uit elkaar gaan, de woning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: uit elkaar gaan, de woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:45

In mijn ouderschapsplan staat dat een nieuwe relatie pas mag worden voorgesteld als dit met de andere ouder is besproken en als dit een serieuze relatie is.
In dit geval zou ik er ook niet mee akkoord gaan nee. Dan haalt hij ze voor overdag op en gaat wat met ze doen ofzo, brengt ze daarna weer terug.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:50

Samantha_ schreef:
In mijn ouderschapsplan staat dat een nieuwe relatie pas mag worden voorgesteld als dit met de andere ouder is besproken en als dit een serieuze relatie is.
In dit geval zou ik er ook niet mee akkoord gaan nee. Dan haalt hij ze voor overdag op en gaat wat met ze doen ofzo, brengt ze daarna weer terug.

Yep, maar toch kan je dit voor de rechter vergeten. Je zal je kind gewoon mee moeten geven naar hem en de nieuwe partner.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:22

Klopt ja, maar dat is bijna met alles wat je in een ouderschapsplan afspreekt helaas.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:21

Meestal zijn het de exen die meer problemen hebben met slapen of voorstellen bij/aan de nieuwe partner dan de kinderen zelf en wordt het weer maar eens op de kids geschoven om de ex zijn vat op de vorige partner te kunnen laten houden

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:24

Onzin!
Het is voor kinderen heel wat als hun ouders uit elkaar gaan en helemaal als papa gelijk met een vriendin op de proppen komt.
Het zijn geen beesten die je zo bij een ander kan planten hè.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:38

Little_Gift schreef:
Meestal zijn het de exen die meer problemen hebben met slapen of voorstellen bij/aan de nieuwe partner dan de kinderen zelf en wordt het weer maar eens op de kids geschoven om de ex zijn vat op de vorige partner te kunnen laten houden

Welnee, het is voor kinderen al heftig dat ouders uit elkaar gaan, als ze dan ook meteen de nieuwe vervanger moeten leren kennen is dat erg veel.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 10:38

Ik heb nooit gezegd dat het niet mag, al vind ik dit niet in belang van kinderen. Ik heb gezegd dat hij dit graag wil en dat we dat moeten gaan bespreken. En zo zijn er nog wat dingen die besproken moeten worden, met en zonder meditor.

Er wordt nu van gemaakt dat ik de kinderen bij hem weghoudt dat is niet het geval. Ik vind erg jammer dat ik zo wordt neergezet door een aantal. Ik ben juist degene die veel toegeeft en weinig tegengas geeft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:47

Tiggs schreef:
Joh, ze gebruikt gewoon niet helemaal het goede woord. Waarschijnlijk bedoelt ze met uitkopen dat ze recht heeft op een vergoeding omdat ze dat in het samenlevingscontract hebben afgesproken.

Ik bedoel het echt goed. Voor nu komt het op me over dat TS hier geen zakelijke/realistische kijk op heeft. En ik zou niet willen dat ze mogelijkheden mist omdat ze ervan uit gaat dat het wel goed komt. In de praktijk is het vaak heel anders en als alleenstaande moeder heb je echt elke kans nodig.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:00

chanicha schreef:
Onzin!
Het is voor kinderen heel wat als hun ouders uit elkaar gaan en helemaal als papa gelijk met een vriendin op de proppen komt.
Het zijn geen beesten die je zo bij een ander kan planten hè.

Sorry maar ook beesten kun je niet zomaar ergens anders planten !

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:21

Little_Gift schreef:

Dat is niet wat ik om mij heen zie.
Kinderen kunnen nog lange tijd moeten wennen aan het feit dat vader en moeder niet meer samen zijn en niet meer in één huis wonen. Afhankelijk van de leeftijd en in welke mate het kind een eigen mening kan vormen over de breuk. Legt dit ook druk op het introduceren van een nieuwe partner.

