M'n eigen paradijsje maken

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:47

Je gooit letterlijk en figuurlijk je oude leven weg. Dat geeft inderdaad ruimte voor vooruitgang. Even doorbijten en je kan nog meer genieten van je gezin, je omgeving en je beesten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 18:36

Klopt hoor, en dat voelt wel heel fijn. Mijn plekje :)

Lijkt al meer op een slaapkamer zo he? Ik ga komende week oud behang van de muur halen, verven en plinten plakken. Dan moet het maar goed genoeg zijn!
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 19:12

Zeker! Ook dat wordt een mooi kamertje! Leuk kleurtje verf en een tof gordijntje en deze kamer is ook weer een juweeltje.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:49

wauw wat een nieuw vloertje al kan doen met een ruimte <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 08:28

Het huis naast mij komt te koop. Hier woonde een oud vrouwtje jarenlang alleen. Haar grondstuk grenst aan het mijne en naast mijn bak/paddock heeft ze een bosperceel (een behoorlijke zooi, ligt ook aardig wat afval tussen). Voor mij zou het geweldig zijn om dat stuk erbij te kunnen hebben (het zal zo'n 20 x 45 meter zijn) omdat ik niet veel gras heb hier, dat zou net een mooi stukje extra zijn. Ik wil vandaag de makelaar eens bellen om te informeren of ik dat stukje los zou kunnen kopen. Ik weet dat het landbouwgrond is en dat er een hoop werk in zou zitten om het netjes te krijgen. Ik heb geen idee van de waarde van zoiets (zuidoost groningen) en ik zou ook moeten kijken hoe ik dat kan financieren. Spannend even dus!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:37

Dat zou leuk zijn!! :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:53

Dat zou handig zijn!

Waarde van agrarische grond in het noorden ligt rond de 50.000 per hectare.
Via de PDOK viewer kun je berekenen hoe groot het perceel daadwerkelijk is. Dan kun je wel uitrekenen wat het ongeveer moet kosten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 18:08

Nou.. de verkoper heeft de makelaar opdracht gegeven om het stuk niet te verkopen aan iemand met vee of paarden. Dat willen ze er niet op hebben. Ik zat even letterlijk met mijn mond vol tanden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:19

Muronia schreef:
Nou.. de verkoper heeft de makelaar opdracht gegeven om het stuk niet te verkopen aan iemand met vee of paarden. Dat willen ze er niet op hebben. Ik zat even letterlijk met mijn mond vol tanden.

Mafkezen :+ Dan heb je toch ineens gewoon heel veel behoefte aan een stukje prive bos?
Dan laat je vervolgens je paarden ook meegenieten van het bos O:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:25

Jammer zeg.
Volgens mij mag je een perceeltje bos ook niet zomaar omhakken en weide van maken.
Familie van mij heeft nog altijd een stukje bos in het dorp waar ze ooit hebben gewoond.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:19

Zal idd niet mogen als t bestemd is als iets van bos, maar als t agrarisch is dan wordt t al weer anders. Even gespiekt waar TS woont (ok sorry stalkmodus was iets te makkelijk met een link naar FB in je onderschift) en gok dat dit stukje grond agrarisch is dus dan lijkt t me niet zo'n probleem.

Jeetje t is wel duidelijk waarom jouw buurvrouw gaat verhuizen dan. Wat maakt t nou uit wat er komt wonen, ze gaat toch weg :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:04

Wel heel mooie vloer. Waar had je die gekocht?
Jeetje wat een werk. Maar wel eer van je werk

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 18:40

De vloer komt bij Leenbakker vandaan. Ik ben nog niet heel veel verder gekomen. Ik heb het behang van de muur af gehaald en de muur geplamuurd op veel plekken. Er zaten nogal wat gaatjes en oneffenheden in.

Wel is vandaag voor de 2 nieuwe stallen het stukje gestraat dat nog moest. Dat is wel zo fijn met het natte weer van nu.
Afbeelding
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:50

*\o/* Ziet er netjes uit!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:37

Kijk eens aan dat ziet er goed uit hoor!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 09:21

Ik heb ook even vakantie ervan genomen, maar we gaan er weer tegenaan de komende tijd. Volgende week beginnen we met het vergroten van 1 van mijn stallen. In april verwachten we een veulen en daarom gaan we een zijwand een stuk verplaatsen zodat moeder en kind genoeg ruimte hebben straks samen.

Ook heb ik een idee over hoe mijn badkamer er ongeveer uit moet gaan zien. Het ging me hierbij vooral om de indeling van de ruimte. De meubels etc staan nog niet vast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:38

Lijkt me een logische indeling! Lekker hoor een bad en een douche :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:58

Geen toilet? Wel lekker ruim zo!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:14

Hmmm... je hebt een beetje een onnutte hoek nu achter het bad, naast je wastafel. Ik denk dat ik zou overwegen om het bad op de plek van je wastafel neer te zetten, en dan je wastafel naar de wand naast de deur te verplaatsen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 13:31

Geen wc inderdaad, ik heb al een apart toilet beneden en de badkamer is ook beneden, dus dat vind ik dan een beetje onnodig :)

Bedoel je dan de wastafel op de plek waar nu het bad staat? Daar zit een raam namelijk.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:48

Respect! Wat een klus maar wat wordt het prachtig!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:00

Ik ben vol bewondering jouw topic aan het lezen, met recht een powervrouw!

Ik ben jarenlang alleenstaande moeder geweest dus weet hoe zwaar het is om alle ballen hoog te houden.

Wat betreft jouw badkamer; ik zou zelf het wastafelmeubel met mooie spiegel (mits mogelijk) aan de korte tussenwand plaatsen. De wand achter het bad kun je dan gebruiken voor een open kast of plankenwand waar je handdoeken etc.bewaard.

Ik ga jouw topic iig volgen, heb heel veel respect voor jou.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:27

Ooh prachtig! Leuke plannen weer! Zou als tip geven om de douchemuur niet tot het plafond te laten gaan, maar tot 1.80 bijvoorbeeld, dan blijft de rest van de badkamer wat lichter.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:01

Muronia schreef:
Geen wc inderdaad, ik heb al een apart toilet beneden en de badkamer is ook beneden, dus dat vind ik dan een beetje onnodig :)

Bedoel je dan de wastafel op de plek waar nu het bad staat? Daar zit een raam namelijk.

Ik was er een beetje van uitgegaan dat dat niet meer doorzichtig gaat zijn, omdat er een bad onder staat O:)

Maar het idee van de wastafel tegen het tussenwandje vind ik eigenlijk ook wel mooi, ben je ook van die hoek waar je niet bij kan af.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 16:28

Dan zou het zoiets worden?
Afbeelding

Het bad is rechthoekig van vorm trouwens, niet rond (maar dat kon ik niet kiezen in dit programma), dus hij komt dan mooi in de hoek.

Ik zou dan de wand naast de deur kunnen gebruiken voor een hoge kast of wandplanken voor de handdoeken?

Badeendje die muur zit er al, hij loopt nu nog door met een deur erin, maar ik wil hem dan deels weg halen zodat dit stuk blijft staan. Hij is wel tot boven aan toe. Dat wordt anders lastig denk ik.