[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:32

Heel erg bedankt Grietje! Ik heb je een pb met de funda link gestuurd!
Dat is ook wel bizar inderdaad vanuit het buitenland haha. Wij hebben voor de grap gezegd " we geven iederen de sleutel en klus/verhuis lijst zodat het klaar is als wij terugkomen " :+

Wij gaan naar Cyprus. Ik heb daar 2 jaar gewoond.

Grietje_1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:54

Dat zou helemaal top zijn, goed plan.
Lekker zeg naar Cyprus en daar zelfs gewoond. Ben er nog nooit geweest, maar wel de afgelopen jaren in mei op vakantie naar Rhodos.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:42

Te gek Nic, gefeliciteerd! Wat is het dan ineens toch hard gegaan met het vinden van jullie huis. Waar gaan jullie heen?

Ik ben de afgelopen mnd vooral meelezer in het topic geweest. Oktober vorig jaar kon ik melden dat wij ons droomhuis hadden gekocht, maar dat wij heel lang moesten wachten op de overdracht (ivm dat verkopers naar een nieuwbouw woning gingen). Maar na bijna 10 mnd wachten is dan morgen ein-de-lijk de overdracht bij de notaris! Een weekje laten krijgen we de sleutel en kunnen we aan de slag.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 21:49

Wow dan hebben jullie wel super lang moeten wachten zeg. Gelukkig is het nu dan bijna zover.
Moeten jullie veel doen?

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:18

Grietje_1 schreef:
Wow dan hebben jullie wel super lang moeten wachten zeg. Gelukkig is het nu dan bijna zover.
Moeten jullie veel doen?

Ja het was wel even pittig. We wonen al vanaf december op een camping hier in de buurt (gelukkig wel een chalet waar alles in zit) terwijl we iedere dag langs ons nieuwe huis fietsen.

De basis vh huis is gelukkig heel goed (uitbouw, dakkapel, keuken, badkamer). Verder moeten er wanden gezet worden, toiletten gedaan, deels stucen, verven en overal nieuwe vloeren. Al met al wel tijdrovend. Eind september willen we sowieso over.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 06:53

Zo jeetje, dat lijkt mij zeker pittig zeg, maar gelukkig eindelijk dan wel zover.
Wel fijn dat de basis goed is, maar er is zeker altijd nog genoeg te doen. Maar wel ook leuk.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 07:28

Marcato schreef:
Te gek Nic, gefeliciteerd! Wat is het dan ineens toch hard gegaan met het vinden van jullie huis. Waar gaan jullie heen?

Ik ben de afgelopen mnd vooral meelezer in het topic geweest. Oktober vorig jaar kon ik melden dat wij ons droomhuis hadden gekocht, maar dat wij heel lang moesten wachten op de overdracht (ivm dat verkopers naar een nieuwbouw woning gingen). Maar na bijna 10 mnd wachten is dan morgen ein-de-lijk de overdracht bij de notaris! Een weekje laten krijgen we de sleutel en kunnen we aan de slag.

Ik heb je de funda link doorgestuurd.

Wauw dat heeft dan wel lang geduurd. Waar gaan jullie heen? Heel veel plezier vandaag en alvast gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:40

Haha Grietje, klinkt een beetje als wij. Op woensdag overeen gekomen, op vrijdag vertrokken wij voor 3,5 week naar China. En ons eigen huis moest nog in de verkoop. In China ons voorlopige koopcontract getekend, maar ook ons huis verkocht, heeft nog geen week te koop gestaan.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:58

Dat klinkt ook super Neonlicht!!
Ons huis was wel al verkocht, zo wilde wij het ook. Ons huis was binnen twee dagen verkocht, zo onwerkelijk was dat.

Moesten/ moeten jullie veel aan het nieuwe huis doen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:41

Is al een tijdje geleden, op 18 september 2013 zijn wij overeen gekomen. 2 juni 2014 was de sleuteloverdracht, en 2 weken later overgehuisd. Huis is van 2007, hoefde alleen geschilderd te worden. Verbouwing zit hem in de schuur, en daar zijn we net aan begonnen. Illegale deel slopen en legaal een aanbouw aan de garage.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:58

Aahhh dus jullie zijn qua huis al lang klaar. Wat doen jullie met de schuur?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:28

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:31

Bleh het huis dat ik leuk vind is vandaag verkocht :s
De goedkopere woningwn gaan hier toch langzaam weg. Wel balen. Naja nog maar 6 maanden....

