Dan is Voorthuizen nog goedkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jillz1 schreef:Wat betreft waarde van woningen. Die zijn simpel uit te rekenen via allerlei tools bij de makelaar/ taxateurs
Daar komt een minimale richtprijs uit. Dus mbt beloftes, het is gewoon na te rekenen. En dat is maar goed ook, want iedere bank zal bij een hypotheekaanvraag
min of meer zekerheid moeten hebben mbt tot waarde vh pand
manzano schreef:Jillz1 schreef:Wat betreft waarde van woningen. Die zijn simpel uit te rekenen via allerlei tools bij de makelaar/ taxateurs
Daar komt een minimale richtprijs uit. Dus mbt beloftes, het is gewoon na te rekenen. En dat is maar goed ook, want iedere bank zal bij een hypotheekaanvraag
min of meer zekerheid moeten hebben mbt tot waarde vh pand
Nou dat valt tegen hoor. Bij grond is het idd een redelijk eenvoudige rekensom, maar bij woningen valt dat toch tegen. In de stad heb je vaak nog wel veel referenties om mee te vergelijken. In buitengebied is dat lastiger. Heb vaak super unieke panden. Daar kan je niks mee vergelijken, maar ook geen tools op los laten.
Achterom schreef:SillyB schreef:Ik snap die opmerking over Gemonde en die schuur niet helemaal, ook niet als ik teruglees. Wat mis ik?
[/quote
Een Met betrekking tot dat pand in Gemonde , daar vraagt men minder voor dan de daadwerkelijke grondprijs daar doet ( 320 x 1500= 480.000, en dan heb je grond plus opstal en kant en klaar bouwplan erop.
Dus de opmerking van een oude schuur van meer dan 4 ton lijkt mij een beetje ondoordacht. van meer dan 4 ton
Cayenne schreef:Weer een linkje dan maar![]()
Eerst dacht ik: goh, leuke woning zonder inkijk en met vrij uitzicht op groen etc..
Tot ik verder de foto's bekeek
https://www.funda.nl/koop/poeldijk/huis ... elaan-2-a/
Ceetje_bokt schreef:Leuke achterburen met de nadruk op burEN.
Jeetje Jillz1, heb jij belang bij de verkoop van die schuur? Je wil erg graag overtuigen dat het een goede investering is. Ik zou (behalve dat ik zo’n bedrag niet over heb voor een woning) het echt niet willen kopen, omdat ik er niks aan vind. Historisch of niet...
Jillz1 schreef:Maar tot die tijd is het een schuur van 4 ton...Het is allemaal een belofte, niks meer dan dat.
Achterom schreef:En ontopic... in deze lees ik iets over herinrichtingsrente, wat is dat? https://www.funda.nl/koop/haaksbergen/h ... lerweg-11/
nynke55 schreef:Cayenne schreef:Hier moet je als koper wel even doorheen kunnen kijken
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... ovlaan-76/
Wat geweldig afschuwelijk! Die mensen hebben echt hun flat naar hun smaak ingericht, ik hou ervan! Niet de spullen op zich, die vind ik vreselijk.
Chasey schreef:Je zou alles maar moeten afstoffen
edit.
Dat huis met het gekleurde glas in lood staat gewoon op de verkeerde plek. Leuk huisje, maarja met zoveel achterburen toch minder aantrekkelijk.
Pipodipo schreef:Chasey schreef:Je zou alles maar moeten afstoffen
edit.
Dat huis met het gekleurde glas in lood staat gewoon op de verkeerde plek. Leuk huisje, maarja met zoveel achterburen toch minder aantrekkelijk.
Heel zonde van de leuke huisje, maar wel een stille hint om altijd onderzoek te doen naar bouwplannen om je perceel heen. Zelf ben ik wel eens ergens wezen kijken waar er vrij uitzicht was tot ongeveer de Duitse grens, maar na onderzoek bleek dat er op vrij korte afstand een gebouw van 8 verdiepingen gebouwd zou worden... dat was best jammer.