Zonnetje81 schreef:Zonnetje81 schreef:Maar vroeger als je een laag inkomen had, dan kocht je ook geen huis en zat je in de sociale huur of was je met zijn tweeen, dat is denk ik niet anders. En mensen vergeten dat 15 jaar geleden we ook in een UP zaten en je toen een rente betaalde van 6 a 7%. Dus het is echt niet zo dat het toen ook zo simpel allemaal was. Ik heb gekocht op het moment dat het sky high was en toen stortte alles in, mijn huis heeft jaren onderwater gestaan voor meer dan een ton en ik heb voor een ton moeten verbouwen omdat ik anders een krot had met lekkages in het dak en badkamer. Dus het is echt niet zo dat vroeger alles beter was.
Het probleem is nu dat er geen betaalbare koopwoningen zijn en al helemaal geen sociale huurwoningen.
Toen waren er ook geen betaalbare koopwoningen, hoge prijzen EN hoge rente voor dat moment en de sociale huur was toen ook niet mega groot, dat is nu wel slechter denk ik.
Veel slechter nu.
Ik was als starter meteen aan de beurt. En nu wachten mensen soms 10 jaar en het was veel betaalbaarder toen en haalbaar voor mensen die net iets meer dan minimum hebben.

) .. die zitten daar een beetje te vereenzamen in hun huizen, weg van leeftijdsgenoten etc... Misschien was daar vroeger meer doorstroom ook?

. Maar goed, nog steeds genoeg betaalbare huizen en werk.