[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:21

wij gaan dalijk op pad voor de bezichtiging...ben benieuwd .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:56

nou, wij kwamen, keken en hebben besloten dat het hem niet gaat worden :n
huis heeft een gemetselde fundering, is aardig verzakt , op zich geen issue, maar door hoe de scheuren lopen en hoever ze uitstaan, zeker op de kopse kanten van de gevel is er gewoon een dikke kans dat die scheuren ook in de gemetselde fundering doorlopen, er zit een kleine aanbouw aan die het achterportaal + toilet etc huisvesten, die komt dus ook los van het gebouw en we hebben een vermoeden dat dat aanbouwtje ook aan het huis trekt waardoor bepaalde scheuren/beweging erger zijn geworden en meer schade hebben aangericht en dit nog steeds aanrichten...
dit is echt een huis wat zomaar ineens een bodemloze put zou kunnen worden als je begint met klussen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:58

Oh dat is jammer maar verstandig Sonja :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:43

Klinkt als een verstandig besluit.

Wij zijn ook ooit, nog vóór ons vorige huis, wezen kijken bij een huis aan de stille kant van de (Utrechtse) Vecht. Daar had de hele achtergevel een bult met een doorsnede van 3-4 meter. En er lag een woonboot achter de tuin, zodat je nog 1 meter doorgang naar het water had. Dat was ook héél snel bekeken :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:54

de voorgevel leek hier ook serieus bezig te zijn met loskomen van de rest van het pand, de scheuren op de kopse kanten gingen iets te recht naar beneden ,
dan heb je naast die gevel issues (die ook alleen maar symptomen zijn natuurlijk) nog het dak, kozijnen boven sowieso, misschien die van beneden en dan de binnenzijde die nog gruwelijk moet worden aangepakt...
gok dat platgooien en nieuw bouwen de betere optie is :+
soms moet je gewoon in de auto stappen, gas geven en niet meer omkijken ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:00

Dat eventueel als bouwkavel is dus gewoon een bouwkavel en niets meer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:06

Met als nadeel dat je bij een bouwkavel niet eerst hoeft te slopen maar meteen kunt beginnen. Dus mag je grondprijs minus sloopkosten als reëel rekenen...

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:40

Jammer zeg Sonja, maar slim denk ik.

Wat voor iets zoeken de andere hier? Nieuw? Oud? Hoe groot? Tuin? Prijs? Ben even nieuwsgierig!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:14

tis idd een bouwkavel met het gedoe van slopen van het bestaande pand, dan kom je op max een ton uit aan prijs , maar volgens mij wil de verkopende partij er niet echt aan , of realiseert zich gewoon niet hoe slecht het pand daadwerkelijk is aan de vp te zien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:12

Wijs besluit. Zonde hoor. Zou de makelaar daar ook niet iets van moeten zeggen?

Vandaag een uur bij Ikea rondgelopen en weer wat ideetjes opgedaan. En natuurlijk toch wat gekocht :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:21

ik vermoed dat daar wel over gesproken is met de eigenaars , maar dit is iets wat ze zelf ook gewoon kunnen zien, de voorgevel laat langzaam aan los van het pand, de aanbouw aan de achterkant scheurt letterlijk los van het pand
en op de kopse kanten gaan er scheuren nog net niet loodrecht naar beneden toe de grond in .
tis echt een open boek dat huis wat betreft aangeven dat er serieuze manco's zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:32

nou, de knoop toch maar doorgehakt, en weer een prijsverlaging doorgevoerd. Afwachten maar weer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:36

ik hoop echt dat er voor jullie huis snel iemand komt die er als een blok voor valt Juval :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:37

juval schreef:
nou, de knoop toch maar doorgehakt, en weer een prijsverlaging doorgevoerd. Afwachten maar weer.

Hey... .Je ex ging er dus toch mee akkoord? Wat fijn!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:58

Duimen dan maar Juval! Hopelijk komen jullie snel de juiste persoon tegen.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:16

Hoi allemaal,

Heb een paar pagina's van het topic gelezen, maar ga nu eerst reageren voor ik verder lees..
Heb een heel leuk huis gezien in Stein..
Zaterdag ga ik naar een hypotheekadviseur en dinsdag ga ik het huis bezichtigen, maar ik weet nu al dat ik het 'normaal' gezien zou kunnen kopen..
Het is 80 m², maar momenteel ben ik alleen, dus is dat meer dan groot genoeg, maar zou het ook genoeg zijn voor een klein gezinnetje? Er zijn 3 slaapkamers..

En dan had ik nog wat vragen..
Het is een hoekwoning, hoeveel ben je dan ong per maand kwijt aan gas, elek en water? En zou je aan de eigenaars kunnen vragen wat ze nu kwijt zijn?
Waar moet ik op letten? Ik heb al gehoord van een bouwtechnische keuring..
Het is in 2012 volledig gerenoveerd met nieuwe ramen, dat weet ik..
Ik dacht dat ik nog moest vragen wat de ECP-waarde is en wanneer het dak vernieuwd moet worden..
Maar voor de rest? Waar moet ik nog op letten? Het wordt mijn eerste huisje en hoop niet te veel door schade en schande wijs te moeten worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:21

Cowgirltjuh schreef:
Hoi allemaal,

Heb een paar pagina's van het topic gelezen, maar ga nu eerst reageren voor ik verder lees..
Zaterdag ga ik naar een hypotheekadviseur en dinsdag ga ik het huis bezichtigen, maar ik weet nu al dat ik het 'normaal' gezien zou kunnen kopen..
Het is 80 m², maar momenteel ben ik alleen, dus is dat meer dan groot genoeg, maar zou het ook genoeg zijn voor een klein gezinnetje? Er zijn 3 slaapkamers..

