Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:29

Ziet er goed uit je vloer! Wat een leuke bestrating in je tuin. Orgineel! Hoe bevalt het gaatjes dichtje op je zolder? Daar wil ik morgen mee gaan starten.

Ik ben super moe maar kan niet slaoen :-0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:38

Ik had aan 1 emmer genoeg :o
In plaats voorstrijk had ik latex verdund met water :Y)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:51

We hebben de bonnetjes nog en mochten het gewoon terug brengen
We hebben het met een super mooi aanbieding gekocht.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:11

Vloer leggen was in 1 dag gedaan. Het viel mee omdat de hoeken gewoon netjes 90 graden zijn.
Malih: gaatjes dichten was opzich zo gedaan, alleen is onze nok gewoon echt heel hoog dus dat was balanceren op een ladder en dan boven/achter je hoofd werken. Af en toe best spannend :Y) Daarna even glad geschuurd en de muur afstoffen.
Onze voorstrijk bestaat uit latex, water en behanglijm en 2 lagen hiervan was genoeg.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:56

Lekker druk bezig met klussen zo te zien Miriam :)

Verfse Malih!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:27

Oeh, ik kom toevallig dit topic tegen. Mag ik mij ook melden?

Wij (vriend en ik ) hebben eind december getekend voor ons eerste koophuis, ook nieuwbouw. Zijn eigenlijk al vanaf mei vorig jaar bezig met dit project, heeft telkens een beetje stil gelegen omdat ze niet genoeg verkocht kregen.

Nu eindelijk is alles verkocht, project is inmiddels in 2en opgesplitst, waarvan 1 helft ook gelijk door een totaal ander bouwbedrijf gebouwd gaat worden.
Dus eigenlijk zijn het nu 2 projecten op 1 bouwveld.

Je hebt de appartementen, deze worden op traditionele manier gemaakt & je hebt de rest van het project, dit zijn de zogeheette IQ woningen.
Dit zijn fabrieks woningen, wat betekend dat werkelijk alles al in de fabriek gedaan word en de huizen in 2 a 3 stukken op de vrachtwagen gaan en zometeen in 1x in elkaar gezet worden.

Wij hebben zo'n fabriekswoning gekocht. Het huis word 132m2 (incl uitbouw van 2,10), groot verschil met de krappe 60m2 waar we nu op zitten in totaal.

Wij hebben weinig vergelijkingsmateriaal omdat het dus niet op de traditionele manier gebouwd word. Wij hebben in december getekend, in februari moest al het leidingwerk en meerwerk doorgegeven zijn (ingetekend en akkoord gegeven en al), in juni zal er waarschijnlijk gestart worden en dan zou het september/oktober klaar moeten zijn.

We vinden het reuze spannend en vooral heeeeeeeeel erg lang duren allemaal :D ...
We kunnen niet wachten.

De traditionele bouw is dus al begonnen, maar voor onze blokken (4 stuks), valt er dus nog niks te zien. Gebeurd als het goed is allemaal op dit moment in de fabriek.
14 juni mogen we dagje naar de fabriek zelf, kan je je huis bekijken in de fabriek zelf en rondlopen en vragen stellen.

We zijn wel al erg druk geweest met van alles uitzoeken en kopen en doen, dat maakt het wachten iets draaglijker.

Keuken en badkamer zijn al af, tegels voor op de benedenverdieping, tafel en salontafel, eettafelstoelen, bank, meubels zijn al klaar.

Volgende is nu de wandafwerking, en raambekleding en de gehele bovenverdieping nog.

Ik hoop hier nog wat handige tips tegen te komen. Ga nu even verder lezen in het topic :) .

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:32

Oooh, met die fabriekswoningen zijn ze ook in Wateringen bezig! Zag er laatst wat over op onze regionale zender :P vond bij ons het prefab al bijzonder om te zien, haha. Wel apart dat alles in ons huis schots en scheef is :( zal bij jullie dan wel wat minder zijn denk ik zo!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:55

Onze prefab is juist helemaal recht! Alles waterpas, behalve de tussendeur, die is al krom getrokken :x

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:21

Welkom Judith_H
Wat grappig dat huizen tegenwoordig helemaal in een fabriek gemaakt kunnen worden.
Heb je nog foto's van hoe het eruit gaat zien?
Bij ons is alleen dak prefab.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:29

@ natasja22: Dit is het project, wij krijgen dan type Wulp. Het huis naast de hoek word het.
http://www.pastoorsveld.nl/woningen/
Site word trouwens slecht bijgehouden, dus de aankondigen enzovoorts kloppen niet meer.

@ miriam, jij hebt dus ook een prefab huis, hoe bevalt dat? Ging het een beetje goed met bouw etc? Hoelang hebben ze er bij jou over gedaan?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:26

Welkom judith! Ik ga even jullie project bekijken, ben benieuwd. Wel super fijn dat als ze beginnen je zo snel de sleutel krijgt.

