Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:02

Varekaj schreef:
Mijn vriend past daar niet in vrees ik :') die is nogal groot haha.

Die van mij is 1,93, maar past gek genoeg heel goed in mijn Fiat 500. In andere kleine autootjes zit ie echt opgevouwen, maar de achterbank bij de Fiat 500 is zo klein dat er voorin heel veel ruimte is :))

divided

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:05

Dat had ik ook in mijn C2, daar zat je voorin echt verbazingwekkend ruim. De achterbank was verder meer voor de sier :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:11

Dat had ik ook in mijn Fiatjes 500. Echt veel ruimte voorin. Het liefst zou ik weer Fiat 500 rijden, maar dan moet ik ook een mini-trailer met een mini-paard. Want 700 kilo paard lukt niet achter een Fiat.
En ik moet zeggen dat ik nu ook wel heel erg gewend ben aan al die luxe features op mijn Kadjar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:17

Nou vriend is 1.92 en wil graag een bruikbare achterbank, dan worden die fiat 500 en een mini het al niet :') Daarnaast wordt het onze enige auto en tegelijk dus ook trekauto waar ik toch wel minimaal 2000kg trekvermogen wil hebben.

Wij hadden via zijn werk ook steeds leasewagens, zelfde ervaring als poes: ideaal om uit te vissen wat je wel en absoluut niet wil. BMW, Mercedes en Audi waren we heel blij mee altijd, maar ook van Skoda Fabia break en een superb break. Nissan Juke ook gehad, toffe kar maar qua uiterlijk niet ons ding. Renault en citroen... Nop. Sportief, dat wel, maar plastic doosjes op wielen. En Opel was helemaal een ramp.
Een Landrover discovery, range rover of Jeep Wrangler lang model komen ook nog in aanmerking eventueel. Maar goed, dat is nog toekomstmuziek.

Mijn spaar mag binnenkort weer ophoesten: auto moet op onderhoud en krijgt dan ook maar gelijk 4 nieuwe banden.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:19

Fitzroy schreef:
Dat had ik ook in mijn Fiatjes 500. Echt veel ruimte voorin. Het liefst zou ik weer Fiat 500 rijden, maar dan moet ik ook een mini-trailer met een mini-paard. Want 700 kilo paard lukt niet achter een Fiat.
En ik moet zeggen dat ik nu ook wel heel erg gewend ben aan al die luxe features op mijn Kadjar.

Daar heb je dus de Fiat 500 X voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:19

Waarom gaat het over auto's? :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:20

Omdat dat spaar-sabboteurs zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:29

Zou fijn zijn als ze gewoon op je eigen gft afval konden rijden. Klepje open, je rommel erin en de volgende dag rondje NL rijden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:50

Of op paardenmest. Dan is een paard houden letterlijk "schijt je rijk" haha, kan je de kak goed verkopen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:58

tita schreef:
Wat een geruststelling zonnebloem92
Heb je een idee waarom het zolang duurde en denk je dat ze hebben geprobeerd je optelichten?

Poes ik vind je vorige auto wel mooier hoor :D deze is ook gaaf.
Iedereen met nieuwe auto gefeliciteerd

Nou echt oplichten was het uiteindelijk niet, ik probeer het even in een notendop uit te leggen:
Mijn man kon iemand via zijn werk die wel eens auto's importeert, ik noem hem even X. X doet het niet helemaal zelf maar heeft daar weer een mannetje voor die een garagebedrijf heeft, degene had het echter druk en wist nog wel iemand anders dus persoon X ging samenwerken met persoon Y.
Wij hebben het geld aan X gegeven en die heeft het weer aan Y gegeven en Y heeft het papierwerk in orde gemaakt. Blijkbaar was ineens de rekening van Y geblokkeerd vanwege dubieuze zaken dus hij kon niet bij het geld en had niet even geld over om de auto te betalen en op te halen. Of het klopt weet ik niet, want ik heb nooit bewijs gezien maar Y bleef volhouden dat de rekening geblokkeerd was.
We hebben hem toen even de tijd gegeven om het e.e.a op te lossen, intussen had ik contact met de Audi dealer in Duitsland opgenomen met het verhaal en hun hadden geprobeerd contact te leggen met Y, maar Y reageerde nergens op dus gingen ze de auto weer te koop plaatsen. Flinke domper was dat.
Na loze beloften zijn mijn man, samen met X die ook wat geld kwijt was en nog iemand anders langs geweest bij Y om hem onder druk te zetten. Uiteindelijk na een aantal bezoekjes kon Y ineens af en toe wat contant geld krijgen (volgens hem was zijn rekening nog steeds geblokkeerd) en dat geld is toen naar X gegaan zodat hij bij degene waarmee hij normaal gesproken samen werkt toch die auto's kon importeren.
Maar man wat een vaag gedoe, illegale praktijken. Echt eens maar nooit weer!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:12

