Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:37

Mindim schreef:
150 tot 200 per week, exclusief diervoeders

Dit geldt voor ons ook, wij zijn met 5 personen. Ik haal 1x per week boodschappen bij 1 supermarkt.

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:43

Tussen de 55 en 70 euro per week met z'n 2en. We maken van te voren een weekmenu en halen het grootste gedeelte bij de Lidl. Wat luxeproducen (bijvoorbeeld de echte Lays Paprika chips of Axe deo :o) of producten die ze bij de Lidl niet hebben halen we dan bij de AH.

Mijn tip om kosten te beperken en zo min mogelijk weg te gooien:

We halen qua vlees bijvoorbeeld grotere porties en vriezen dan in. Ook eten we niet elke avond vlees.
Als we een weekmenu samenstellen zorgen we altijd dat we de ingrediënten op elkaar afstemmen, bijvoorbeeld: vanavond aardappels en dan overmorgen gebakken aardappels (dan hoeven we maar 1x aardappels te koken en bakken we de rest op.. De zakjes aardappelschijfjes om te bakken vind ik echt duur).

Oja en als ik tijd heb kijk ik vam te voren even naar de folders van de Lidl en AH. Soms is de bonus van de AH goedkoper dan de Lidl.

Als ik er zo over nadenk zit er wat 'moeite' in het weekmenu. Half uurtje lijstje maken en dan in 1x alle boodschappen doen. Qua budget zou het niet hoeven, maar ik vind het zo zonde om er meer aan uit te geven dan nodig. Weet genoeg andere leuke dingen die ik van het geld kan doen :-)
Laatst bijgewerkt door Lo91 op 18-11-20 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:45

Op voorgesneden zouden wij kunnen besparen. Maar ik heb echt een hekel aan koken, dus ik koop gewoon aardappelschijfjes e.d. :o. Makkelijk en snel.

Bentuh

Berichten: 3453
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:54

Ik maak veel gebruik van de grip app, deze app is van de ABN AMRO bank, maar kan je evt. ook met andere banken gebruiken. :D Ik heb een budget ingesteld voor 450 euro per maand aan boodschappen voor 2 personen zonder de kat. Maar dit zijn dan wel direct alle boodschappen, dus ook schoonmaakproducten en verzorgingsproducten die je meepakt bij de supermarkt.


Tevens bestellen we nu bij HelloFresh voor avond eten. Hierdoor merk ik wel dat ik de laatste maand over mijn budget heen ben gegaan. Dus mogelijk stoppen we daar mee.

ik probeer ook zo veel mogelijk mijn boodschappen te doen bij de aldi en Lidl. Maar helaas heb ik een gluten intolerantie. Waardoor ik toch soms wat duurdere producten moet halen bij de Jumbo. Waardoor je ook makkelijker in de verleiding komt om wat extra's mee te pakken. -O-

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:59

Wij geven gemiddeld zo'n 100 tot 120 euro uit per maand, voor twee personen. Aan eten en wat verzorgingsspullen.
We houden onze uitgaves inmiddels ruim 2 jaar bij.
Soms geef ik meer uit, bijvoorbeeld als er een goede actie is en ik veel vleesvervangers of potjes groente insla. Of met vakanties, dan eten we wat luxer.
Maar er zijn ook maanden dat ik niet meer dan 50 euro in de hele maand uitgeef.

Ik vind het een heerlijke uitdaging om zo goedkoop mogelijk te eten met zo veel mogelijk verse ingrediënten.

Mijn tips om kosten te besparen: zo veel mogelijk plantaardig eten, want vlees/vis en dierlijke producten zijn duur. Veel vers eten, want groentepotjes zijn ook erg duur. Geen pakjes en zakjes, leer zelf kruiden mixen. Koop seizoensproducten. Kopen in bulk; alles wat lang mee kan kun je inslaan; bonen, rijst, pasta, kruiden, granen, pitten, zaden..
Too good to go, vooral de groentepakketten van de Lidl/Real vind ik ideaal!
Wat groente en fruit in eigen tuin. Planten als pompoen en courgette hebben nauwelijks aandacht nodig en geven veel vruchten, maar ook aardappel en tomaat vind ik fijn om zelf te planten.
Oh, en we hebben een sodastream; de cilinders kosten €5,85 in Duitsland, voor 60 liter. Dus frisdrank koop ik niet meer.

CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:14

Sinds ik weekboodschappen doe denk ik ongeveer 40 euro per week. Dus 160 per maand.
Een tijdje terug waren de vleesvervangers voor 99 cent in de aanbieding en daar heb ik dan ook 20 pakjes ofzo van gehaald en ingevroren. Zelfde met houdbare alpro (soyamelk/chocomel). Dus dan ben ik die week 20 euro extra kwijt maar hoef ik de 2 maanden daarna geen vleesvervangers meer te kopen.
Heb dit systeem nog niet heel lang maar het bevalt me goed en ik denk dat ik uiteindelijk met nog minder uit de voeten kan. Als ik op aanbiedingen ga letten ofzo en daar mn recepten mee bedenk. Maar ik vind het al moeilijk genoeg om dingen te bedenken zonder daar rekening mee t3 houden haha. Ik woon alleen trouwens.

boemel

Berichten: 8618
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:14

Weinig :D

Gemiddeld eur 55,00 per week.

Om de week 2 kids 1 week, dus zeg dat we met een 3 persoons huishouden zijn.

We zitten al 3 jaar in verbouwing. Keet net af en verkocht en groot nieuw verbouwingsobject gekocht. Droomplekje :o .
Maar, je moet er wat voor over hebben :D

Hoe we dat doen?
Allereerst geen snoep, geen koek, heel weinig frisdrank.
Verder zijn we geen grote vleeseters.
En ook niet van de kant en klaar gerechten, toetjes of maaltijdpaketten.

Wel van de verse groenten en dan kiezen we voor seizoen groenten en seizoensfruit.
Aardbeien, frambozen en druiven uit eigen tuin. Is het er niet, dan is een appel, peer of banaan ook prima.

Uien, knoflook, paprika wortel, aardappel, courgette, boontjes, broccoli etc, kan je alle kanten mee op qua gerechten en op de boontjes na is het redelijk lang houdbaar.

Boodschappen worden vaak bij de Lidl gedaan. Bier, wijn, pasta, tomatensaus halen we meestal in Duitsland. Vlees vaak ook.
Shampoo, conditioner, vloeibare zeep halen we in grootverpakking bij de Action, hiermee vullen we kleine flessen voor in de badkamer.

Eten gooien we praktisch nooit weg.

We zijn een druk huishouden, maar gezond eten vinden we belangrijk.
Regelmatig maak ik grote pannen soep, pasta saus, bamigroente mix.
Dat gaat dan in porties de diepvries in.

Smaakt goed, makkelijk en ook niet duur.
Laatst bijgewerkt door boemel op 18-11-20 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:21

In onze (ruim) 400 euro per maand voor boodschappen (2 pers.) zijn geen artikelen voor persoonlijke verzorging inbegrepen. Shampoo, crème, etc. haal ik bij de drogist. We zijn wel allebei grote eters. Meestal eten we een portie voor 4 personen voor het avondeten. Daarnaast zijn we flinke snoepers/snackers, dus de kast ligt elke dag vol met lekkere dingen.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:24

Wij geven ongeveer €300 per maand uit aan boodschappen, exclusief de katten (alleen grit zit erin). Die komen er nog een keer in de zoveel tijd bij via zooplus, brokken/natvoer/filters voor de fontein/kattenbakken etc. We zijn met zijn tweetjes, brengen ieder €150,- per maand in de boodschappenrekening. Drinken eigenlijk geen frisdrank, weinig snoep en weinig alcohol (soms in het weekend een of twee flesjes). En ik kook vaak voor meerdere dagen vanwege druk schema, dat koopt ook lekker in.

Oh, en ik hou van de afprijsbak bij de Jumbo :+

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:29

Wij proberen 400 euro per maand aan eten en drinken uit te geven. Maar triest genoeg redden we dat nooit omdat thuisbezorgd mijn beste vriend is. 600 redden we eerder net met zijn tweeën :o

De laatste tijd zitten we wel wat braver richting die 400, omdat we dan bijvoorbeeld de laatste week vriezers leegeten en dan wel budget boodschappen doen :') langzaam leren wij het wel.

Matheno

Berichten: 7975
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:54

Ongeveer 50 euro per week bij de supermarkt (jumbo, die is het dichtstbij) , 20 euro per week bij de bakker, en 70 euro per week bij de slager. Kattenvoer bestel ik apart, ongeveer 100 euro per maand, en laten we over de paarden maar niet beginnen......

