Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kristy1998x schreef:Gaaf! Nog iemand die een partner heeft welke werkzaam is in de transport. Wat voor een soort transport doet je man precies? Heerlijk de paardjes aan huis, wij zijn momenteel rustig aan het rondkijken naar een huisje buitenaf, planning ergens aankomend jaar.
suus_toes schreef:Hier staan de paarden thuis.
Wat ik aan kosten heb (gehad);
-kunstof stal gekocht
-stro kopen we in
-hooi halen we zelf van het land, hopelijk dit jaar helemaal zelfredzaam.. anders een kleine 9euro voor een midibaal laten wikkelen.
-hoefsmid
-DA wanneer nodig.
-zak muesli
En natuurlijk wat dekens en paarden outfitjes.
En heb 2 men karren,2e hands opgescharreld.
En ik werk 20uur in de thuiszorg.
Vriend werkt fulltime op vrachtwagen.
2 tuigen, 1 nieuw gekocht, 1 via marktplaats.
Dus dan valt de schade weer wat mee
Onali schreef:Shenavallie schreef:
Duizend per maand? Staat het paard in Dubai?
Ik neem aan dat je begrijpt dat dit de totale kosten zijn per maand incl hoefsmid, DA , fysio, medicatie/ supplementen enz. Stalling is 485 per maand wat een vrij normaal bedrag is hier in de regio.
Phonix schreef:Ik vraag me af of er niet veel zijn die de paard moet wegdoen als vriendlief niet meer de hypotheek of vaste lasten betaal?
Ikzelf had het goed, tot dat ik besloot nog een paard er bij te doen. Nu moet ik echt opletten op de centjes en vraag mij wel soms af of het wel waard is. Ik weet ook donders goed dat als ik in mijn eentje moet wonen, dan gaat de oude weg.
Dus chapeau aan alle dames hier die alleen woont en alles zelf betaal voor hun paard!
DuoPenotti schreef:Lianne
Als ik zoveel kwijt zou zijn zou ik geen paarden hebben.
In die enorm dure provincies zou ik dus ook geen paard willen. Meestal ook nog eens niet naar hoe ik een paard wil houden plus te duur.
Maar 1000 is gelukkig geen gemiddelde in Nederland. Dan waren er weinig paarden.
billy3105 schreef:Wat ook goed helpt hier is een extra spaarrekening openen, en daar iedere maand ‘zakgeld’ aan je paard gevendaar moet hij maar z’n dingen van betalen
DuoPenotti schreef:Hier heeft mijn oudje jaren pracend gehad. Maar dan kom ik echt niet aan 1000. Ook niet toen ik op pension stond.
Lieser schreef:DuoPenotti schreef:Hier heeft mijn oudje jaren pracend gehad. Maar dan kom ik echt niet aan 1000. Ook niet toen ik op pension stond.
Maar dat jij nooit zulke bedragen hebt hoeven betalen, wil niet zeggen dat anderen dat bedrag niet kwijt kunnen zijn. Jij bent toch niet maatgevend voor heen Nederland?
Lieser schreef:DuoPenotti schreef:Ik zeg dat als ik 1000 kwijt zou zijn geen paarden te hebben.
En ik zeg dat je dat nooit van van tevoren kunt weten, omdat je paard ook na een paar jaar pas dure medicijnen nodig kan hebben. Ook bij jou.
Lieser schreef:DuoPenotti schreef:Ik zeg dat als ik 1000 kwijt zou zijn geen paarden te hebben.
En ik zeg dat je dat nooit van van tevoren kunt weten, omdat je paard ook na een paar jaar pas dure medicijnen nodig kan hebben. Ook bij jou.