[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:15

Citaat:
Ontbindende voorwaarden
Het voorlopig koopcontract is een gewoon, bindend, contract, waaraan een aantal ontbindende voorwaarden verbonden zijn. Als je het voorlopig koopcontract hebt getekend zit je, afgezien van de drie dagen bedenktijd en mits de ontbindende voorwaarden niet in werking treden, vast aan de koop en aan de daarbij behorende voorwaarden. Wil je daarna toch nog van de koop af, dan dien je de verkoper 10 procent van de koopsom als boete te betalen. Daarnaast mag de verkoper de door hem geleden schade op je verhalen, voor zover die hoger is dan de boete.

Anoniem

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:17

Maar rowo, ik snap je punt ook wel. Ik geloof je ook wel. Het énige dat ik zei is dat het gedurende 3 dagen wel voorlopig is, omdat het dan nog niet definitief bindend is. Maar daarna natuurlijk wel :j

Moet trouwens zeggen, ben nu verhuisd, en mijn nieuwe huis bevalt echt zo goed :D we zien het nog altijd elke dag mooier worden, dat is echt heerlijk. De katten hebben net voor het eerst door de tuin (nou ja, door uberhaupt een tuin) gelopen en die vonden het ook prachtig.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:20

Moet zeggen dat ik het wel fijn vindt dat er een makelaar in het topic zit, iemand die ervoor gestudeerd heeft en overal in principe antwoord op kan geven, ideaal toch ;)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:21

Vriend en ik hebben a.s. zaterdag de 2e bezichtiging gepland staan :D .

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:26

Spannend Calice :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:28

inderdaad erg spannend :D , kijken of het dan nog zo aanspreekt als de 1e keer :j , we nemen de camera mee dus ik ga foto's schieten :)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:37

Slim, ik heb een huis gekocht, maar weet al van de helft niet meer hoe het er allemaal uit ziet :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:39

minka schreef:
Slim, ik heb een huis gekocht, maar weet al van de helft niet meer hoe het er allemaal uit ziet :o

Ga je toch gewoon nog een keertje kijken? :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:39

minka schreef:

Misschien nog een keer gaan kijken en foto's maken :)) .

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:04

Weet niet of de makelaar erop zit te wachten hoor, zou ook graag wat maten op willen nemen, maar weet niet of dat allemaal kan..

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:06

dat is dan het probleem van de makelaar, jij hebt het huis gekocht en wil er nog naartoe, dat moeten ze gewoon goed vinden. (weet niet of het huis al leeg staat?)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:06

Gewoon de makelaar bellen! Nee heb je, ja kan je krijgen :D

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:07

Er woont niemand meer er ligt alleen nog een hele berg zooi :')

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:09

Dan zou het geen problemen moeten geven :+ .

mijn zus heeft nu sinds 2 weken de sleutel van haar nieuwe woning en is daarvoor toen ze het flat gekocht had gewoon een paar keer langs gegaan om te meten e.d. :j , ze moest dan wel de sleutel tijdens kantooruren halen en ook binnen kantooruren op dezelfde dag terug brengen.
en geloof me :') daar was het ook nog een giga zooi toen _O-

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:21

Volgens mij moet bij mij de makelaar dan wel mee hoor, tenminste zou ik dat zelf als eigenaar wel willen straks zijn er persoonlijke bezittingen weg..

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:29

Ik zou ze gewoon even bellen en vragen wat mogelijk is, neem aan dat ze niet moeilijk zullen doen.

(mn zus had het voordele dat het huis al leeg was en er alleen nog rotzooi lag wat niet van waarde was)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:37

Oh oke, naja moet morgen de koopacte ondertekenen, dus dan vraag ik het meteen even :)

Thnx voor de tip!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:55

Gewoon de makelaar vragen. Zo lang je niet 5x per week naar die woning gaat moet er geen probleem. Meestal is het ook niet de makelaar die moeilijk doet, maar de verkopers die het niet willen hebben. Althans zo gaat dat bij ons.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:50

Inderdaad. De nieuwe eigenaar van ons huis is ook extra keer langsgeweest om maten op te nemen. Mijn eigen makelaar vroeg of ik thuis was en of het mocht. Ik zei 'prima, maar ben zelf niet thuis'. Mijn makelaar zei: geen probleem dan gan wij gewoon even mee.

Van de het weekend stond hij ook ineens voor de deur. Wel gezellig hoor, wat mij betreft is hij welkom om rond te kijken (hij wil eea geen slopen).

Ik ben erg tevreden over mijn makelaar (ook qua kosten). Hij is bij ons zowel verkopend als aankopend makelaar geweest. Alles ging makkelijk en hij hield altijd contact. Belde op dezelfde dag van de bezichtigingen nog even terug en heeft alle onderthandelingen gedaan (zowel verkopend als aankopend). Gister de afrekening gezien (die wij overigens meefinancieren met de hypotheek) en komen rond de 2000 euro uit. Prima, vind ik zelf.

Volgens mij is 200 euro voor rolgordijnen niet duur. Maar de verkoper kan er zelf waarschijnlijk niet zo veel meer mee (aangezien het maatwerk is) dus kan je antijd onderhandelen :P . Nee heb je, ja kan je krijgen.

Binnen 4 weken de financiering rondkrijgen kan wel, maar is wel een uitdaging. Of zelf heel veel bellen of een hele goede tussenpersoon hebben ;-).

Aanstaande vrijdag hebben wij de overdracht. Merk zelfs dat ik zenuwachtig ben haha. Soort gezonde spanning. Wij moeten ook direct de volgende dag verhuizen want na het weekend moet ons huis opgeleverd worden. Drukdrukdruk met inpakken. Ik werk ook nog tot morgen dus van mij mag het vrijdag zijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:42

Huh? Maar ik dacht dat de verkopende en aankopende makelaar niet dezelfde mochten zijn? I.v.m. belangenverstrengeling e.d.?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:45

Als ik het goed begrijp verkocht ze d'r eigen huis en kocht ze zelf iets nieuws, dan is er geen belangenverstrengeling ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:47

Ah, op die fiets.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:48

Mijn idee van het 'voorlopig koopcontract' is dat je dat nu tekent, het is voor voorlopig, en straks bij de makelaar de 'definitieve'. Ik neem aan dat ze beide even geldig zijn :Y)

Vandaag gaat de nieuwe Blokker bij ons open, ik ga maar even shoppen, wasrek etc, harstikke leuke prijsjes O:)

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:59

minka schreef:
Als ik het goed begrijp verkocht ze d'r eigen huis en kocht ze zelf iets nieuws, dan is er geen belangenverstrengeling ;)

:j

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:56

Patriciavt schreef:
Mijn idee van het 'voorlopig koopcontract' is dat je dat nu tekent, het is voor voorlopig, en straks bij de makelaar de 'definitieve'. Ik neem aan dat ze beide even geldig zijn :Y)

Ik heb het ´voorlopig´ook getekend bij de makelaar... Ik neem aan dat je de notaris bedoeld?

Ik heb een boel schoonmaak spul bij de blokker gehaald vorige week. Kan ik iig het tijdelijke keukentje en de wc´s even schrobben. Verder valt er weinig te poetsen voorlopig met de verbouwing.