[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:18

Toverbal schreef:
Heb al gedreigd met nieuwe handschoenen en de bbq, maar ze zijn nog niet onder de indruk.

_O-

Ahhh die kittens <3 en Dije <3 Ik ben benieuwd hoe meneer het gaat doen daar :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 13:14

Wauw, wat een gezelligheid ineens weer!! :D :D :D Word ik blij van!

Hahaha Toverbal! _O- Ik wil ze hier ook ooit op het gras, ben al druk aan het verzinnen hoe ik ervoor kan zorgen dat de grond tóch nog een beetje netjes blijft :P :=

Dije komt direct na de keuring weer naar huis, het is nog steeds de bedoeling om hem te verkopen, maar zoals jullie wel merken.. heb ik er alles behalve haast mee _O- Het is zo'n lieverd, dus hoe langer hij hier is, hoe meer we lekker kunnen knuffelen <3

De keuring is een stamboekkeuring, dat wil zeggen dat ze een 1ste, 2e, 3e of geen premie kunnen krijgen. Bij merries/ruinen geldt dit in ieder geval.. de 1ste en 2e premies worden ster verklaard, en de 1e premie-merries mogen naar de Centrale Keuring door. Dit was bij hengsten ook altijd zo, maar is nu veranderd in: wel/geen ster.. geen premies meer. Althans, dit heb ik mij dus laten vertellen toen we Dije wegbrachten :P Opname voor het stamboek kan bij hengsten alleen als ze een dekhengst worden, wat maar weggelegd is voor héél weinig hengsten en wat een heel lang en zwaar selectieprocedure is.

Ze worden op een keuring beoordeeld op rastype, bouw, beenwerk, stap en draf. De bewegingsonderdelen tellen dubbel mee. Als ze 1 vier, of 2 vijven scoren, worden ze niet opgenomen in het stamboek.

Voor Dije betekent dit in het beste geval dat ie ster verklaard wordt, en in het slechtste geval dat hij niet erkent wordt als Fries := Daar tussenin zit: je bent wel Fries, maar gewoon normaal, niet bijzonder mooi :') En dat is eigenlijk de categorie waar ik een beetje voor ga... Ster zou HEUL gaaf zijn, maar ik denk zelf niet dat hij het in zich heeft. We vinden het gewoon leuk om eens mee te maken :D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:19

Dat ie niet erkent wordt als Fries _O- raaaaap me op :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 13:36

DeniseES schreef:
Dat ie niet erkent wordt als Fries _O- raaaaap me op :')

Dat is mijn interpretatie hahaha _O- Als er iemand het beter uit kan leggen: graaaagg, want ik ben ook maar nieuw in dit wereldje _O-

Princess_

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:54

Ik ben helemaal verliefd op die kittens, wauw!

De nijntjes blijven ook zo leuk, en Brego <3 twee jaar alweer, wat gaat dat snel joh!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 16:04

Nouuuuuuuuu here we goooo!! :D :D Was gebleven op 13 september 2020 := Dus we doen nu ff in 1x september afmaken, van 14 t/m 30 september :):) Was een leuke periode weer :D

Op de valreep in de vorige update, 13 september, is Snow bevallen van Ice. Ze neemt haar moederschap erg serieus en sleept de baby overal mee naartoe <3 Niet het meest handige, maar kan er weinig tegen doen... gelukkig brengt ze 'm eigenlijk altijd bij mij :+: Wat heel gezellig wordt, als we op zondagochtend lekker uitslapen <3

Afbeelding

Of 's avonds op de bank :P :+:

Afbeelding

Storm (foto's hierboven) wijkt ook bijna niet van d'r zijde en is ook zó'n enorme schat <3 En Flits (foto's hieronder) natuurlijk ook :+:

Afbeelding

Brego heeft uitgevonden dat ie lekker kan ontsnappen, dus moet overdag buiten helaas vast... :(:) Gelukkig is daar lieve Flits om 'm gezelschap te houden <3

Afbeelding

Maar Brego zelf blijft toch ook zo'n lieverd... hier met kleine Ice, waar ie ook goed op past, als mama Snow even weg is <3

