[VOLG] Van Utrecht naar Japan, mijn avontuur in 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:08

senna21 schreef:
Leuk om te lezen. Ook fijn dat je je toch ook weer thuis voelt in NL.
Zijn tattoo's niet gewenst als je gaat baden?

Tattoo's worden in Japan geassocieerd met Yakuza, zeg maar de Japanse maffia. In veel Onsen badhuizen zijn tattoo's daarom niet toegestaan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:21

senna21 schreef:
Leuk om te lezen. Ook fijn dat je je toch ook weer thuis voelt in NL.
Zijn tattoo's niet gewenst als je gaat baden?

Tattoos zijn nog een behoorlijk taboo hier, mede door de historische link met de yakuza. Het wordt wel langzaam iets beter, zeker post-corona zie ik steeds meer Japanse mensen hun tattoos meer openbaar dragen. Maar echt dezelfde mentaliteit zoals in Europa bijvoorbeeld heerst hier nog niet helemaal, zeker niet onder de 50+ kant van de bevolking (en die is hier nogal groot vertegenwoordigd).

In het dagelijks leven betekent dat dat bij publieke baden (dus ook zwembaden) zoals onsen maar ook de gyms hier een no-tattoo policy geldt. Voor mijn eigen gym heb ik de vorige keer zelfs een contract moeten tekenen waarin ik verklaarde ze af te dekken wanneer ik gebruik maakte van de faciliteiten. Ook als bepaalde stukken strand 'bij' een strandtent horen kan het zijn dat ze deze regels hanteren, ligt er net aan hoe streng ze ermee zijn :)

Roosje01

Re: [VOLG] Van Utrecht naar Japan, mijn avontuur in 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:56

Wat heerlijk dat je terug bent. Ben benieuwd hoe je osaka ervaart ik heb beide gezien en als ik moet kiezen dan kies ik ook kyoto. Maar osaka is wel fijn en redelijk centraal als basis.

Ik had hoop volgend jaar weer te gaan, maar helaas al lange tijd geveld door pees blessure in mijn knie, die vorige al niet helemaal goed was en ik dingen al moest laten. Ga nu een revalidatie traject in van jaar of langer zelfs. ik wil eerst weer 100% mobiel zijn zodat ik vollop kan genieten.

Dus nu geniet ik van jou verhalen en foto’s. Er is nog zoveel te ontdekken daar. Nog veel plezier en hopelijk trekt het weer nog wat bij.

Unwritten

Re: [VOLG] Van Utrecht naar Japan, mijn avontuur in 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:58

Als je nog een kans hebt vanuit Kyoto, ik vond Koyasan ook echt heel bijzonder.