Ik drink geen alcohol, en thuisbezorgd doet het niet in deze omgeving. ;-)
Laatst bijgewerkt door Matheno op 18-11-20 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:00

Wat een interessant topic en leuk om te lezen! :D Wij zijn gemiddeld zo'n € 200,- kwijt aan boodschappen per maand met zijn tweeën. We halen onze boodschappen altijd bij de Lidl - zit hier praktisch om de hoek. Twee keer per week halen we dan de boodschappen, zodat we dinsdag t/m vrijdag en zaterdag t/m maandag kunnen eten. Zo hoeven we niet elke dag naar de supermarkt, scheelt veel tijd naast fulltime werken.

We halen bijna nooit af (ik houd daar niet zo van) en we eten niet heel veel met zijn tweeën (als in: ik heb geen groot etende partner :D) Ik zorg dat we altijd wel wat lekkers (luxe koeken) in huis hebben als we wekelijks ouders of vrienden over de vloer krijgen. Snoepen doen we allebei niet veel, frisdrank drinken we weinig tot niet (haal het alleen in huis als vrienden over de vloer komen) en is ook van het eigen merk. Alcohol drink ik zelf niet en partner zo af en toe.

's Ochtends eten we allebei oats en eiwitpoeder van XXL Nutrition (sporten allebei erg veel). Omgerekend wat je betaalt voor een ontbijtje is dat natuurlijk een lachertje. Tussen de middag eten wij brood (van de supermarkt) met voornamelijk kaas (blok, goedkoper dan plakjes). Vleeswaren, zoetigheid etc. zijn we beiden niet echt van. In het weekend wil ik nog wel eens twee bakjes salades halen voor op brood. Tussendoor zijn wij geen snoepers en 's avonds eten wij erg gevarieerd; veel groenten, paar keer per week vlees, twee keer per maand zalm uit de vriezer, aardappelen, rijst, pasta en zaterdagavond is standaard onze (verse) soepdag met harde broodjes van de supermarkt. Eén keer per week eten we vaak bij (schoon)ouders, dus dat scheelt ook weer. Verder vries ik niks in (behalve verse soep). Wij houden namelijk wel echt van vers eten en eten dan ook niet uit blik oid. Toetjes etc. hebben wij ook nooit in huis.
Ik zorg altijd dat we vers fruit in huis hebben, zodat we minimaal twee stuks fruit per dag kunnen eten. Groenten en fruit eet ik vaak wat op basis van het foldertje in de aanbieding is.

De poets- en schoonmaakspullen koop ik vaak goedkoop in. Ik was heel graag met Robijn en haal deze vaak bij de Kruidvat in de aanbied (twee grote flessen voor € 10,-) en daar doen we een eeuwigheid mee met zijn tweeën - het zelfde geldt voor wasverzachter. Schoonmaakmiddelen kopen we in de supermarkt of Action; grote fles bleek en allesreiniger/desinfecterende spray doen we ook lang mee en dat zijn zeker de kosten niet.

Eén keer per jaar rijd ik naar Duitsland (jaarlijks uitje) en ga ik heerlijk langs de DM-markt en koop daar voor heel het jaar aan douchespullen van Balea (eigen merk). Dat is niet uit ''zuinigheid'', maar ik vind het echt een heerlijk uitje om naar de DM te gaan en snuisterijen te kopen. Ik ben ''verslaafd'' aan lekkere geurtjes, verzorgingsprodocten etc. en je kan daar je lol op voor veel producten voor heel weinig geld.

Verder hoeven wij totaal niet op de kleintjes te letten, maar zijn we wel gezond bewust van wat we doen en uitgeven :)
Laatst bijgewerkt door CairnTerrier op 18-11-20 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:02

Ik denk 400 per maand, misschien iets meer. Avondeten & ontbijt voor 2/3 personen en middageten & ontbijt voor 3/4 personen.

maralyn

Berichten: 10500
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:05

130-140 euro per maand voor twee personen.

Daar zit nagenoeg alles bij in.

We eten 80 cent brood van de Albert Heijn, die vind ik het lekkerste.
Soms brood in de aanbieding.

We eten drie x per week vegetarisch, of dit nu zonder vlees is of vleesvervangers.

We drinken veel ranja en Potten thee. Ik drink ook koude thee.

Mijn man drinkt af en toe cola, ik in het weekend ice tea.

Alleen in het weekend chips.

Meeste dingen maak ik zelf.
Pasta sauzen, groente sauzen. Jus.
Alleen Mexicaans red ik niet.
Kerrie maak ik wél zelf.

