Mindim schreef:150 tot 200 per week, exclusief diervoeders
Dit geldt voor ons ook, wij zijn met 5 personen. Ik haal 1x per week boodschappen bij 1 supermarkt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vleddertje1 schreef:Er vroeg iemandkan bericht niet meer vinden) of wij bij hoge uitgave( 700 euro bij 2 volw en 2 jonge kinderen) zo luxe aten..
Tja ik denk dat het bij ons vooral komt doordat we waarde hechten aan vers en kwalitatief goed voedsel..dus vrijwel alle zuivel, groente en vlees biologisch en vrijwel geen kant en klaar producten
Daarmee gaan de kosten al heel snel omhoog...
Daarnaast eten we ook wel graag luxe hoor...dus lekker stukje kaas van de kaasboer/ luxe nootjes enz...
Daarentegen eten we minstens 3 dagen per week vegetarisch wat eigenlijk ook weer zou moeten schelen in kosten..
Ik ga naar aanleiding van dit topic wel eens kijken of we kunnen besparen( zonder op kwaliteit in te leveren)
MarlindeRooz schreef:Vleddertje1 schreef:Er vroeg iemandkan bericht niet meer vinden) of wij bij hoge uitgave( 700 euro bij 2 volw en 2 jonge kinderen) zo luxe aten..
Tja ik denk dat het bij ons vooral komt doordat we waarde hechten aan vers en kwalitatief goed voedsel..dus vrijwel alle zuivel, groente en vlees biologisch en vrijwel geen kant en klaar producten
Daarmee gaan de kosten al heel snel omhoog...
Daarnaast eten we ook wel graag luxe hoor...dus lekker stukje kaas van de kaasboer/ luxe nootjes enz...
Daarentegen eten we minstens 3 dagen per week vegetarisch wat eigenlijk ook weer zou moeten schelen in kosten..
Ik ga naar aanleiding van dit topic wel eens kijken of we kunnen besparen( zonder op kwaliteit in te leveren)
Ik geloof dat biologische groente niet eens zo heel veel uit maakt voor je gezondheid. Daar zou ik als ik jou was eens onderzoek naar doen.
MarlindeRooz schreef:Ik geloof dat biologische groente niet eens zo heel veel uit maakt voor je gezondheid. Daar zou ik als ik jou was eens onderzoek naar doen.
BloemBloem schreef:Eet je dochter dat ook?
Als mijn koelkast vol ligt voel ik mij zo'n rijk mens. Ben mij er zo van bewust dat het een boel geld is wat wij wekelijks kwijt zijn, maar wij genieten er wel van.
Aardappelen reken ik hier niet eens echt als vers, daarbij worden die hier minimaal gegeten.
Natuurlijk hou ik soms wel rekening met seizoensgeoente, maar als we wat anders willen dan eten we dat.
Fruit nog zoiets, dochterlief is dol op aardbeien, op dit moment a €4,- per bak.