Even edit... Bij ons zijn ook alle muren enz prefab! Maar absoluut niet zo snel als jullie haha

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:48

Ik ben gaaaaaaaaar de gaatjes op zolder zijn gedicht. En de badkamer spullen zijn binnen 14 dozen ipv 38 dus dat is een fijne start :-( beeeh

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:36

Volgens mij is het bij ons ook prefab maar niet zoals bij jullie Judith.

Lekker balen malih. En morgen spierpijn

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:38

Aaaaah en problemen met t leveren van de vloer goed begin dit

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:42

Oohh oliebol malih !
Het begint nu dus allemaal al, en nu?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:58

Tjee Malih, wat komt er toch allemaal veel bij kijken! Hopelijk zit het jullie verder mee.

Mooi Miriam!

En wij hebben een begane grond met plafond!!! *\o/* Helaas kan ik er met de tablet (nog) geen foto van plaatsen...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:49

Judith_H schreef:
@ miriam, jij hebt dus ook een prefab huis, hoe bevalt dat? Ging het een beetje goed met bouw etc? Hoelang hebben ze er bij jou over gedaan?

Leuk huis krijgen jullie!

In 4 maanden is ons huis gebouwd! Alles ging heel voorspoedig en we zijn elke week langs geweest om foto's te maken, elke week weer veel verandering. Nutsvoorzieningen ging bij ons ook super snel. Verder was vooral de keukenleverancier in zijn nopjes dat de hoeken echt 90 graden zijn, dat maakt het plaatsen een stuk makkelijker.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:32

Oohh oliebol Malih! Gaat het verder wel goed?

Wij ook complimenten van de keukenman, muren stonden nagenoeg recht.

Ik heb vandaag de eerste offerte door een stukadoor laten maken.
Godsamme, toch wel een hoop centjes allemaal hoor!
Zag ook dat onze badkamer klaar is, nog mooier dan verwacht!

Afbeelding

Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:55

Mooi Joyce !! Ziet er strak uit zo, wat voor meubel hebben jullie?

Wij gaan vliesbehang doen ivm de eventuele scheuren

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:03

Dankje! We hebben nog geen meubel, zoooo moeilijk! We zijn al bij heel wat winkels geweest maar nu hebben we wel een beter beeld bij de kleuren en alles in zijn geheel?
En jullie?

Wij zaten ook erg te twijfelen maar ook bij behang kan het scheuren.
Ze hebben tegenwoordig een flexibel stuukwerk wat dus enigzins mee kan werken met het huis.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:21

Aah, milah wat een pech vandaag met alles zeg! hopelijk kan het allemaal nog opgelost worden -O-

Noviceh, jeej het begin van je huis is er! Ben benieuwd naar een foto!

#$ miriam91, jeetje dat is snel zeg :oo ! We hopen echt dat oktober gehaald word, ze zeggen tot nu toe nog wel, maar je weet het nooit he....

Nutsvoorzieningen, bedoelen jullie toch gas/water/licht etc mee? Word dat pas na afloop gedaan of ook van te voren?
Ik weet namelijk wel dat de riolering bij ons al ligt, maar of dat er iets mee te maken heeft???
Ik begreep dat nutsvoorzieningen bij ons ook in de fabriek gedaan word, maar of ik dat nou helemaal goed begrepen heb en of dat ook echt kan...

Genoeg te vragen dus, die dag in de fabriek!

Mooie badkamer joycelynn, dezelfde kleurcombinatie als wij gekozen hebben, dus kan alvast kijken hoe dat eruit ziet :D !

Ja, vliesbehang of stucadoor... Wij zijn er nog niet over uit. Ik neig meer naar vliesbehang, maar vind het ook zo duur eigenlijk. Er bestaat nu toch ook wat nieuws, dat heet renovliesbehang (de naam easy-stuc heb ik ook voorbij horen komen, zegt iemand dit iets)? Dat vonden we ook wel interessant, dan schilderen ze het ook meteen voor je begreep ik...

Iemand daar meer informatie over voor mij? Weet nu echt even niet meer de verschillen enz...

Ben nu toch wel benieuwd wat het verschil tussen jullie prefab stukken zijn en die van ons, maar dat zullen we ongetwijfeld wel horen in de fabriek.
Wat ik hoorde is dat ze het per verdieping al in elkaar zetten en deze dan op zo'n convooi exceptioneel plaatsen en dan deze in zijn geheel neerzetten op de goede plek.

Misschien leuk om te vertellen, zo'n IQ woning heeft wel wat grappige details. Zo krijgen we vloerverwarming beneden, hierdoor krijgen we 2 thermostaten, 1 voor boven en 1 voor beneden. Boven wel gewoon centrale verwarming trouwens.
Verder krijgen we per kamer een doos met lichts-schakelaars, deze zijn draadloos en kan je dus plakken in de kamer waar je het maar wilt.
Ze zijn wel aan een bepaalde kamer verbonden, maar voor de rest is je keuze geheel vrij. Al wil je hem op het plafond hebben, moet jij weten.

