Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:58

Niqui schreef:
Gini schreef:
Ik zorg dat ik mijn leven zelf zo goed mogelijk voor elkaar heb, dat ik anderen ook een gelukje/mazzeltje kan gunnen.
Dat is ook een principe :D

Bwa, niet iedere mening of idee is meteen een principe. Maar goed, boodschap blijft hetzelfde.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:00

Haarbal schreef:
@goeroe Fijn dat je dat allemaal uit mijn post kan opmaken. Ik vind het niet netjes om 50% van de vraagprijs te bieden, dat zou ik op MP ook niet doen. Dan bedank ik liever netjes en sla het af. En persoonlijke toestand? Sja, aangezien ik het er uit mag gaan halen en opnieuw ga leggen is het persoonlijk ja. Want op het moment dat mijn ouders het overnemen, is het van hen en heeft mijn zusje er geen werk meer mee. Dat is ook de bedoeling, mijn zusje het werk uit handen nemen. Want met een nieuw huis, verhuizing en twee fulltime banen heeft die werk zat. Daarnaast weet je wellicht zelf hoe duur een huis inrichten is, en kan mijn zusje het bedrag van de vloer goed gebruiken. Ik vind dat je best wel een beetje op de man speelt, maar dat zal mijn negatieve energie wel zijn :')

Sorry dat mijn eerdere bericht vervelend op je overkwam, zo was het niet bedoeld. Ik kan me er gewoon oprecht niets bij voorstellen dat je iemand die je verder niet eens kent op basis van een paar aannames iets zo fanatiek misgunt dat je daar tijd, geld en vooral energie voor over hebt. Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat dat per se verkeerd is, maar ik snap het gewoon niet. Je bent duidelijk niet de enige die het zo ziet, want ik lees hier wel meer over 'principes'. In vind mezelf best principieel, maar de logica achter dit principe ontgaat me gewoon.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:02

Mijn huurwoning heb ik geheel gestoffeerd gratis mogen overnemen,en de oude huurder belde me toen hij aan het uitruimen was om te vragen welke meubels hij mocht laten staan. Want anders moest hij ze gaan afvoeren en weggooien.Hij kon anders met deze spullen niets meer doen,en bij de kringloop willen ze het niet eens.Je moet anders betalen voor het leegruimen van je woning, als je dat zelf niet kunt.Ik leef milieuvriendelijk en dat is tevens goed voor mijn portemonnee,dus ik was blij met alles wat ik gratis kreeg en niet weggegooid hoefde te worden.Want er is absoluut geen vraag naar gebruikte spullen. En al zeker niet dat iemand daar honderden euro's voor gaat betalen.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:03

janouk schreef:
anoukwendy schreef:
Voor mij zou het een principe ding worden en had alles eruit gehaald }>

Vast nog nooit 100m2 laminaat uit een bovenwoning naar beneden gesjouwd. Zwaar werk. Dat zijn namelijk heel wat kilos afval wat je moet sjouwen.

Dan maar geen principe.

Ik heb als werk vloeren gelegd en ook eruit gesloopt dus jawel hoor dat heb ik wel gedaan ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:03

anoukwendy schreef:

Dan doe je dat toch lekker? Veel plezier ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:09

GDG schreef:
anoukwendy schreef:

Dan doe je dat toch lekker? Veel plezier ermee.

Is het nodig om zo te reageren? :roll:

GDG

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:11

Wat is je probleem Relaxed?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:21

Blijf het vreemd vinden hoe mensen reageren.

Als de zus nou hard gespaard heeft om het huisje aan te kleden en nu een prijs in haar hoofd had, kan ze wel erg geschrokken zijn van het tegenbod. Het kan voor haar enorm veel schelen of ze 300 of 600 krijgt.

Buiten dat vind ik de IKEA vloeren helemaal niet zo slecht?? Alsof je altijd het merk weet van de laminaat vloer?? Nu staat het er toevallig bij en wordt het enorm naar beneden gehaald.

Wij hebben een stuk duurder laminaat en ook daar zitten inmiddels na bijna 8jr wel wat beschadigingen op hier en daar.

En dan nog; Mensen kunnen het laminaat heel verkeerd bewaard hebben voor het leggen, slecht gelegd hebben etc etc etc. Dan is het wel minder waard.
En smaak is persoonlijk. Maar voor een nieuwe huurder kan het wel veel geld en werk schelen om er zo in te kunnen natuurlijk.

En in de tijd van internet, marktplaats etc denken mensen dat ze maar op alles laag kunnen bieden.

