Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:44

Succes listiglistje.

Oeff, grote klus met tegenvaller maflinger

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:16

horsii schreef:
Ik vind het nogal prijzig.

Het valt inderdaad niet onder de goedkopere verf.
Maar als je voor €155 euro 70m2 kunt schilderen vind ik het wel meevallen.

Alle kleuren zijn in een keer dekkend en er zit geen meerprijs op donkerdere kleuren.

Het zijn niet de prijzen van de bouwmarkt, maar ook niet de kwaliteit.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:19

Menino schreef:
PSvanLot schreef:
@ Marjan, wat ziet het er al mooi uit!

@ Linda, wat gaaf joh, nog heel even en je woont er!

@ Knabbelgirl, Zou je de buizen niet goed kunnen isoleren? Ik vind het ook heel erg zonde om er knieschotten te plaatsen en de ruimte kwijt te zijn! Wij hebben er geen buizen oid achter lopen, maar ben heel erg blij met de mooie wand waarachter heel veel spullen komen die je zelden of nooit gebruikt.

Mijn verbouwing is lang niet zo spannend als wat jullie aan het doen zijn...

Ik heb zojuist de keuken betaald. Dinsdag begint de verbouwing en nu al een bak geld kwijt haha.

Deze kleuren gaan het worden.
Hagelwit natuurstenen blad (weet zo niet mee welk materiaal)
Donkerbruine deuren
Metalen handgrepen
Brushed koper/gouden kokend water kraan.
Zwarte wasbak.
De luxaflex bij de keuken worden ook zwart en het koper komt weer terug in de accessoires.

[ [url=m/zP6QCq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de foto missen links de hoge kasten.
[ [url=m/r4ZE34.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi. Vooral de handvatten ben ik weg van maar ik heb een lichte handvattenfixatie 8-)

En Meine Gute. Wat een projecten met die daken...... :wow: Mad respect. Zou daar nooit aan durven beginnen denk ik. :P Maar het worden wel allemaal paleisjes zo te zien :D Vind mezelf als heel volwassen met een volwaardig rijtjeshuis, maar al die boerderijtjes hier zijn natuurlijk de echte droom :D .

Wij wilden ook een dakkapel. Meer voor de huiswaarde dan dat we het nodig hadden. Helaas kan het niet omdat de nok te laag is. Maargoed. Meer geld voor andere dingen, dus ben er niet te rouwig om :P Ben nu hard op zoek naar een kozijnenboer. Maar niemand reageert. Ook via bokt wat tips gehad. Maar als ik offertes opvraag komt er niets.

Hoe pakken jullie dat aan :D ? Langs gaan bij de showrooms? Bellen (ben een beetje belmoe ivm alles coördineren en bellen is niet mijn hobby :+ :') ) .

Verder een hele lading zooi voor de badkamer van BVA-auctions gehaald, om onze matige badkamer toch iets op te trekken :') Voor 600 euro een nieuw badkamermeubel met wastafel, een nieuwe opzet douche, nieuwe badkraan -allemaal, heel origineel, in mat zwart :D - En een megagrote ronde spiegel met licht en nog twee opzet wasbakken voor de slaapkamer en het toilet dus we gaan eens kijken hoe handig we zelf zijn :')

Langs gaan of langs laten komen.
Wij hebben beneden een andere leverancier gehad dan boven. Beide zijn aan huis geweest om de situatie te bekijken.

De leverancier van beneden waren we niet super tevreden over dus toen voor boven een andere laten komen waar we top tevreden over zijn.
Als kanttekening moet ik wel aangeven dat de leverancier van beneden niet veel deed in kunststof (nu helemaal niet meer) en dat daar een beetje het probleem vandaan kwam.
Zij komen nu wel terug om aluminium te plaatsen. Daar zijn ze expert in.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:41

Wij zijn bij twee leveranciers langs geweest. Allebei de adressen via mensen hier in het dorp gekregen. 1 heeft de kozijnen bij de buren geleverd, de andere heeft bij een dorpsgenoot de kozijnen geleverd.

