We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 23:27

Kelan schreef:
Wat is de reden dat jullie je huidige huis verkocht hebben?
Wat wilden jullie veranderen/verbeteren tov de huidige situatie?
Wellicht helpt dat te bepalen welke concessies je wel, en welke je niet wil doen.
(Er van uitgaande dat met het huidige aanbod je concessies moet doen)

Ons huis heeft 3800 m grond en dat willen we niet meer, dorp willen we uit weg en we konden flink boven vraagprijs verkopen

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:29

Weet je, vandaag of morgen kom je jullie droomhuis tegen. En dat huis voldoet wellicht niet volledig aan jullie wensenlijstje wat je nu hebt, en toch zal het jullie droomhuis zijn.

Je weet zelf wat je wel/niet wilt, waar je prioriteiten liggen en waar je evt. consessies wilt doen. Al worden hier nog 100 huizen aangedragen.....hèt huis voor jullie zal je zelf moeten vinden. En met een behoorlijk budget komt er vast iets leuks op jullie pad!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:31

Ik begrijp wel dat het lastig is om je droomhuis te vinden. Zelfs met zo'n groot budget.
Wij zochten een huis in heel Nederland. Minder eisen en een lager budget maar wel met een grote tuin en vrijstaand.
Zelf hier hebben we een jaar naar gezocht. We hebben huizen bezichtigd van Zeeland tot noorden van Groningen maar of er was wat mee of werd voor onze neus verkocht. En dan heb ik het nog niet eens over de huizen die zo snel verkocht waren dat kijken niet eens meer tot de mogelijkheid behoorde.
Na een jaar ons droomhuis gevonden en gekocht. Dus het gaat de TS ook zeker lukken alleen zal het misschien niet binnen 3 maanden zijn.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:33

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 23:36

Ashleytjuhh schreef:

Ligt tegen het spoor aan dus is geen optie.

We hebben alle opties op Funda nu momenteel al bekeken.
Eigenlijk hoopte ik op aangedragen huizen die nog niet op Funda staan of mensen die aan verkopen denken.

Ashleytjuhh

Re: We kunnen geen huis vinden naar onze wens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:39

Je zou ook marktplaats in de gaten kunnen houden of speciale FB pagina's. eventueel zou je ook briefjes in de bus kunnen doen bij huizen waar je langs rijdt en interesse in hebt.

of zelf een oproep doen op Facebook dat helpt ook nog wel eens :)

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 23:42

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:47

Annet73 schreef:
Weet je, vandaag of morgen kom je jullie droomhuis tegen. En dat huis voldoet wellicht niet volledig aan jullie wensenlijstje wat je nu hebt, en toch zal het jullie droomhuis zijn.

Je weet zelf wat je wel/niet wilt, waar je prioriteiten liggen en waar je evt. consessies wilt doen. Al worden hier nog 100 huizen aangedragen.....hèt huis voor jullie zal je zelf moeten vinden. En met een behoorlijk budget komt er vast iets leuks op jullie pad!

Nog even ter aanvulling: je hebt het over Funda. Maar kijk ook eens op de site van makelaars of op Jaap.nl
Niet alles staat op Funda.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:55

Oirschot is een erg mooi dorp. Station is dan in Best, maar verder mooie oude en levendige dorpskern, een middelbare school, meteen aan de snelweg
Daar misschien eens kijken?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:59

Als je een budget hebt van 1 miljoen euro ga je je toch niet haasten, omdat je niet wilt huren. Ik zou juist zeggen, gebruik die luxe om tijdelijk te huren en kijk vanuit je huurhuis naar wat er nog allemaal te koop komt. Dat argument van 'geld weggooien' staat toch in het niet met het doen van concessies die je helemaal niet wilt doen en die ook niet nodig zijn met jullie budget?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:26

Billy schreef:
LiselotZorro schreef:
Kennelijk is het vreemd als je kieskeurig bent wanneer je een miljoen voor een huis neer wil leggen :+ voor de 3 a 4 ton waar de meeste mensen in wonen valt idd weinig te eisen, maar vanaf een bepaalde prijs mag je toch meer verwachten! Ze kan ook moeilijk een kind in de bezemkast laten slapen bij gebrek aan een kamer.

