Jillz1 schreef:Eh dat raam mag er niet eens zitten
Jawel. Onder voorwaarden. Afstand 2 meter of meer óf matglas.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jillz1 schreef:BeFunny schreef:Nouja het raam dat is aan de buren. Net als dat ts niet op hun verzoek hoeft in te gaan hoeft dat andersom ook niet. Dat raam zat er al en daar willen de buren vast wel over praten als dat een beetje leuk kan zodat er voor beiden wat in zit zeg maar.
Maar als de deur wordt dichtgesmeten moet je niet verwachten dat hun dan wel iets gaan aanpassen.
Eh dat raam mag er niet eens zitten
Jillz1 schreef:BeFunny schreef:Nouja het raam dat is aan de buren. Net als dat ts niet op hun verzoek hoeft in te gaan hoeft dat andersom ook niet. Dat raam zat er al en daar willen de buren vast wel over praten als dat een beetje leuk kan zodat er voor beiden wat in zit zeg maar.
Maar als de deur wordt dichtgesmeten moet je niet verwachten dat hun dan wel iets gaan aanpassen.
Daar heb ik dan overheen gelezen.
Maar het raam zat er al en wil ts nu dus weg hebben.
Hebben ze die tijdens de bezichtiging over het hoofd gezien of gedacht als we het gekocht hebben gaan we vertellen dat die weg moet en dan gezellig lang leven de lol met de buren?
Jillz1 schreef:Ibbel schreef:
Jawel. Onder voorwaarden. Afstand 2 meter of meer óf matglas.
Zit op erfgrens
troi schreef:Staat jouw huis dan ook op de erfgrens? Ik heb ook ramen op de erfgrens, huis is bijna even breed als het perceel en staat aan 1 kant op de erfgrens en op de andere kant er 50cm vanaf. Gelukkig vinden mijn buren dat wel prima.
Zonnetje81 schreef:Wat bedoel jij met zit op erfgrens?? En in mijn ogen zijn zaken die je vooraf zag te accepteren. Je snapt ook zelf dat je er geen vrienden mee gaat maken en wat zien ze door dat raam? Tussen weg en niks doen zit ruimte. Zelf lijk je ook niet tot concessies te willen komen want melkglas is een mooie tussenweg.
En een huis dat 2 jaar te koop staat in deze tijd zou ik sowieso mn vraagtekens bij hebben.
Jillz1 schreef:troi schreef:Staat jouw huis dan ook op de erfgrens? Ik heb ook ramen op de erfgrens, huis is bijna even breed als het perceel en staat aan 1 kant op de erfgrens en op de andere kant er 50cm vanaf. Gelukkig vinden mijn buren dat wel prima.
Nee zit nog oprit van 6 meter tussen maar wel een grote pui dadelijk vd keuken
Balou_k schreef:Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.
Dat raam mag er zitten TS, er zit dus nog 6 meter tussen. Je mag zelf dus niet teveel bouwen daar, dus als buurman bezwaar maakt daarop is de beste man in zijn recht.
Jillz1 schreef:Balou_k schreef:Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.
Dat raam mag er zitten TS, er zit dus nog 6 meter tussen. Je mag zelf dus niet teveel bouwen daar, dus als buurman bezwaar maakt daarop is de beste man in zijn recht.
Het verhaal gaat helemaal niet daar over.
Iedereen heeft het over een raam dat 1x benoemd is maar waar we verder helemaal niks mee gaan doen. Komt gewoon een heg voor en klaar.
Wij gaan niet op een oprit bouwen. En nee dat raam mag er niet zitten, zit op de erfgrens.
Jillz1 schreef:Balou_k schreef:Hoe meer ik lees van TS hoe meer ik me afvraag hoe de buurman zijn vraag heeft gesteld.
Iedereen heeft het over een raam dat 1x benoemd is maar waar we verder helemaal niks mee gaan doen. Komt gewoon een heg voor en klaar.
Wij gaan niet op een oprit bouwen. En nee dat raam mag er niet zitten, zit op de erfgrens.
Citaat:Eigenlijk hebben we eigenlijk zelf nog een vervelende mededeling voor hun: hun keukenraam zit op erfgrens op ons perceel, die willen wij eigenlijk dicht hebben.
Dat zet de boel helemaal op scherp.
Erfgrens is erfgrens, ook al komt pas 6 meter verderop een raam.
Zonnetje81 schreef:Zoals je het noemde was het zeker geeeeen bijzaak en gezien je manier van reageren heb ik zo mijn twijfels of het allemaal aan de buren ligt