Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:46

Toen wij onze woonboerderij kochten stond er een oude Morso Houtkachel in, de eerste winter heb ik echt moeten leren hoe met die kachel om te gaan, na 5 jaar moest de kachel echt vervangen worden, geen onderdelen meer leverbaar, ruitjes die elk seizoen vervangen moesten worden omdat ze spontaan in de zomer knapten. Wij op zoek naar een andere houtkachel, moest weer een zijn met aardig wat KW, anders wordt de woonkamer niet warm (9 bij 9), 1 gevonden die we mooi vonden en wel heel anders dan de morso. Dit keer een met asla, nou na 2 winters stoken kan ik zeggen dat voor mij de volgende kachel er weer een is zonder asla, nooit meer, elke week de ruimte naast de asla uitzuigen, als er te veel as op het rooster ligt trekt de kachel amper, voor mij weer een kachel waar je direct op de bodem stookt en een lekkere laag kunt maken met de as, geeft meer warmte en is veel makkelijker in het onderhoud wekelijks dan de kachel die we nu hebben.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:52

Morrie schreef:
haha de Soderhamm had ik ooit gekocht, dat werd natuurlijk helemaal niks, die heb ik heel snel op Marktplaats gezet.

Dat bankje wat we nu hebben staan, is, behalve te laag, ook gewoon veel te zacht, we zijn op leeftijd en ik kan beter 2 sta-op-stoelen kopen i.p.v. een bank

Ja vreselijke bank hahaha.

Oh ja dat is niks. Misschien toch maar de zwaartekracht haar werk laten doen? ;)