[VOLG] ons droomhuis op het platteland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPenny

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:01

Wat woon je mooi TS!
Nu is het nog een bouwval, maar zodra je de muren mooi gestuct hebt, een mooi strak plafond erin hebt, ziet het alweer heel anders uit!

En nu kun je het wel naar je eigen smaak maken :j

Hoeveel slaapkamers ga je nu krijgen boven?
Waar gaan jullie eerst beginnen? Boven of onder?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:53

Jeetje ziet er uit als een flinke wond bij je merrie! En gefeliciteerd met de dracht natuurlijk!

Hopelijk kunnen jullie gauw verhuizen!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:14

Wat een werk! Het is al een stuk opgeknapt!
Ik weet niet of ik eroverheen heb gelezen, maar ik zou ook zeker kijken naar een extra badkamer. Ik weet dat het vrij ongewoon is, maar het is echt heerlijk als je je eigen badkamer hebt hahaha.

Gefeliciteerd met je drachtige merrie's en wat vervelend van die jaap op haar buik!

Gaan jullie zelf alles bouwen wat betreft de paarden? Omdat je aangaf dat jullie nu moeten wachten op het bouwbedrijf voor het huis?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:43

Inderdaad als er ruimte is een tweede "simpele"badkamer erbij.Vooral met opgroeiende kinderen.Bv 2 meiden in de puberleeftijd.Als jullie nog een kinderwens hebben natuurlijk.Ook voor na vieze klusjes en spelende kinderen.Dan hoef je niet het hele huis door.Een eenvoudige douche en wasbak is dan genoeg.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:21

Bij mijn moeders thuis hadden we een 2e badkamer in de garage/wasplaats. Die was voor als we heel vies terugkwamen van de paarden of avontuur ;) := zo maakten we de rest van het huis niet vies hahaha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:28

Holy oliebol wat een bende :') Wat hebben jullie al snel opgeruimd zeg!

Hopelijk niet te veel structurele schade aan de muur. Ik zag trouwens ook nog wat optrekkend vocht hier en daar op de muren, gaan jullie daar nog iets aan doen?

Ik snap op zich je vriend wel qua nostalgische gevoelens maar ook ik had het plat gegooid en nieuw gebouwd (gaan we hier ook doen met onze woning uit 1973). Al zijn de woningen uit de jaren 60 (gok ik dat deze uit komt) beter gebouwd en na te isoleren als mijn woning met zijn betonbakstenen.

Heb je toevallig iets van plattegronden? Ben wel benieuwd naar de nieuwe indeling van het huis :)

Succes met de verbouwing! Ik blijf lekker volgen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:05

Schiet al lekker op zo ! :D

De merrie die even ging verkassen is minder natuurlijk. Gelukkig schijnt ze er zelf geen last van te hebben. Ziet eruit alsof ze een keizersnede gedaan hebben :=

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 11:38

Leuk al die reacties weer!
We krijgen nu 3 slaapkamers en een grote badkamer op de eerste verdieping. Op de zolder blijven de bestaande kamers gewoon maar wij gebruiken de zolder in principe alleen als echte zolder wn noet om te slapen.
Dus we blijven bij 3 slaapkamers + inloopkast + badkamer op de begane grond.
Bij teveel "jonge aanwas" :') kunnen we altijd nog de 2 bestaande alaapkamers op zolder erbij betrekken.

Een extra badkamer komt er in principe niet.
We houden het bij 1 badkamer op de eerste verdieping en mocht vriendlief, ik of D. zwart thuis komen, kunnen de kleren in de zadelkamer uitgetrokken worden en kunnen we ons mooi met warm water afspoelen op de paarden spoelplaats.

De stallen zijn wij inderdaad van plan om zelf in elkaar te zetten voor zover dat lukt met 2 linker handen _O-

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:39

Leuk leuk.

Ik zag van de week een paar stallen te koop.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:39

Gefeliciteerd met je drachtige merries! Veel even schrikken van de wond zeg, hopelijk geen gekke avontuurtjes meer.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 22:47

Ja, ben blij dat ze na 4 x insemineren (kwpn) en 2 x insemineren + natuurlijk dekken (appie) eindelijk beide drachtig zijn...nu hopen dat de beide beebs veilig blijven zitten en dat er inderdaad geen gekke avonturen meer komen.

