Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:56

Die van mij heeft dat ook allemaal en was net geen 800. Maar is door de knop minder laag. Hij komt alleen niet onder de bank verder echt overal. Ook onder kastjes. Dus dat is bijna 2 keer zoveel voor alleen een die lager is. Daar zou ik toch nog even over denken.
Als dat voor jou prima is dan is het natuurlijk goed. Maar over een paar maanden keldert de prijs naar 1200 en volgend jaar onder de 1000 ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:50

Lay_D schreef:
Mijn man stuurde mij deze door, ik die er heel graag 1 wilt maar bang ben om een miskoop te doen, herinnerde mij dit topic en vroeg mij af of iemand van jullie ervaring met deze hebben?
https://eziclean.nl/products/robotstofz ... d_source=1

https://nl.dreametech.com/products/l10s ... eVTqWs5wSb

Ik zou voor deze gaan, 100 euro goedkoper, zelfde zuigkracht, roterende dweil, dweil arm die langs de plinten kan en veel meer reviews te vinden. Ik kan over de eziclean te weinig vinden. Ik zou eerder voor een bewezen merk gaan.
Ik heb de Dreame uit de link ook. Ik ben zeer tevreden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 15:18

BeFunny schreef:
Die van mij heeft dat ook allemaal en was net geen 800. Maar is door de knop minder laag. Hij komt alleen niet onder de bank verder echt overal. Ook onder kastjes. Dus dat is bijna 2 keer zoveel voor alleen een die lager is. Daar zou ik toch nog even over denken.
Als dat voor jou prima is dan is het natuurlijk goed. Maar over een paar maanden keldert de prijs naar 1200 en volgend jaar onder de 1000 ;)

Zijn wel meer verschillen hoor.

Tussen die van jou en deze zit meer dan 2cm in hoogte dus die van jou kan niet onder mijn kasten én mijn bank. Daarbij heeft die van mij ook een camera wat ik wel prettig vind, en een stuk meer zuigkracht.

Zeker die hoogte maakt in mijn huis veel uit, vind het niet nodig een robotstofzuiger te nemen als die nu net niet bij de plekken komt waar het meeste haar blijft liggen ;). Dus ja, de prijs is het wel waard.

Daarbij wacht ik al best lang op iets geschikts (topic is al sinds april 2024 en zoek al langer dan dat) dus ik vind het wachten wel lang genoeg geweest nu.

Mando

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:23

Check ook of je makkelijk dweilen kan bestellen.

Ik heb een avalect en kan dus geen losse dweil bestellen moet ik een hele set kopen.

Zelfs op shein,temu enz niet te vinden in mijn maat.
Baal behoorlijk.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:27

Ja, dat is zo Mando, ik kan voor de mijne alles op Temu bestellen en dat past ook. Erg handig.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:35

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:39

Dankjewel voor jullie input, ik kon er zelf ook al vrij weinig over vinden en wat ik vond was in mijn ogen te verschillend van elkaar.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:36

BeFunny schreef:
Wat een prijs joh.
Ik ben wel mega blij met mijn dreame nog steeds dus dank voor de tips hiernaar. En lager dan zou die onder de bank kunnen dus dat is zeker een toevoeging. Die ik heb kan wel onder veel banken denk maar mijn huidige bank is laag.

Wij hebben een nieuwe Dreame (L20) en die paste bij ons ook niet onder de bank. We zijn aan het knutselen geweest met plastic meubeldopjes en hebben die (dubbel) onder de poten van de bank geplakt met dubbelzijdig plakband. Nu rijdt hij wel onder de banken door. Verder heel blij mee!

We hebben via Ali trouwens een tri-cut borstel erbij gekocht. Die snijdt haren door tijdens het zuigen zodat ze niet in de borstel blijven hangen.
Het bevalt ons goed. We hebben 3 katten plus een dochter met lang haar en er zit geen haar meer vast in de borstel.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:23

Dreame D9 Max is volgens de meest recente test van de consumentenbond de beste koop.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:27

O ja die borstel heb ik ook liggen ik heb ema ook via ali besteld ook dweil dingen extra zakken etc.

Slim om de bank zo verhogen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:29

Ik zie bij de uitslagen van de consumentenbond de roborock s8 als beste keuze?

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:33

Samsung jet bot is beste uit de test. Dream d 9 max is beste koop bij consumentenbond. Dit is een test uit december 2024.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:00

Leuk om de test van de Consumentenbond even te lezen. Snap de testresultaten alleen niet zo goed. Bijvoorbeeld een minpunt bij de Roborock S8 ultra en Dreame L40 ultra is dat het stofbakje lastig leeg te maken is. Maar dat legen doet het apparaat zelf en je hoeft alleen maar de stofzak in het basisstation te vervangen.
En hardnekkige vlekken zouden lastig te verwijderen zijn. Die moet je inderdaad even met de hand weghalen. Maar als je daar zelf met een mop overheen dweilt zijn ze ook niet zomaar weg te dweilen. Dus dat is niet helemaal redelijk vind ik.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:33

De mijne is niet eens getest zie ik. Ik heb de Dreame L10S ultra gen2. Ik kwam laatst wel een andere review tegen over deze en die was behoorlijk positief.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:40

Niqui schreef:
Leuk om de test van de Consumentenbond even te lezen. Snap de testresultaten alleen niet zo goed. Bijvoorbeeld een minpunt bij de Roborock S8 ultra en Dreame L40 ultra is dat het stofbakje lastig leeg te maken is. Maar dat legen doet het apparaat zelf en je hoeft alleen maar de stofzak in het basisstation te vervangen.
En hardnekkige vlekken zouden lastig te verwijderen zijn. Die moet je inderdaad even met de hand weghalen. Maar als je daar zelf met een mop overheen dweilt zijn ze ook niet zomaar weg te dweilen. Dus dat is niet helemaal redelijk vind ik.

