Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:29

MarjanB schreef:
Het kan in t echt altijd mee of tegen vallen. Als t past in je zoek plaatje zou ik wel gaan kijken vooral om ook beter een idee te krijgen van wat je precies wil.

Maar man wat een lelijke vloer _O-

Erg he? We zijn er even langs gereden en het ligt dus mega dicht bij de snelweg/treinspoor en dan nog een 50 weg voor je huis langs. Gaat hem niet worden dus. Vond het verder wel een grappig huis mits je er wat werk aan verricht. Maar dit is me qua locatie echt te druk (zijn in het verleden bij het huis hiernaast geweest en daar ook op afgeknapt). Had gedacht dat ie wat verder de Werkhorst op stond. Nou ja ook prima.

Oh LL dat is helemaal mijn smaak, ik hou echt van landelijk! Maar die huizen zijn hier op 1 hand te tellen. Nu vind ik de oude herenhuizen stijl ook prachtig hoor, daar heb je hier ook een paar stukken mee maar dan werkt mijn budget niet altijd lekker mee. :') Als dit huis voor dit geld in Meppel had gestaan dan had ik hem gisteren gekocht. *\o/*

Rosanna, ga je bouwen op Weideblick? Of nieuwveenselanden? En wat ga je verkopen? <<)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:53

Die boerderij is mooi maar niet erg groot

En drukte rondom huis nee dat wil ik ook niet meer

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:59

flooooo schreef:
Rosanna, ga je bouwen op Weideblick? Of nieuwveenselanden? En wat ga je verkopen? <<)

Whaha ik weet wat Rosanna gaat verkopen, ik zie een match :+

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:01

Alja schreef:
flooooo schreef:

Whaha ik weet wat Rosanna gaat verkopen, ik zie een match :+

Denk dat er geen match is :') .

Wij gaan bouwen in Ijhorst, aan de Ywehof en dan vrijstaand.
Wij gaan een tussenwoning verkopen aan de Randweg in Meppel. Wel ruim binnen jouw prijsklasse Floooo :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:50

flooooo schreef:
Erg he? We zijn er even langs gereden en het ligt dus mega dicht bij de snelweg/treinspoor en dan nog een 50 weg voor je huis langs. Gaat hem niet worden dus. Vond het verder wel een grappig huis mits je er wat werk aan verricht. Maar dit is me qua locatie echt te druk (zijn in het verleden bij het huis hiernaast geweest en daar ook op afgeknapt). Had gedacht dat ie wat verder de Werkhorst op stond. Nou ja ook prima.

snap ik heel goed, is ook nog wel een vrij drukke weg dacht ik? De doorgaande weg vanaf de snelweg naar Meppel/station? Meppel an sich is een leuk stadje, maar sommige prijzen daar...

Rosanna1990

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:29

flooooo, ben jij nu ook al woonachtig in Meppel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:14

freetorun schreef:
Ik denk dat als je de buitenkozijnen licht maakt en de vloer vervangt dat het een hele leuke woning is/kan zijn!

Same :D Dit is echt zo'n gevalletje door de niet zo glamorous inrichting en foto's heenkijken denk ik. Met een houten vloer ofzo heb je veel opgevangen denk ik. However, het moet je smaak zijn. Het is geen historisch pand qua sfeer, en als dit je prijsklasse is kan ik me voorstellen dat je iets veeleisender wordt qua uitstraling.

Huis van Listiglistje is prachtig, maar Energie label G, en die 2,81 ziet er ook uit dreigend uit :') al ken ik het niet, dat ze er een cijfer bijzetten. Dat zou ik zelf dan juist weer niet durven in deze tijd :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:10

Ja die is niet top geïsoleerd :') zacht uitgedrukt

Dan heb ik met mijn boerderij mazzel, energielabel B en alles opnieuw opgetrokken in 2006, goede isolatie, spouwmuren en dubbel glas, 13 zonnepanelen, houtkachels met 70m3 hout etc.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:45

Hier is de dame voor het label net weg. Nog bedankt voor de tip listiglistje! Super aardige vrouw, netjes, vriendelijk en niet te beroerd om naar Nijmegen te rijden.

