Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:51

Ja lijkt mij lastig zeg...

Officieel mag je caravan gewoon 3 dagen langs de openbare weg staan. Misschien wel wat onhandig voor de buurt maar als je er zo'n stress van krijgt zou ik toch even egoïstisch zijn en de tijd ervoor nemen.

Of eerst je man hem laten schoonmaken en daarna zelf nog een keer grondig?

Of een stoomcleaner (huren) ofzo?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:57

Nog even terugkomend op de vraag waar je de badkamer mee schoonmaakt.
Absoluut HG Kalkweg schuimreiniger!!

Mijn schoonmaakster wilde daar uitsluitend mee werken en zo heb ik het leren kennen, maar wat een fantastisch spul is dat.

Ohja, en ik moet bekennen dat ik bijna seizoen 1 van The home edit erop heb zitten op Netflix, dankzij dit topic :o

fjordjes

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:49

Ik wilde ook een stoomreiniger aanraden, als bij ons op het werk na corona opgeschoond moet worden doen ze dat met oa een stoomreiniger.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:09

Ladyson schreef:
Nog even terugkomend op de vraag waar je de badkamer mee schoonmaakt.
Absoluut HG Kalkweg schuimreiniger!!

Mijn schoonmaakster wilde daar uitsluitend mee werken en zo heb ik het leren kennen, maar wat een fantastisch spul is dat.

Ohja, en ik moet bekennen dat ik bijna seizoen 1 van The home edit erop heb zitten op Netflix, dankzij dit topic :o

En, ben je geïnspireerd geraakt? :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:45

Ik ga vanavond ook eens zitten aan de home edit… net verhuisd en nog constant aan het reorganiseren in huis omdat ik iedere keer weer denk dat het iets toch niet op de goede plek staat :')

Werkster die vorige week kwam zag het niet zitten, dus toch zelf aan de bak…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:46

Gewoon even als super-sop-genot-miepjes onder elkaar; ik moet nog 1 dag werken, en heb dan 2 weken vrij( de afgelopen 3 jaar 2x een weekje gehad).

En dan vragen je collegae 'Ga je nog weg'? ( Ik werk op schiphol, al zou ik gratis weg mogen, in geen 10.00 jaar momenteel) Nee, Tuinzania, en lekker deep-cleaning van mijn huisje' :D

Zit nu al te genieten dat over 2 weken alles weer 'open-hart-operatie' schoon is ;-)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:46

Nielojram schreef:
Gewoon even als super-sop-genot-miepjes onder elkaar; ik moet nog 1 dag werken, en heb dan 2 weken vrij( de afgelopen 3 jaar 2x een weekje gehad).

En dan vragen je collegae 'Ga je nog weg'? ( Ik werk op schiphol, al zou ik gratis weg mogen, in geen 10.00 jaar momenteel) Nee, Tuinzania, en lekker deep-cleaning van mijn huisje' :D

Zit nu al te genieten dat over 2 weken alles weer 'open-hart-operatie' schoon is ;-)

Heerlijk hè! Ik zit in het onderwijs en iedere vakantie besteedt ik minstens 1 dag per week aan het volledig schoonmaken van mijn huis.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 01:18

Maandag voor het eerst weer vrij in 3 weken, daar wil ik mn huishouden ook aan besteden…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:03

Morrie schreef:
ik ben op zoek naar Glorix spray, bij BOL kan je het alleen per 6 flessen kopen, maar ik heb maar 1 fles nodig.
De caravan wordt uitgeleend en die moet na terugkomst schoongemaakt en ontsmet worden (ik heb smetvrees) anders wil ik er niet meer weg en ik las dat je dat doet door eerst een rondje met schoonmaakmiddel te poetsen en daarna met verdunde chloor, dus leek me zo'n spray fles erg handig, maar helaas , niet te bestellen bij AH en ik ga geen winkels in.

Morrie, misschien kun je bij de apotheek een spuitfles clinel krijgen? Dat is het gene waar we in het ziekenhuis volgens infectiepreventie Corona besmettingen mee moeten schoonmaken. Sowieso gebruiken we het véél, elke twintig minuten de hele ruimte dus niet schadelijk voor je luchtwegen, en behoorlijk lief voor je interieur. Belangrijkste is niet mengen met water en aan de lucht laten opdrogen en niet nadrogen. Online vind ik die flessen wel te koop namelijk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:39

Banyu schreef:
Maandag voor het eerst weer vrij in 3 weken, daar wil ik mn huishouden ook aan besteden…

Heerlijk! Ik vind het gewoon ook echt leuk om te doen en je hebt er zoveel plezier van!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:49

Ik ga vandaag en morgen weer schoonmaken. Laat je weten hoe Pink stuff bevalt Lot?
Ik word altijd enthousiast van nieuwe schoonmaakmiddelen. Zeker als ze lekker ruiken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:08

Nou met deze temperaturen komt alleen het hoognodige uit mijn handen, ik kan er zó niet tegen!
Dus ik kan er eerdaags weer tegenaan :j

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:45

chanicha schreef:
Nou met deze temperaturen komt alleen het hoognodige uit mijn handen, ik kan er zó niet tegen!
Dus ik kan er eerdaags weer tegenaan :j

Dat probleem heb ik ook. Ik stofzuig omdat ik een kleine heb die over de grond kruipt en that's it. Wel ga ik van het weekend even mijn tuin nog een keer met de hoge druk doen. Want ik vind die te vies en onkruid spul vind ik nu niet veilig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:00

Heb gelukkig geen tuin meer en zou ik er wel een hebben dan nooit geen kleine stenen meer erin :')
Buurvrouw in mijn oude huis had best dure tegels in cement gelegd, die werden niet groen en had ook geen last van onkruid +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:08

Ik heb mijn tweede vakantieweek er op zitten en doe het hoognodige hoor...