De eerste super leverancier, maar kon bepaalde dingen niet leveren. Wij vinden bijvoorbeeld de standaard scharnieren van een kunststof deur niet mooi. De 1e wil/kon dit niet leveren de tweede wel. Ook hebben wij in onze woonkamer een serieus groot raam. Die wilde de 1e leverancier opdelen in 3 vakken, zoals het nu ook is. Dit wilde wij niet.

De 2e leverancier was daar heel flexibel en meedenkend in. Ook gaan wij al onze kozijnen zelf plaatsen de 2e leverancier hebben we echt al onze vragen kunnen stellen en altijd een goed en doordacht antwoord gekregen.

Geen idee welke regio je zit, maar anders mag je het adres van beide leveranciers hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:43

Wij hebben de kozijnen via Hermes kozijnen. Daar kan je ook online bestellen. Kozijn ziet er bij ons goed uit. Op de foute onderdorpel na maar dat blijkt een fout van de aannemer te zijn. Die heeft tussentijds de boel gewijzigd.. nu komen zsm de dorpel aanpassen.

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:57

Mafflinger schreef:
Wij zijn bij twee leveranciers langs geweest. Allebei de adressen via mensen hier in het dorp gekregen. 1 heeft de kozijnen bij de buren geleverd, de andere heeft bij een dorpsgenoot de kozijnen geleverd.

De eerste super leverancier, maar kon bepaalde dingen niet leveren. Wij vinden bijvoorbeeld de standaard scharnieren van een kunststof deur niet mooi. De 1e wil/kon dit niet leveren de tweede wel. Ook hebben wij in onze woonkamer een serieus groot raam. Die wilde de 1e leverancier opdelen in 3 vakken, zoals het nu ook is. Dit wilde wij niet.

De 2e leverancier was daar heel flexibel en meedenkend in. Ook gaan wij al onze kozijnen zelf plaatsen de 2e leverancier hebben we echt al onze vragen kunnen stellen en altijd een goed en doordacht antwoord gekregen.

Geen idee welke regio je zit, maar anders mag je het adres van beide leveranciers hebben.

Dat met dat grote raam hadden wij in eerste instantie ook. Moest opgedeeld in drie vakken. Toen we naar een ander zouden gaan kon het opeens wel.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:04

Ik ben trouwens heel blij met jullie prijzen voor dakrenovaties die hier genoemd worden. Ik had in mijn "los-over-de-duim-schatting" wat een volledige renovatie van mijn huis naar de huidige tijd zou kosten gerekend met €50.000 voor het dak en ik zie wel dat ik daarmee zeker geen overschatting van de kosten heb gemaakt. Het dak zou dan ook tot aan de verdiepingsvloer eraf moeten. Ik ben alleen dus moet het dan uitbesteden aan een aannemer.
Extra bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan om te kiezen voor slopen en nieuwbouw ipv verbouw/renovatie :j .

Heel benieuwd hoe het verfspuiten jullie bevalt.

Mooi kozijn Marjan!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:54

Als ik dit alles zo hoor ben ik héél blij dat in ons nieuwe huis in 2011 met het hele rijtje het dak gezamenlijk vervangen is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:51

Vandaag zijn ze de kachel komen inmeten!

De Lobbe compact van Leenders. Mijn vriend doet daar alle ict en communicatie. De vraag was dus niet of er een kachel zou komen, maar welke. We hebben voor de kleinste gekozen omdat dat het beste in ons interieur past. (al staat er een nieuw prototype klaar waarvan de baas hem wel bij ons wil zetten als showmodel...)

Het voordeel aan deze kachel is dat hij een vertraagde warmte heeft waardoor je niet hoeft te stoken met de achterdeur open. De zijstenen van ceramisch beton blijven nog ongeveer 6 uur op 40 graden. In de ochtend is het dus nog heel behaaglijk in huis!

Het model is iets veranderd dan op de foto. De handgreep is met leer inmiddels.

Afbeelding

Voorbeeldfoto.
Afbeelding

Vanmiddag ook de tuindeuren en een groot zijraam met 2 kiep/kantelramen op de foto gezet. Die ga ik morgen op marktplaats zetten. Ben heel benieuwd of zoiets verkoopt. Zijn 4 jaar oud, en weinig gebruikt.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 03-06-22 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:52

Mooie kachel!!

