en een ander wel, maar die hadden slechte reviews, dus dat voelde toch niet helemaal goed. Uiteindelijk gegaan voor degene met wel een net tarief, maar ook met goede google reviews. Alle bedrijven konden hier installeren binnen 3 weken, dus die lange wachttijden herken ik niet zo. Heb 1,5 week geleden akkoord gegeven en ze komen morgen. Vind het wel spannend eerlijk gezegd haha, hoop echt dat ze het goed doen, gaat om zo veel geld.
De prijzen hiervan lopen overigens ook snel op, want ik had dit voorjaar al in gedachten om een airco te laten plaatsen, dus was toen vast beetje rond gaan kijken naar de prijzen, kwam nog een oude advertentie tegen van de tarieven voor de airco's, in Februari lagen de prijzen nog ongeveer €300 euro lager dan nu. Beetje spijt wel dat ik het toen niet meteen gedaan heb, maarja toen waren de gasprijzen ook nog niet zo absurd natuurlijk.
En ik voel de bui wel hangen dat ze nog duurder gaan worden
purny schreef:https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10487352/brussel-neemt-drastische-maatregelen-op-energiemarkt
Brussel neemt drastische maatregelen op de energiemarkt. De Europese Commissie zet een prijsplafond op Russisch gas. Daarnaast moet het energieverbruik in de EU verplicht omlaag en komt er een limiet op de winsten van energiebedrijven. 'Het is tijd dat de energiebedrijven hun solidariteit tonen,' zei Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie.
Hopelijk is het plafond nu bereikt
Spenk schreef:mysa schreef:Als het om gas gaat dus niet. Europa is verreweg de grootste afnemer van Russisch gas. En meer naar China gaat niet, zoals hierboven al werd uitgelegd.
Citaat:Nederland is een belangrijke handelspartner van Rusland. Naast olie en aardgas importeren Nederlandse bedrijven ijzer, staal, steenkool, koper, kurk en houtwaren uit Rusland.