Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:13

purny schreef:
nikkel schreef:
30 dagen is de wettelijke termijn die er voor, ongeacht wat aanbieders in hun contract hebben staan. Je zal er alleen wel actie voor moeten ondernemen als men ( de aanbieders) er zich niet aan houden.

Maar dan krijg je waarschijnlijk de discussie dat het in hun voorwaarden staat.

Consumentenrecht is bijna helemaal dwingend recht. Dat betekent dat voorwaarden die niet voldoen aan de wet, niet geldig zijn. Dus zelfs als het er in zou staan, is het niet geldig.Dat weten ze best bij een energiebedrijf. Ze weten ook dat veel mensen niet reageren...

Edit: bij mij in huis nu 21,8 graden. Meestal slaat de verwarming pas eind oktober voor het eerst aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:41

har166 schreef:
Het is nu 14,5 graad bij mij in huis. De verwarming gaat nog niet aan en ik heb 3 lagen bovenkleding aan. Ik ga mij verdiepen in een elektrische deken voor op de bank. Mocht iemand eentje kunnen aanbevelen die ook tegen hondenpootjes kan dan hoor ik het graag.

Ik heb er 1 maar doe er een 2e fleece deken overheen tegen de hond :') Je kan er ook 1 kiezen die je kan wassen of er een dekbedovertrek overheen doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:59

Relaxed schreef:
Het gaat er vooral om dat zo'n installatie niet perse ongevaarlijk is.. en natuurlijk helpen waxinelichtjes in een kleine ruimte, maar het wordt niet warmer door een bloempot, wel gevaarlijker.

Het wordt zeker wel warmer door een bloempot. Gevaarlijker, jazeker, en het is geen vervanging van een cv... maar op verkeerde gronden zo'n bloempotkachel onwerkzaam verklaren maakt iemand en de waarschuwing ook niet geloofwaardiger.

purny

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:14

Hier in huis nu 21,5 graad. Verwarming mag van mij pas aan als het 18 graden is

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:50

Wij hebben enkel vloerverwarming. Die staat eigenlijk gedurende het hele jaar op 19 graden. Zal dit jaar ook niet anders zijn. Maar vaak slaat hij enkel 's nachts en 's ochtends aan. Verder gebruiken we gewoon meer laagjes kleding, dekentjes en ik persoonlijk kaarsen om mijn handen zo nu en dan boven te verwarmen.. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:02

princequillo schreef:
Wij hebben enkel vloerverwarming. Die staat eigenlijk gedurende het hele jaar op 19 graden. Zal dit jaar ook niet anders zijn. Maar vaak slaat hij enkel 's nachts en 's ochtends aan. Verder gebruiken we gewoon meer laagjes kleding, dekentjes en ik persoonlijk kaarsen om mijn handen zo nu en dan boven te verwarmen.. :')

Zo had ik het vandeweek koud. 2 paar sokken aan, dekentje over mij heen en filmpje kijken. Was weer helemaal opgewarmd

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:08

Ik heb wel duidelijk externe warmte nodig - meer kleding helpt niet als ik het koud heb en stil zit. Maar ik heb inmiddels een electrisch dekentje voor op de bank en dat is echt heerlijk. Het interessantst daarvan is dat ik die minder nodig heb dan mijn vorige niet verwarmde dekentje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:11

Ik kan me wel warm houden met extra kleding, maar zodra ik koud ben of het echt heel koud heb heb ik ook externe warme nodig. Dus warme douche, verwarming of in dit geval dus bijvoorbeeld elektrische deken.

Kan mezelf sowieso lastig op temperatuur houden, dus heb altijd tig laagjes. Zelfs in de zomer altijd een jas bij me en in de winter thermo ondergoed :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:41

Hier is het in de woonkamer nu nog 21.2 graad, gemeten met een gekalibreerde meter. Goed geisoleerd huis uit 2004. Wij hebben de verwarming meestal niet aan voor november, en dan ook alleen nog op de echt koude dagen. Zeer laag termijnbedrag daardoor ook.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:43

Wij hebben thermostaat beneden in de woonkamer op 20 graden staan (maar nu nog uit, al is het al kouder geweest afgelopen dagen; even nog extra trui aan).
Overdag houden we het op 17,5 graden (ik vind het niet lekker als ik van buiten af kom en zo de hitte in stap).

