Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:53

Het is precies goed zo, de woonkamer is ruim ( iets van 8x4 denk ik), de slaapkamer is mini, de badkamer is normaal van formaat en er zit nog een bijkeuken waardoor ik precies voldoende bergruimte heb. Ik ben echt heel erg gelukkig in dit huis. Juiste formaat en de juiste locatie, heerlijk. :)

Edit, wat foto's van direct na de verhuizing. Het is nu wel anders hoor. De bank heeft een knalrode hoes gekregen, er is een salontafel en er hangen rolgordijnen, een rode en een knalroze. Zithoek:
Afbeelding

Zithoek van de andere kant, boven de tv hangt nu een prachtige afbeelding gemaakt door Marcel Schellekens:
Afbeelding

Andere kant vd woonkamer, eettafel staat een kwartslag gedraaid en over 3 weken zijn de donkere kasten (dressoir en boekenkasten) vervangen door een grote witte boekenkast.
In het verlengde zie je de keuken, dan de bijkeuken en achterin de deur naar de badkamer.
Afbeelding

Slaapkamer, bed staat klem tussen de muren. Meer vloer dan je op de foto ziet is er ook niet echt. Er staat een 2 deurs pax kledingkast in en een smal ladenblokje. Goed volgeprakt maar het is wel gezellig, en praktisch dat zo toch alle kleding op mijn slaapkamer past.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 04-10-10 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:55

55m2 daar zou ik niet kunnen wonen. Hebben een jaar in een appartement met 2 slaapkamers en een washok/kelder gewoond, deze was 89m2. Veel te klein! Pff dat was niks met zijn 2je. Wonen nu in een jaren 50 huis met beneden en boven 80m2 en een tuin van 90m2.

En midden in het dorp! Als ik de garage uitga bij ik in 1.5 minuut op de markt.

MMIDV

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:03

wij wonen ook met 2 in een appartement van 90m2 en dat is voor nu groot genoeg.... alleen uiteindelijk wil ik ook groter.
We hebben nu 2 slaapkamers, waarvan 1 als werkkamer wordt gebruikt. Gelukkig hebben we een ruim washok, voor de wasmachine + berg ruimte en we hebben we een flinke berging beneden :)

uiteindelijk wil ik 4 tot 5 slaapkamers + washok + berging
en heul stuk groter dus hihi

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:05

Ik denk dat dit huis wel wat klein is om met z'n 2en te wonen. Maar meer omdat je dan niet al je troep kwijt kunt. Ik heb nu de inbouwkast en de bijkeuken gevuld maar niet tot de nok. Als je met z'n 2en bent kom je echt plek te kort.

89m2 zou me wel lukken met z'n 2en, maar ja, ik hou niet van groot, ik heb een voorliefde voor kleine huisjes. Maar goed ook dat we er allemaal zo verschillend inzitten, anders had ik veel meer moeten betalen voor mijn paleisje! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:17

Wij hebben ook wel een schattig huisje hoor. Jaren 50 heel knus. Ik zou ook geen imense woonkamer willen oid. Fijn knus en geborgen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:41

wel jammer van de mooie openslaande deuren dan Ir111 als je bed klem zit dan moet je dus over je bed heenstappen om de deuren open te zetten?
Ik ben echt fan van zulke deuren in een slaakamer!
Helaas hebben we ze zelf niet.

Wij hebben een huis van zo'n 80m2 nu, maar er kan heel gemakkelijk nog een verdieping bovenop gebouwd worden (hebben een plat dak, de rest van de straat heeft het al gedaan) daarmee krijg je 40m2 extra. De badkamer is inimini (echt letterlijk!) maar omdat er een balkon voor zit kun je de muur naar buiten plaatsen en het balkon dus bij de badkamer aantrekken waardoor hij twee keer zo groot wordt.
We hebben 3 slaapkamers, van 11, 11 en 6m2 een woonkamer van 28m2 en een halfopen keuken er aan vast van normaal formaat. Verder hebben we een achtertuin van 200m2 :D en ook nog een stuk opzij en voor het huis, want we hebben een hoekwoning. Echt zalig wonen hier!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:00

Pfoe sommigen hebben echt op kleine kamertjes geleefd, knap hoor! Ik zou dat dus echt niet kunnen :P
Wij hebben nu samen zo'n 100 m2 en dan nog een tuintje van ongeveer 30 m2. Zou de tuin liever wat groter willen en een andere indeling van t huis, maargoed dat heb je met huurhuizen nou eenmaal niet voor t kiezen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:26

ik zou zelf ook echt geen kleinere tuin willen, we hebben de hele zomer leker buiten geleefd!
En ideaal ook voor onze honden :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:06

