E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 14:14

Wast een mooi boek???
Ik heb de zesde man hier ook liggen. Ik zal kijken of ik hem in kan sturen :)

slimmerik

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:15

Ja, mooi boek vond ik het. Kijk even in de inzendingen dropbox daar heb ik hem net gezet. De gegevens daarvan staan in een pb aan jou van 6 juni jl.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 14:16

Heb ik zojuist gedaan, gevonden en toegevoegd aan mijn 2-do-leesboeken :D
Ik heb ook het nieuwste boek van Karin Slaughter, voor de liefhebbers.. Ik zet hem er ook bij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:19

Ha, die twee boeken meteen maar opgehaald :D thanx !!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 14:26

Ik heb overigens nog meer van David B en Karin S. die er nog niet in stonden. Ik zet ze er wel bij nu ik toch bezig ben :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:40

slimmerik schreef:
Ja, mooi boek vond ik het. Kijk even in de inzendingen dropbox daar heb ik hem net gezet. De gegevens daarvan staan in een pb aan jou van 6 juni jl.

Heb even op Bol gezocht waar het over gaat, lijkt me een mooi boek.
Zo even in de dropbox kijken, bedankt!! :)

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:26

Hallo! Ik kom hier even binnen vallen. Sorry dat ik niet 71 pagina's door heb gelezen maar ik heb even snel een vraagje..

Heeft iemand in dit topic ervaring met de BeBook Club? Kun je er ook goed mee lezen in het donker of heb je dan een extra lampje nodig? (heb gelezen dat dit nodig is bij sommige e-readers) Ik hoop dat iemand mij wat mee info kan geven :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:28

Ik heb een bebook (alleen ander model). Alle bebooks het eink hebben geen eigen verlichting (wat pc met tft scherm wel heeft), dus als je bij slecht licht wil lezen heb je een lampje nodig.

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:38

Bedankt voor je snelle reactie tamary! Dat vind ik eerlijk gezegd wel een minpuntje omdat je dan niet zonder leeslampje in het donker kan lezen..Ben jij wel tevreden over je bebook? Welk type heb jij en waarom heb je daar voor gekozen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:41

ik vind dat geen nadeel, dat is met een gewoon boek ook zo. En ik val zo vaak met licht aan in slaap, dan is constant de batterij leeg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:42

This_is_me, heb jij de nieuwe Karen Slaughter in het Engels of nederlands? Ik heb hem net in het Engels gekocht, maar daar zit volgens mij kopieerbeveiliging op.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:43

Lampje vind ik ook geen probleem, is idd met een gewoon boek niet anders. :) Heb een ideaal hoesje met lampje voor mijn Sony.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:46

Lielle schreef:
This_is_me, heb jij de nieuwe Karen Slaughter in het Engels of nederlands? Ik heb hem net in het Engels gekocht, maar daar zit volgens mij kopieerbeveiliging op.

Die Karin Slaughter is in het Nederlands. DRM beveiliging is te verwijderen. http://stream-recorder.com/forum/showthread.php?p=13655
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 24-07-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:48

Hmm misschien ga ik dan toch maar overstag...of weten jullie nog vergelijkbare e-readers? (dus beetje zelfde prijs/kwaliteit als de bebook club) Ik moet wel zeggen dat de prijs voor een bebook club (€150) wel een beetje mijn max is wat ik aan een e-reader kan uitgeven..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:50

Caro_Vladi schreef:
Bedankt voor je snelle reactie tamary! Dat vind ik eerlijk gezegd wel een minpuntje omdat je dan niet zonder leeslampje in het donker kan lezen..Ben jij wel tevreden over je bebook? Welk type heb jij en waarom heb je daar voor gekozen?

Was toen maar 1 modelletje nog. Heb merk gekozen wegens lezen veel bestandsformaten, uitbreidingskaartje en verwisselbare accu. Ik ben er happy mee, al zou ik graag van dat !#@ DRM af willen, maakt boeken kopen nl erg lastig als je niet de bij de verkoper behorende ereader hebt (en pc draait niet onder windows, dus nog lastiger).

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:57

Ik ben helemaal niet bekend in de wereld van de e-readers als ik eerlijk moet zijn...Ik wil er graag een voor vakanties etc. zodat ik niet een hele vracht boeken mee hoef te slepen (plus het lenen bij de bieb ben ik helemaal zat, hebben nooit wat je zoekt of het is eeuwig uitgeleend) Wat houd dat DRM precies in dan en heb je daar niet met elke e-reader last van?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:59

DRM is zelfde verhaal als voor muziek, en beperkt o.a. aantal readers waarop 1 eigenaar het boek kan lezen. Ook zijn er soms programma's op de pc voor nodig om boek te kunnen downloaden. Helaas alleen voor windows (en soms mac) geschikt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:59

Een drm is een beveiliging die op een boek zit wat je online koopt bijvoorbeeld bij Bol.com of Bruna. Die DRM zorgt ervoor dat alleen jij dat boek kunt lezen en niet uit kunt lenen of doorsturen. Die beveiliging is dus te verwijderen waardoor iedereen het door jou gekochte boek kan lezen en je het b.v. in de dropbox kunt plaatsen.

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:03

Bedankt voor de uitleg :D
Ik was niet echt van plan boeken te kopen bij bol.com ofzo...ik heb een hele handige broer en hij heeft al iets van 1000 e-boeken weten te bemachtigen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:03

Ik heb hem in het Engels, zal eens kijken of ik iets met die DRM kan doen.

Caro, ik heb de amazon kindle, lees mijn berichten maar terug erover, ik ben er erg blij mee.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 07:09

Lielle schreef:

Hij staat er al in de dropbox onzendingen en het is in het NL :)
Evenals de boeken van David Baldacci.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:14

Ik heb van de week de iRiver Story HD met e-ink scherm gekocht, ben echt super super tevreden!

Ik heb nog wel een paar boeken die ik echt kan aanbevelen:
Op klaar lichte dag van Simone vd. Vlught
Cruise - Suzanne Vermeer (en vele andere van deze schrijver)
Dejavú - Esther Verhoef
De Eetclub
Afgunst - Saskia Noort

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:30

@ kletskoekje. De boeken van Esther Verhoef zijn altijd erg leuk om te lezen. Ze lezen vlot weg :) Ik vond Saskia Noort heel erg tegen vallen, helaas.

Wie van de mensen hier heeft de NL versie van: Water voor de Olifanten van Sara Gruen? in de box stond alleen de Engelse versie.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:13

Water voor de olifanten is volgens mij nog niet als epub uitgegeven in het Nederlands.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:28

Ik ben ondertussen ook alweer een aantal boeken verder... net "ik was twaalf en ik fietste naar school" uitgelezen, een boek dat dat Sabine Dardenne heeft geschreven over haar tijd dat ze zat opgesloten in de kleder van psychopaat Dutroux in België...echt best heftig!

Vorige week kwam m'n oom met een usb-stick... 5000 Ebooks :D nu nog uitzoeken.... *zucht* :+