Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:37

Ik heb voor de liefhebber nog zo'n Ikea kast als hierboven staan.
Incl bijpassend dressoir en ladekast.

Staan bij mij nog overcompleet te staan.
Moet ze nog een keer op de foto zetten en op marktplaats gooien. Zijn alle3 in goede staat.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:24

Delphi, wat gaaf jullie vloer! Ik ga toevallig dit weekend de vloer op onze zolder schilderen, ook de originele houten vloer. Hoeveel lagen verf hebben jullie op de vloer zitten? Ik vind je kast en secretaire ook heel mooi geworden!

Ik ben ook fan van steeds opnieuw pimpen hoor, superleuk om te doen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:24

Mirjammie schreef:
Delphi, wat gaaf jullie vloer! Ik ga toevallig dit weekend de vloer op onze zolder schilderen, ook de originele houten vloer. Hoeveel lagen verf hebben jullie op de vloer zitten? Ik vind je kast en secretaire ook heel mooi geworden!

Ik ben ook fan van steeds opnieuw pimpen hoor, superleuk om te doen!

Dank je! Het was echt een wilde gok, geen idee hoe het uit zou pakken. Het is vloerverf van L'autentique en er zitten twee lagen op. De eerste laag is verdund met terpentine en de tweede laag is onverdund aangebracht. Dit zou er voor zorgen dat je de nerven en noesten nog ziet en het geen egale vlakte wordt. Dat is hier gelukkig dus ook het geval dat je die mooie noesten en houtnerven nog ziet.
Ik heb het aangebracht met een dikke kwast (makkelijk en snel werken vond ik dat). Daarna heb ik niets meer aan de vloer gedaan. Ik had nog een matte afwerkvernis, maar dat durfde ik niet aan omdat ik die ergens anders op had gedaan en daar vergeelde hij.
De vloer ziet er nog super uit en er wordt veel over gelopen en ik stofzuig en dweil hem regelmatig. Ik ben er erg blij mee in ieder geval. Dit was ook echt de oude oorspronkelijke vloer die ik tegenkwam (boerderij van 1820).

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:31

Hoi, een vraag...misschien staat het wel ergens, maar om 79 pagina's door te lezen is me net iets te.
Kun je donker koloniale teak houten meubels veranderen naar licht tot blank houten teak meubels?
Zo ja hoe?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 19:29

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:44

Net even gegoogled op Maurik, is net iets te ver weg.
En eerlijk gezegd, moet ik eens stoppen met meubels kopen en gewoon eerst maar eens de muren sauzen, schrootjes schilderen, behang afkrabben, behangen, gordijnen maken (ehhh, hmmm, bestellen?).

Net bij de kringloop 2 kisten gezien, prijzen wat hoog en net niet helemaal mijn smaak qua model.
Zei ik nou net niet, dat ik eerst mijn huis maar eens moest gaan doen. zucht....

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:49

Ik heb ook overal half afgemaakte projecten. :')

Misschien maar schilder m'n muren en kozijnen feestje gaan houden. O:)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 19:49

*schopt Sjolvir onder dr gat*; HUPS, aan de slag met je huis jij! >;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:55

Ja, maar....... ik wil ook nog.....

Natasja, lees dat jij er ook meerdere hebt lopen.

Buiten schilderen kan nu niet, dus plan is voor de kerst... met de kerst? de schrootjes in de gang te gaan schilderen, die zijn nu... ehhh. ditte.

Afbeelding

Afbeelding

Plan was, zwart wit marmeren stenen op de vloer, maar de huidige tegelvloer barst her en der (houten vloer eronder), dus durf ik niet, vind ik zonde van het geld.
Ben alternatief aan het onderzoeken, flexfloors of zo?
Schrootjes wil ik oud groen hebben, zoals vroeger keukens waren, maar heb de kleur nog niet in de winkel zien staan.
(deze week bij Gamma 50 % op flexa strak in de lak, ook niet goede kleur).
Vloerbedekking op de trap, tja.. daar heb ik even geen antwoord op.