Okay, zo ziet het er bij mij uit :) :

*1 Afbeelding *2 Afbeelding *3 Afbeelding

*1 De bank is een beetje rond omdat hij in een erker staat. Die erker was eigenlijk als eetkamer bedoeld (ligt ook direkt aangrenzend aan de keuken), maar omdat mijn tafel een beetje erg groot is, pastte dat niet meer en hebben we woonkamer/eetkamer omgewisseld :) .
*2 Het muurtje (waarachter dus de keuken zit) waar ik vanaf de bank tegen aan kijk
*3 De kachel met links daarvan een nisje wat in een leverkleur geverfd is.
*4 Afbeelding *5 Afbeelding *6 Afbeelding

*4 Rechts het kastje wat tegenover de engeltjes/kachel staat. Dat muurtje wil ik evtl. nog verfen en daar komen dan de zilveren lijstjes te hangen die ik laatst gekocht heb :) .
*5 Mijn eettafel <3 ; de stoelen aan de rechterkant staan met hun rug naar de haard toe.
*6 De kast komt uit mijn ouderlijk huis; niet helemaal mijn smaak, maar ik ben er toch wel aan gehecht ;) en hij staat super bij de tafel +:)+ !
(Sorry, op de tafel is het nog een gigantische puinhoop omdat ik de hoge en de lage kast omgewisseld had. Omdat het lage kastje van zichzelf al loodzwaar was, moest ik alle zooi er uit halen :+ . Tafel is nu weer netjes hoor :j !)

Ik heb hier 2 weken terug een aantal dingen veranderd en zo langzaam aan begint het naar mijn smaak te worden :) .
Naast de bank maakt mijn (a.s.) schoonzoon nog 2 tafeltjes op maat :+: , zodat we niet steeds een glas oid op de vensterbank achter ons hoeven te zetten ;) !

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:03

Ir111 : schattig huisje! Lekker knus en gezellig ;) Ik hou ook wel van klein, lekker gezellig toch, je kan maar op 1 plek tegelijk zijn zeg ik altijd maar :)
Onze eengezinswoning is ook maar 80/90m2, hoef je ook niet zoveel schoon te maken :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:43

ziet er gezellig uit Sterre!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 00:12

Sterre,
Die eettafel; wauw!
Waar heb je die weten te vinden?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 00:35

opisop_shop schreef:
wel jammer van de mooie openslaande deuren dan Ir111 als je bed klem zit dan moet je dus over je bed heenstappen om de deuren open te zetten?
Ik ben echt fan van zulke deuren in een slaakamer!

Ja, je moet idd op het bed klimmen om ze open te zetten. Overdag heb ik ze echter nooit open, s nachts wel. En dan is het handig dat je ze zo vanuit bed open en dicht kunt doen. Je hebt echt het idee dat je lekker buiten ligt in de zomer zo. :)

Ooit wil ik in de woonkamer ook openslaande deuren naar de tuin laten plaatsen. Een beetje aparte keus van de vorige eigenaar om in de slaapkamer voor openslaande deuren te kiezen en niet in de woonkamer. Maar ach, er moet iets te wensen overblijven nietwaar. :D
denz schreef:
Ir111 : schattig huisje! Lekker knus en gezellig ;) Ik hou ook wel van klein, lekker gezellig toch, je kan maar op 1 plek tegelijk zijn zeg ik altijd maar :)
Onze eengezinswoning is ook maar 80/90m2, hoef je ook niet zoveel schoon te maken :P

Dankjewel! Het onderstreepte is precies wat ik ook altijd zeg! :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 00:38

De eettafel stond nog in de boerderij waar we tussendoor een aantal jaar hebben gewoond :) .
Ik was (ben) ook helemaal weg van de tafel en die wilde ik dus ook persé meenemen toen we weer terug naar ons "oude" huis gingen.
Rinske hier op bokt weet behoorlijk wat van antieke/oude dingen af. Zij vertelde in dit topic dat je die tafels wel eens op veilingen kan vinden en dat ze daar een richtprijs van ca. 200 € aanhouden; dat valt dus zat mee :) !!
Ze schreef ook dat je ze wel eens op MP kan vinden voor iets tussen de 500-1000 €.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:57

Geweldige tafel. Ga zeker even kijken in dat topic! Hoewel een vriend van ons zulke tafels maakt, dus dat is sowieso handig :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:35

Ik denk dat wij met z'n tweeën wel op 70 of 80 m2 kunnen leven, is ook een beetje afhankelijk of het een appartement is of een woonhuis en natuurlijk de indeling ervan :)

Ik vind die kast op foto 4 ook errug leuk :D

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:43

Zo ik meld me ook weer even! Erg druk gehad de laatste tijd met de verbouwing, en even paar dagen geen internet gehad ivm verhuizing!

