Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:32

Ik heb Tear Aid voor een nat stukje gebruikt, hechtte prima. Ik zag dat Best Way ook spul heeft dat speciaal bedoeld is voor onderwater reparaties.

Edit: is dit wat? https://www.bol.com/nl/p/liner-reparati ... androidapp

Pffff, we zijn aan het proberen om de nieuwe zandfilterpomp aangesloten te krijgen, maar het lukt niet. De pomp zuigt geen water aan. Heeft er iemand verstand van zandfilterpompen die ons kan helpen?

Mariska_28

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:57

Heb je er geen boekje bij?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:01

JoT schreef:
Ik heb Tear Aid voor een nat stukje gebruikt, hechtte prima. Ik zag dat Best Way ook spul heeft dat speciaal bedoeld is voor onderwater reparaties.

Pffff, we zijn aan het proberen om de nieuwe zandfilterpomp aangesloten te krijgen, maar het lukt niet. De pomp zuigt geen water aan. Heeft er iemand verstand van zandfilterpompen die ons kan helpen?

Dan bouwt hij waars geen druk op.
Heb je hem al in backwash gezet en daarna rinse en dan weer proberen of hij meer druk opbouwt.
Soms staat er in de slang lucht en met ontluchten heb je wel gelijk water en op die manier krijg je het er vaak wel uit

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:35

JoT schreef:

Nee helaas wel ook vandaag voor het eerst de zandfilter aan maar mijn man heeft hem aangesloten dus kan je niet helpen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:43

cinniz123 schreef:
JoT schreef:

Dan bouwt hij waars geen druk op.
Heb je hem al in backwash gezet en daarna rinse en dan weer proberen of hij meer druk opbouwt.
Soms staat er in de slang lucht en met ontluchten heb je wel gelijk water en op die manier krijg je het er vaak wel uit

Gaan we morgen even proberen. We zijn voor nu even gestopt, de gemoederen liepen hoog op in huize JoT :o

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:53

Haha ja ik ken het vandaar dat ik dat gelijk zei.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:36

Vraagje hier als ik een solarmat tusen mij zandfilter en zwebad doe is de druk te hoog dat de koppelingen los schieten iemand tips?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 20:49

Leuk topic dit! Ik heb bedacht dat ik voor mijn verjaardag over 2 weken een zwembad voor in de tuin wil dus we zijn nu aan het uitmeten en kijken hoe groot en wat voor één we willen.

Sowieso een rechthoekige en niet mega groot, mijn dochter van 2 moet er ook veilig in kunnen (onder toezicht uiteraard).
Kijk er nu al naar uit om tijdens het thuiswerken op hete dagen af en toe even erin te plonsen :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:29

Muronia schreef:
Nou.. ik ben tevreden zo! Kan niet wachten tot mijn dochter thuis komt van kamp! <3
[ [url=m/b7Uvy9.jpg]Afbeelding[/url] ]

En? Is je dochter uit haar dak gegaan? Zo niet kom ik wel ff langs, ziet er zo uitnodigend uit

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:59

Ik heb hem vandaag ook opgezet :)
Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 22:01

Ik ben een beetje dom geweest en heb mijn filter niet schoongemaakt en vervangen afgelopen week. Eerste zwembad en wist het niet. Stom. Nu heb ik er een schone ingedaan en hou ik het dagelijks schoon.

Maar goed, mijn chloor is niet goed. Ik heb een meting gedaan, ph was perfect en alkaliniteit ook, maar chloor veel te laag.

En nu? Chloorshock? Kan ik dat gewoon halen bij Welkoop/Boerenbond? Schep erin en klaar? Ik las al wel dat je een aantal uur niet mag zwemmen.

Iemand meer tips hoe ik het zwembad weer schoon krijg, het is nu troebel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:03

Chloor granulaat deden wij dan altijd. Oplossen in een emmer warm water en dat verdelen over je zwembad. En dan de pomp aan

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:08

capopjekop schreef:
Chloor granulaat deden wij dan altijd. Oplossen in een emmer warm water en dat verdelen over je zwembad. En dan de pomp aan

Dit!
En ik heb nu ook vloeibaar chloor gekregen van schoonouders om te proberen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:11

Heb vanmiddag ook n simpel zwembad besteld voor de komende hoge temperaturen. Dit keer met pomp, normaal hadden we een pierebadje waarik net met mn ligbedje in paste, maar dat lieten we om de zoveel dagen leeglopen als het water vies werd. Geliefde wil een chloordrijver of tabletten in de pomp. Geen idee hoe dat allemaal werkt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:21

Hier ook in het begin 2x een chloorshock gedaan.