Groente koop ik eens per twee weken bij een boer.
Dit is vaak een vijf euro pakket.
Daar zit voor acht tot tien dagen groente in. Vijf dagen aan fruit.
Ik bestel daar vaak nog een extra bloemkool, spitskool, groene kool, rode kool, prei, rode bieten bij.
Meestal zit ik aan de 8 euro.
Dus 20 euro per maand aan groente en 6 euro aan fruit.

Vlees pak ik in twee opties. De lokale slager heeft met regelmaat pittige aanbiedingen en het vlees is veel lekkerder. Daar bezuinig ik niet op.
Hij krijgt zijn vlees ook uit de buurt, dus die afstand van dier tot vlees is velen malen lager dan bij een supermarkt.
En lekkerder.
Dat zit, met vlees vervangers op 60 euro per maand ongeveer.

Brood zit op 8 euro. Beleg op 6.

Uiteraard heb ik ook wel eens wat lekkers, chips, koekjes.
Kattenvlees neem ik ook van dat budget mee.
Droogvoer hond en kat niet.
Dan zitten we op een 35-40 euro per maand er over heen.

Als je dus alles mee zou rekening. 200 euro per maand met z'n tweeën en de dieren.

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:21

Dat lijkt me zo fijn, zo'n boerenbakketten!
De boer hier in de buurt is erg duur. Ik ben bij de Lidl goedkoper uit. Erg jammer eigenlijk.

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:04

Sinds wij gebruik maken van Hello Fresh voor het avondeten geven we veel minder geld uit. Ik ga nu 1x pw of 1x per 2 weken naar de supermarkt voor de overige boodschappen. Hierdoor neem ik alleen mee wat ik echt nodig heb en koop ik groot in.

Voor Hello Fresh betalen wij 45 euro per week. Hier zijn we dus 180 euro per maand voor kwijt. Ik ben 50 euro pw kwijt aan de overige boodschappen (dus ook schoonmaak spullen en cosmetica) en 50 euro per maand aan dierenvoeding.

Gemiddeld geven wij dus 430 euro per maand uit aan boodschappen (eten, cosmetica, dierenvoeding). We zijn met zijn tweeën btw.

Toen ik nog op mezelf woonde gaf ik 200 euro pm uit aan boodschappen.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:11

Er vroeg iemandkan bericht niet meer vinden) of wij bij hoge uitgave( 700 euro bij 2 volw en 2 jonge kinderen) zo luxe aten..
Tja ik denk dat het bij ons vooral komt doordat we waarde hechten aan vers en kwalitatief goed voedsel..dus vrijwel alle zuivel, groente en vlees biologisch en vrijwel geen kant en klaar producten
Daarmee gaan de kosten al heel snel omhoog...
Daarnaast eten we ook wel graag luxe hoor...dus lekker stukje kaas van de kaasboer/ luxe nootjes enz...
Daarentegen eten we minstens 3 dagen per week vegetarisch wat eigenlijk ook weer zou moeten schelen in kosten..

Ik ga naar aanleiding van dit topic wel eens kijken of we kunnen besparen( zonder op kwaliteit in te leveren)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:21

Vleddertje1 schreef:
Er vroeg iemandkan bericht niet meer vinden) of wij bij hoge uitgave( 700 euro bij 2 volw en 2 jonge kinderen) zo luxe aten..
Tja ik denk dat het bij ons vooral komt doordat we waarde hechten aan vers en kwalitatief goed voedsel..dus vrijwel alle zuivel, groente en vlees biologisch en vrijwel geen kant en klaar producten
Daarmee gaan de kosten al heel snel omhoog...
Daarnaast eten we ook wel graag luxe hoor...dus lekker stukje kaas van de kaasboer/ luxe nootjes enz...
Daarentegen eten we minstens 3 dagen per week vegetarisch wat eigenlijk ook weer zou moeten schelen in kosten..