Eerst even een paar foto´s hoe het was!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KFHBGFPN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWUIHOKN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L46R33ZG.jpg
Balken in de grondverf

Afbeelding
Balken net geverfd

Afbeelding
Deurtje in de woonkamer geregeld ( vorige eigenaren hadden kralengordijntje ;) )

Afbeelding
Alles in de verf ( behalve de trap ) en nieuwe vloer!

Afbeelding
Woonkamer nu nog leeg

Zal foto's waarbij de woonkamer etc ingericht is later even plaatsen, moet nu eerst mijn USB kabeltje even zoeken ;) Zal nog wel ergens in een deur zitten.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:46

Ohh wat een mooie vloer!!! Ik wil of die kleur of juist heel licht :)
Ben benieuwd hoe het eruit ziet met meubels

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:47

Ooh wat leuk al die foto's ;)
Ben gek op interieur en huizen ;)
Wij zijn op dit moment ook op huizenjacht.. Het liefst wil ik een jaren 30 woning of een ouder huis..
Misschien als we een geschikte kavel tegen komen dat we zelf wat laten bouwen in oude stijl.. We kunnen dus nog alle kanten op ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:04

Suuszels schreef:
Ik vind die kast op foto 4 ook errug leuk :D

Bedoel je die van mij? Dat was eigenlijk een "miskoop" :+ !
Het kastje opzich vind ik prima, maar we hadden ons zó verkeken op de kleur van de vloer :o !
Gelukkig komt het kastje op de plek waar ´ie nu staat veel beter tot z´n recht en valt het kleurverschil daar véél minder op!
Ik had het kastje aan mijn dochter en d´r vriend beloofd voor als ze gaan samenwonen, maar vriendje zei nadat ik had omgezet al meteen "hmmm... ben bang dat je het kastje tóch maar gaat houden!" :D

*Snowbunny: moooi geworden +:)+ !! En wat een prachtige huisdeur heb je :~ !!

Vraagje: weet iemand van jullie een site waar je van die muurstickers met teksten kan kopen of anders: waar kan je zo´n tekst laten maken?

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:10

Oh mazzel, heb USB kabel gevonden!

Foto's van gisteravond:

Afbeelding

Afbeelding

Is nog beetje leeg, maar begin is er!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:13

Ohh dat is jammer! Ik vind het gewoon leuk dat hout, met stukje glas/hoogglans erin :)

Een vriendin van me die sleept haar staaltjes van de vloer en muren altijd mee :P

http://www.101woonstickers.nl/ kan je trouwens wat van die stickers bestellen, maar heb het zelf nog nooit gedaan :)

@snowbunny, jammer dat ze donker zijn maar het ziet er wel leuk uit!

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:18

Ja heb even niet betere foto's... Komt wel :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:18

Erg smaakvol +:)+ !

En ehh.. je kan het beter t leeg hebben, vol wordt het vanzelf :+ !
Wij hebben ons huis zelf laten bouwen en er 13 jr in gewoond voordat we gingen verhuizen. Toen stond ook echt alles hutje mutje vol :\ .
We hebben toen 2 jr ergens anders gewoond en zijn 3 jr geleden weer terug gegaan naar ons "oude" huis.
Mijn grootste wens was om het daar "rustig" te houden en dat is geloof ik wel gelukt :) .

*Suuszels, dat was idd verstandig geweest als wij dat ook hadden gedaan :D !
Maar goed, ben nu wel blij met het kastje hoor :j !
Ga meteen even op die site kijken!

*Edit: dat is echt een hele leuke site :j !! Ik ga eens even precies bedenken wat ik wil en daar dan wat bestellen!
Prijzen zijn imo ook okee :) !

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:42

snowbunny wat is dat gaaf geworden!! dat plafond is ook schitterend en die deur vind ik ook supermooi (beter dan kralen idd) mooi die donkere gordijnen bij die donkere vloer!