Overigens voor de Belgen; In principe leg je in een huurhuis ook geen vaste vloer in Nederland, omdat het eruit moet kunnen. Zoals nu. willen de nieuwe huurders het dus niet en moet je het huis leeg opleveren. Dat werkt dus beide kanten op.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:21

Toen ik in mijn huurhuis ging kon ik de laminaatvloer die er lag vrijwel gratis krijgen. Voordeel van vorige verhuurder was dat zij het er niet uit hoefde te halen, voordeel voor mij was dat ik geen nieuw hoefde te leggen. Maar ik vond het lelijk en had al een nieuwe vloer op het oog, en ik had tijd om het te leggen. Gewoon een IKEA-vloertje overigens. Niets bijzonders en misschien wel goedkoper dan wat er lag, maar ik wilde dat nu eenmaal. Dus ik heb de oude vloer weg laten halen. Soms kan een prijs niet laag genoeg zijn. Al had ik geld toe gekregen, dan had ik het nog weg laten halen. Ik wilde het gewoon niet.

Dus ja, wat iemands overwegingen zijn om het al dan niet te willen overnemen en tegen welke prijs, dat is geheel aan diegene.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:26

Ze moeten blij zijn dat die er al 300 voor wil geven.. Snap wel dat de nieuwe huurder niet meer wil betalen, zou ik ook niet doen.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:35

Als ik dit allemaal zo lees zijn we in 2004 echt knettergek geweest. Wij hebben de nieuwe huurder dus spullen gratis laten over nemen.
Wij waren allang blij dat onze opvolger het wilde overnemen. Scheelde ons werk. Zeker omdat de verhuurder eisde dat wij alles achter lieten zoals wij de woning als nieuwbouw hadden opgeleverd gekregen (dus ook de schuttingsdeur, extra tuinbestrating etc moest eigenlijk verwijderd worden).

Dus tja dit is eigenlijk mijn mening in het algemeen.
Heel fijn dat de nieuwe huurder dingen wil overnemen tegen zelfs vergoeding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:43

Maar dat is huren. Je huurt het leeg en moet het leeg en in originele staat opleveren. Als je iets wil veranderen, zoals een luxe keuken of badkamer kan je dat aangeven en mag het blijven als het meerwaarde is.
Toen wij nog huurden, moest je zelf overal een kroonsteentje aan de lichtpunten hebben, mochten er geen gaten in de muren zitten etc etc.
Wel was de ene woningbouw daar soepeler mee dan de andere en verschilde het ook nog wel qua buurt en prijsklasse wat ze gewend waren geraakt.

1 keer een huis gehad dat niet netjes opgeleverd werd, maar het was al 3x uitgesteld omdat die mensen het niet netjes achterlieten. Hebben toen maar niet meer gezeurd en hadden toch flink wat werk.

Maar in Nederland is het gewoon de norm dat je leeg huurt en aankleden kost doorgaans echt meer dan je denkt. Overnemen van vloer en raambekleding kan dus fijn zijn, want het scheelt altijd. Zeker als starter.

Onze zoon huurt nu particulier ( duur ook ) en dat gaat via via en woonden al bekenden voor hem in. Dat is inderdaad deels aangekleed. Maar dat is hoe de verhuurder het aanbiedt en meestal wonen mensen er vrij kort.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:46

Ik had de 300 euro niet eens geboden :o ik heb namelijk precies dezelfde ikea vloer als in de OP maar dan in een andere kleur. Mijne ligt er een jaar of 5, en ik ben er domweg niet helemaal tevreden over. Het is een goedkoop vloertje en het beschadigd snel, ik vind het het geld eerlijk gezegd niet waard. Die van je zus is ook niet nieuw, maar al 2 jaar oud, en deze gaan niet zo heel lang mee.

Mijne zit VOL met krassen strepen en deuken, en is eigenlijk rijp om afgevoerd te worden. Heeft de nieuwe huurder het laminaat ook in de woning mogen bekijken, heeft die misschien zulk soort schade gezien als wat ik heb op de mijne? Misschien is dat een reden waarom die minder happig reageert?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:53

Hoe slopen jullie allemaal zo snel je IKEA vloeren? Ik heb er ook eentje liggen, maar die ziet er na 4 jaar nog uit als nieuw, ondanks dat ik ook echt wel met wat meubels heb gesleept enzo

