Storm schreef:Charaz schreef:Ik heb er denk ik overheen gelezen, wanneer verlopen de 10 dagen optie?
Vandaag een week geleden waren die mensen komen kijken. Ik denk dan donderdag.
Hier branden de kaarsen dat ze het niet gaan kopen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fransje23 schreef:Wie ook geld toe zou kunnen krijgen zijn de optienemers als er juridisch bepaald wordt dat ze recht hebben op een schadevergoeding omdat er ondanks de optie een hoger bod is geaccepteerd. En ja, ik ken een geval dat zo een schadevergoeding is toegewezen![]()
Optie staat op papier he, zwart op wit, wachten is op berekening renovatiekosten.
Jillz1 schreef:fransje23 schreef:Wie ook geld toe zou kunnen krijgen zijn de optienemers als er juridisch bepaald wordt dat ze recht hebben op een schadevergoeding omdat er ondanks de optie een hoger bod is geaccepteerd. En ja, ik ken een geval dat zo een schadevergoeding is toegewezen![]()
Optie staat op papier he, zwart op wit, wachten is op berekening renovatiekosten.
Dit is dus kul, zo werkt het dus niet. Een optie geeft alleen een bepaalde periode recht op eerste koop. Zolang er nog geen prijs ligt om over te onderhandelen zijn wij als eigenaar vrij om zelf prijs te bepalen.
Een optie is niet eens rechterlijk ondersteund. Ik heb vandaag rechtsbijstand gesproken. Het is meer een gentle agreement of zo iets, dan een harde afspraak waar je als verkoper gerechtelijk meteen aan vastgebonden zit.
emilyslaluna schreef:Jillz1 schreef:
Dit is dus kul, zo werkt het dus niet. Een optie geeft alleen een bepaalde periode recht op eerste koop. Zolang er nog geen prijs ligt om over te onderhandelen zijn wij als eigenaar vrij om zelf prijs te bepalen.
Een optie is niet eens rechterlijk ondersteund. Ik heb vandaag rechtsbijstand gesproken. Het is meer een gentle agreement of zo iets, dan een harde afspraak waar je als verkoper gerechtelijk meteen aan vastgebonden zit.
Apart, want zoals ik hier eerder al heb gepost (waar overheen is gelezen), is een optie wel bindend volgens mijn professor wetgeving. En dan heeft de kopende partij inderdaad recht op een schadevergoeding als je het huis vóór de afgesproken termijn toch aan een ander verkoopt.
Jillz1 schreef:Wie zegt nu dat het huis voor afgesproken termijn verkocht wordt?
Dat verloopt vd week en dan kunnen ze meebieden met de andere mensen. Wij als verkopende partij mogen zelf vraagprijs bepalen. Alleen er is 1 addertje daarin want het moet ook nog binnen taxatiewaarde vallen. Anders kan bank moeilijk gaan doen.
Ik denk dat deze optie geen geldigheid heeft want er is niks vooraf vastgelegde over de vraagprijs.
Er is feitelijk alleen een optie om rustig op de vraagprijs te kunnen wachten, zonder risico op verkoop aan derden.
Fitzroy schreef:@moestuin: Ik denk het wel.
Jij wilt roomser zijn dan de paus. Jillz niet en daarin heeft ze gelijk. Je gaat niet een ton toegeven. Dus gewoon verwerken in de renovatie.
Tiggs schreef:Een koopoptie is echt wel wat meer dan een gentlemen's agreement? Bijzondere uitspraak van de verzekeraar.
Dieuwke_ schreef:anca schreef:Wat schrijft ze nou
Ze schrijft dat ze denkt dat de tweede partij (dus de bellende vrouw) gaat balen. Niet dat ze daar al reactie van gehad heeft.
Gefeliciteerd met de verkoop TS. Stiekem ben ik heel erg benieuwd naar het pand en wat jullie er van gaan maken
maar ook dat die mw tot na het weekend wil nadenken maar de andere partij doorgepakt heeft dus heeft mw pech Jillz1 schreef:Voor de nieuwsgiere onder ons.
Geheel andere wending heeft het gekregen.
Gisteren een prijs neergelegd bij zowel optie nemers als de tweede partij.
Prijs was hoog ingezet. De verwachting was dat optie nemers af zouden haken. Maar nee, ze hebben akkoord gegeven op de prijs maar willen wel het pand minder luxe afbouwen. Wel al meteen bij ons de vraag neergelegd of we in het dan ook bij te bouwen bijgebouw een woonruimte boven willen bouwen. Dus douche en keukenblok.
Uiteindelijk hebben we dan toch nog de verwachte ( hoofd) prijs.
De tweede partij wilde na het weekend beslissing nemen maar die hebben nu dus pech. Ik denk dat ze hier echt van gaan balen maar wij gaan nu voor zekerheid.
Wij gaan er iets moois van maken voor die mensen. Het wordt een prachtig project.
Makelaar zei dat ze dit nooit verwacht had, is echt een stuk boven taxatiewaarde verkocht. De optie nemers blijken ook het verschil tussen taxatie en koopprijs zelf bij te kunnen leggen. Dit was voor de andere partij niet zo.
maaike5581 schreef:Nou juist andersom. Zij hebben geen pech, jullie hebben geluk.
Je kan namelijk alleen een hypotheek krijgen voor de taxatiewaarde. Alles daarboven moet je zelf inbrengen...
Ja je kan bouwdepot krijgen maar dan nog niet meer dan de waarde dat het huis uiteindelijk waard zou worden..
Had partij A afgehaakt had partij B het dus niet eens kunnen kopen..