Als iemand een label nodig heeft omgeving Eindhoven kan ik haar ook zeker aanbevelen!

Vandaag ook iemand gekomen voor offerte voor de verhuizing. Nu alleen volgende week het inmeten van de keuken in het nieuwe huis nog en dan is (mits de bank niet moeilijk doet) nu dan toch eigenlijk het gros geregeld.

Tot in juni het inpakken begint. Zit me af te vragen hoe ver van te voren ik daar mee ga beginnen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:40

Ja hele fijne dame! En mooi prijsje :D

Wanneer krijg je de sleutel?

Ik heb zelf veel opslag bij het nieuwe huis.
Dus zet daar alles voorlopig in.
Ik huur 2 x een vrachtwagentje en vaak met de trailer op en neer met spullen uit mijn huis.
Inpakken klein spul kan iedere dag een beetje.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:45

Ik laat me verhuizen. Kost wat, maar dat gesleep zelf zie ik echt niet zitten. Ken ook bijna geen mensen die ik zou durven te vragen om te helpen. Zal hooguit zelf wat spul verhuizen om wat nodig is om in het nieuwe huis aan de slag te gaan. Denk er ook over om gewoon mijn matras of zo vast mee te slepen en daar op de grond te gooien, zodat ik niet elke dag op en neer hoef te rijden.

1 juli sleutel nieuwe huis (ga er vanuit dat financiering goed komt). Ergens 11-14 juli verhuizen, moet de datum nog afstemmen. En dan 18 juli mijn eigen huis overdragen.

Wil eigenlijk zorgen dat het huis zo goed als verhuis klaar is op 1 juli.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:52

Ik zou dan alles van je eigen huis van te voren inpakken en matras en hoognodige zaken mee naar het nieuwe huis. (Dat laatste doe ik ook)

Schilderwerk etc kost toch ook wat tijd, als dat klaar is kan je er zo in.

Ik krijg 31 mei de sleutel en verwacht de oplevering van mijn huis pas eind juli. Dus ruim de tijd.
Hier gelukkig broer, viertal vrienden en een paar collega's die graag helpen :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:10

flooooo schreef:

Whaha ik weet wat Rosanna gaat verkopen, ik zie een match :+[/quote]

Denk dat er geen match is :') .

Wij gaan bouwen in Ijhorst, aan de Ywehof en dan vrijstaand.
Wij gaan een tussenwoning verkopen aan de Randweg in Meppel. Wel ruim binnen jouw prijsklasse Floooo :P[/quote]

Wel een mooi straatje, we zijn buren! Maar helaas woon nu in een twee kap.
Quote verkloot

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:11

Winged schreef:
flooooo schreef:

snap ik heel goed, is ook nog wel een vrij drukke weg dacht ik? De doorgaande weg vanaf de snelweg naar Meppel/station? Meppel an sich is een leuk stadje, maar sommige prijzen daar...

Klopt vanaf het tankstation kun je er net op kijken. Tegenover terra

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:18

LL dan vind je deze ook wel mooi: https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... vlinder-8/
Persoonlijk vind ik het veel geld voor de buurt en het huis, best onpraktisch ingedeeld en voor dat geld zou ik niet willen verbouwen.

Over die werkhorst, ik kan er zeker doorheen kijken en mijn man ook hoor maar het is gewoon de locatie met een A weg in je achtertuin, een spoor in je achtertuin en een 50 weg in je voortuin, tegenover een MBO.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:21

Snap ik wel hoor, als ik zo’n huis zou kopen dan zou ik juist een beetje op zoek zijn naar rust. Al die drukte eromheen zou mij dan ook niet aantrekken.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:26

Nee en het viel me bij het huis ernaast tegen (voor de meppelers, dat enorme ding met het gelige balkon in boerderij stijl) hoeveel last je van de snelweg hebt vooral. Trein viel me nog wel mee, dat zou ik te doen vinden. An sich is dit niet duur voor wat je krijgt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:35

