Ja idd, maar wit verduisterend = dik, en dat vind ik niet zo mooi denk ik. Dan kies ik liever voor of donkere gordijnen, of wit doorzichtig voor de sier zeg maar, en rolgordijnen erachter.
Ik zal s foto's maken hoe het nu is... En de indeling is bij ons ook standaard, zoals op het voorbeeld plaatje hierboven. De muur achter het bed is dus zilver. En tegenover het bed de kledingkast met ernaast de deur. En tegen het bed aan een smal ikea kastje met tv erop. anders kon niet, de kledingkast kon niet naast het bed of op een andere kamer. Maar nu denk ik steeds, kan het niet anders? Dus bed voor het raam ofzo, en dan de kast tegen een andere muur? Of is dat niet praktisch?
MMIDV
Geplaatst: 21-01-12 15:42
maar donkere gordijnen verduisteren ook niet, daar moet ook een verduisterende laag achter dacht ik?
witte vitrage is mooi inderdaad
je kan ook witte vitrage met daaroverheen donkere gordijnen?
Ja klopt, maar bij donkere gordijnen vind ik het niet erg als ze 'dik' worden zeg maar. Ik wil het niet zo dun als vitrage hoor, maar iets dikker, dat je er niet doorheen kan kijken, maar wel iets doorschijnend. Dus dat ze ook gewoon open zijn overdag.
Mootje
Geplaatst: 21-01-12 15:45
Die foto die je postte, zijn volgens mij de rolluiken aan de buitenkant die je ziet. Dat kan je natuurlijk ook nemen. Zit aan de buitenkant, maakt de kamer pikdonker en is nog veilig ook!
Ja klopt, maar bedoel meer de gordijnen. Rolluiken kan idd ook nog, maar is wel een duur grapje! Op de kinderkamers wil ik ze trouwens wel, wij hebben overal enkel glas nog, en met middagtukjes etc is het wel lekker als het koel is in de zomer.
MMIDV
Geplaatst: 21-01-12 15:46
Ik zou een moord doen voor rolluiken in een volgend huis lijkt me heeeeeerlijk slapen
Ja ik ook, en een hele investering, dus denk er liever goed over na... Even gegoogled, rolluik komt op ong 470 euro. Slik... En dat is zonder montage. Moet er nog 1 van dat formaat hebben, en 1 kleiner, dus totaal nogal duur! Wow!
470 euro is goedkoper dan mijn gordijnen Gordijnen zijn echt duur! Manzano, Wat fijn dat de keuken besteld is!
Ik wilde net langs bij de kringloop, want ik vind dat snuffelen altijd zo leuk.... Jeetje, geen parkeerplek te vinden in de wijde omtrek (nota bene op een industrieterrein)!
manzano
Geplaatst: 21-01-12 16:43
Mootje schreef:
Ik wilde net langs bij de kringloop, want ik vind dat snuffelen altijd zo leuk.... Jeetje, geen parkeerplek te vinden in de wijde omtrek (nota bene op een industrieterrein)!
Hihi, Ik moet eigenlijk hoog nodig een tafeltje afmaken dat ik van mijn oma heb geerfd
Inge_83
Geplaatst: 21-01-12 18:52
Ik kom ook nog even binnenvallen. Heeft er hier iemand ervaring met tegelverf in de wc? Ik ben nl bezig met het schijthuis op te knappen (low budget), en ik zit nog een beetje met de lelijke gelige wandtegels in mijn maag. Nu was ik laatst in een restaurant waar ze in het toilet de (mozaiek)tegels aluminiumkleurig hadden geschilderd, en dat wil ik ook (maar dan met normale tegels). Dus wie heeft ervaring, tips, do's en don'ts, voorbeeldfoto's, welk merk wel/niet, etc?
dems75
Geplaatst: 22-01-12 07:44
Qua tegelverf, kun je het beste een jachtlak nemen (voor boten) Mijn ouders hebben ooit de voormalige keuken, die voorzien was van groene kastjes en knalrode (!!!) tegeltjes, geverfd met die lak....bleef prima zitten hoor! Volgens mij heb je tegenwoordig ook speciale tegelverf. Denk er wel aan dat je eerst grond (ook speciaal voor tegels) en dan pas met de twee componentenlak eroverheen gaat....anders blijft het niet zitten.
dems75
Geplaatst: 22-01-12 07:48
Nog even een vraagje....Heeft iemand van jullie ervaring met een betonnen aanrechtblad? Wij gaan heel binnenkort starten met de verbouwing van ons huis. De keuken krijgt een heel andere plaats en ik ben helemaal verliefd geworden op de "koak-design" keukens. http://koakdesign.webklik.nl/page/ikea-keuken Het betreft frontjes van eikenhout (met div. afwerkingen) en betonnen aanrechtbladen. De frontjes passen op iedere Ikea keuken. Zo houd je het iig goed betaalbaar. Maar goed....ik vraag me af of je niet alles gaat zien op beton>???
Ik vind beton wel super stoer, maar geen idee of het ook praktisch is. Wat zegt Ikea er zelf over?
En het gaat weer over raamdecoratie (gordijnenen). Schoonpaps heeft aangegeven dat wij al de raamdecoratie voor inkoop prijs bij hem kunnen krijgen. Dat scheelt weer een bult, want anders is het NIET te betalen. En als je schoonpaps er zijn werk in heeft, ga je ook niet snel naar wat anders zoeken.
Dems, heb je je huis uit de verkoop gehaald? Ik wil hierna ook een betonnen aanrechtblad. Ik heb nu een massief houten aanrechtblad en dat is echt heel bewerkelijk Rowo, wat een supergaaf huis hebben jullie op het oog! Zoiets wil ik ook, later als ik groot ben
Ik vind beton(look) wel mooi, maar te kil voor in ons huis. Komt nu gewoon een gelamineerd werkblad op (maar wel goede kwaliteit). Al was zelfs het werkblad van IKEA prima, dus eigenlijk heb ik sowieso geen verkeerde ervaringen ermee.
fokfanaat
Geplaatst: 22-01-12 12:45
ik begreep dat je met beton wel vlekken kunt krijgen.
Greepjes kloppen niet op dit plaatje. Dat worden dus van die hele dunne, smalle OP het kastje. Verder is de gasplaat verbreed naar 90 (dit is denk ik nog de 75).
Blad van het eiland steekt 35cm uit. Komen van die krukken bij.
Deze frontjes (hoogglans wit, gelakte deuren rondom afgerond ), en dit blad ook, alleen dan 4cm (dus wat dunner).
We hebben er wel greepjes op.... van die smalle dunne aan de bovenkant.