Afbeelding

Of als hij op de konijntjes moet oppassen <3 Geen haar op mijn hoofd die bang is dat hij ze iets aan zou doen, zelfs niet uit lompigheid.. hij is zo voorzichtig met al die lieve kleine beestjes... :+:

Afbeelding

Over kleine konijntjes gesproken.... 20 september is Noga bevallen van 4 knappe baby's <3 <3

Afbeelding

Ze let goed op, als ik het nestje kom controleren <3

Afbeelding

Wat een knappies zijn dit ook weer :+:

Afbeelding

Voor de verhuispakketjes is een mooie doos met allemaal lekker en leuk spul gebracht <3 <3 :):)

Afbeelding

Ook krijgen we nog steeds elke week een krat met groentes van de plaatselijke Coop! <3 Anders moeten ze dit weggooien en wij kunnen ze er nog een hele week mee verwennen! Zo fijnnn!! :+:

Afbeelding

Afbeelding

Onze koelkast.... duidelijk toch, wie er het beste te eten krijgen _O-

Afbeelding

Mooi bruggetje weer.... onze laatste keer op het terras... lekker biertje en wat te eten :9 Heel bizar dat het sindsdien niet meer is voorgekomen.. maar daar gaan we verder geen aandacht aan besteden, alleen leuke dingen even :D

Afbeelding

Wat ook heel leuk was; de Eftelin met m'n beste dinnetje!!! <3 :+: :):) :D
Before....

Afbeelding

En gedurende de dag _O- Verzopen van de Piraña, ons haar door de war door Joris en de Draak, make-up ( :') ) weg door de vogelrock :P Maar zielsgelukkig! :D :D :D

Afbeelding

Ook deze week de verjaardag van m'n paps gevierd! Helaas door de afstand elkaar niet lijflijk kunnen zien... maar toen wij aan 't werk waren, hebben mijn ouders onze nieuwe vaatwasser bij ons thuis gebracht (zo fijn!!) en had ik een pakketje voor 'm klaargezet :D

Afbeelding

Achteraf gezien was dit de laatste keer dat oma (want die was mee) bij ons thuis is geweest.. ze heeft die dag zó genoten.. ze zei: "papa is jarig, maar het voelt alsof ík het cadeautje heb gehad!" <3 <3 <3

In de schuur hebben we weer stapjes gemaakt; een begin aan het weghakken van de muur tussen de schuren :):)

Afbeelding

En m'n dekenrek opgehangen, zodat we de schuren kunnen opruimen en leegmaken voor het storten van de vloer (wat nu nog steeds moet gebeuren := ).

Afbeelding

Buiten zijn we ook weer verder gegaan met de schuilstal! :D Laatste hand aan het dak :):)

Afbeelding

Afbeelding

Mooi uitzicht vanaf daar <3

Afbeelding

Dat denkt Wilg ook van d'r weitje <3

Afbeelding

Gezellig met Brego en Dije een wandelingetje door 't bos gemaakt :D

Afbeelding

Ennn ook voor het eerst geprobeerd of dat lukt terwijl ik óp het paard zit: Brego mee... noodgedwongen geprobeerd, want meneer was weer weggelopen, precies op het moment dat ik met Tamme wilde gaan rijden.... van de nood een deugd gemaakt en Brego gezocht met Tamme.. gelukkig al snel gevonden en met z'n 3tjes het rondje afgemaakt! :D Het gekke: als ik met een paard rijd, en Brego loop mee, wijkt ie geen moment van onze zijde.. kan hij toch lekker struinen, en raken we 'm niet kwijt _O-

Afbeelding

Even gewoon knappe Tamme spammen <3
Nieuw dekje :D

Afbeelding

Afbeelding

Met het warme weer eens gekeken of we in een poeltje hier in de buurt konden zwemmen... :):) Want dat vinden wij zo leuk!! Maar dat was geen succes := We kwamen er allebei zwart van de modder uit en echt zwemmen ging niet, want we werden helemaal vastgezogen.. helaaasss, volgend jaar op zoek naar een andere zwemplek :D