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:56

Ze mag blij zijn met een tegenbod. Bij een huurwoning moet je een en ander namelijk kaal /in de originele staat achterlaten als iemand dingen niet overneemt, dus de andere optie is weg(laten)halen.
Er is totaal geen onderhandelingspositie. De nieuwe huurder wil het helemaal niet hebben.
Van mij kon ze door de stront zakken met haar laminaat hoor, als ze mijn bod niet aan zou willen nemen.
Ik weet niet waarom je denkt dat hij meer zou moeten betalen dan hij wil?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:57

De conclusie van dit alles is volgens mij, pak die 300 nu ze het nog willen geven! Want dat is echt mooi betaald,en anders heb je niets en nog een hoop werk en afvoerkosten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:00

Bij mij was de ikea vloer pas gesloopt toen we hem eruit haalden en opnieuw wilde leggen. := Hij lag op de slaapkamer en was een jaar of 5 oud en om te zien nog goed. Maar niet een 2e keer te leggen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:08

Ik vraag me altijd af wat het uurloon is van mensen die zo principieel zijn. Een dag werken om dat vloertje eruit te trekken en elders opnieuw te leggen kost toch al snel 100,-? En ik zou me afvragen of ik die dag niet liever op een andere manier zou besteden. Je kan je tijd maar 1x besteden.

Ik zou die 300,- aannemen, de nieuwe eigenaar veel geluk wensen en lekker naar het strand gaan {:}

Zo denk ik dan. Ik ben principieel in kansen grijpen als ze er liggen eb niet te moeilijk doen :+
Laatst bijgewerkt door Waves op 12-07-19 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:09

Waves schreef:
Ik vraag me altijd af wat het uurloon is van mensen die zo principieel zijn. Een dag werken om dat vloertje eruit te trekken en elders opnieuw te leggen kost toch al snel 100,-? En ik zou me afvragen of ik die dag niet liever op een andere manier zou besteden. Je kan je tijd maar 1x besteden.

Ik zou die 300,- aannemen, de nieuwe eigenaar veel geluk wensen en lekker naar het strand gaan {:}

Zo denk ik dan.

Mee eens.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:13

Gaat om ikea laminaat, dat is echt rotzooi. Je mag blij zij dat de nieuwe eigenaar het wilt overnemen. Ik zou echt niet willen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:14

In principe hoor je inderdaad leeg op te leveren. Gaat de nieuwe huurder ermee akkoord dat er dingen blijven liggen dan heb je mazzel. Wil de nieuwe huurder daar ook nog voor betalen dan heb je dubbel mazzel.

Bij mijn huurhuis kon ik het laminaat in de gang, woonkamer en keuken, rolgordijnen in de slaapkamers, vloerbedekking op de trap en in de hal overnemen voor €50 samen. Het was allemaal niet mooi meer maar het was wel zo praktisch om bijvoorbeeld rolgordijnen in de slaapkamers te hebben. Later kun je die makkelijk vervangen voor iets dat je mooier vindt.
Het laminaat heb ik dus wel weg laten halen, want dat kun je later niet zo makkelijk meer vervangen. We zijn toen een prijs voor de rest overeen gekomen van € 25, -. De vorige huurster is er dus €25 bij ingeschoten én heeft die hele vloer moeten verwijderen en afvoeren. banketstaaf voor haar, maarja, zo werkt het nu eenmaal als je huurt. Hopelijk heeft ze de vloer nog kunnen gebruiken in een slaapkamer van haar nieuwe huis.

Mijn IKEA-vloer ligt er na 7 jaar ook nog prima bij trouwens. Je hebt ook nog wel verschil binnen de IKEA-vloeren. Ik heb niet de allergoedkoopste.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:20

Blussem schreef:
Gaat om ikea laminaat, dat is echt rotzooi. Je mag blij zij dat de nieuwe eigenaar het wilt overnemen. Ik zou echt niet willen.

Dat is echt niet waar. Mijn man heeft het weleens van een huis in een ander huis gelegd voor mensen en viel hartstikke mee.
Ik weet meerdere mensen die er ooit mee zijn begonnen in een eerste huis en lag hartstikke netjes overal.

Nu valt iedereen er zo over, omdat IKEA erbij is genoemd, maar vaak weet je het merk niet eens.

Ons laminaat is echt 3x zo duur en heeft ook wat beschadigingen. Heel klein en minimaal, maar kan gebeuren.

Het laminaat is uiteindelijk wel uitgevonden om het weer makkelijk eruit te halen. Vroeger had je alleen hout en dat moest je spijkeren en of lijmen.
En nog erger; als mensen vloerbedekking gelijmd hadden, moest je dat eruit trekken + alle lijmresten. Dat hoort er gewoon bij als je huurt.