Nou hier even toch buikpijn van de financiering |o

Naampje op verkeerde plek werkgeversverklaring en ze willen de opstalverzekering vve inzien.
Maar nu begrijp ik van de makelaar dat de persoon die dit heeft blijkbaar nogal traag is en ze dit dus wel al op hadden gevraagd maar nog steeds niet hebben

Zucht...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 22:04

Hier 4 juli de sleutel en het weekend van 30 juli over.
Een vriend heeft een vrachtwagen dus die lenen we of hij rijd.
M'n vriend heeft ook z'n vrachtwagen rijbewijs dus dat is makkelijk.
En dan back to the eighties.
Hopelijk na 1,5 jaar alles af.
Paarden verhuizen ook 1 augustus mee.
Koop zodra we de sleutel hebben een schuiltent.

Duplo, pf fijn altijd..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:39

Ik laat me ook verhuizen. Nu aan het klussen in het nieuwe huis, slaap dan meestal bij mijn vriend want de woont veel dichterbij.

Heb de verhuisdozen binnen, dus in een verloren uurtje pak ik wel wat in maar focus is nu eerst nieuwe huis klaar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:40

Jeetje Duplo. Wat een gedoe. Wanneer moet de financiering rond zijn?

Ik verwacht ergens nog wel gezeur rond mijn werkgeversverklaring/loonstrook ivm een in eerste instantie verkeerd doorgevoerde salaris verhoging. Ach we gaan het zien.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 05:40

Shiloh schreef:
Jeetje Duplo. Wat een gedoe. Wanneer moet de financiering rond zijn?

Ik verwacht ergens nog wel gezeur rond mijn werkgeversverklaring/loonstrook ivm een in eerste instantie verkeerd doorgevoerde salaris verhoging. Ach we gaan het zien.

16 juni dus we hebben nog wel even maar dit is zo'n stress dingetje die ik er mentaal zo niet bij kan hebben -O-

Maakt het hele huizen kopen zo niet leuk :Y)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:37

Duplo schreef:
Naampje op verkeerde plek werkgeversverklaring en ze willen de opstalverzekering vve inzien.
Maar nu begrijp ik van de makelaar dat de persoon die dit heeft blijkbaar nogal traag is en ze dit dus wel al op hadden gevraagd maar nog steeds niet hebben

Blegh, gedoe :roll:

Bij ons is het inmiddels rond. We hebben gisteren de papieren getekend en retour gestuurd naar de bank. Overdracht nieuwe huis is ook vastgesteld, dat wordt oktober! Nu nog ons huis verkopen :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:47

Ik zou me hier nu toch ook graag melden. Begin dit jaar besloten wij dat de tijd daar was om rustig aan te kijken naar een huis dat nog beter bij onze wensen past dan het huis waar we nu wonen. Eigenlijk gebeurde dat ook een beetje naar aanleiding van dit topic waar ik al een tijdje in meelas. Na een paar keer te hebben mis gegrepen (oh wat was dat spannend en frustrerend zeg), hebben we nu - al zeggen we het zelf - het huis kunnen kopen dat van al die huizen die we bekeken hebben het beste bij ons past. :D

Nu begint het echt spannende: de verkoop van ons eigen huis. Ik heb echt nachtmerries gehad van het idee dat niemand ons huis zou willen. Ik weet het, in de huidige markt niet heel terecht, maar wat je je niet in je hoofd gaat halen zeg... De foto´s zijn al gemaakt en ik had bij wijze van voorproefje een aantal in een openbare post op Facebook gezet. Van wat ik van de makelaar begreep heeft dat al tot 5 concrete afspraken voor een bezichtiging geleid en het huis staat nog niet eens op Funda. :)) Ik vind het maar spannend allemaal, maar omdat ik hier met plezier en spanning heb meegelezen met jullie verhalen vind ik het wel zo eerlijk om nu ook mijn verhaal te delen, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:08

Spannend Flew!

Duplo, wat een gedoe die werkgeversverklaring..

Als we ooit een huis vinden, dan huren we ook een verhuisbedrijf in. Ik heb geen zin om met een plantterrarium, glazen salontafel en vitrinekast te slepen. En een bank die eigenlijk niet fatsoenlijk door het trapgat past. Laat anderen daar maar mee stoeien :+