Afbeelding

En als ik deze foto zie... ben ik des te dankbaarder dat we inmiddels een prachtige bodem van geel zand hebben <3 Wat een modderrrrr gelijk na de eerste regenbui alweer... _-:(

Afbeelding

Ook hebben we deze week weer een nieuwe oude hobby opgepakt! Krav Maga :):) Wisten jullie al dat Kevin en ik elkaar ontmoet hebben op een training van Krav Maga?! :D Onze ontmoeting ging gepaard met aanvallen met messen en traptechnieken trainen _O-

Afbeelding

Wie had gedacht, dat die training tot dit zou leiden :=
Ons gezellige huisje <3

Afbeelding

Ook deze week: de weide gemaaid!! Tóch nog een laatste snede eraf kunnen halen door deze laatste warme, droge week!!! :D

Afbeelding

Best een prima opbrengst :D

Afbeelding

Met de pick-up van het land gehaald, dat was toch wel erg leuk :D

Afbeelding

En precies voor de regen en onweer in de schuur :D :):) Toch altijd een fijne prestatie! Het heeft de paarden gesmaakt :9

Afbeelding

En last... but certainly not least..... DE STALLEN ZIJN GELEVERD!!!!! :oo :):)

Afbeelding

Van links naar rechts: wanden voor de poetsplaatsen + voerbakken voor in de stallen, delen van de voorwanden (de deuren staan binnen i.v.m. het slot), de palen voor de poetsplaatsen, en de tussenwanden helemaal rechts! Twee met tralies en 2 zonder.. zodat we eventueel ook hengsten veilig naast elkaar kunnen zetten, maar toch zoveel mogelijk contact kunnen bewerkstelligen, ook al zouden ze op stal staan :D

Afbeelding

Een vooraanzicht van hoe het moet gaan worden :D

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:56

Wauw wat een gave update :D

Baby nijntjes <3 echt zoooooo schattig meerrrrrrrrrrr

Dat Brego wegloopt is irritant zeg :=

en ben zo benieuwd hoe jullie stallen eruit zien nu :D

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 23:12

Kom toch even onder mijn meeleessteen vandaan gekropen .
Wat fijn om te zien dat je weer begonnen bent met een update . altijd zo leuk
Het is wel minder om te horen dat jullie geen prettige periode hebben gehad .
Veel sterkte daar mee.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:21

Wat leuk dat er weer een update is! Ik ben heel benieuwd hoe het Dije in Friesland vergaat en jullie andere avonturen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 14:23

Leuke updates weer!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:07

Jeetje wat een update weer :D Echt iedere keer weer als ik dit zie denk ik ooit ooit oooit als ik groot ben wil ik dit ook, wat een paradijsje <3

Maaar ben onderweg, over een week of 6/7 komen hier 2 kittens wonen :D

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:58

Leuk, weer een update! Ik dacht onder t lezen al: hooi, droge periode? Ach nee dit is alweer bijna n jaar geleden :D kijk uit naar je volgende update.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:03

Snow <3

Hoezo kan die lomperd van een Brego wel normaal doen bij kleine diertjes _O-

Superleuk je verhuispakketjes <3 zoveel moeite

De Efteling!!! We moeten meteen maar een nieuwe datum voor dit jaar plannen :j

Is je dekenrek nu ook weer van de muur :') stallen!!! :):)

Knappe Dije <3 En Tamme <3 en Jay <3 en niet Splash _O-

Ik krijg van die pick-up met hooibalen een beetje McLeods vibes :=

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:06

Stomme puberhond, ze verzinnen ook iedere keer weer iets nieuws :\
Maar wel fijn dat hij tijdens het rijden wel bij je blijft
En super lief om te zien hoe lief hij is voor het kleine spul <3

Wat skattig dat Snow die kleine overal mee naar toeneemt, dan heeft ze mazzel dat zij er maar 1 had :D

Dat geeft toch ook een machtig trots gevoel, al je eigen hooi in de schuur **\O/**

Ben benieuwd naar de vordering van de schuur!
De schuilstal ziet er in ieder geval super uit!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:37

