Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:06

ik zou ook zeker de sloten vervangen. Gaat veel meer rust geven, en is bovendien een duidelijk signaal.
Verreken de kosten maar met de schade van de auto ;)

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:55

@neon dit valt niet als een officiële uitrit maar iemand met genoeg hersencellen gaat niet andermans auto staan blokkeren.
Buurvrouw wist waarschijnlijk inderdaad niet beter. Wel echt een nare situatie dat jouw moeder gewoon geen respect heeft voor jouw persoonlijke ruimte en behoeften. Het lijkt me erg lastig voor je, zeker gezien je mentale situatie ook.
:knuffel:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:46

Eretria schreef:
@neon dit valt niet als een officiële uitrit maar iemand met genoeg hersencellen gaat niet andermans auto staan blokkeren.

Je weet helemaal niet of dit een officiële uitrit is :n
En over andermans auto blokkeren, ik kan me juist maar zo voorstellen dat die moeder het bewust heeft gedaan. Net als in de film: auto klem zetten om te voorkomen dat ts weg kan :j jammer genoeg voor haar dat ts zich daardoor dus niet liet tegenhouden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:31

Ts,verwijt jezelf alsjeblieft niks.
Achteraf dingen verklaren is makkelijker dan wanneer je er in zit.

Ik hoop dat je toch een fijn weekend hebt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:31

Heel veel sterkte AD heb weinig tips behalve andere cylinder in de deur zetten.. geeft veel rust. Heb met ex ook gedoe gehad en sliep er zo slecht van dat ie elk moment binnen kon staan. Daarna sliep ik als een roos.

En zorg goed voor jezelf! :(:)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:25

Eretria schreef:
Buurvrouw wist waarschijnlijk inderdaad niet beter. Wel echt een nare situatie dat jouw moeder gewoon geen respect heeft voor jouw persoonlijke ruimte en behoeften. Het lijkt me erg lastig voor je, zeker gezien je mentale situatie ook.
:knuffel:

@eritrea

Een officiële inrit/uitrit bestaat niet meer... de de exacte definitie is uithet rvv gehaald... in de praktijk wordt dit echter wel gezien als een inrit/uitrit

https://auto-en-vervoer.infonu.nl/verke ... egels.html

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:24

Eretria schreef:
Sterker nog, juridisch gezien mag een wildvreemde op je oprit parkeren. Dat is niet strafbaar.

Soms is het beter om niks te zeggen, als je ergens geen verstand van hebt...

Evamarie schreef:
Kom je zelf uit een slechte opvoeding kost het extra veel energie het anders en beter te gaan doen.

Zucht... nou, deze kan ik persoonlijk ontkrachten. Ik denk dat het zelfs minder energie kost! Je hebt het voorbeeld gehad hoe het niet moet, dus je staat al 1-0 voor.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:49

ista schreef:
Eretria schreef:
Sterker nog, juridisch gezien mag een wildvreemde op je oprit parkeren. Dat is niet strafbaar.

Soms is het beter om niks te zeggen, als je ergens geen verstand van hebt...

Evamarie schreef:
Kom je zelf uit een slechte opvoeding kost het extra veel energie het anders en beter te gaan doen.

Zucht... nou, deze kan ik persoonlijk ontkrachten. Ik denk dat het zelfs minder energie kost! Je hebt het voorbeeld gehad hoe het niet moet, dus je staat al 1-0 voor.

dat is niet waar. Het is wel degelijk aangetoond dat en slechte jeugd een risicofactor is.
Als je daar niet mee dealt
bestaat er een reeele kans dat de geschiedenis zich herhaalt. Wat niet wegneemt dat ieder mens zich kan intwikkelen en dat je bovwn je verleden uit kunt stijgen. Maar als je zelf een liefd3ville veilige jeugd hebt gehad is dit verankerd. Wanneer je dat niet had moet je er bewust mee omgaan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:57

TS, wat een verhaal hier, enorm vervelend en verdrietig.

Wij hebben deze camera hangen, geeft goed beeld en slaat ook foto's van beweging op op je telefoon als je Alarm aan zet. Ik had hem bij de Action vandaan, weet niet of ze hem daar nog verkopen. Let wel op dat je hem alleen op eigen terrein mag richten.