Vind het al fantastisch van mezelf dat ik het eerste weekend mijn koelkast netjes heb gemaakt en ook mijn hele schuur heb opgeruimd.
Verder uiteraard de wc's en stofzuigen, maar dan houdt het ook wel op.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:59

chanicha schreef:
Heb gelukkig geen tuin meer en zou ik er wel een hebben dan nooit geen kleine stenen meer erin :')
Buurvrouw in mijn oude huis had best dure tegels in cement gelegd, die werden niet groen en had ook geen last van onkruid +:)+

Ik heb er stoeptegels inliggen. Toen ik hier kwam wonen met m'n ex was het de planning de hele tuin te verbouwen. Maar dat is er nooit van gekomen want ja... Ex... En ik zit alleen(met m'n dochtertje) in een vrije sector woning. Dus this allemaal duur zat eventjes.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:02

chanicha schreef:

Mijn nieuwe terrasje (tussen mijn en buurmans bijkeuken in) wordt ook groen, ondanks dat we er ca. 30cm wit zand onder hebben gestopt en de kruipruimte droog staat door aanleg van drainage en een put onder huis, wordt dit groen...

Ik heb ontdekt dat 'dweilen' met chloorwater hier prima tegen werkt! Goed zal het vast niet zijn... Maar groen staat gewoon niet bij mijn roze/blauwe tegels.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:35

Snap ik hoor Absolem!

Onze oude buren hadden Keramische tegels echt ideaal!
Die van ons werden ook groen, wij gooiden schoonmaakazijn erover als de zon scheen dat is ook goed tegen onkruid.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:13

Yep dat zijn mijn beste vrienden voor de buitentegels, chloor en schoonmaakazijn. Schoonmaakazijn in de zomer als de zon erop schijnt en in de herfst/winter met donkere dagen chloor.

Edit: buitenteugels zijn buitentegels :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:14

Hier zijn de bouwvakkers weg. Beneden toilet reinigen en een nieuwe bril er op.
Blijf toiletbrillen vieze dingen vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:01

Ik heb wel toen ik hier kwam wonen de toiletbrillen vervangen. Verder maak ik ze gewoon goed schoon.
Ik heb vandaag eens bovenop de keukenkastjes gedaan en de afzuigkap/schouw. Jee wat ligt daar een hoop vettigheid op. De schouw is van rvs en daar heb ik echt superspul voor van HG waardoor hij nu weer glimt zonder strepen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 16:44

Judith_ schreef:
Morrie schreef:
ik ben op zoek naar Glorix spray, bij BOL kan je het alleen per 6 flessen kopen, maar ik heb maar 1 fles nodig.
De caravan wordt uitgeleend en die moet na terugkomst schoongemaakt en ontsmet worden (ik heb smetvrees) anders wil ik er niet meer weg en ik las dat je dat doet door eerst een rondje met schoonmaakmiddel te poetsen en daarna met verdunde chloor, dus leek me zo'n spray fles erg handig, maar helaas , niet te bestellen bij AH en ik ga geen winkels in.

Morrie, misschien kun je bij de apotheek een spuitfles clinel krijgen? Dat is het gene waar we in het ziekenhuis volgens infectiepreventie Corona besmettingen mee moeten schoonmaken. Sowieso gebruiken we het véél, elke twintig minuten de hele ruimte dus niet schadelijk voor je luchtwegen, en behoorlijk lief voor je interieur. Belangrijkste is niet mengen met water en aan de lucht laten opdrogen en niet nadrogen. Online vind ik die flessen wel te koop namelijk.

bedankt voor de tip, ik heb het online besteld. De caravan komt op een zondagavond terug, dan spuit ik hem in en doe de deur dicht dan kan ik hem op maandag helemaal uitsoppen met Dettol.
De kinderen gaan in een apart tentje, leer mij die kinderen kennen, die zijn binnen 5 minuten bang en willen bij pappa in de caravan :roll:

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:43

Hoe krijg je hondenkwijl vlekken uit je kleding?

Ik heb een Duitse dog en die kwijlt ons nog wel eens graag onder, nouja gooi het in de was en het is eruit. Nu heb ik 2 shirtjes die ondergekwijld waren en gewoon in de was gegooid, nat zag je geen vlekken en eenmaal opgedroogd kwamen ze tevoorschijn. Daarna met shout behandeld en nu zie ik dus terwijl ik het shirt aan heb de vlekken er nog op zitten, zijn donker geworden. Met welk middel krijg ik ze eruit?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:26

fjordjes schreef:
Hoe krijg je hondenkwijl vlekken uit je kleding?

Ik heb een Duitse dog en die kwijlt ons nog wel eens graag onder, nouja gooi het in de was en het is eruit. Nu heb ik 2 shirtjes die ondergekwijld waren en gewoon in de was gegooid, nat zag je geen vlekken en eenmaal opgedroogd kwamen ze tevoorschijn. Daarna met shout behandeld en nu zie ik dus terwijl ik het shirt aan heb de vlekken er nog op zitten, zijn donker geworden. Met welk middel krijg ik ze eruit?

Biotex of soda.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:41

En zonder dat het in de planning zat, heb ik vandaag de héle keuken gesopt. Zelfs achter de koelkast… dat mocht best wel eens na zes jaar _O- ook weer veel spullen in een tas voor de kringloop gedaan. Alleen het fornuis of eigenlijk de twee ovens moeten echt nog een keer.