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:29

Oh dat is balen zeg!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:32

wauw neonlicht, wat een ruimte!

Balen Arabella, hier gaan de leuke/ woningen welke klaar zijn, ook heel snel. D.w.z. binnen een paar dagen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:34

Ja naja het is gewoon afwachten. Het is niet anders... en anders het zoekgebied iets vergroten..
Maar het is wel balen als de leuke woningen opeens weg zijn. Maar ik kan niet verwachren dat ze tot eind januari erop blijven staan :')

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:49

Nee, dat kan niet nee hihi. Tegen die tijd komen er echt wel weer andere leuke, weet het zeker.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:34

Je kunt beter niet meer kijken, dat scheelt echt een hoop :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:40

Hai! Ik meld me ook even hier, een tijdje terug heb ik hier al eens om advies en tips gevraagd en daardoor heb ik de nodige PB's ontvangen van Bokkers hier en daar hebben we veel aan gehad.

De reden waarom ik me hier meld dat zoals het er nu uitziet we een huis gaan kopen. Gisteren is door de hypotheekadviseur het eerste bod uitgebracht en daar kreeg ze nogal de verrassende reactie op dat ze het op de mail kon zetten met de ontbindende voorwaarden. :oo Ze zou me vandaag op de hoogte houden!

We kwamen dit huis per toeval tegen en het was liefde op het eerste gezicht, we zijn gaan kijken, hebben ook kritisch gekeken en waren eigenlijk direct verkocht. <3 Dus zoals het er nu uitziet hebben wij binnenkort een eigen huis! :wow:

Stiekem dus al op zoek naar opties waardoor we ons huurhuis kunnen opzeggen en daar kunnen intrekken zonder dat we een maand met dubbele lasten zitten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:43

@kimD: als ik het zo lees zou ik voorzichtig zijn als ik jou was... dit betekent namelijk helemaal niet dat jullie in onderhandeling zijn, maar alleen dat ze het bod graag per mail willen hebben...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:56

Wendy schreef:
@kimD: als ik het zo lees zou ik voorzichtig zijn als ik jou was... dit betekent namelijk helemaal niet dat jullie in onderhandeling zijn, maar alleen dat ze het bod graag per mail willen hebben...

De datum van het passeren van de akte, en enkele andere dingen zijn ook al besproken. Maar dat zet ik nog niet openbaar uiteraard. :)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:48

Yeahh *\o/* *\o/* sorry even een egoïstische update :p

Net de nota van afrekening ontvangen vd notaris met de definitieve uitnodiging voor de overdracht.

Wij hebben ook nieuwe cilinders gekocht voor de woning zodat we die meteen kunnen vervangen.
Voorinspectie vind plaatst uur voor de overdracht.

Iemand nog meer tips voor als we de sleutels krijgen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:01

@kimD: ah, dat maakt het al anders :j Gefeliciteerd!
@jennifer: gefeliciteerd! Maarre... waarom nieuwe cilinders? Tip: raffel de inspectie niet af, maar doe het echt zorgvuldig. Ook qua meterstanden en kijk kritisch in hoeverre ze zich aan de afspraken hebben gehouden ;)
En daarna: geniet ervan!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:05

Wendy schreef:
@jennifer: gefeliciteerd! Maarre... waarom nieuwe cilinders? Tip: raffel de inspectie niet af, maar doe het echt zorgvuldig. Ook qua meterstanden en kijk kritisch in hoeverre ze zich aan de afspraken hebben gehouden ;)

Waarom nieuwe cilinders?
De koop ging al erg stroef met de nodige advocaten (tussen de verkopers zelf) dus we gokken er liever niet op dat bijv ons huis leeg is na een week.
Waren nu ook in de aanbieding bij de praxis dus zodoende.
Daarbij hebben we nu gelijksluitende cilinders

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:07

JenniferU schreef:
Wendy schreef:

Waarom nieuwe cilinders?
De koop ging al erg stroef met de nodige advocaten (tussen de verkopers zelf) dus we gokken er liever niet op dat bijv ons huis leeg is na een week.
Waren nu ook in de aanbieding bij de praxis dus zodoende.
Daarbij hebben we nu gelijksluitende cilinders

Gelijk heb je :j
Wel jammer dat het zo moet gaan.