Je moet het afwegen, bij het aantal liters van je zwembad hoort een bepaald gewicht aan granulaat.
Staat op de verpakking hoe of wat.
Oplossen in water en verspreiden over het zwembad, dus niet alles op één plek in het zwembad gooien, staat ook op de verpakking van de chloorshock.

Met zo'n verpakking doe je erg lang :) Tenminste, wij doen er al een hele tijd mee. Gekocht bij de Welkoop/Boerenbond.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 22:28

Oké bedankt! Ik ga uitrekenen hoeveel ik nodig heb en morgen naar de welkoop.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:38

Wij hebben vandaag ook het zwembad opgezet *\%/* Afbeelding

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:15

Ik ben ook juist gisteren begonnen aan een 2e chloorshock, nog een heel gedoe om het een beetje onder de knie te krijgen haha. Heb pas sinds vorige week zo'n stofzuigertje voor de prut op de bodem, ik dacht nou als ik maar genoeg geduld heb dan regelt dat filter het wel maar niet dus. Dan had ik het water wel helder maar als ik er in ging kwam dat losse spul natuurlijk weer los van de bodem dus dan was het weer foute boel. Voortaan eerst stofzuigen en daarna de rest, haha! Dus hopelijk voor de warmte deze week alles schoon.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:40

Werken jullie ook met teststrips? Ben ik de enige die ze niet heel duidelijk vind?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 10:52

Vanmorgen chloorpoeder gekocht en opgelost in warm water, daarna in het zwembad met de pomp aan. Bedankt voor de tips.

Pinacolada, wat is er niet duidelijk aan? Je doet het 3 seconden in het water en houdt het naast de verpakking waar de kleuren opstaan. Ik vind het best duidelijk zelf. Of bedoel je iets anders?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:56

Afbeelding

Ook nog maar even ons zwembad laten zien :)

We hebben inmiddels de kleine filterpomp van vorig jaar eraan gekoppeld. Voor de zandfilterpomp hebben we iets besteld waarmee onze oude slangen wel te gebruiken zijn op die pomp.

Maar wat was het genieten afgelopen weekend mensen. Wat is het toch een luxe om zoiets in de tuin te hebben staan!

Pinacolada schreef:
Werken jullie ook met teststrips? Ben ik de enige die ze niet heel duidelijk vind?

Wij werken met een testkit waar je wat water in moet doen en dan krijg je kleurtjes voor verschillende waardes. Werkt prima.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:59

Wij hebben het opblaasbadje ook weer opgezet, het is weinig werk/weinig water maar brengt hopelijk de komende week wel fijn verfrissing.

Stiekem wel een beetje jaloers op jullie grotere baden, maar goed, het werk dat je er mee hebt daar ben ik niet jaloers op haha.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:02

Hier gaat hij vandaag dan eindelijk ook echt op. De oude liner (intex) was lek dus had ik een nieuwe besteld via een belgisch bedrijf. Echter is het plots niet leverbaar en wachten ze op een nieuwe levering en konden mij niet vertellen wanneer deze binnen zou komen. Dus geannuleerd.. Dit was een liner voor 300x200 cm en was 83€ (inc. verzenden) en nu ga ik vanmiddag 1 halen die een slag kleiner is 260x160cm waar ik 105€ kwijt voor ga zijn. Wel wat meer dan een nieuwe liner, maar heb ook geen geduld meer. :+ En daar kan ik ook gewoon languit in liggen dus ik vind het prima.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:25

Ik vind het zwembad nog steeds niet erg warm. Het staat echt de hele dag vol in de zon, maar thermometer blijft onder de 20gr aangeven. Met mn arm voelt het ook nog steeds niet lekker aan.

Het leek vd week beter, maar na zat op zondag is het weer afgekoeld.

Wij testen op 2 manieren met strips en tabletjes, maar water is altijd oke......Ik gooi chloor ding erin en dat is het wel.

Nu wel wat zooi van de pollen en wat beestjes. De skimmer pakt op deze kleine pomp niet alles goed genoeg mee, maar het is wel aardig schoon verder.

Douchen jullie vooraf? Las ergens dat deo, eventuele wax, gel, bodylotion wel van je af moest zijn als je het water lang goed wil houden.......
Nu ben ik na een dagje niet echt schoon meer, maar vorig jaar zo erin gegaan steeds.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:29

Ik spoel mij onder de tuinslang af voordat ik er in ga, die hangt er naast (in de zon) en bevat dus lekker warm water.
Vind het niet zo fris voor mijn medezwemmers om er met mijn vieze lijf in te duiken.