Heb jij de score van de dreame L40 ultra voor mij?

Ben bang dat ik toch voor de bijl ga… kijk al jaren naar zo’n ding maar vind de test-resultaten eigenlijk altijd te slecht en de prijs te duur…

Stiekem denk ik nu bij de dreame L40… dit is er denk ik eentje die het waard is. Stevige zuigkracht, tricut borstel, heet water… en ik zie nu een korting.

In principe had ik an zich niet eens dweilen willen hebben al lees ik dat dat met huisdieren kwa huidschilfers en stof heel veel scheelt dat ze dweilen (lees nat afnemen)?

Wie brengt mij er nog vanaf? Of alleen positieve go for it’s?
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 29-01-25 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:48

Ik heb de L20 en vind die het al dubbel en dwars waard hoor. beste aankoop in tijden. Dus de L40 zal helemaal wel top zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:50

Jij hebt hem al een tijdje hè? Ik zag destijds idd je aankoop.. ik volg reviews en topics over robotstofzuigers al tijden _O-

Wat vindt jij er nu van? Gebruik je hem vaak? Hoe lang is hij bezig en hoe lang hoor je bijvoorbeeld geluid bij het station zelf als hij klaar is kwa wassen, legen of drogen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:05

Ik zet hem beneden aan als ik ga slapen dus dan heb ik er geen last van.

Als die dweiltjes eronder geeft en dus gaat dweilen dan is die een minuut of 2 denk bezig met reinigen wat je wel goed hoort als je er wel bij bent. Maar het is maar kort dus en met dweiltjes hoor je hem ook wel en dan is die ook wel een tijd bezig met schoonmaken. Ik heb er nooit bij gestaan naat denk dan beneden wel een paar uur.

Boven doe ik per ruimte omdat ik hem tussendoor even opnieuw zich moet laten reinigen en dan moet ik hem dus even naar beneden tillen als die ook dweilt. Beneden gaat hij zelf tussendoor naar het station. Hij reinigt en zuigt veeel beter dan verwacht.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:23

Ja ik wil hem dan ook naar andere verdiepingen tillen. Als hij beneden klaar is, en schoongemaakt en opgeladen, dan kun je de robot dus op een andere verdieping neerzetten voor een rondje zuigen en dweilen zonder homestation? Zag me eigenlijk al dat ding helemaal meesjouwen.

Ik ben heel veel thuis dus zal hem hoe dan ook regelmatig horen, maar het gemak gaat denk ik zeker opwegen tegen de herrie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:26

Ja hoor dat kan gewoon.
Bij mij is het heel groot boven maar als je een normaal huis hebt dan kan een boven verdieping misschien in 1keer zonder dat hij tussendoor naar beneden moet.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:58

Hannanas schreef:
Niqui schreef:

Heb jij de score van de dreame L40 ultra voor mij?

Hier de review van Jamie Andrews, een Amerikaan die veel merken robots heeft getest. Dat zegt wat meer dan de Consumentenbond.
https://m.youtube.com/watch?v=QjUASR3DdIE

De L40 is meer dan prima. Net als Befunny zegt, wij hebben nu de L20 en die is al heel goed. Deze is nog beter.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 15:01

Storm schreef:
https://nl.dreametech.com/products/l10s ... eVTqWs5wSb

Ik zou voor deze gaan, 100 euro goedkoper, zelfde zuigkracht, roterende dweil, dweil arm die langs de plinten kan en veel meer reviews te vinden. Ik kan over de eziclean te weinig vinden. Ik zou eerder voor een bewezen merk gaan.
Ik heb de Dreame uit de link ook. Ik ben zeer tevreden.

Deze zojuist bekeken bij de Mediamarkt, ook nog even vergeleken met de irobot roomba j9+ maar de Dreame bleek toch net wat uitgebreider.

Inmiddels besteld bij Mediamarkt,daar hij niet op voorraad was in de winkel.
Door de btw weg ermee actie ook nog eens voor €495,01 gekocht ipv €599

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 21:17

Dat is een hele nette prijs!

Heb je hem al een rondje door je huis laten gaan?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:24

Storm schreef:
Dat is een hele nette prijs!

Heb je hem al een rondje door je huis laten gaan?

Hij komt dinsdag pas, in de winkel was hij niet op voorraad, moest hem online bestellen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 22:39

Spannend hoor!
Ik laat James om de dag zijn ronde stofzuigen en eens per week mag hij ook dweilen.