Ik heb in overleg met de volgende bewoner in mijn vorige woning het e.e.a. netjes schoon achtergelaten. Ze wisten niet of ze het wel of niet wilde hebben dus hebben we het zo afgesproken, het wordt volop gebruikt natuurlijk maar liever zo dan dat ik het weg moest gooien.
Met de volgende bewoner van ons huidige huis willen we ook overeenkomen of ze het e.e.a. willen overnemen. Al het gordijnwerk e.d. is nog geen 2 jaar oud, wij kunnen het straks niet herbruiken. De vloer is net 4 jaar oud, die heeft een kapitaal gekost, gaan we ook over onderhandelen natuurlijk. Willen ze het niet, prima maar dan gaat ook echt alles mee als we dan toch bezig zijn Zo hebben wij bijvoorbeeld overal de kranen vervangen, luxe vensterbanken e.d. maar de ouwe huurmeuk ligt nog beneden, dan herstellen we het allemaal in oorspronkelijke staat
Ir111
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-11 15:35
miep1979 schreef:
Dat ligt eraan wat je afgesproken hebt imo.
Ja tuurlijk. Maar wij hadden dus niet afgesproken dattie die rommel zou laten hangen.
edit: dit gaat over koop trouwens. Maar daar geldt hetzelfde voor.
Ik gooi mijn vouwgordijnen regelmatig in de wasmachine hoor . Ze zijn van dunnere stof, soort in-between en zitten met klittenband boven aan het systeem vast. Touwtjes los, balijnen eruit en hup in de machine, nat ophangen en ze zijn weer brandschoon.
@Laurabram mijn ervaring spreekt dat vouwgordijnen wel veel eerder smoezelig worden dan rolgordijnen. Ik had hele mooie dure gebroken witte, mijn vriend had echt duur kwaliteitsspul (werkte bij zonweringsfabrikant) maar bij ons allebei was het gewoon na een aantal jaren niet toonbaar meer..... nu hebben wij spierwitte dag/nacht gordijnen, ik spoel ze uit onder de douche gooi ze in bad en spier en spierwit worden ze weer...... nee voor mij geen vouwgordijnen meer
Oké. Ik moet zeggen dat die van mij nog goed zijn hoor. Stof is ook wel duur, via een gordijnen atelier gedaan. Ze zijn gebroken wit. Het stof e.d. blijft idd wel makkelijker op de plooien liggen. Maar ik moet zeggen, we hebben ze in 2003 aangeschaft en vorig jaar met de verbouwing gewoon weer teruggehangen, want we vonden ze nog niet in zo'n staat dat ze vervangen moesten worden.
Ik zat toen nog te twijfelen tussen de lichte grijs tint en de grijze tint en heb dus toch voor de lichtere gekozen. Wil nu alleen nog donkere bloempotten in de ramen, want die witte bloempotten voor de lichte rolgordijnen lijkt ´s avonds ook niet echt. En in het grote raam komen ook nog andere planten. Vind deze zelf wat oubollig, maar had ze van mijn schoonmoeder geleend gekregen, zodat we iets hadden om ons ´s avonds achter te verschuilen! Van het weekend even naar Intratuin voor planten en natuurlijk nieuwe bloempotten!!
Nu nog alleen een mooie lamp boven de eettafel, die moet ik nog even bestellen en de nieuwe eetkamerstoelen, die komen over 8 weken! En dan is de woonkamer helemaal af!!
Mooie gordijnen Naath, meteen een heel ander gezicht.
Trapidee - trapidee - trapidee: Ik krijg net de nieuwe Ariadne at Home binnen. Daarin staat zo'n binnenkijk reportage en iemand heeft een geverfde trap: wit geverfd en in het midden een stuk ongeverfd gelaten en gebeitst/gelakt net alsof er een loper op ligt. Echt een superleuk gezicht.
Steenbok
Geplaatst: 11-02-11 21:16
Hee, klinkt leuk. Kan je er een foto van maken en posten?