Erg eenzijdig om maar naar 1 kant te kijken. Onze zoon huurt gestoffeerd en dan is de rest om aan te schaffen al duur zat. 600 euro voor de vloer is dan echt een koopje en makkelijk. Het is wel 100m2 en geen kamertje ofzo.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:25

Ik snap wel dat de huurder niet alles wil overnemen. :j Als de huurder de vloer wel wil, vind ik 300 euro een best prima prijs voor een tweedehands vloer.

Toen wij in ons nieuwe huis kwamen, hebben we enkele dingen overgenomen (een tafel en stoelen, een kastje) voor een bedrag wat wij 't waard vonden, maar ook enkele dingen niet, zoals een overkapping in de tuin waar de oude huurders enkele honderden euros voor vroegen: dat vond ik veel geld voor iets dat wij niet wilden gebruiken en dat niet onze smaak was. En ja: dan was het vervelend voor de huurder dat ze die overkapping moesten afbreken, maar dat was hun verantwoordelijkheid, zij moesten het "schoon" opleveren van het huis.

Soms is dingen overnemen handig of fijn, maar het moet geen verplichting worden natuurlijk.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:29

LindyH schreef:
Bij mijn huurhuis kon ik het laminaat in de gang, woonkamer en keuken, rolgordijnen in de slaapkamers, vloerbedekking op de trap en in de hal overnemen voor €50 samen. Het was allemaal niet mooi meer maar het was wel zo praktisch om bijvoorbeeld rolgordijnen in de slaapkamers te hebben. Later kun je die makkelijk vervangen voor iets dat je mooier vindt.
Het laminaat heb ik dus wel weg laten halen, want dat kun je later niet zo makkelijk meer vervangen. We zijn toen een prijs voor de rest overeen gekomen van € 25, -. De vorige huurster is er dus €25 bij ingeschoten én heeft die hele vloer moeten verwijderen en afvoeren. banketstaaf voor haar, maarja, zo werkt het nu eenmaal als je huurt. Hopelijk heeft ze de vloer nog kunnen gebruiken in een slaapkamer van haar nieuwe huis.

Dat vind ik wel een beetje banketstaaf ja. :') Dan had ik gewoon alles overgenomen denk ik. Zelf heb ik bij een verhuizing naar een huurwoning ook eens alles overgenomen, ook al had ik bij bepaalde dingen (bijzondere kleuren op de muren enzo) wat minder belang dan bij andere. Het kwam me toen wel erg goed uit dat alles op de vloer kon blijven liggen. Oef, wat heb ik dat geweten toen ik er later weer uitging en wel alles moest weghalen. Alle vloerbedekking zat muurvast verlijmd (en voor de zekerheid hadden ze op de trap naast de lijm ook nog ongeveer 1000 nietjes per trede gebruikt) en ook het laminaat was verlijmd en tot onder het keukenblok en de toiletpot gelegd. #) Sja, soms zit het mee... Het was even niet zo leuk, maar nu is het een goed verhaal. _O-

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:31

Wauw, 300 euro voor Ikea laminaat vind ik nog best een leuk bod.

Wij hebben dat betaald voor 90m2 laminaat van een lokale vloerenboer, een hele mooie inbouwkast en aan alle kanten (dat komt neer op 4 maal 3 meter breed kamerhoge onder- en over) gordijnen + rails van allemaal 3 jaar oud en dat vond ik nog te veel :=

Het is precies wat bijna iedereen zegt: het is zeker voor een huurhuis prima dat je een onderhoudsvrije door een ander gelegde laminaatvloer kunt overnemen, maar zo'n vloer is nooit je smaak, dus je wilt er niet de hoofdprijs voor betalen.
Nu is onze vloer ook wel écht onwijs lelijk, een beetje van dat oranjeachtige wat dan op hout zou moeten lijken maar dat absoluut niet doet :') De gordijnen vallen gelukkig wel mee en met de kast zijn we wel echt superblij.
Wij wachten op nieuwbouw die inmiddels bijna in de verkoop is, dus gaan hier niet lang genoeg wonen om een eigen vloer terug te verdienen, want degene na ons gaat daar ook weer niet de 1500 voor betalen die wij er dan wel voor hebben betaald.

Als wij hier weggaan hopen we dat de volgende al die zooi gratis wil hebben, dat scheelt ons werk _O-