We zijn weer een stapje verder op de boerderij, vanochtend naar de keukenkampioen geweest en sanidirect en we hebben een badkamer en keuken uitgezocht *\%/*

Dit is showroommodel keuken, onze wordt iets anders (langer) dan deze en zonder de bovenkastjesAfbeelding

En de badkamer worden deze tegels en bad
Afbeelding
En dit wastafelmeubel welke ook in de wc beneden komt als fontijntje met kastje eronder van hetzelfde type
Afbeelding
Verder worden alle grepen, kranen, douche etc mat zwart ipv wat er op de foto te zien is.

Let vooral niet op de prijzen die op de foto's erbij staan, dit klopt uiteraard niet omdat we zelf naar smaak en maat hebben aangepast :Y)

Verder zijn we vanavond even met grof geschut bezig geweest

Afbeelding
Van dit hierboven, naar dit hier beneden
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:04

Oh mooie keuken! Badkamer ook, helemaal mijn smaak.

Jeetje wat een puinhoop hebben jullie uit de schuur gehaald

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:15

Wauw! Hele mooie keuken en badkamer. Bij onze aanstaande nieuwe keuken hebben we ook gekozen voor alles matzwart. Greeploze rand, wasbak en kraan alles mat zwart. En de keuken zelf ook ong dezelfde kleur! Heel mooi!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:19

Wat een leuk topic, ik volg!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 00:09

Wow wat een werk hebben jullie al verzet. Mooie badkamer en keuken hebben jullie uitgezocht. Ik blijf graag volgen.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 00:54

Mooie vooruitzichten weer! Erg mooi!
Heb je ook wat gepingeld? Las namelijk laatst dat er bij keukens kopen, heel wat van de prijs af gedaan kan worden. Gewoon een tip voor jullie :D :o

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:28

Echt heel gaaf om te zien. Ik blijf ook graag even volgen. Ben super benieuwd naar het eindresultaat. Jullie natuurlijk nog meer :)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:06

Wauw <3 Wat een mooie keuken & badkamer zeg!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:22

Pfoe, ik zit dit topic nu pas. Wat een project zeg! Wat gaaf wel om echt vanuit zo'n bende naar een paleisje te werken.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 09:51

xPenny schreef:
Mooie vooruitzichten weer! Erg mooi!
Heb je ook wat gepingeld? Las namelijk laatst dat er bij keukens kopen, heel wat van de prijs af gedaan kan worden. Gewoon een tip voor jullie :D :o

Hahaha klopt...samen zou een badkamer + wc beneden en keuken +-18.500 samen kosten omdat we combideals (keukenkampioen en sanidirect zitten in 1 gebouw en hebben combideals) doen en inderdaad wat eraf pingelen hebben we wel een paar duizendjes eraf weten te krijgen :') :j de orginele prijs is niet wat wij daadwerkelijk gaan betalen _O-

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:10

Wat een gaaf project!
En wat een enorme klus... :=
Echt respect en wat leuk om te volgen! :)

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:13

Succes! Wat een troep :D

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:14

Mooie keuken en badkamer. Jullie gaan behoorlijk door.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:17

Zalig, dit soort topics. Ik volg om ook ideetjes op te doen. Superplekje gaat dat zijn als het eens af is!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 11:24

Grappig dat meerdere zeggen dat we snel gaan...voor ons gaat het echt niet snel genoeg hahaha...

We hebben de plannen in de stal gewijzigd.

Onderstaande ruimte was de ruimte die dus zo propvol zat.
Afbeelding
Deze ruimte kwam voorheen een loopstal voor de vleeskalfen van mijn vriend maar we hebben nu besloten dat hier 2 grote stallen (4,5 x 5,5m) voor mijn beide merries en veulens.

Aan de kant waar de 4 boxen zouden komen van 3 x 4 meter komen nu 2 boxen van 6,5 x 6 meter voor in de winternachten de jonge paarden te hebben. De vleeskalfen van mijn vriend komen in de voormalig koeienstal welke we dan deels ombouwen tot loopstal.

In huis zelf zijn alle radiatoren nu eraf en de bouwlui kunnen met 2 weekjes ongeveer beginnen *\%/*