Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:58

MarChak schreef:
Bij het verwijderen en installeren van de meters zouden ze de standen moeten hebben opgenomen en voor akkoord aan jou hebben laten zien. Hebben ze dat niet gedaan? Want dan heeft Liander eigenlijk het bewijsmateriaal meegenomen zonder papierwerk.

Ze hebben foto's van de meters gemaakt inderdaad :) Zowel nog in de muur als uit de muur. Ook van de gasmeter. Ik heb verder volgens mij niks hoeven te tekenen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:58

MarChak schreef:
Want dan heeft Liander eigenlijk het bewijsmateriaal meegenomen zonder papierwerk.

Dat is inderdaad wat ik ook een beetje eng vindt. Ik denk dat er gewoon iemand anders naar jouw case heeft gekeken en als die nergens aantekening oid van die man heeft, dan kunnen ze ook niet anders dan het afkeuren. Voor nu dan, ik verwacht dat als de betreffende werknemer zijn bevindingen meldt dat het een ander verhaal wordt :j

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:01

Het feit is dat ze een correctie moesten uitvoeren, en hier uit zou naar boven zijn gekomen dat de meter goed heeft gefunctioneerd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:02

Deze zin van Oxxio begrijp ik overigens niet:
Zij geven aan dat het verbruik klopt en dat de afgelopen jaren te weinig verbruik in rekening is gebracht.

Oftewel ik zou meer verbruikt moeten hebben? :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:07

Nog meer? _O-

Grapjassen....hopelijk is dit snel rechtgetrokken.... :(:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:07

Ik vind het sowieso beetje omgekeerde wereld dat Oxxio een verzoek bij Liander indient, het lijkt mij dat Liander opdracht om de rekening bij te stellen moet geven aan Oxxio nav het onderzoek v Liander. Zou sowieso alleen maar via Liander communiceren, Oxxio rekent eigenlijk alleen maar af....

*edit* verduidelijkt
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 14-07-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:12

madelief88 schreef:
Ik vind het sowieso beetje omgekeerde wereld dat Oxxio het correctieverzoek bij Liander indient, het lijkt mij dat Liander opdracht om te corrigeren moet uitzetten naar Oxxio nav het onderzoek v Liander.
Zou sowieso alleen maar via Liander communiceren, Oxxio rekent eigenlijk alleen maar af....

Nouja, dat klopt wel dat Liander een correctieonderzoek moest doen. Op basis daarvan kon de Oxxio mijn jaarnota corrigeren en ook wat daarna verbruikt is.

Ik ben inderdaad niet van plan de oxxio nu te benaderen. Liander is degene die hier iets fout heeft gedaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:13

Ik heb even een bericht opgesteld voor Liander, iemand die het even wil nakijken? Hopelijk ben ik netjes genoeg gebleven

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:15

lifaya schreef:
Deze zin van Oxxio begrijp ik overigens niet:
Zij geven aan dat het verbruik klopt en dat de afgelopen jaren te weinig verbruik in rekening is gebracht.

Oftewel ik zou meer verbruikt moeten hebben? :+

Hmm staat er wel krom, maar ik denk dat ze de rekening bedoelen en dat die gewoon moet betalen kdat je meer hebt verbruikt dan qua voorschot in rekening is gebracht.

Ik wil trouwens best kijken om er wat frustratie en spelfouten uit te halen?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:17

Ja dat bedoel ik, Liander moet de correctie doen dus waarom zou Oxxio dat verzoek indienen, die hebben daar geen belang bij en zorgt alleen maar voor extra ruis in de communicatie tussen jou en Liander :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:18

Maar ik woon er net wat meer dan een jaar, ze spreken over "jaren"

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:20

Morgen oxxio bellen en het voorleggen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:21

Dat zegt al genoeg.. Gewoon een of andere dodo die een standaard mail heeft opgefrubeld. Houdt t wel in je achterhoofd! Dat ze jou niet de kosten van je voorganger in je maag willen splitsen.. Bij mij waren ze toen ff ook de afrekening met de voorganger vergeten. Als je dit zo leest zou dat ook hier kunnen. Maar staat natuurlijk wel los van die fraudemeter.