Wat super leuk om weer updates van jullie te lezen.
Wat hebben jullie toch een geweldige beestenboel, die steeds weer uitbreid :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 14:23

Mer1980 schreef:
Wauw wat een gave update :D

Baby nijntjes <3 echt zoooooo schattig meerrrrrrrrrrr

Dat Brego wegloopt is irritant zeg :=

en ben zo benieuwd hoe jullie stallen eruit zien nu :D

Hahaha ja best wel irritant ja!! Inmiddels hebben we een constructie met schrikdraad (waar inmiddels al geen stroom meer op staat := ) bedacht, waar hij écht achter blijft.. en zelfs als het hek open staat, blijft ie binnen nu (tot ie zeker weet dat we niet meer opletten :') ), dus er zit verbetering in!! :D :D

Van de stallen kan ik toevallig een sneakpeek laten zien <3

Spoiler:
Afbeelding

<3 <3 <3

De reden is wat minder leuk... want Kevin heeft een ongelukje gehad, waardoor ie z'n oog is kwijtgeraakt. Begin van de week issie geopereerd en nu hebben we tijdelijk een rustig plekje voor hem gecreëerd waar ie verder kan herstellen.. Dit is dus niet de plek waar uiteindelijk de stallen zullen gaan komen, maar het was stiekem wel erg leuk om er alvast eentje op te bouwen <3

parador schreef:
Kom toch even onder mijn meeleessteen vandaan gekropen .
Wat fijn om te zien dat je weer begonnen bent met een update . altijd zo leuk
Het is wel minder om te horen dat jullie geen prettige periode hebben gehad .
Veel sterkte daar mee.

Dankjewel! :D Wat leuk om te horen :):) En dankje :knuffel:

Emj_23 schreef:
Wat leuk dat er weer een update is! Ik ben heel benieuwd hoe het Dije in Friesland vergaat en jullie andere avonturen.

Nou! Wij ook!! We vinden het enorm spannend!! Ondertussen staat ie nog steeds in training, en volgende week wordt besloten of we hem écht gaan voorstellen op de keuring, of hij goed genoeg is geworden.. maar ik ben al zo enorm trots op 'm.. hij loopt zó gaaf!!! <3

Achterom schreef:
Leuke updates weer!

Dankjewel :D

Smee__ schreef:
Jeetje wat een update weer :D Echt iedere keer weer als ik dit zie denk ik ooit ooit oooit als ik groot ben wil ik dit ook, wat een paradijsje <3

Maaar ben onderweg, over een week of 6/7 komen hier 2 kittens wonen :D

Haha wie weet!! Zo stond ik er 2.5 jaar (want we zitten er in juli gewoon alweer 2 jaar!!!) geleden ook in... en zie nu! :D Wat leuk dat je ook kittens krijgt!! :D Wat voor? <3

Lys_PPA schreef:
Leuk, weer een update! Ik dacht onder t lezen al: hooi, droge periode? Ach nee dit is alweer bijna n jaar geleden :D kijk uit naar je volgende update.

Hahaha ja blijft soms ff schakelen met die updates :') Oóit ben ik bij _O-

DeniseES schreef:
Snow <3

Hoezo kan die lomperd van een Brego wel normaal doen bij kleine diertjes _O-

Superleuk je verhuispakketjes <3 zoveel moeite

De Efteling!!! We moeten meteen maar een nieuwe datum voor dit jaar plannen :j

Is je dekenrek nu ook weer van de muur :') stallen!!! :):)

Knappe Dije <3 En Tamme <3 en Jay <3 en niet Splash _O-

Ik krijg van die pick-up met hooibalen een beetje McLeods vibes :=

Jaaaa, nieuwe datum!! :D :D :D
En het dekenrek hangt nog haha, hadden we op dat tussenstuk opgehangen, dus kan mooi blijven hangen voorlopig! :D
Haha jaa, voelde ook wel een beetje McLeods inderdaad!! :') :=:

Toverbal schreef:
Stomme puberhond, ze verzinnen ook iedere keer weer iets nieuws :
Maar wel fijn dat hij tijdens het rijden wel bij je blijft
En super lief om te zien hoe lief hij is voor het kleine spul <3

Wat skattig dat Snow die kleine overal mee naar toeneemt, dan heeft ze mazzel dat zij er maar 1 had :D

Dat geeft toch ook een machtig trots gevoel, al je eigen hooi in de schuur **\O/**

Ben benieuwd naar de vordering van de schuur!
De schuilstal ziet er in ieder geval super uit!