Om dit op een moment te doen dat de nieuwe relatie nog niet vast is en zeker tijdens het wennen aan de nieuwe ontstane situatie na de breuk. Daar zou ik als ouder ook voor passen in het belang van het kind.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:43

Volledig eens met stitchlover

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 14:34

poes schreef:
Ik bedoel het echt goed. Voor nu komt het op me over dat TS hier geen zakelijke/realistische kijk op heeft. En ik zou niet willen dat ze mogelijkheden mist omdat ze ervan uit gaat dat het wel goed komt. In de praktijk is het vaak heel anders en als alleenstaande moeder heb je echt elke kans nodig.

Daarom die medition bij zorgeloosh. Die regelen niet alleen de afspraken op papier komt. Maar ook het financiele plaatje. Ze zoeken dingen uit, hoe zit met samenlevingscontract.

Ik ben geen eigenaar van huis. Dus nee, ik kan daar geen aanspraak opmaken. Die illusie had ik ook niet. Maar ik heb wel gewerkt en geld ingebracht en daar wordt na berekend door de notaris waar ik recht op heb.
Mijn ex was bij een advocaat geweest en die heeft tegen hem gezegd dat wij het zelf wel konden regelen omdat wij niet getrouwd zijn. Vandaar die meditor. Zij heeft gezegd dat ze gaan regelen dat niemand hier slecht eruit komt. Dat wordt onderzocht waar ik recht op heb en hij. Wat mogelijk is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:16

Klinkt heel goed!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:29

Wat betreft de kinderen:

Bij een scheiding doorloopt iedereen de verliescirkel. https://www.desteven.nl/bestanden/afbee ... l-rouw.jpg

Vaak is de vertrekkende partner al veel verder in de cirkel en zijn de 'achteblijvers' waaronder de kinderen nog helemaal in het begin. En ook in dit soort gevallen: je gaat zo snel als de langzaamste.

Het intorduceren van eventuele nieuwe partners heeft pas echt een goede kans van slagen als de kinderen in het stuk contact maken zijn aangekomen. Nu al een nieuwe partner introduceren is vooral denken in eigen belang, of eigen gemak. Totaal niet in het belang van de kinderen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:40

wemkelover schreef:
poes schreef:

Daarom die medition bij zorgeloosh. Die regelen niet alleen de afspraken op papier komt. Maar ook het financiele plaatje. Ze zoeken dingen uit, hoe zit met samenlevingscontract.

Ik ben geen eigenaar van huis. Dus nee, ik kan daar geen aanspraak opmaken. Die illusie had ik ook niet. Maar ik heb wel gewerkt en geld ingebracht en daar wordt na berekend door de notaris waar ik recht op heb.
Mijn ex was bij een advocaat geweest en die heeft tegen hem gezegd dat wij het zelf wel konden regelen omdat wij niet getrouwd zijn. Vandaar die meditor. Zij heeft gezegd dat ze gaan regelen dat niemand hier slecht eruit komt. Dat wordt onderzocht waar ik recht op heb en hij. Wat mogelijk is.

Goed geregeld!
Heel veel succes en sterkte nogmaals, het is niet niks :(:)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:55

Jammer dat er vanachter een schermpje gezegd wordt wat beter is en goed kan terwijl jullie de halve situatie maar weten. Ik ken ts persoonlijk, familie en ik weet vast ook niet alles. Maar in deze situatie is ze ontzettend verstandig bezig, zowel financieel als persoonlijk. Ze weet echt heel goed waar ze mee bezig is.
Wat betreft de kinderen hebben die in de eerste instantie nog te wennen aan het feit dat hun vader er nietmeer elke dag is. En geloof me dat dit voor een autistisch kind niet een makkelijke is. En dat merk je ook wel aan de oudste. Waarin ts in alle moeilijke beslissingen die ze maakt de kinderen op nr 1 komen, komt dat bij haar ex niet. Dat heeft niks te maken met het weghouden van de kinderen. Wij weten heel goed hoe het is een vechtscheiding en wat dat doet met een kind.
Nu is het kijken naar wat mogelijk is zonder meteen de ex een poot uit willen draaien. En daar heb ik respect voor, want ik denk niet dat ik er zo rustig en realistisch mee om zou kunnen gaan. Besluiten moeten genomen worden, het is nu al een maand toch een beetje aanmodderen en nu moeten er knopen doorgehakt worden.
Het is overgerins niet zo dat ts haar ex de kinderen weigerd, want hij zoet ze nu ook aantal keer per week. Ook met die nieuwe muts erbij.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:11

