LindyH schreef:Bij mijn huurhuis kon ik het laminaat in de gang, woonkamer en keuken, rolgordijnen in de slaapkamers, vloerbedekking op de trap en in de hal overnemen voor €50 samen. Het was allemaal niet mooi meer maar het was wel zo praktisch om bijvoorbeeld rolgordijnen in de slaapkamers te hebben. Later kun je die makkelijk vervangen voor iets dat je mooier vindt.
Het laminaat heb ik dus wel weg laten halen, want dat kun je later niet zo makkelijk meer vervangen. We zijn toen een prijs voor de rest overeen gekomen van € 25, -. De vorige huurster is er dus €25 bij ingeschoten én heeft die hele vloer moeten verwijderen en afvoeren. banketstaaf voor haar, maarja, zo werkt het nu eenmaal als je huurt. Hopelijk heeft ze de vloer nog kunnen gebruiken in een slaapkamer van haar nieuwe huis.
Dat vind ik wel een beetje banketstaaf ja.
Dan had ik gewoon alles overgenomen denk ik. Zelf heb ik bij een verhuizing naar een huurwoning ook eens alles overgenomen, ook al had ik bij bepaalde dingen (bijzondere kleuren op de muren enzo) wat minder belang dan bij andere. Het kwam me toen wel erg goed uit dat alles op de vloer kon blijven liggen. Oef, wat heb ik dat geweten toen ik er later weer uitging en wel alles moest weghalen. Alle vloerbedekking zat muurvast verlijmd (en voor de zekerheid hadden ze op de trap naast de lijm ook nog ongeveer 1000 nietjes per trede gebruikt) en ook het laminaat was verlijmd en tot onder het keukenblok en de toiletpot gelegd.
Sja, soms zit het mee... Het was even niet zo leuk, maar nu is het een goed verhaal.