Wat een onzin, alsof alles onder de 4 ton onpersoonlijke eenheidsworst is.. Ik heb als armoedzaaier :+ anderhalf jaar geleden een huis gekocht voor net geen 2 ton, heb er denk ik 30 gezien, en heel verschillend qua grootte ligging en indeling.. Het laatste huis vond ik erg leuk, en leuk gelegen, dus die heb ik gekocht. Maar ik had dus niet kieskeurig mogen zijn voor die centen :')
Paupers moeten het doen met wat hen gegeven wordt. :j

Wat een arrogantie. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 00:35

TS, ik zou inderdaad briefjes in de bus doen bij huizen die je wat lijken. Zeker in de door jou genoemde prijsklasse zitten misschien wel wat oudere mensen die net een zetje nodig kunnen hebben om hun huis te verkopen en kleiner te gaan wonen. Niet geschoten is altijd mis en die mensen zitten mogelijk niet op FB.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 01:05

Wat een vermakelijk topic dit :')

Zo veel moeite die mensen doen met het zoeken van huizen en het plaatsten van linken en zo weinig empathie van TS. En jullie blijven al 8 pagina’s meedenken! Respect voor jullie :knuffel:

Billy schreef:
LiselotZorro schreef:
Kennelijk is het vreemd als je kieskeurig bent wanneer je een miljoen voor een huis neer wil leggen :+ voor de 3 a 4 ton waar de meeste mensen in wonen valt idd weinig te eisen, maar vanaf een bepaalde prijs mag je toch meer verwachten! Ze kan ook moeilijk een kind in de bezemkast laten slapen bij gebrek aan een kamer.

Wat een onzin, alsof alles onder de 4 ton onpersoonlijke eenheidsworst is.. Ik heb als armoedzaaier :+ anderhalf jaar geleden een huis gekocht voor net geen 2 ton, heb er denk ik 30 gezien, en heel verschillend qua grootte ligging en indeling.. Het laatste huis vond ik erg leuk, en leuk gelegen, dus die heb ik gekocht. Maar ik had dus niet kieskeurig mogen zijn voor die centen :')

O dear... ik woon in een huis wat ik voor 135.000 euro gekocht heb :(:)

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 01:43

Jillz1 schreef:
Mindim schreef:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen helpt met zoeken, wordt niet erg gewaardeerd, fijn zelf laten doen toch?

Wat verwacht je dan, dat ik ieder huis uitgebreid de plus en minpunten ga beschrijven.

Zoals ik al aangaf, blijf ik dan aan het typen. Ieder huis heeft zijn pluspunten en daarom geef ik de reden door waarom een huis niet voor ons geschikt is.

Nou je zou ook een keer bedankt/dankje kunnen zeggen. Mensen doen toch moeite voor je en stoppen tijd in om te zoeken/reageren.
Voor de rest snap ik dat je het praktisch wil houden en daarbij aangeeft waarom iets het niet is voor jou. Maar dat kan snel negatief overkomen. Omdat je alleen (en over alles) wat negatiefs over op te merken hebt. Als je dat alleen al afwisselt met bedankt voor het zoeken etc komt het al anders over.

Daarnaast is het misschien een idee om een oproepje op Facebook te plaatsen (in groepen in de buurt waar je wilt wonen). Misschien dat iemand het leest die iemand is of kent die na zit te denken aan verkoop maar de stap nog niet gezet heeft voor de verkoop.
Of eventueel een oproep in een plaatselijk krant of bij de supermarkt.
En anders rond gaan rijden en briefjes in de bussen stoppen van huizen die je wel wilt kopen in de hoop dat je reactie krijgt van iemand.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 02:59

Als een huis 1000m2 te veel grond heeft betekent dat niet dat je direct de boel af hoeft te schrijven. Informeren kost niks.

Wie weet is er wel een buurman die zijn tuin juist wil uitbreiden. Zo hadden wij een boerderij met te weinig grond. Bleek de buurman de weide van een hectare te verhuren voor 75€ per jaar.

Toen ik uit huis was en mijn ouders geen paarden meer hadden bleek hun eigen grond al te groot te zijn omdat bij te houden. Bleek een buurmeisje ons eigen weitje wel te willen gebruiken voor de mini pony’s.

Zo was er overal een oplossing voor. Maar daar kom je pas achter als je de telefoon pakt en informeert.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 03:27

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 07:19

TS je moet echt brutaler zijn. Als een huis lang te koop staat kun je gewoon laag bieden. Je weet de situatie niet, misschien liggen de verkopers in scheiding en kunnen ze niks kopen voor het huis verkocht is, misschien is het een erfstuk en krijgen ze het al benauwd bij de gedachte aan de erfbelasting etc. Met andere woorden; sommige verkopers willen echt wel flink zakken in prijs om er snel vanaf te zijn.

Je schrijft dat men je misschien niet serieus neemt met een laag bod; nou en? Je kent die mensen toch niet? Laat ze maar lachen, zal ze snel weer vergaan als het huis nog maanden te koop staat.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 08:56

daantjuhhh schreef:
Als een huis 1000m2 te veel grond heeft betekent dat niet dat je direct de boel af hoeft te schrijven. Informeren kost niks.