Echter is bij mijn man op zijn werk de regel van het thuiswerk helaas gebleven, dus dat gaat nu wel een probleem worden, want hij heeft zijn werkkamer boven en om die warm te krijgen moet de thermostaat beneden flink omhoog.
Dat is niet te doen met deze kosten, dus hebben we voor zijn kamer onlangs een convector kacheltje aangeschaft (elektrisch dus).
Dan blijven de andere ruimtes boven koud (maar niet onder de 10 graden) en hoef ik beneden ook niet voor de kat zijn je weet wel, te stoken.

Hopelijk houden we zo de (gas)kosten beetje binnen de perken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:44

In mijn slaapkamer met raam open is het nu nog 20,8. In de huiskamer op het zuiden 22,5. Ik ben benieuwd hoeveel ik ga verstoken in dit appartement.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:47

We hebben een huis uit 1930 met 180m2 vloeroppervlak.
Huis is volledig geïsoleerd en recent voorzien van nieuwe kozijnen en ramen.

We hebben zonnepanelen en een warmtepomp. Zowel boven als beneden hebben we vloerverwarming. Vorig jaar de benedenverdieping op 21 graden staan en boven afhankelijk van het gebruik van de kamer, maar ik denk gemiddeld 18 graden.

We hadden vorig jaar geen energiekosten. En hopelijk dit jaar ook niet

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:20

MyWishMax schreef:
Ik kan me wel warm houden met extra kleding, maar zodra ik koud ben of het echt heel koud heb heb ik ook externe warme nodig. Dus warme douche, verwarming of in dit geval dus bijvoorbeeld elektrische deken.

Kan mezelf sowieso lastig op temperatuur houden, dus heb altijd tig laagjes. Zelfs in de zomer altijd een jas bij me en in de winter thermo ondergoed :')

Dat heb ik ook. Als ik het eenmaal koud heb krijg ik het moeilijk weer warm. Vervelende is wel dat ik dan een bejaarde van 80 lijk zo stijf, stram en pijnlijk is mijn lijf dan.

Ik heb net gekeken op de thermostaat, in de woonkamer is het nu 20,5 graad. Ik heb de verwarming nog niet aangehad. Dat zal niet lang meer duren met het weer dat de komende dagen word voorspeld vrees ik.

Wel heb ik mazzel dat mijn woonkamer op het zuiden ligt. Als de zon schijnt is het best snel opgewarmd in de woonkamer zonder verwarming.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 01:16

De reactie van Greenchoice; https://www.greenchoice.nl/nieuws/artik ... verhoging/
Ze denken dus dat 10 dagen voldoende is.

Onze thermostaat staat nog op 15, maar hij geeft aan dat het hier 19gr is en 's avonds 18. Deze ruimte is nieuw, rondom erg goed geisoleerd en een grote raampartij waar normaal veel zon op staat, maar dan moet die er wel zijn. Vandaag was het lekker en ook niet koud gehad. Gister met een dekentje moeten zitten omdat het buiten grauw en grijs was.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 03:09

Boven staan de verwarmingen altijd dicht, de ramen open. In de woonkamer is het nu meestal rond de 18 graden. Maar zolang het niet onder de 15 graden wordt gaat hier niets aan. We hebben warme truien, vesten, dekentjes en sokken en dat is voorlopig prima.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:43

Hier staat de thermostaat ingesteld op 12,5 graad, het is nu 18,5 graad binnen. Ik vind het kouder voelen.
In de avond zet ik wel een infrarood paneeltje aan als het me echt te koud wordt.