Mooi geworden Naath! Ik vind die houten meubels ook mooi van kleur.
Niet direct een foto, maar op de site van Ariadne at Home staat een bladerboek. Daar kun je het nieuwe nummer in bekijken en op de 3e pagina staat een foto ervan:
Het liefste wil ik het zeil wat er hier ligt ook aftrekken maar als ik de onderkant van de trap bekijk (in de kelder) dan is de trap niet mooi gesloten.
Het nadeel is dan dat de olie lucht (wij stoken op olie) door het hele huis trekt. De olie staat bij ons in de kelder.
Die trap is inderdaad supergaaf!!! onze trap is nu ook gebeitst, in zijn geheel, dus 2 van die witte randen is best te doen Nou, misschien een optie met de tijd!
marquez1
Geplaatst: 13-02-11 20:42
Wat is het stil hier!
Mooie gordijnen naath! Ik ben ook op jacht geweest naar gordijnen. Tot nu toe alleen gordijnen voor boven op de slaapkamers gevonden. Ook licht grijze, ze waren in de aanbieden voor 9 euro de strekkende meter en gratis laten maken, nou dat was geen moeilijke keus Voor in de woonkamer heb ik zolang witte kant en klare gordijnen die ik van iemand heb gekregen.
ik kan de foto van de trap niet vinden, kan iemand me op weg helpen?
Wij zijn bijna klaar. De keuken is nu echt af, de plintjes en ventilatie roostertjes zitten er in. De laatste deur is er in gehangen. De zooi is opgeruimd en het is nu tijd om de schuur te schilderen, en daar de kastjes op te hangen. En dannnnnnn rappapapaaaaaa wordt de vloer gelegd
Ondanks dat ik er nog niet in woon heb ik al wel mijn (bijna) eerste "interieur" aankoop gedaan Deze stond bij de Leenbakker en kon hem voor €20 niet laten staan. Ik vindt die rieten hartjes helemaal leuk en heb er nog twee leistenen hartjes bijgekocht, als deurhangers straks
Die hartjes zijn leuk hè, ons huis hangt er ook vol mee. Die leistenen hangen aan de salontafel en onze nijn vindt het een superleuke sport om eronderdoor te rennen, dan klingelen ze zo lekker . Butlertray is ook leuk .
Bij mij doet het wel Laurabram, bij Marquez volgens mij niet..
Ik heb ook een paar van die hartjes gekregen toevallig dit weekend van mijn tante! Moet er nog even een mooi plekje voor vinden, kon zo even niks bedenken..
Merel: Wij hebben de boekenkast bij Historie in Emmen gekocht. De boekenkast is iets meer dan een meter geloof ik..
Ik ben er nog niet aan toegekomen om foto's van m'n camera te halen. Heb thuis nog geen internet en ben vandaag camera vergeten mee naar m'n werk te nemen Beetje druk geweest afgelopen week/weekend, gisteren moest ik nog een beursdag draaien (huishoudbeurs ) dus weinig vrije tijd helaas! Maar ze komen!! ik beloof het
snoeppapier
Geplaatst: 14-02-11 21:49
Schattige butlertray Die zou ik voor hier ook wel leuk vinden, met m'n mooie Riverdale theeset erop En die hartjes hangen hier ook, vind sowieso dat riet geweldig
Wat een ander gezicht al Naath, met gordijnen! Erg sfeervol
Ik had beloofd nog foto's te plaatsen van de interieurstickers hier op de deuren
En ook eens foto's gemaakt van ons 'kantoortje' en de strijkkamer, heel chique aangeduid hier met stickers 'Office' en 'Dressroom'
Dit is de gang gezien vanaf de slaapkamer. In de oude fotolijstjes hangen een babyfoto van m'n vriend en ik
En nu alles binnenshuis, op wat kleine dingetjes na, klaar is, ga ik me volgende week als ik voorjaarsvakantie heb heerlijk op het balkon storten Schoonmaken, wilgenmatjes langs de reling hangen, hangbakken met plantjes, heerlijk