Een Ring deurbel of vergelijkbaar zou ook kunnen maar is iets duurder.

https://www.bol.com/nl/p/lsc-smart-conn ... androidapp

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 15:10

ista schreef:
Eretria schreef:

@ista; Soms is het beter om niks te zeggen, als je ergens geen verstand van hebt... -

Misschien moet jij weer even de boeken in duiken? Het is pas verboden voor een ander als er iets van een hek voor staat, of zo een ketting tussen 2 paaltjes. Als je er zo op kan dan mag iemand anders er parkeren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:39

Jeetje ts wat is dit heftig... Ik kwam je topic vanavond tegen en heb hem in 1x uit gelezen. Is de sleutel inmiddels al terug of nog niet? Man wat een toestand, heel veel sterkte!

AaronYve schreef:
TS, ipv een deurketting heb ik dit. Is veel sterker dan een ketting en ook niet van buitenaf te openen.
[ [url=m/CIDTgW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4tqDsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zoiets heb ik ook! ik heb raamsloten als extra bonus op de deuren zitten. Dat komt bij mij overigens doordat ik een keer midden in de nacht een inbreker tegen ben gekomen. Heel veilig zal het niet zijn als er brand uitbreekt maar mijn angst voor inbrekers is groot :o :) daar zou ik wel over nadenken als je zoiets overweegt, het kan in een noodsituatie ook in de weg zitten. Maar goed dit kost denk ik ook niet veel meer of minder tijd om te openen als zo'n deurketting? I dunno!

Deze heb ik
https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... it/5365050

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 01:24

Ik neem aan dat iedereen die reageert begrijpt dat dit een volstrekt éénzijdige versie is en Bokt, hoewel vooral een met de beste bedoelingen goedgelovig vrouwenforum, geen orakel is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 06:45

En nu is de vraag welke reacties zijn van groter invloed, die of deze van jou? :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:20

O, godzijdank, daar is eindelijk een man die het ons, goedgelovige vrouwtjes, even haarfijn komt uitleggen.

TS: ik zou nu eerst denken aan je gemoedsrust, dus sloten vervangen of een beter binnenslot.

En wat betreft alle meningen en invalshoeken: zelfs al zat je in een crisis en was je moeder terecht ongerust, ze heeft deze beslissingen niet voor jou te nemen. Ze is níet degene die de GGD voor jou moet bellen als jij dat niet wilt, en ze moet je huis verlaten als jij dat vraagt. Ze heeft jouw wensen te respecteren, ongeacht jouw problemen.

Fijn dat je vriend je begrijpt, dan sta je er niet alleen voor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:24

Huertecilla schreef:
Ik neem aan dat iedereen die reageert begrijpt dat dit een volstrekt éénzijdige versie is en Bokt, hoewel vooral een met de beste bedoelingen goedgelovig vrouwenforum, geen orakel is...

En jij begrijpt dat jouw reactie werkelijkwaar niets toevoegd hier?? :knuffel:

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:48

Huertecilla schreef:

Zoals eerder gezegd , het doet er niet toe of het beeld eenzijdig is. Wij zijn hier niet voor de moeder, we zijn ook niet haar psycholoog, wij zijn de vrienden die een beetje advies kunnen geven, en veel steun.
Ze krijgt al professionele hulp, daar moeten we ons vooral niet op een hoger niveau dan vriendinnen steun mee bemoeien.

Mainsplainer in da house. En dat is niet omdat je je mening geeft dat is om het goedgelovig vrouwenforum.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 08:53

Dit is hoe ts het ervaart en in deze situatie is dat wat telt.
Moeder is door de politie uit huis gehaald, ts ervaart geen veilige plek meer. (wat ik compleet begrijp)
En al denkt moeder 1001 redenen te hebben om zich zo te gedragen telt gewoon niet.
TS is volwassen met een eigen huis en daar hoort moeder zich te gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:12

miereneter schreef:
O, godzijdank, daar is eindelijk een man die het ons, goedgelovige vrouwtjes, even haarfijn komt uitleggen.

TS: ik zou nu eerst denken aan je gemoedsrust, dus sloten vervangen of een beter binnenslot.

En wat betreft alle meningen en invalshoeken: zelfs al zat je in een crisis en was je moeder terecht ongerust, ze heeft deze beslissingen niet voor jou te nemen. Ze is níet degene die de GGD voor jou moet bellen als jij dat niet wilt, en ze moet je huis verlaten als jij dat vraagt. Ze heeft jouw wensen te respecteren, ongeacht jouw problemen.