En hoeveel heeft het bespaard wat kost deze auto in Nederland bij de dealer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:27

tita schreef:

10 tot 15.000 meer in Nederland dus een behoorlijke besparing.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:53

Evelienepien schreef:
Fitzroy schreef:

Daar heb je dus de Fiat 500 X voor ;)

Klopt maar die is een stuk minder luxe uitgevoerd dan de Kadjar en tweedehands ook nog best prijzig. Met een Kadjar heb je dan meer waar voor je geld.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 15:33

Zonnebloem92 schreef:
tita schreef:

10 tot 15.000 meer in Nederland dus een behoorlijke besparing.

Dat is wel de moeite := Wel een héle gave bak <3 Hier groot Audi-fan haha :D
En een aardige besparing, dus past hier wel weer :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:31

Pfoe wat hebben jullie allemaal stoere auto's gekocht zeg!
Ik heb een zestienjarige Kia carens ingeruild voor een vijftienjarige fiat panda vorige maand. Stuk minder spannend en luxe dan wat jullie hebben dus allemaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:37

xXutopiaXx schreef:
Dat is wel de moeite := Wel een héle gave bak <3 Hier groot Audi-fan haha :D
En een aardige besparing, dus past hier wel weer :D

Dankjewel!
Ja bizar wat een verschil in prijs.

@skippy:geeft toch niet, hij brengt je van a naar b en dat is toch het belangrijkste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:47

Ik heb ook een oude bak met krassen erop en vooral veel stof en zooi in de laadruimte :+ maar daarom heb ik iig ook geen nieuwe luxe auto gekocht. Als ik maar geraak waar ik moet zijn en de trailer er achter kan.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:57

Varekaj schreef:
Ik heb ook een oude bak met krassen erop en vooral veel stof en zooi in de laadruimte :+ maar daarom heb ik iig ook geen nieuwe luxe auto gekocht. Als ik maar geraak waar ik moet zijn en de trailer er achter kan.

Dit!

Als ik jullie mooie blinkende bolides zie denk ik ´dat ben ik echt niet waard´.. -O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:02

Zonnebloem92 schreef:
.

@skippy:geeft toch niet, hij brengt je van a naar b en dat is toch het belangrijkste!

Oh, het geeft ook zeker niets hoor! :)
Hij rijdt, de hond kan mee, en ik vind het eigenlijk best wel een fijn autootje ook :j

Ik heb voor m'n werk vroeger wel leaseauto's gehad en dan dacht ik altijd 'oh, hij wordt vies en straks maak ik krassen, of maakt de hond krassen...'. Die zorg heb ik met oudere auto's gewoon niet en dat vind ik toch wel fijn voor m'n gemoedsrust ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:07

Poehee.... Vond het nog wel spannend vandaag.... Had het idee dat zo ongeveer iedereen mij wilde aanrijden :') . Maar veilig bij de garage aangekomen en mijn nieuwe bolide meegenomen <3
Morgen ermee naar werk en zaterdag een heen en weertje van 300km. Ga dan de cruise control uitproberen denk ik O:)

Verder voorlopig zuinig aan doen, even goed kijken naar de vakanties die ik wilde boeken (wandelvakanties in Nederland) en toch mijn spaarrekening weer goed laten groeien!

