verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:13

wat een leuk topic om te lezen en te zien wat je vorderingen zijn _/-\o_

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:14

Én... zit je al aan de champagne :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 21:29

DubbelDun schreef:
Én... zit je al aan de champagne :)

Jaaaaa, het is gelukt! <3
Wij zijn sinds vanmiddag trotse eigenaar van een klushuis *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Meteen begonnen en inmiddels al de grootste slaapkamer behang en schrootjes vrij, kwam een heel apart golvend plafond onderuit. Zal zo de foto`s plaatsen. De staat van de muren en lafons viel mee, moet wel bijgewerkt en licht gestuct worden maar beter dan gedacht

De kleinste kamer is ook schrootjesvrij en voor de helft behangvrij, ontzettend oud behang wat er echt cm voor cm afgaat, houdt ontzettend op
Het berghok wat in eerste instantie kledingkast wordt maar waar misschien op termijn een toilet en wasbak in komen is ook behangvrij. Alleen de middelste slaapkamer is even opslagruimte en is nog niks aan gedaan

Nu de kinderen in bed gegooid en even wat eten en dan morgenvroeg weer verder. Dan wil ik boven eigenlijk alles gestript hebben hoop dat dat gaat lukken

Maartje_M

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:32

Gefeliciteerd Lynn!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:52

Gefeliciteerd! Super fijn dat het nu echt rond is! En zelfs gelijk weer flinke stappen gemaakt dus!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 22:01

kleinste kamer voor en na
Afbeelding

Afbeelding

grootste kamer met een zijkant foto van het plafond

Afbeelding

Afbeelding

lichtschakelaar uit het jaar 0 in de berging
Afbeelding

en de middelste kamer die nu even opslag is, morgen gaat alles naar de stort
Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:15

Wow wat een bijzonder plafond, vind het eigenlijk wel heel mooi die welving erin.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 22:40

Gefeliciteerd!!
Ik durfde niets te zeggen gisteren, maar hier ook al veel problemen gehad met kopen, bijna 3 jaar geleden zelfs op het moment dat we de sleutel zouden krijgen slecht nieuws en dus een maand om een ander huis te vinden en te verhuizen.

Jullie zijn al lekker opgeschoten!!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 23:05

apart dat plafond! zit er nog isolatie onder? Want dan zou het denk ik erg leuk zijn om het zo te laten.

en uiteraard gefeliciteerd met JULLIE woning! Nu officieel!

trouwens: hoe is dat bij deze woning geregeld dat paarden houden mag? vroeger had ik verzorghaflingers en die had zijn stal aan de rand van het dorp en de weides er net buiten. Maar omdat mensen begonnen te klagen van stankoverlast moesten ze de paarden ook elders stallen. Daarom was ik zomaar eens benieuwd hoe dit bij jullie geregeld is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 00:40

Gefeliciteerd!

Alweer lekker bezig.

Soms zie ik ook plafonds dat ik denk; o jee. Maar dit is wel leuk. In dit tempo is het wel snel geen klushuis meer.

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 06:49

Wat een leuk topic! En wat een gaaf project! Ik volg graag mee!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:37

Yes gefeliciteerd en al zijn snel aan de bak... lekker!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 07:43

Witchcraft schreef:
apart dat plafond! zit er nog isolatie onder? Want dan zou het denk ik erg leuk zijn om het zo te laten.

en uiteraard gefeliciteerd met JULLIE woning! Nu officieel!

trouwens: hoe is dat bij deze woning geregeld dat paarden houden mag? vroeger had ik verzorghaflingers en die had zijn stal aan de rand van het dorp en de weides er net buiten. Maar omdat mensen begonnen te klagen van stankoverlast moesten ze de paarden ook elders stallen. Daarom was ik zomaar eens benieuwd hoe dit bij jullie geregeld is.

Aan de gemeente gevraagd Het is een dorp waar meer mensen paarden houden dus er werd niet moeilijk om gedaan.

Iedereen bedankt voor de felicitaties *\o/*

Een haf uur na de sleuteloverdracht was ik al behang eraf aan het trekken. Deadline he...

Ik heb helaas ook al een aantal keren met bekenden gekke dingen meegemaakt bij de aan en verkoop van een huis dat het last minute niet doorging en zelf ook al gekke dingen meegemaakt dus ik was ontzettend bang dat iets mis zou gaan. Het voelt nu ook nog vrij onwerkelijk en ik ben nog steeds een beetje voorzichtig blij

Het dak is geïsoleerd, er zit nog een mini zolder met een mangat tussen wat te klein is om iets mee te doen. Ik heb nog getwijfeld om dat er nog uit te halen maar er is al werk genoeg. 3 weken is maar erg kort dus ik wil nu niet onnodig werk gaan doen. Het golvende plafond blijft dus hoe het is. Ik vind het ook een apart detail aan het huis.

.