Het is een hoekwoning, hoeveel ben je dan ong per maand kwijt aan gas, elek en water? En zou je aan de eigenaars kunnen vragen wat ze nu kwijt zijn?
Ik dacht dat ik nog moest vragen wat de ECP-waarde is en wanneer het dak vernieuwd moet worden..
Maar voor de rest? Waar moet ik nog op letten? Het wordt mijn eerste huisje en hoop niet te veel door schade en schande wijs te moeten worden..

Ik zou iemand zoeken in je omgeving die een beetje bouwkundig inzicht heeft. Bedenk goed wat je met de woning wilt, 80m2 kan wel voor een klein gezin hoor.
Voor een hoekwoning betaal je gemiddeld wat meer aan gwl maar dat kun je vols mij wel opvragen bij de makelaar.
En gewoon uberhaupt iemand meenemen, altijd goed om te sparren over een huis. Bouwkeuring kan je ook opvragen bij de makelaar.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:26

Goh Jolien, ken helaas niemand met bouwkundig inzicht..
Wat ik er mee wil, nou het ligt er een beetje aan aan een toekomstig vriendje.. Voor mij is het groot genoeg en op termijn ben ik ook wel bereid het te verhuren of verkopen of er gewoon te blijven wonen, het maakt mij niet zo veel uit dus..
Een vriendin komt mee, idd :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:26

Mag ik mij hier ook melden?

A.s maandag gaan mijn vriend en ik weer 2 huizen bekijken in zijn werk-regio!

Het is voor ons dan de 2e keer dat we ergens gaan kijken.

Hypotheek moeten we nog aanvragen, advies en gesprek hebben we al wel gehad en we weten dus wat de mogelijkheden zijn.

Ik ga dit topic even een beetje volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:37

Cowgirltjuh schreef:
Goh Jolien, ken helaas niemand met bouwkundig inzicht..
Wat ik er mee wil, nou het ligt er een beetje aan aan een toekomstig vriendje.. Voor mij is het groot genoeg en op termijn ben ik ook wel bereid het te verhuren of verkopen of er gewoon te blijven wonen, het maakt mij niet zo veel uit dus..
Een vriendin komt mee, idd :)

Dan zou ik dat eens aan de makelaar vragen en mocht je interesse hebben in het huis sowieso een bouwkeuring laten doen. Waar je zelf goed op kunt letten is de algehele staat aan de buitenkant zoals de kozijnen en ander houtwerk, de vloeren binnen en keuken en badkamer zijn uiteraard belangrijk :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:42

Bouwkundige keuring is wel aan te raden. Tenzij het een vrij nieuwe woning is.
Heb je niemand in je familiekring of kennisenkring die in de bouw werkt? Hoeft geen bouwkundige te zijn, maar iemand die veel in huizen werkt bijvoorbeeld. Ik heb op de 2e bezichtiging mijn oom meegenomen. Is een stukadoor, dus geen bouwkundige. Maar genoeg ervaring om een eerste commentaar te geven. Daarna heb ik alsnog een keuring laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:45

Gelukkig tekent mijn vriend huizen dus weet ie precies waar hij naar moet kijken :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:47

Dat is ook wel erg handig :D
Mijn oom gelukkig ook wel. Een keuring kan hij niet doen, maar gebreken ziet hij wel. Hij had ook alles opgeschreven en bekeken. Super handig. Dan is de keuring ook geen grote verrassing meer. En kun je gelijk de afweging maken of je überhaupt wel een keuring gaat doen. Als hij op het 1e gezicht al veel had gezien, was ik daar niet eens aan begonnen denk ik :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:46

Cowgirltjuh schreef:
Hoi allemaal,

Hoi hoi! Ik woon in een hoekwoning waarbij de buren een bedrijf zijn en daar gaat om 16:30 uur het licht + de verwarming uit. Ik betaal € 180 per maand aan gas en licht, water is € 52 per kwartaal (noord-brabant). Ik woon in dit huis met mijn vriend, hond, aquarium en konijnen. Vriend en ik werken fulltime (hond is dus niet thuis ;) ), maar zijn tot 's avonds laat op en 's ochtends weer vroeg wakker. Hele weekenden staat de verwarming aan en ik ben een koukleum dus de verwarming staat op 23 graden :+ 's winters ook op de gehele bovenverdieping. Ons huis is slecht geïsoleerd, maar heeft wel dubbel glas. Hopelijk heb je hier wat aan.
Je kan het verbruik ook altijd opvragen, maar je weet natuurlijk niet hoe zo iemand leeft.

Ik vraag inderdaad altijd naar de verwachte kosten en vriendlief is gefixeerd op de leeftijd van de boiler :)
Zelf zou ik niet met een gezin in mijn huis willen wonen ondanks de 3 slaapkamers. Ik zou niet weten waar ik alles moet laten. Slaapkamer 1 is die van ons, nr 2 is de waskamer en nr 3 de studeerkamer. Waskamer kan ik echt niet missen, heb namelijk een kleine badkamer :)

Succes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:51

Hier wordt as maandag het koopcontract getekend, zelf ga ik vrijdag al even langs om (als verkoper dus) te tekenen. Na maandag is het dus wel weer wat echter. Daarna is het wachten of de financiering idd rondkomt :j