Hier ligt de dekvloer er in. Boven op de oude hooizolder en beneden Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 22:53

Kijk, dat is weer een hele stap dichterbij!!
O die muren... ik kreeg er weer nachtmerries van. Zo hebben wij heel het huis af moeten steken.. Het oude stucwerk was zo verrot. In het najaar nog de laatste twee kamers en dan is het klaar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:02

PSvanLot schreef:
O die muren... ik kreeg er weer nachtmerries van. Zo hebben wij heel het huis af moeten steken.. Het oude stucwerk was zo verrot. In het najaar nog de laatste twee kamers en dan is het klaar.

Ja helaas moeten wij dat alsnog ook gaan doen.. wil het nog niet weten haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 23:27

MarjanB schreef:
PSvanLot schreef:

Ja helaas moeten wij dat alsnog ook gaan doen.. wil het nog niet weten haha

Hier was het net zand zo zacht! Dat maakte veel goed. Maar de stof zit nog in mijn oren...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:24

De eerste stapjes voor de verbouwing zijn gemaakt. Gisteren fornuis en keukenblok/bar op marktplaats gezet. Er was gewoon een run op!
Keukenblok/bar aan een hele leuk jongen verkocht die zijn eerste huis gekocht had.

Dinsdag starten ze met afgraven!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:53

PSvanLot schreef:
De eerste stapjes voor de verbouwing zijn gemaakt. Gisteren fornuis en keukenblok/bar op marktplaats gezet. Er was gewoon een run op!
Keukenblok/bar aan een hele leuk jongen verkocht die zijn eerste huis gekocht had.

[ [url=m/FasgEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OGYRgt.jpg]Afbeelding[/url] ]

snap ik wel,

die had ik ook wel willen hebben :D
Leuk dat je er nog iemand blij mee hebt kunnen maken…!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:58

Menino schreef:
PSvanLot schreef:

[ [url=m/FasgEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OGYRgt.jpg]Afbeelding[/url] ]

snap ik wel,

die had ik ook wel willen hebben :D
Leuk dat je er nog iemand blij mee hebt kunnen maken…!

Haha er waren inderdaad veel gegadigde! Ja het was heel leuk te zien hoe dankbaar ze waren.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:42

Zijn er hier mensen die het leuk vinden om mee te kijken naar een logische inrichting?

Ik heb al met twee apps lopen klooien, maar ik kom er niet uit. Het gaat om het creëren van een werkruimte in een kamer. Met als voorwaarde dat er dan ook een deur dicht kan ivm bellen / teams. Zodat mensen in de woonkamer er geen last van hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:44

Deel eens wat plattegrondjes? Vind het altijd wel leuk om mee te denken. Mag ook via pb hoor, maar kan ook hier wel denk ik. Hoort erbij toch? Wat jij wilt.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:20

PSvanlot, heeel mooi die kachel. Wij wouden ook graag een kachel maar doordat het huis straks zo goed geïsoleerd is doen we het niet, de warmte blijft dan te lang in het huis.

Marjan, ik vind die balken zoooo gaaf!

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:27

PSvanLot schreef:
Vandaag zijn ze de kachel komen inmeten!

De Lobbe compact van Leenders. Mijn vriend doet daar alle ict en communicatie. De vraag was dus niet of er een kachel zou komen, maar welke. We hebben voor de kleinste gekozen omdat dat het beste in ons interieur past. (al staat er een nieuw prototype klaar waarvan de baas hem wel bij ons wil zetten als showmodel...)

Het voordeel aan deze kachel is dat hij een vertraagde warmte heeft waardoor je niet hoeft te stoken met de achterdeur open. De zijstenen van ceramisch beton blijven nog ongeveer 6 uur op 40 graden. In de ochtend is het dus nog heel behaaglijk in huis!

Het model is iets veranderd dan op de foto. De handgreep is met leer inmiddels.

[ [url=m/cnpY0S.png]Afbeelding[/url] ]

Voorbeeldfoto.
[ [url=m/q7v0by.png]Afbeelding[/url] ]

Vanmiddag ook de tuindeuren en een groot zijraam met 2 kiep/kantelramen op de foto gezet. Die ga ik morgen op marktplaats zetten. Ben heel benieuwd of zoiets verkoopt. Zijn 4 jaar oud, en weinig gebruikt.