Wie weet is er wel een buurman die zijn tuin juist wil uitbreiden. Zo hadden wij een boerderij met te weinig grond. Bleek de buurman de weide van een hectare te verhuren voor 75€ per jaar.

Toen ik uit huis was en mijn ouders geen paarden meer hadden bleek hun eigen grond al te groot te zijn omdat bij te houden. Bleek een buurmeisje ons eigen weitje wel te willen gebruiken voor de mini pony’s.

Zo was er overal een oplossing voor. Maar daar kom je pas achter als je de telefoon pakt en informeert.

Ja precies! Of een mooie blokhut/unit in de tuin laten plaatsen als kantoorruimte, zodat het aantal m2 niet per definitie minimaal 250m2 hoeft te zijn.

We wonen nu op 127m2 met 4 personen,maar hebben een luxe tuinhuis van 45m2 als extraatje.
Ideale werkruimte!

Bovendien vinden oudere kinderen een eigen plekje in een luxe tuinhuis vaak helemaal geweldig. En is de 1e weg naar zelfstandigheid :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:18

Rox87 schreef:
Wat een vermakelijk topic dit :')

Zo veel moeite die mensen doen met het zoeken van huizen en het plaatsten van linken en zo weinig empathie van TS. En jullie blijven al 8 pagina’s meedenken! Respect voor jullie :knuffel:

Billy schreef:

O dear... ik woon in een huis wat ik voor 135.000 euro gekocht heb :(:)

Mijn vorige huis was 85000 gulden ... Heb ik wel met heul veul overwaarde verkocht

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 09:33

LiselotZorro schreef:
TS je moet echt brutaler zijn. Als een huis lang te koop staat kun je gewoon laag bieden. Je weet de situatie niet, misschien liggen de verkopers in scheiding en kunnen ze niks kopen voor het huis verkocht is, misschien is het een erfstuk en krijgen ze het al benauwd bij de gedachte aan de erfbelasting etc. Met andere woorden; sommige verkopers willen echt wel flink zakken in prijs om er snel vanaf te zijn.

Je schrijft dat men je misschien niet serieus neemt met een laag bod; nou en? Je kent die mensen toch niet? Laat ze maar lachen, zal ze snel weer vergaan als het huis nog maanden te koop staat.

Het probleem zit hem niet bij de verkoper dat ze je dan niet serieus nemen maar bij de verkopend makelaar.
Als je in hun ogen niet een serieus bod doet dan gaan ze je min of meer bannen.
Vorig jaar bij kennis meegemaakt.
Ze bood laag op een huis, dat werd hem niet, bij de bezichtiging in een ander huis met dezelfde makelaar werd ze daar erg onbeschoft op gewezen.
" Het heeft niet zoveel zin om tijd voor een bezichtiging in te plannen als u voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, u moet beseffen dat men in deze tijd eerder meer bied dan onredelijke biedingen neer legt.
Zeker in Oisterwij e.o zijn de makelaars vaak wel een beetje " verwaand" ofzo. Ik weet niet zo goed het te benoemen maar ze weten dat hun dorp gewild is.

Bieden mag altijd natuurlijk maar wel realistisch.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:39

LiselotZorro schreef:

Klopt. Aan dat huis in Oisterwijk hoef je niks meer te doen zo te zien. Bied gewoon dat miljoen. Wie weet zeggen ze wel, oké prima. En anders niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Ik heb ooit jaren geleden (wel aan het begin van de crisis) een bod gedaan op een huis wat de mensen toen meteen afwezen. Dat huis heeft nog jaren te koop gestaan en is voor minder weg gegaan. Die konden zich wel voor hun hoofd slaan.

Edit; jij komt daar toch met je geld. Dan jaag je die makelaar terug in zijn hok. Jij bent klant en wilt komen bezichtigen en je maakt zelf wel uit hoeveel je biedt. De verkoper kan altijd nee zeggen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:50

Jillz1 schreef:
LiselotZorro schreef:

Het probleem zit hem niet bij de verkoper dat ze je dan niet serieus nemen maar bij de verkopend makelaar.
Als je in hun ogen niet een serieus bod doet dan gaan ze je min of meer bannen.
Vorig jaar bij kennis meegemaakt.
Ze bood laag op een huis, dat werd hem niet, bij de bezichtiging in een ander huis met dezelfde makelaar werd ze daar erg onbeschoft op gewezen.
" Het heeft niet zoveel zin om tijd voor een bezichtiging in te plannen als u voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, u moet beseffen dat men in deze tijd eerder meer bied dan onredelijke biedingen neer legt.
Zeker in Oisterwij e.o zijn de makelaars vaak wel een beetje " verwaand" ofzo. Ik weet niet zo goed het te benoemen maar ze weten dat hun dorp gewild is.