En tja, had ik niet van werk veranderd, dan had mijn trouwe Altootje absoluut nog mogen blijven. Nu gun ik mezelf vooral ook comfort en veiligheid :j
Ik hoop vooral dat iemand anders nog veel plezier mag beleven aan mijn oude autootje *\o/*

Enige echt jammere is de verdubbeling van wegenbelasting per maand. Maar ja, deze auto is significant groter en zwaarder, dus op zich logisch. Mijn Alto had ik vooral voor het gemak, het onafhankelijk zijn ook. De prijs van wegenbelasting was dus ook echt naar grootte en gewicht

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 21:33

Geweldig al die auto's die voorbij vliegen hahaha _O-

Auto's zijn feitelijk zo ongelofelijk duur. Ik heb een poos een abonnement op Greenwheels gehad, dat werkte eigenlijk ook heel goed, was echt goedkoper... Maar met vriend op 35 km afstand en onregelmatige werktijden vind ik een auto wel heel prettig. Mijn Peugeotje overigens zit mijn zoon van 2.04 zelfs goed in, wonderbaarlijk genoeg, maar dan stoel op laagste stand en verste naar achteren :)) Wegenbelasting is maar 21 Euro per maand en hij rijdt 1:25 benzine als ik niet rondscheur. En erg hoge inruil (kleine auto's zijn altijd geliefd).
Dus naja, zo praat ik het goed zeg maar O:)

Vandaag wel weer bespaar actie. Wat planten uitgeruild met de buren en overburen. Ik had flink wat varens in mijn tuin, buuf en overbuuf mooie grassen en geen varens. Dus nu hebben we alles gemixed en het staat supermooi erg blij mee. Als je die grassen bij een tuincentrum koop duurt het nog een eeuwigheid voordat het een flinke pol is, had nu vier flinke pollen geruild voor twee flinke varens (die bij mij echt de grond uitschieten, had er echt te veel).

@Samantha wat spannend een nieuwbouwproject!!! Wanneer hoor je of je ingeloot bent?

En wie heeft hier al vakanties geboekt en hoe? Hebben jullie nog bespaartips?

Ik merk wel nu die lockdown er af gaat, het zonnetje schijnt en de vakanties zo beginnen ik wel ontzettend veel zin heb om met al dat gespaarde geld allerlei dingen te gaan doen... ^) :$ >;) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:40

Wij hadden nog een voucher van vorig jaar voor de vakantie dus dat scheelt wel geld. Normaal gaan we ook naar het buitenland met de caravan, nu blijven we in Nederland dus besparen we benzine kosten haha.

Dat is wel een mooie actie vanhuisuit.
Hier vliegt met geld er echt even uit en wil nog zoveel kopen =(

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:49

Ik had ook een voucher van Sunweb, maar moest nog dik bijbetalen. De vakantie is inmiddels geannuleerd vanwege de accommodatie die niet open was en ik zou mijn geld binnen 2 weken terugkrijgen.
Krijg ik vandaag een mail dat ze het niet gaan redden vanwege de vele annuleringen en dat het 3 weken later werd. Ja, dag, ik heb ze al genoeg gespekt met die voucher dus na een half uur in de wacht kreeg ik iemand aan de lijn die zei: dus u gaat er niet mee akkoord? Ik ga het doorgeven, dan zult u uw geld uiterlijk zaterdag ontvangen.. dus nu kon het ineens wel? Heel vaag ....

Leuke ruil, VHU. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:36

Leuke ruil!

Wij gaan dit weekend kijken om te boeken denk ik, of toch het reisvoorstel eens goed doorspitten.

Onze beste besparing: we gaan geen vakantiehuisje kopen. Ik heb geen eigendom in België dus kan niks lenen voor eigendom aan te kopen in het buitenland. En ik heb wel een flinke spaarboek (vriend ook) maar we wilden die geen van beide helemaal plunderen voor zo een aankoop.
Dus tjah, daar gaat de droom.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:51

Ik ben een kei in zelf mijn reizen organiseren en boeken vind ik :D ik vind de prachtigste plekken tegen hele goedkope prijzen. Wij trekken wel rond altijd. Ik heb genoeg in dure ‘luxe’ hotels geslapen om te weten hoe verschrikkelijk ik ze vind :D ik kan daar echt geen geld aan geven.

We hebben nog een uitgestelde reis naar de Karpaten staan. Op zoek naar beer lynx of wolf of alle drie :D

Ik zit wel in een bespaarmodus. Ik wil graag blijven reizen dus wat nu binnenkomt is om te reizen.

Edit: balen varekaj. Maar wie weet ooit?