Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirjammie schreef:Delphi, wat gaaf jullie vloer! Ik ga toevallig dit weekend de vloer op onze zolder schilderen, ook de originele houten vloer. Hoeveel lagen verf hebben jullie op de vloer zitten? Ik vind je kast en secretaire ook heel mooi geworden!
Ik ben ook fan van steeds opnieuw pimpen hoor, superleuk om te doen!
myxlea schreef:Leuk dat jij er ook mee bezig bent! Gebruik jij nieuwe steigerplanken? Zoja, welke verf gebruik jij er voor? Of heb je nog niet geverfd? Ik heb nu beits grey wash gehaald vandaag, maar ben niet zo'n ster in verven. (Lees: dit is mijn eerste keer uberhaupt 'verf' kopen, beits dan)
Riaa_ schreef:Goedemorgen meiden!
Ik heb een vraagje; wij hebben ikea meubels, nu in het donkerbruin, die ik graag wit zou willen verven en het liefst met een houtlook. Hebben jullie wel eens Ikea meubels opgepimpt? en zou ik dat kunnen opschuren? Alvast bedankt!
Delphi schreef:Riaa_ schreef:Goedemorgen meiden!
Ik heb een vraagje; wij hebben ikea meubels, nu in het donkerbruin, die ik graag wit zou willen verven en het liefst met een houtlook. Hebben jullie wel eens Ikea meubels opgepimpt? en zou ik dat kunnen opschuren? Alvast bedankt!
Ja en op pag. 70 van dit topic (een pag. terug dus) staat er een foto bij. Hier zat er zo'n glad toplaagje op. Gewoon eerst ontvet en daarna heel lichtjes geschuurd. Toen een kunststofprimer erop en daarna geverfd. Ik heb het met krijtverf gedaan, maar je kunt natuurlijk allerlei soorten verf gebruiken.