Wat ik mij afvraag: wordt in de berekening ook meegenomen dat, nog steeds, de meeste moeders minder inkomen hebben ingebracht door een groter aandeel in huishouden en opvoeding?! ...Waardoor de man zich kan focussen op carrière en inkomen. Nog afgezien van het feit dat vrouwen gemiddeld 13% minder betaald krijgen voor hetzelfde werk.
Ik weet niet of dat voor jou geldt TS, maar vaak genoeg gaat het daar al mis bij de verdeling.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:35

poes schreef:
Tiggs schreef:
Joh, ze gebruikt gewoon niet helemaal het goede woord. Waarschijnlijk bedoelt ze met uitkopen dat ze recht heeft op een vergoeding omdat ze dat in het samenlevingscontract hebben afgesproken.

Sorry, het staat er wat rot :knuffel:
Ik ben het met je eens, maar daarin schuilt ook het gevaar dat TS dingen van Bokt aanneemt, terwijl dit gewoon echt dingen voor een professional zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:56

Heb je helemaal gelijk in en het laatste bericht van TS geeft me het gevoel dat ze het heel goed aan het uitzoeken is!
En dat in tijden dat je gewoon mentaal compleet murw geslagen bent, dat toont maar hoeveel doorzettingsvermogen ze heeft.

Dit gaat je lukken hoor TS!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:36

Heel goed bezig TS!
Voor kinderen duurt het inderdaad wel even voor ze gewend zijn dat de andere ouder ‘weg’ is. Mijn kids hebben zeker wel een jaar moeten wennen. Was zo achteraf gezien een hele heftige tijd waar ik me doorheen heb gesleept.
Sterkte ts!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:00

Hartstikke goed dat je je zo laat informeren TS, ik hoop echt dat jullie er samen goed uit kunnen komen! We regelen inderdaad het volledige plaatje. Uit elkaar gaan als je 'slechts' samenwonend bent kan soms nog wel ingewikkelder zijn dan dat je getrouwd bent, juist omdat er minder zaken zijn vastgelegd.

Laat je informeren, laat je helpen en ik vind echt dat je het hartstikke goed doet :j

Wat betreft de kinderen, ik ben zelf nu 'de nieuwe partner'. Ik en mijn vriend kennen elkaar nu een half jaar, en ik heb zijn zoon nu een keer of drie gezien. Doen dat bewust heel rustig en vooral niet overhaast. Zoon is niet heel jong meer, maar ook als (beginnend) puber is een scheiding hartstikke ingrijpend en ingewikkeld. Dus kan me goed voorstellen dat TS er wat van vindt als de kinderen al zo snel mee worden gezogen in de nieuwe relatie.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 19:51

Dank je wel. Ik heb zelf de volste vertrouwen in zorgeloosch. Ik moet nog bellen. Maar zowel ik als de kinderen zijn ziek, echt alle 3 tegelijk. Even opknappen en dan bellen. Ik wil zelf ook graag achter de rug. Ik hoop dan mijn rust te kunnen vinden. Want mijn gevoelens naar hem zijn er nog. En nu ik ziek thuis zit, heb ik tijd om te piekeren en malen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:01

Beterschap voor jullie Wemkelover!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:49

Veel beterschap!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 23:16

Hoe gaat het nu met je TS?