Nou hè!! Nu lijkt hij weer ergens een allergie voor te hebben... vorig jaar rond deze tijd was hij ook erg begonnen met het bijten op z'n voetjes, maar toen had ik ook net een Bravecto-pil gegeven.. dat hebben we dit jaar niet gedaan, maar weer in ongeveer dezelfde periode begint ie nu met aan z'n voetjes bijten... waarschijnlijk binnenkort maar eens een allergietest laten doen (als we zijn bekomen van de kosten van Kevin z'n operatie := ).
Dankjewel :D :D

Inney schreef:
Wat super leuk om weer updates van jullie te lezen.
Wat hebben jullie toch een geweldige beestenboel, die steeds weer uitbreid :D

Dankjewel! :D :D Haha ja.... nu ben ik misschien toch echt een beetje te ver gegaan.... := Tijd om wat afscheid te gaan nemen van konijnenmama's, zodat ze lekker naar een knuffelthuis kunnen, waar iemand alle tijd voor ze heeft <3 Maar welke weet ik nog niet zo goed, want kan zo moeilijk afscheid nemen _O-

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:42

Kevin het paard, niet je vriend toch?! Ik schrok even!

Leuk dat het topic weer in gang schiet. Jullie doen het echt top daar!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:50

k_m schreef:

Stille meelezer maar ik was me ook al aan het afvragen wat je vriend zonder oog in een stal zou moeten doen :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 21:09

k_m schreef:

Oh := Ja... misschien handig om erbij te vermelden ja := De pony inderdaad... Die leert er wel mee leven :knuffel: We hebben 'm vanochtend opgehaald bij de kliniek, maar ik merk eigenlijk amper dat ie links dus blind is.. het is ook zo'n bikkeltje <3

Voor de 'liefhebber'; een nette foto van z'n oogje vanochtend :)

Spoiler:
Afbeelding

Gelijk ook maar een andere update, die er mee te maken heeft. Afgelopen weekend is onze nieuwe aanwinst gebracht... Jip! :D Een toen nog bijna 3 jarig hengstje, als vriendje voor Blue!! Heel de zondag ging het echt goed! Jip en Blue klikten goed :+: Waren lekker aan het ravotten met z'n tweetjes, en Kevin en Jip hadden we gescheiden van elkaar en ook dat ging goed. Af en toe wat gekwebbel aan het draad, dus dat hadden we dubbel afgezet, zodat ze niet bij elkaar in de buurt konden komen.

Met Blue samen kennismaken <3

Afbeelding

Dit was het laatste moment voordat we na het avondrondje naar binnen gingen... :+:

Afbeelding

Met het laatste rondje vonden we Kevin dus met z'n oog helemaal kapot.. 's nachts nog een dierenarts bij gehad en helemaal verbonden en medicatie gegeven tegen de zwelling, want we konden echt niets zien.. behalve bloed -O- Volgende dag was wel duidelijk dat 't een gedane zaak was, dus de dag dáárna konden we terecht in de kliniek voor de operatie.. dan konden we de zwelling nog wat terugdringen en met pijnstilling deed hij het eigenlijk heel goed :+: Dinsdags geopereerd, héél rot uit de narcose gekomen.. ;( en vandaag weer opgehaald.. met ophalen gelijk Jip gebracht en ook Jip net weer opgehaald en die is ook wat kwijt; z'n balletjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu ff met draadje ertussen, dan kan hij rustig wat herstellen eerst ook.. mogen ze daarna weer ravotten en hopelijk kan Jippie in de toekomst dan al het jonge grut opvoeden :D <3

nereids schreef:
k_m schreef:

Stille meelezer maar ik was me ook al aan het afvragen wat je vriend zonder oog in een stal zou moeten doen :')

:') :=

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:43

Hahaha ik zag ook even je vriend op een matrasje op de grond in de stal.

