Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
De helft van vorig jaar. Het loont dus zeker om de temperatuur op 18 graden te zetten ipv 21.
Als we maar kort thuis zijn gaat de houtkachel aan ipv verwarming. Deels thuiswerken. Alles op gas.
Veel hoger dan mijn vorige huis waar het rond de 700/800 m3 bleef steken (hoekhuis 95 m2 1 persoons, altijd thuis). Ik weet van deze waarde wel dat ik een keer een paar dagen in de winter weg ben geweest en vergeten was de verwarming terug te draaien. Die stond dus vrolijk op 18 graden door te stampen.
en een niet geisoleerde slaapkamer beneden enkel steens
Waar deze eerder met moeite de 10 graden haalde maar vaker 8 graden maximaal in de winter. is het nu al bij vorst binnen s ochtends 14,5 graden. Netjes zonder een radiator. Er is wel een electrische wandkachel maar die hoeft nagenoeg niets meer te doen. Die staat op 12 graden.Shenavallie schreef:Ondanks dat we in oktober op vakantie zijn geweest, hadden we ineens een hoger verbruik dan vorig jaar in deze maand...![]()
Vorig jaar 36m3 en dit jaar 43m3 voor een huis van 56 m2 met 3 volwassenen (2 ouders en zoon).
en 2019 ook 86m3. Shenavallie schreef:Coby schreef:Toch even gekeken naar vorig jaar. Ik was toen volgens mij thuis met de Corona. En we hadden nog geen isolatie. Toen was het 180 kuub
Voor 1 maand?

158m3. We hebben een hoekwoning. ‘Normaal’ geïsoleerd. Radiators boven staan altijd uit. Werk gedeeltelijk thuis, thermostaat staat nooit hoger dan 20,5. Snachts gaat tie naar 16,5. Koken op gas, maar ik kook ‘simpel’ ben geen keukenprinses die uren bezig is