Verder krijgen wij een zogeheette "luie" trap. Dit is een trap met diepere traptredes en deze loopt veel minder stijl omhoog dan een gewone trap. Ik heb het nog nooit ergens gezien, dus weet niet precies wat ik mij er van moet voorstellen.

Ik zag ook een aantal keer in het topic voorbij komen dat mensen moeten betalen voor trapkasten/wc's etc? Nu weet ik dat er verschillen zijn bij bouwbedrijven, maar hier heb ik nog niet eerder van gehoord. Zit die dan niet standaard in het ontwerp van het huis?

Ik ga binnenkort maar eens een vragenlijstje maken, communicatie met onze consulent van het bouwbedrijf verloopt moeizaam, dus krijg niet echt antwoord op bepaalde vragen.
Dus deze dan maar stellen op de dag dat we naar de fabriek gaan, misschien word het daar een stuk duidelijker allemaal.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:27

@malih, gefeliciteerd met de sleutel! Wil geen dealbreker zijn, maar bereid je voor op meerdere tegenslagen. Bij ons is het een uitzondering als het in een keer goed ging.

@joyce; mooi! Lijkt op onze tegels en dorpel! Alleen hebben wij gekozen voor een dorpel ipv twee en dan een vloer die afliep. Wees blij dat je geen meubel hebt besteld via de bouw. Wij wachten al ruim een maand op ons meubel en we hebben al moeten betalen, dus haast hebben ze zeker niet. (Is een nooit meer voor ons!)

@judith; wij hebben renovlies laten behangen en verven. Het hele huis inclusief zolder binnen twee dagen tijd laten behangen en verven en het zit er echt super strak op. (Ben erg kieskeurig!)
We konden vier kleuren naast wit aangeven en ze hebben alles netjes meegenomen en opgeruimd. Ook de zolder wilde ze voor een leuke prijs doen. Wij hebben het laten doen (via Pb kan ik bij interesse contactgegevens en info geven). Volgens mij had ik ook een foto geplaatst vorige week vh resultaat.

Wij zijn helaas nog druk bezig in het huis. Ik heb bijvoorbeeld al vier keer de badkamer schoongemaakt, maar er blijft stof tevoorschijn komen. We wachten nu op de beneden vloer en dan kunnen we over!
Ook vertelde ik een paar weken terug over een grove rekenfout bij de adviseur en die klopt, dus we zijn nu ook druk bezig met een klachtenprocedure. Wel een domper!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:33

Okee! Nog nooit van gehoord! Schijnt met dat vliesbehang dat het daaronder scheurt en niet je behang mee.

Vind ik ook lastig haha bij de Ikea hadden we een mooie grijze gezien. Maar nu waren we bij de praxis van de week rn daar was weer een mooie witte met donkere wasbak haha, dilemma dilemma :')

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:07

@ wieldop; wat voor kleuren kon je uit kiezen? Wij willen namelijk beneden en in onze slaapkamer een paar muren een andere kleur dan wit.
2 dagen is wel echt snel zeg! Wil het dan wel laten doen ja, zelf doen word echt niks en is ook veels te veel werk.
Wil jij mij anders een pb'tje sturen, kan ik het even meenemen in de overwegingen en overleggen met vriendlief.

Jammer dat jullie nog zolang bezig zijn. Ja, over stof heb ik al genoeg gehoord inderdaad, je blijft zuigen en dweilen de eerste maanden..
Oei, wat ontzettend balen van de rekenfout zeg -O- , dat is wel echt een flinke domper.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:41

Wij hebben ook renovlies, of glasvlies, hoe je het noemen wilt. Heel stevig behang waar ze inderdaad overheen schilderen. Wij laten overal ral 9010 doen en gaan zelf eventueel later een muur beneden een kleur geven. Ik vond de prijs erg meevallen! Bij ons waren ze van plan het hele huis in 1 dag te doen, maar helaas liepen we vertraging op omdat de man die het gat voor de afzuigkap naar buiten zou boren het liet afweten. Nu hebben we alleen de 1e verdieping (super mooi strak, lijkt net gestuct) en komen ze volgende week de rest doen. Je kunt inderdaad elke kleur kiezen die je wilt! Ik heb evt ook prijs per PB

Judith_H: nutsvoorzieningen is je gas, water, licht aansluiten. Dit wordt vaak door verschillende bedrijven gedaan, waardoor er 3x een gat wordt gegraven bij je voordeur :+ Omdat dit vaak uitbesteed wordt kan het weleens lang duren.
Ons huis zou overigens eerst november klaar zijn, het werd al snel bijgesteld naar augustus, toen wellicht voor de bouwvak en nu dus al in april opgeleverd!

JoyceLynn12: ik denk dat wij dezelfde vloertegels hebben. Ziet er mooi uit! :j