Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
BillyJ schreef:veerledec schreef:Riet kan wel tegen een stootje hoor, maar geen chloor door je wc inderdaad. We hebben dat hier thuis ook.
Hebben jullie de toilet dan ook op het rietfilter?
Dat zou ik denk ik zelf wel gewoon naar een septische put / riolering laten overlopen.. vooral omdat ik het water wil gebruiken in de moestuin en ik toch at angstig ben.
Als je supergezond leeft zal het mss niet zo schadelijk zijn maar toch
rien10 schreef:KimD schreef:rien10 schreef:Niet iedere keer de wc doorspoelen bespaart zeker water. Maar ik vind het vies.
Wat precies is er vies aan dan?!
Ik vind het vies. Onhygiënisch, het gaat ruiken.
) en voor bezoek. Bij het toilet boven hebben we de spoelbak zo afgesteld dat ie wel water geeft, maar slechts een paar liter. Dat is genoeg om een plas door te spoelen en dan ruik je er niets van. Suzanne F. schreef:Het is mij gelukt om de hedera zo goed als dood te krijgen trouwens. Ik moest hem heel flink bijsnoeien omdat de buurman begon te klagen over dat hij zijn tuin in ging. Heb de heggenschaar gepakt en heel kort gemaakt. Nu is de klimop heel zielig, geen idee of hij dit overleeft.
verootjoo schreef:Suzanne F. schreef:Het is mij gelukt om de hedera zo goed als dood te krijgen trouwens. Ik moest hem heel flink bijsnoeien omdat de buurman begon te klagen over dat hij zijn tuin in ging. Heb de heggenschaar gepakt en heel kort gemaakt. Nu is de klimop heel zielig, geen idee of hij dit overleeft.
Wanneer heb je dit gedaan?
Meestal is ie in 2/3 weken weer groen. Kan nu wat langer duren door de droogte.
Wij snoeien hem een keer in de zoveel tijd helemaal terug tot ie bruin wordt omdat ie anders zo breed wordt. Lijdt ie niks van
Oscar schreef:Als je helemaal niet doorspoelt dan ruik je dat inderdaad. Hier wel in elk geval.
Wij hebben onze toiletten wat anders afgesteld. Het toilet beneden gebruiken we voor de grote boodschap(pen) en voor bezoek. Bij het toilet boven hebben we de spoelbak zo afgesteld dat ie wel water geeft, maar slechts een paar liter. Dat is genoeg om een plas door te spoelen en dan ruik je er niets van.
Het klinkt misschien wat gierig, maar ik vind het zonde om drinkwater door het toilet te spoelen als het niet nodig is.
Suzanne F. schreef:Het is mij gelukt om de hedera zo goed als dood te krijgen trouwens. Ik moest hem heel flink bijsnoeien omdat de buurman begon te klagen over dat hij zijn tuin in ging. Heb de heggenschaar gepakt en heel kort gemaakt. Nu is de klimop heel zielig, geen idee of hij dit overleeft.
Morganlefay schreef:Suzanne F. schreef:Het is mij gelukt om de hedera zo goed als dood te krijgen trouwens. Ik moest hem heel flink bijsnoeien omdat de buurman begon te klagen over dat hij zijn tuin in ging. Heb de heggenschaar gepakt en heel kort gemaakt. Nu is de klimop heel zielig, geen idee of hij dit overleeft.
Hedera gaat alleen dood als je m echt helemaal uitgraaft.
Zelfs tig keer snoeien krijgt ze niet dood
) verootjoo schreef:Als ze dood lijken, komen ze het seizoen erna vaak weer op. Wij hebben een haag, en af en toe zit er een dode streng in, die doet dan dat seizoen niet mee, maar het seizoen erna is ie gewoon weer groen. (En zit er ergens anders een dode streng)
zet NOOIT munt in de volle grond.