Bieden mag altijd natuurlijk maar wel realistisch.

De verkoopmakelaar van de andere partij kan dat idd wel vinden en zo onbeschoft reageren, maar ze zijn zover ik weet wettelijk verplicht om een bod door te geven aan hun klanten, ook al vinden ze het zelf te laag en niet ok en bla bla, dus een 'nee heb je, ja kun je krijgen' zou ik dan gewoon door duwen. Het kan zijn dat een verkopende partij alsnog besluit toch meer te zakken als ze oorspronkelijk van plan waren, ook al is hun verkoop makelaar een botte boer. Je kunt het toch proberen lijkt me... Ergens zul je toch concessies op moeten gaan doen als je op kort termijn iets wilt wat zoveel mogelijk bij je wensen past en als je dat niet op een huis wil doen, veel concessies maken (wat ik ook snap want zeker voor dat budget wil je iets wat gewoon aansluit bij je wensen en ook qua ligging e.d.) dan maar even genoegen nemen met een hork van een verkoop makelaar vd andere partij. Daar zou ik op dit moment dan niet zo van wakker liggen, dat je een verkoop makelaar op z'n tenen trapt, aangezien de nood langzaam hoger en hoger wordt om iets te vinden. En je hebt zelf ook een makelaar die je meehelpt en dingen voor je doet? Want dan doet hij/zij toch de biedingen uitbrengen en contact onderhouden met de makelaar van de andere partij? Dat is juist het fijne aan dat soort mensen; die regelen normaliter veel voor je zodat jij juist minder stress hebt met het uitvoeren van dit soort taken - onderhandelen e.d. Hoe onrealistisch het misschien ook is om idd flink lager te bieden, je kunt het toch eens proberen. Je doet er verder niemand kwaad mee toch. Al snap ik van een andere partij ook dat ze 'onzin biedingen' niet serieus nemen, maar een situatie van iemand kan toch zodanig veranderen dat ze opeens gigantisch veel in prijs zakken en een veel lager bod aan nemen. Ik zou het op z'n minst een poging geven en kijken wat ze zeggen, terwijl je verder blijft zoeken. En een makelaar waar jij mee samenwerkt kan je hopelijk misschien nog ergens ertussen krijgen voor een huis op de markt komt, of is dat tegenwoordig met de huidige huizen markt niet meer, dat ze dat onderling ook vaak regelen zo? Of eventueel zelf nog een andere makelaar inschakelen om mee samen te werken. Je hebt makelaars en makelaars... Er zijn er die ongeveer 24/7 voor een klant bezig zijn, en ook die er de kantjes vanaf lopen en daarin kan het echt een verschil uitmaken voor de klant, jullie.

En is een afstand van 8km bv - ik zag nog een ander huis voorbij komen dacht ik wat geloof ik wel een optie was behalve de afstand - met een station dichtbij den bosch geen optie? Ik fietste zelf altijd 11km heen en terug naar school bv, dus misschien denk ik dan ook wat te makkelijk over 8km fietsen van en naar school en dat is voor iedereen anders ook. Maar misschien is anders treinen een optie? Dat is op 5,5km dan ook zo gepiept. Dan zou je op het huis zelf wel minder concessies hoeven te doen namelijk, als je ook naar dit soort opties kijkt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-01-21 09:59, in het totaal 6 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:53

De huizen (ook in het duurdere segment) verkopen in Oisterwijk wel heel goed, dus ik zou het zeker proberen maar met een bod van 3 ton onder de VP gaat hem echt niet worden vrees ik.
Alleen de grond is daar al een klein vermogen waard.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:12

Ik zou het ook niet doen, om dezelfde reden die Jillz al benoemt. Je wilt wel serieus genomen worden en het is een klein wereldje. Zijn ze al wel gezakt in prijs sinds juni? Dat geeft ook al wat aan. Zo niet, dan hebben ze echt geen haast.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 10:21

Cayenne schreef:
De huizen (ook in het duurdere segment) verkopen in Oisterwijk wel heel goed, dus ik zou het zeker proberen maar met een bod van 3 ton onder de VP gaat hem echt niet worden vrees ik.
Alleen de grond is daar al een klein vermogen waard.

Dit klopt ook, ik denk dat de bouwgrond van dat huis op eikenven al 1 miljoen waard is.
Oisterwijk heeft een bepaalde mentaliteit onder de makelaars, je koopt het graag of niet