Ik ga naar aanleiding van dit topic wel eens kijken of we kunnen besparen( zonder op kwaliteit in te leveren)

Ik geloof dat biologische groente niet eens zo heel veel uit maakt voor je gezondheid. Daar zou ik als ik jou was eens onderzoek naar doen. :j

listiglistje

Berichten: 14428
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:26

Ik zit op gemiddeld 25 euro per week

Alleenstaande met kat (incl kattenvoer en persoonlijke verzorging)

Ik doe zo goedkoop boodschappen, omdat ik bijna alles uit de tht verspillingsbak koop bij de Jumbo.
Soms bij de turk of markt, verse producten zoals fruit, brood, eieren etc.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:32

MarlindeRooz schreef:
Vleddertje1 schreef:
Er vroeg iemandkan bericht niet meer vinden) of wij bij hoge uitgave( 700 euro bij 2 volw en 2 jonge kinderen) zo luxe aten..
Tja ik denk dat het bij ons vooral komt doordat we waarde hechten aan vers en kwalitatief goed voedsel..dus vrijwel alle zuivel, groente en vlees biologisch en vrijwel geen kant en klaar producten
Daarmee gaan de kosten al heel snel omhoog...
Daarnaast eten we ook wel graag luxe hoor...dus lekker stukje kaas van de kaasboer/ luxe nootjes enz...
Daarentegen eten we minstens 3 dagen per week vegetarisch wat eigenlijk ook weer zou moeten schelen in kosten..

Ik ga naar aanleiding van dit topic wel eens kijken of we kunnen besparen( zonder op kwaliteit in te leveren)

Ik geloof dat biologische groente niet eens zo heel veel uit maakt voor je gezondheid. Daar zou ik als ik jou was eens onderzoek naar doen. :j


Ik vind het gewoon een prettig idee dat er veel minder bespoten is...
Smaakversterkers wordt ook gezegd dat dat niet slecht voor je is..maar vermijd ik ook liever :o

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:35

MarlindeRooz schreef:
Ik geloof dat biologische groente niet eens zo heel veel uit maakt voor je gezondheid. Daar zou ik als ik jou was eens onderzoek naar doen. :j

Beetje offtopic wellicht, maar daar was pas een erg interessante aflevering over op tv. Ik denk bij Zembla, of tegenlicht. Het kippenexperiment heet de aflevering volgens mij. Zeker een aanrader om eens te kijken! Biologisch leek op de lange termijn gezonder te zijn, maar het experiment waar het over ging is nooit helemaal afgerond helaas.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:39

Wij maken elke maand 400 euro over naar de boodschappenrekening.
Soms houden we een paar euro's over, andere maand is het helemaal op.

Dat is dan wel voor 2 volwassene, 1 kindje van 1,5, mijn dochter van 5 maanden telt niet mee (drinkt nog volledig aan de borst). En dan twee ieniemienie hondjes.

Gaat prima eigenlijk zo. Hebben vanaf augustus een aparte boodschappenrekening. Van te voren hadden we namelijk weinig overzicht, aangezien wij allebei van onze rekening boodschappen pinde.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:42

ongeveer 400 euro voor 2 volwassenen en 1 kat.
Sinds maart hebben we een bezorgabonnement bij AH en komen we niet meer in winkels. Daarvoor kocht ik veel bij de Lidl en alleen bonusaanbiedingen bij AH.
Toch zijn we nu voordeliger uit omdat we tussendoor niet meer even naar de supermarkt gaan/kunnen.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:52

BloemBloem schreef:
Eet je dochter dat ook :-) ?

Als mijn koelkast vol ligt voel ik mij zo'n rijk mens. Ben mij er zo van bewust dat het een boel geld is wat wij wekelijks kwijt zijn, maar wij genieten er wel van.

Aardappelen reken ik hier niet eens echt als vers, daarbij worden die hier minimaal gegeten.

Natuurlijk hou ik soms wel rekening met seizoensgeoente, maar als we wat anders willen dan eten we dat.

Fruit nog zoiets, dochterlief is dol op aardbeien, op dit moment a €4,- per bak.


Mijn dochter eet apart ivm turnen, die eet op aparte momenten. Of voor de training of erna.
Maar dat is een hele moeilijke eter dus die maak ik niet blij met een blik knakworsten. Ik bak meestal voor haar vis of vis uit de oven of iets met kip. Maar aardappels of pasta eet ze niet. Wel volkoren brood.

Maar goed, voor haar ben ik dan nog het meeste kwijt aan fruit en vis etc. Voor mezelf zou ik echt heel goedkoop de maand doorkomen. Ik denk dat ik voor mezelf qua eten nog geen 80 euro per maand kwijt ben. Tenzij ik uit eten ga natuurlijk.

wyoming

Berichten: 2529
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:02

Mijn budget is €450,- met zijn 3’n (alleenstaande moeder) incl alles, vaak houd ik nog wat over, soms is alles op.