Je kan ook evt. een zoet mailtje terugsturen dat je de mail niet snapt en of ze uit kunnen leggen wat ze bedoelen, daar je er slechts een jaar woont. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:41

purny schreef:
Morgen oxxio bellen en het voorleggen

Ik kan niet bellen morgen, ik heb iig niet de vrijheid om even een uur aan de lijn te hangen gezien ik gewoon deze opleiding moet halen anders ben ik dus weer werkeloos. Ik krijg non stop uitleg waar ik aantekeningen van moet maken voor mijn toetsen die ik elke dag krijg en examen aan het einde van de week

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:41

Dat laatste zou ik ook doen, verduidelijking vragen, jij niet snappe en dan kan een pittige mail altijd nog! Laat ze maar zweten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 19:47

Ik heb dit naar Oxxio op facebook (gewoon prive) gestuurd

Citaat:
beste oxxio.

ik heb vandaag deze mail van jullie ontvangen en ik snap het niet helemaal. hoe kan een meter die valse zegels had en rammelde goed bevonden zijn? Daarbij spreken we niet over jaren maar over een jaar afrekening gezien dit mijn eerste jaar in deze woning was.

*mail*

Zou ik hier wat meer duidelijkheid over kunnen krijgen?

Mvg Renee

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:56

lifaya schreef:
Ik heb even een bericht opgesteld voor Liander, iemand die het even wil nakijken? Hopelijk ben ik netjes genoeg gebleven

Wat een drama. Heb je hier inmiddels iemand voor gevonden anders mag je m even naar mij sturen hoor.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:04

Ik ben persoonlijk meer van een mail sturen (in plaats van PM via facebook), dan kun je een leesbevestiging vragen en altijd achteraf makkelijk alles nakijken en evt. uitprinten.

Zat trouwens net dus even hun fb-pagina te lezen - man man, er staan toch behoorlijk wat klachten op - denk dat je er toch goed aan doet, als dit eenmaal opgelost is, rond te gaan kijken naar een wat klantvriendelijker energieleverancier.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 20:07

MarChak, het probleem lijkt mij in dit geval toch echt bij Liander te liggen als zij aangeven dat mijn meter gewoon de juiste verbruiken heeft aangegeven. Tenzij er bij Oxxio een nogal moe persoon is geweest die het verkeerd heeft begrepen en mij aan de hand daarvan dit stuurde, maar die kans acht ik kleiner...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:10

Het is wel een flinke Murphy zeg -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 20:11

En dit soort dingen gebeuren ook echt alleen maar wanneer het totaal niet uitkomt. Ik hoor nu te leren over beveiliging, wapens en machines.... Ik kan mij nu echt totaal niet focussen meer....

edit:
Oja, de betreffende inspecteur had aangegeven dat de meter 7 jaar in bewaring zou worden gehouden, misschien een handig detail

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:25

Het lijkt wel of oxxio rijk wil worden over de ruggen van andere mensen. Reden voor mij dus om geen klant te worden als ze mij benaderen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 20:54

lifaya schreef:
En dit soort dingen gebeuren ook echt alleen maar wanneer het totaal niet uitkomt. Ik hoor nu te leren over beveiliging, wapens en machines.... Ik kan mij nu echt totaal niet focussen meer....

edit:
Oja, de betreffende inspecteur had aangegeven dat de meter 7 jaar in bewaring zou worden gehouden, misschien een handig detail

Heel rot, maar that's life. ;)
Oh, da's fijn, dan is het vast nog wel te achterhalen allemaal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:04

Ik hoop gewoon op een grandioos erge miscommunicatie tussen Liander en Oxxio of binnen Liander zelf. Want dat die meter niet spoort daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik zo...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:30

Zo, mail naar zowel Liander als Oxxio zijn er uit. Ben benieuwd. Ik ga maar eff tv kijken en dan slapen. Morgen er weer om 05:00 uit om te gaan leren, want nu kan ik het echt niet :n Dan heb ik mijn toets om 08:00 en daarna weer een berg aan uren van informatie die ik weer moet leren voor de volgende dag :')