Nog iemand leuke suggesties?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 20:00

Dat soort oud groen misschien eens kijken bij Painting the past of zo?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:02

Heb ondertussen een staaltje dat ik mooi vind, is net tint lichter dan denk ik het vroeger was.
Maar ben bang dat het anders te donker wordt in de hal.
Ze kunnen het allicht ook mengen bij de bouwmarkt, maar dan is het zo lastig bijkopen als je te kort hebt.
Goed idee, MM

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:16

myxlea schreef:
Leuk dat jij er ook mee bezig bent! Gebruik jij nieuwe steigerplanken? Zoja, welke verf gebruik jij er voor? Of heb je nog niet geverfd? Ik heb nu beits grey wash gehaald vandaag, maar ben niet zo'n ster in verven. (Lees: dit is mijn eerste keer uberhaupt 'verf' kopen, beits dan)

Ik heb ze nog niet geschilderd, staat nog even on-hold, wel alles al in huis ervoor maar ga zaterdag naar de lapjes markt want wil mijn stoelen en bank onder handen nemen, vind ze zo lelijk :r

Weet iemand waar ik in de winkel een tacker kan halen? gamma enzo denk ik?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:58

Kun je die kleur ook niet laten mengen??

Ben wel benieuwd hoe het gaat worden. Ik had ze denk ik mooi creme wite gedaan met boven grijs of leem kleur :j Vind dat wel heel erg mooi.

Hier staat alles een beetje onhold :+ Heb het gewoon onwijs druk met werk, studie, muziek en allerlei andere dingen. Mijn vriendlief is meer dan een maand vrij en dan gaat hij aan de slag :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:54

Ik heb een vraagje aan de creabea's hier.. Ik heb een kastje in de gang die is ge- white washed. Nu wil ik graag dat effect behouden maar een kleur op het kastje zetten. Ik heb een terpetine basis verf gekocht in de kleur "energized Lake" (soort blauw groen) uit de flexa serie maar hoe nu verder? Ik kan op google nergens vinden wat ik zoek. Heb ik een sponsje nodig voor het effect? Verf verdunnen met terpentine, maar hoeveel? Help :)

Een foto van het aanstaande slachtoffer:

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 20:53

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:31

_Friemel ik zag ze net bij de Lidl liggen voor een paar euro.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:32

Dat durf ik ook niet te zeggen.. Waarom niet verf op waterbasis? Lijkt me makkelijker.

Ik heb m'n kastje af!
Voor:

Afbeelding

En nu:
Afbeelding

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:31

Wauw knap gedaan!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:29

Goedemorgen meiden!

Ik heb een vraagje; wij hebben ikea meubels, nu in het donkerbruin, die ik graag wit zou willen verven en het liefst met een houtlook. Hebben jullie wel eens Ikea meubels opgepimpt? en zou ik dat kunnen opschuren? Alvast bedankt!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 10:54

Ligt er aan... Gewoon hout is gewoon als hout verwerken.. Is het persplaat mt een toplaagje, dan ontvetten en licht schuren, kunstofprimer er op en dan verder verwerken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:04

Riaa_ schreef:
Goedemorgen meiden!

Ik heb een vraagje; wij hebben ikea meubels, nu in het donkerbruin, die ik graag wit zou willen verven en het liefst met een houtlook. Hebben jullie wel eens Ikea meubels opgepimpt? en zou ik dat kunnen opschuren? Alvast bedankt!

Ja en op pag. 70 van dit topic (een pag. terug dus) staat er een foto bij. Hier zat er zo'n glad toplaagje op. Gewoon eerst ontvet en daarna heel lichtjes geschuurd. Toen een kunststofprimer erop en daarna geverfd. Ik heb het met krijtverf gedaan, maar je kunt natuurlijk allerlei soorten verf gebruiken.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:14

Chocobroodje Tip ga niet met terpentine verf over acrylverf heen verfen dat gaat niet goed komen. Koop Acrylverf wil je het zelfde resultaat krijgen. Dat gaat je zeker niet lukken met de verf die je gekocht hebt

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:43

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:37

Hoi bokkers :)

Wij hebben op dit moment nog een licht eiken toogkast en licht eiken kaaskastje te koop staan. Wellicht is het nog iets voor iemand hier? Ook nog een grenen computerkast te koop.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:23

Delphi schreef:
Riaa_ schreef:
Goedemorgen meiden!

Ja en op pag. 70 van dit topic (een pag. terug dus) staat er een foto bij. Hier zat er zo'n glad toplaagje op. Gewoon eerst ontvet en daarna heel lichtjes geschuurd. Toen een kunststofprimer erop en daarna geverfd. Ik heb het met krijtverf gedaan, maar je kunt natuurlijk allerlei soorten verf gebruiken.

Dank je wel!