Fijn dat je vriend je begrijpt, dan sta je er niet alleen voor.

Haha heerlijke reactie :D

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:38

Huertecilla schreef:

Oh ja nu de nuchtere man het topic binnenvalt voel ik opeens veel meer sympathie voor inbraak en blokkeren van een uitrit. Bedankt voor het corrigeren van onze foute inzichten.

Wat zouden we toch moeten in een wereld zonder mansplainers. Compleet verloren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:41

HC bedankt voor de nuttige bijdrage in dit topic. :+
Het is toch vrij logisch dat dit een eenzijdig verhaal is? Net zoals zij waarschijnlijk eenzijdig haar verhaal doet aan andere mensen.

De sleutel lag dit weekend netjes in de brievenbus. Ik geloof er zelf wel in dat ze niet een sleutel bij heeft laten maken om hier zomaar binnen te komen.
Wel geloof ik dat ik dus een ander ‘inbraakbeveiliging’ wil.
Afbeelding
Dit heeft natuurlijk geen nut als je er bij wijze van 3 handen door kan steken.
Wij hadden inderdaad een camera van de action hangen, echter maakte deze geen foto’s als er beweging was. En is de camera inmiddels overleden. Snel een nieuwe ophangen.

En ja, al heeft ze 100 redenen. Je gaat niet zomaar bij iemand naar binnen en blijft daar binnen om net zolang te triggeren dat diegene zsm weg wilt en dan ook nog verbaasd zijn dat je auto wordt geraakt.
In mijn ogen is dit allemaal bewust laten escaleren. Als ze niet was gekomen was er niks aan de hand en had ik gewoon optijd kunnen slapen.
Nogmaals als ze erop doorgaat wil ik evt de schade aan de auto betalen. Geld maakt mij niet uit. De emotionele schade die vorige week is aangericht vind ik veel vervelender.

Mbt kinderen. Ik geloof ook dat met een slechte jeugd de kans op herhaling bij je eigen kinderen groter is.
Voor mij is dit jaren lang een angst geweest dat ik later net zo’n moeder zou zijn. En ik denk, juist door deze bewuste angst, in combi met dat ik wél hulp durf te vragen en aan mezelf wil werken, én een stabiele situatie creeër vóór we aan kinderen beginnen, dat wij later wél die stabiele liefdevolle situatie kunnen hebben.

Ik merk verder dat ik rustig ben. Maar als ik aan de hele situatie denk wel boos ben. Boos in de zin van dat iemand het zo laat escaleren met zulke gevolgen. Ik vind het erg vervelend om dat gevoel te hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:46

Huertecilla schreef:

Echt? -O-
En ik wilde hier net al mijn belanghebbende levensvragen droppen. ;(
Dan ga ik dat wel even doen op een forum met een hoog mannen-percentage.
Tnx voor de tip! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:49

c_alsemgeest schreef:
Echt? -O-
En ik wilde hier net al mijn belanghebbende levensvragen droppen. ;(
Dan ga ik dat wel even doen op een forum met een hoog mannen-percentage.
Tnx voor de tip! _/-\o_

Ik kan niet wachten tot je letterlijk elk advies van de mannen letterlijk gaat opvolgen. *\o/*

Sommige reacties in dit topic vallen inderdaad onder de vervelende kanten van ‘typisch bokt’. Gelukkig kunnen de meesten hier dat wel ventileren, en ik ook. Ik heb hier en via pb hele nuttige bijdrages gehad, emotioneel gezien en praktisch. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:51

Ik wordt altijd al beticht van vrij mannelijk denken en doen... dus ben bang dat er niet veel gaan veranderen :+

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:54

c_alsemgeest schreef:
Ik wordt altijd al beticht van vrij mannelijk denken en doen...

Fijn! Heb jij nog goede tips voor ons dan? :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:01

Shae schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik wordt altijd al beticht van vrij mannelijk denken en doen...

Fijn! Heb jij nog goede tips voor ons dan? :D

Oh ja... dat mag ik dan:
Slot vervangen en voor het uitrit probleem een ketting met bordje uitrit vrijlaten, dan mogen ze daar niet meer parkeren.

In de basale situatie had ik de politie gebeld ipv zelf gemanoeuvreerd.

Maar al met al, veel sterkte TS, ook met al het andere er omheen (heb toch ook wel iets vrouwelijks natuurlijk). :')