optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:42

Beauty26 schreef:
Nee liever niet, omdat het geen huis van mijn eigen keuze zou zijn en ik dan niet weet of ik er dan goed aan doe... Dan geef ik een huis op waar ik op m'n plek zit en ga ik ergens heen waarvan ik weet dat y niet van mij is en ik niet weet hoe zijn familie van wie het huis is alles in handen wil gaan houden

En dit is de kern van de zaak. De honden zijn ook belangrijk, maar als die mee zouden mogen zou je het eigenlijk ook niet willen, lees ik. Bovenstaande zou ik heel duidelijk metje man bespreken. Discussie over de honden zou ik niet eens voeren, die blijven en gaan niet zomaar weg.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:55

Beauty26 schreef:
Rina: Of mijn schoonvader hem in die richting stuurt kan ik niks over zeggen omdat ik dat niet weet. Wbt de dieren ik vind ook dat ze bij het gezin horen, mijn zwager heb ik ook wel eens een gesprek over mijn paard gehad, ging erover dat de stalling etc in omgeving Utrecht veel duurder is dan waar we nu zitten, zijn reactie: Kun je je paard niet verkopen dan??? :? Toen heb ik maar heel kort geantwoord mijn paard word niet verkocht omdat ik ga verhuizen

Toch blijf ik me afvragen waarom je gelijk zegt dat het paard niet bespreekbaar is en de honden blijkbaar wel, genoeg om een topic over te maken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:58

Pfoe TS, zoals ik het lees wil jij niet verhuizen, maar je partner wel.
Ik zou ook zeker niet mijn huisdieren om die reden weg doen, zeker niet als het al oudjes zijn.

Daarnaast met je man dit zeker bespreken (als dat al niet is gedaan), want jullie moeten samen iets vinden waar jullie beide blij mee zijn!

elnienjo

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:59

Kan je man geen werk dichterbij zoeken? In Arnhem bijv?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:20

Ik zou toch afwachten,totdat jullie zelf wat vinden... klinkt niet,alsof het op de manier gaat die jij zou willen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:31

Ik zou met je man in gesprek gaan en goed over nadenken wat je zelf wilt. In de plaats van zo op hele internet te zetten. Ik hoop dat je man niet mee leest :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:45

elnienjo schreef:
Ik zou eerder in de buurt van Hoenderlo, Ermelo en Apeldoorn kijken. Daar heb je veel groen. Dichterbij Utrecht dan Raalte en meer natuur voor je paard en je honden en je allergische kinderen.

Dat ligt er echt aan. Ermelo is ook niet goedkoop momenteel en goede stalling is er gewoon echt niet. Zeker niet gelegen aan het bos of de hei.
Huizen direct aan het bos zijn echt duur, dus als je met de honden wilt lopen, moet je echt alsnog op pad.
Wij wonen best groen hier, maar pakken toch de auto om met de honden in het bos of op de hei te lopen.

Apeldoorn is groter en veel meer variatie qua prijzen, maar als je in deze hoek niks hebt, zou ik in deze omgeving ook niet zomaar even gaan wonen.

Overal is een andere cultuur en als TS zich ergens prettig voelt is de veluwe bijv echt anders wonen dan omg Utrecht.
Waar je in de omgeving van Utrecht ook prachtige gebieden hebt en rond dezelfde prijzen komt als de veluwe.

Maarssen, Leusden. Doorn, Zeist, Woudenberg, etc kun je nog leuk je paarden kwijt en lekker buiten rijden. Daar zijn ook nog wel woningen in de normale prijsklasse. Maar net als hier niet veel en ze gaan snel.

Maar goed, wat betaalbaar is, ziet iedereen anders.

Maar allebei op een vreemde plek, terwijl de een hier wil blijven en de ander richting fam wil, is ook niet ideaal denk ik zo.