Wat naar van pony Kevin, enig idee hoe het ontstaan is?
Hoe is het nu met Kaatje?

Hopelijk vind je leuke huisjes voor je konijntjes! Hoeveel konijnen wil je uiteindelijk houden?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:53

Oh... Nog een pony er bij! :D Je weet ze wel te vinden zeg.

En beterschap voor kleine Kevin. Hopelijk geneest het allemaal voorspoedig.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 23:26

Inney schreef:
Hahaha ik zag ook even je vriend op een matrasje op de grond in de stal.

Wat naar van pony Kevin, enig idee hoe het ontstaan is?
Hoe is het nu met Kaatje?

Hopelijk vind je leuke huisjes voor je konijntjes! Hoeveel konijnen wil je uiteindelijk houden?

Heb verschillende scenario's bedacht inmiddels, maar het kan of komen door een gevecht met Jip, dat ie 'm gebeten of getrapt heeft.. of hij heeft z'n oog in de snelheid heel hard ergens tegen gestoten, of het gaas is kapot gegaan (daar zat ie ook helemaal in verwikkeld...) en dit is in z'n oog gekomen.. :(:) Of misschien nog wel iets anders?! Ik weet 't niet... we hebben nu dus ook nog weer nieuw houten hekwerk besteld om het qua zicht ook wat meer af te schermen tussen Jip & Blue en Kevin & Kaatje.. Kaatje heeft ook best wel een terugval gehad, doordat Kevin even weg is geweest.. maar vanmiddag was het gelijk alweer een stuk beter :+:

Ik heb nu 5 rammetjes, en dat is ook wel echt m'n max.. en daar kan ik er ook echt geen een van weg doen, ben zo gek op m'n mannen <3 En 3 gecastreerde rammetjes, die blijven ook allemaal <3 En dan kan ik daarnaast 9 voedsters houden :D Heb er nu 8 <<) Maar heb al besloten om 1 van de kleintjes die er nu rondhobbelen te houden <3 <3

Malenka schreef:
Oh... Nog een pony er bij! :D Je weet ze wel te vinden zeg.

En beterschap voor kleine Kevin. Hopelijk geneest het allemaal voorspoedig.

Haha knapperd hè <3 Maar deze meneer heeft ons gevonden :+:
Dankjewel... Ben blij dat ik niet aan 'm merk dat ie er last van heeft ofzo, hij gedraagt zich nog altijd als Kevin <3

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:37

Ahhh Jip is ook wel leuk, bonte verzameling aan shets inmiddels := en geen bonte shet te zien

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:58

oh gossie arme Kevin, hopelijk hersteld hij snel! :knuffel:

Welkom Jip *\o/* mooie kleur!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 10:49

DeniseES schreef:
Ahhh Jip is ook wel leuk, bonte verzameling aan shets inmiddels := en geen bonte shet te zien

Hihi nee, geen bont := Tenzij de vlekken écht PERFECT zitten, vind ik dat toch het minst mooi eigenlijk :') Hopelijk komen er in de toekomst nog veel meer kleurtjes bij <3

Toverbal schreef:
oh gossie arme Kevin, hopelijk hersteld hij snel! :knuffel:

Welkom Jip *\o/* mooie kleur!

Jaa :knuffel: Tot nu toe gaat 't wel echt heel goed! De wond is supernetjes herstelt, en ik heb gisteren de hechtingen verwijderd. Hij lijkt er qua zicht ook helemaal geen last van te hebben.. De eerste dagen schrok hij een beetje van mijn plotselinge aanraking aan de kant waar hij niets ziet, maar ik praat de hele tijd tegen 'm en inmiddels heeft ie al wel geleerd dat, zodra ie mij hoort, hij onvermijdelijk ook geaaid gaat worden :P <3

Jip is echt een knapperd en ongelofelijk lief <3 Hij gaat uiteindelijk helemaal wit worden, wat nu nog lastig voor te stellen is _O-