Hele mooie kachel!! (iets waar wij ooit nog naar op zoek moeten als we zover zijn, we hebben nu een 3e hands kachel staan. Waar we zelf een nieuw binnewerk in hebben gemaakt, omdat er een gat in was gebrand :+. Het huis was/is 0,0 geïsoleerd inclusief overal enkel glas, dus de vorige bewoonster stookte de houkachel behoorlijk op :+

Luxorvalkje schreef:
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om mee te kijken naar een logische inrichting?

Ik heb al met twee apps lopen klooien, maar ik kom er niet uit. Het gaat om het creëren van een werkruimte in een kamer. Met als voorwaarde dat er dan ook een deur dicht kan ivm bellen / teams. Zodat mensen in de woonkamer er geen last van hebben.

Altijd leuk om over mee te denken, Hier heb ik ook nog wel een hoofdpijndossiertje qua indeling. (maar dat komt later, eerst weer wind en waterdicht worden.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:32

MarjanB schreef:
Mooie kachel!!

Hier ligt de dekvloer er in. Boven op de oude hooizolder en beneden [ [url=m/p3bxbC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z8ArnT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Sivsc8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk mooi! een stap verder!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:33

Rosanna1990 schreef:
PSvanlot, heeel mooi die kachel. Wij wouden ook graag een kachel maar doordat het huis straks zo goed geïsoleerd is doen we het niet, de warmte blijft dan te lang in het huis.

Marjan, ik vind die balken zoooo gaaf!

Hier ook top geïsoleerd, en de kachels worden ook volop in nieuwbouwhuizen geplaatst. Dat zou het probleem niet moeten zijn.

Ze zijn nu aan het afgraven, en ze hebben heel mijn tuin op de kop staan... dat wordt dus ook een hovenier zoeken voor oktober...

Zijn er hier mensen met ervaring met kunstgras?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:48

Ik heb kunstgras in oude en nieuwe tuin. Er zit veel kwaliteitsverschil tussen de verschillende soorten, zowel qua zachtheid als hoe het er uitziet. Grootste nadeel vind ik dat het erg warm wordt. Lekker op koel gras liggen wordt het dus niet. En echt onderhoudsarm valt ook tegen, langs de randen en door het gras komt het onkruid omhoog :D in de nieuwe tuin ga ik van het najaar iig een deel door plantenbak vervangen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:57

gaucho schreef:
Ik heb kunstgras in oude en nieuwe tuin. Er zit veel kwaliteitsverschil tussen de verschillende soorten, zowel qua zachtheid als hoe het er uitziet. Grootste nadeel vind ik dat het erg warm wordt. Lekker op koel gras liggen wordt het dus niet. En echt onderhoudsarm valt ook tegen, langs de randen en door het gras komt het onkruid omhoog :D in de nieuwe tuin ga ik van het najaar iig een deel door plantenbak vervangen.

Ja dat had ik wel verwacht. Wil graag gras met een gemiddelde zachtheid en redelijk dicht. Vind het wel lekker om op te liggen en om de kinderen/hond op te laten spelen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:30

Voor mij eindelijk tijd om mee te gaan praten hier. Na 348 dagen wachten is het over exact 7 dagen eindelik zover, de sleuteloverdracht *\o/* . Wat kan je toch ergens naar uitkijken.

We gaan niet heel ingrijpende dingen doen, maar omdat het ons eerste koophuis is en wat kleine verbouwingen, is het allemaal wel reuze spannend.

We gaan 2 verlaagde plafonds weghalen en 1 of misschien 2 muren doorbreken. Gelukkig is mijn zwager enorm handig en die gaat ons helpen. Vind het vooral spannend wat voor dingen we gaan tegenkomen bij het weghalen van de verlaagde plafonds.

Ik had gisteren mijn verhuizing ook doorgegeven aan onze energie leverancier, kregen we een mailtje dat ons maandbedrag op 798 euro is vastgesteld :') . Maar even een belletje achteraan doen.