We hebben zonnepanelen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:50

Ik moet zeggen, het is nu 20,5 graad binnen, dat ik het wel koud vind aanvoelen :brr:
Heb de cv nog niet aangehad maar denk dat die er vandaag toch aan moet geloven, of de airco aan op verwarmen -O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:04

Vanmorgen was het 15,5 in huis dus ik dacht dan kan ik het net zo goed even ventileren dus raam een tijd open gehad terwijl ik met de honden buiten was.
Daarna raam weer dicht en airco aan op verwarmen.
Duurt wat langer dan met de cv maar ben nu toch bij de paarden bezig.
Is het straks als ik klaar ben lekker aangenaam in huis.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:27

nog geen kachel aan gehad, tot een graad of 14 gaat dat ook niet gebeuren deze winter.
Extra kleding aan voordat je koud wordt is de grote truc, ik werk ook dagen thuis en zit dan de hele dag stil, toch met de juiste kleding op het juiste moment blijf ik warm. En ja ik ben een koukleum!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:00

Pfff, ik stook het toch echt minimaal tot 18 graden in de woonkamer, 14 of 15 graden vind ik het echt te koud.

Ik werk jaarrond veel buiten, en kan me dus prima warm kleden, maar als ik thuis op de bank zit, wil ik het toch wel comfortabel hebben.

Ik hoop dat ons nieuwe voorraam dat binnenkort komt, voor wat comfort en minder warmteverlies zal zorgen, zodat we minder hoeven (bij) te stoken.
Maar als ik thuis ben gaat alsnog wel de verwarming of de houtkachel aan als het minder dan 18 graden is.

Twee-onder-een-kap met buitenmuur op de noordkant, waarvan wel de spouw geïsoleerd is, maar die alsnog best koud aanvoelt als t guur of koud weer is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:05

Marije_jiplover schreef:
Pfff, ik stook het toch echt minimaal tot 18 graden in de woonkamer, 14 of 15 graden vind ik het echt te koud.

Ik werk jaarrond veel buiten, en kan me dus prima warm kleden, maar als ik thuis op de bank zit, wil ik het toch wel comfortabel hebben.

Ik hoop dat ons nieuwe voorraam dat binnenkort komt, voor wat comfort en minder warmteverlies zal zorgen, zodat we minder hoeven (bij) te stoken.
Maar als ik thuis ben gaat alsnog wel de verwarming of de houtkachel aan als het minder dan 18 graden is.

Twee-onder-een-kap met buitenmuur op de noordkant, waarvan wel de spouw geïsoleerd is, maar die alsnog best koud aanvoelt als t guur of koud weer is.

Met je eens over comfortabel. Het zal allemaal prima kunnen, 14-15 graden, maar ik heb het thuis ook graag een beetje gezellig. En in een koud huis zitten vind ik nu niet echt gezellig. Ik zit nu op kantoor met een dekentje over mn benen omdat ik ook wil proberen te minderen. maar ik ga toch echt niet een winter lang zo zitten.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:13

Ik heb een huis uit 1947 maar helemaal verbouwd en goed geïsoleerd . Vrijdag de airco even een uurtje op de verwarmingstand gehad maar gister de achterdeur weer open gehad met de zon die even scheen. Tuin op zuiden dus dat scheelt denk ik ook veel want als de zon er in dan warmt de woonkamer meteen op .

Momenteel is het 20.5 graden in huis zodra hij 19 gaat aangeven dan gaat de airco op verwarmen aan ik ben een koukleum en wil het graag warm in huis hebben . Boven stook ik niet behalve in de winter dan zet ik eens per maand de radiatoren open en zet de cv aan voor vocht en dat ze even gewarmd hebben verder verwarm ik alleen beneden alles op de airco en boven de badkamer ook elektrisch .

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:24

Vloerverwarming beneden staat op 19 graden, boven alles uit.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:32

Wij hebben de vloerverwarming nog zo goed als uit, staat op 18 graden. Maar we hebben afgesproken om `m op maximaal 19 graden te zetten dit jaar.
Boven staan de verwarmingen allemaal uit 5 slaapkamers en een badkamer, daar staat de vloerverwarming ook uit.
Voor in de avond zetten we de open haard wel even aan zodat het wat warmer wordt.
We zijn nog aan het orienteren over infrarood verwarming boven de bank en boven de eetkamertafel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:22

De thermostaat geeft hier steeds aan dat het 18-19graden is, maar ik heb het toch echt koud. En nu het weer regent kom ik ook wat kouder binnen. Kan me wel kleden, maar voelt niet lekker.

Voor de mensen met airco; Verbruikt die nu niet veel meer nu de lucht buiten kouder wordt als je wilt verwarmen?