Zometeen gaat onze dochter logeren voor een aantal dagen en dat is 1 zorg minder. Mijn zoon is overdag weg en komt pas dagelijks om 1600 thuis en in die tijd krijgen wij ook al veel gedaan ( hoop ik)

Mijn man gaat vandaag het hekwerk maken wat de tuin en paddock afscheid. Zo kunnen de honden mee zonder dat ze onbedoeld de buurt te gaan verkennen, aangezien de wei achteraan nog niet volledig is afgezet ivm de bomen.
Ik wil verder om al het behang te verwijderen en de tengels van de schrootjes uit het plafond te krijgen. Alles is met ontzettend dikke en lange spijkers erin geslagen. Komen flinke gaten bij het uittrekken ervan dus dat wordt nog flink afsmeren.
Plan erna is om alles heel dun te stucen en glad te krijgen om erna te kunnen verven
Alle deuren boven mogen ook nog flink geschuurd worden aangezien daar tig lagen verf opzitten. het zijn wel de oude deuren waar ik erg blij mee ben, likje verf en klaar.

Ook mag de schoorsteen nog van het dak af, deze wordt niet meer gebruikt en neemt een hoop ruimte weg uit de kleinste ( onze) slaapkamer en beneden uit de nieuwe badkamer. Die hoek ziet op zich nog leuk uit, vroeger stond daar het fornuis aan vast maar het zou fijn zijn om die hoek nu gewoon te kunnen gebruiken. Ik laat er het liefste een dakdekker voor komen, maar manlief wil het graag zelf doen.
Ik hoop voor hem dat het niet gaat lekken want anders ~~}>

Dat is de planning voor deze week. Vaaf maandag gaat mijn man weer werken en mag ik alleen verder dus ik hoop zover mogelijk te komen nu.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 07:56

Jemig, wat ben jij een harde werker? Respect. Heel veel geluk in je droomparadijs <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:01

Strakke planning inderdaad! :oo
Heel veel succes met het klussen. Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:31

Zo jullie zitten voorlopig niet stil inderdaad, succes!

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:22

Wat ontzettend gaaf om dit allemaal te lezen. Succes topicstarter met je verbouwing en van harte met je nieuwe huis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:23

Gefeliciteerd! Dat zal een opgelucht gevoel geven :)

Apart plafond, maar ik kan het ook niet lelijk vinden.
Schoorsteen verwijderen is een beste klus, denk ook om evt. bouwkundige issues als je die weg sloopt.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:29

Gefeliciteerd! Misschien ken je deze tip al maar beter gemeld dan niet:) Maak het behang klein beetje nat met een plantenspuit, vooral bij ouder behang kan je het er daarna zo afhalen.

Succes met alles!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:19

Wat fijn dat je nu toch eindelijk je sleutel hebt! Zal een last van je schouders zijn gevallen!! Nu lekker, tussen het klussen door, genieten :D

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:32

Super gaaf project, heel veel succes!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:18

Gefeliciteerd!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 20:41

Cilli96 schreef:
Gefeliciteerd! Misschien ken je deze tip al maar beter gemeld dan niet:) Maak het behang klein beetje nat met een plantenspuit, vooral bij ouder behang kan je het er daarna zo afhalen.

Succes met alles!

Nou helaas niet, de bovenlaag kreeg ik eraf maar de papieren onderlaag ging cm voor cm. Heb ook een stomer en spons en afweekspul maar vooral beneden houdt het ontzettend op. Boven zijn de muren kaal en de tengels van het plafond af, helaas gebruikten ze daar ook flinke en vooral veel spijkers voor dus het plafond is nu net een gatenkaas

Alleen de eerste problemen zijn er al, was ook te verwachten met een oud huis maar toch hoop je dat dingen meevallen
De muren blijken wel een redelijke buitenste laag stuc te hebben maar dat is maar een dun laagje, , alles eronder is puur zand. Er kan dus niks opgehangen worden, dat gat wordt meteen 4 x zo groot. Nog even nagedacht om alles eraf te steken tot op de steen en opnieuw te stucen maar dat gaat nu nooit lukken met alles drukke bouwvakkers, zulke oppervlakte zelf stucen willen wij niet.
Waarschijnlijk gaan wij het nu gewoon netjes afwerken met fix en finish en als iets opgehangen moet worden ontzettend lange schroeven gebruiken zodat wij in de baksteen komen en verder zo weinig mogelijk ophangen. Er is nu gewoon geen tijd budget en stucadoor om dit op zo`n korte termijn te vervangen

Ook zaten de hoge plinten met mega spijkers vast die de hele muur meetrekken bij het verwijderen. Schroeven kende ze in die tijd blijkbaar nog niet en alles zit met spijkers langer dan 10 cm vastgeslagen, en niet met 1 of 2 maar gewoon om de paar cm een nieuwe spijker erin.
ook bleek er houtworm in de plint te zitten. In de houten vloer kon ik niks zien maar ook dat moet behandeld worden.
Stroom ligt in metalen buizen en als wij extra stopcontacten willen maken moet dat ook vervangen worden, op elke kamer is maar 1 stopcontact en op 2 plekken was er al lekker met de stroom geknoeid en zelfs al kortsluiting toen ik iets aanraakte, gewoon losse kabels met een plastic zakje erom in een gat van de muur gestopt onder het behang, lekker veilig.

Zoon wilde net de playstation niet uitzetten toen hij net bed moest en gooide het beeldscherm stuk omdat hij boos werd, tv kapot, echt een heerlijk ( not) maar vooral duur einde van de dag

Nu evenlogisch nadenken wat de vervolgstappen zijn en morgen weer verder

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:48

Gefeliciteerd met echt je nieuwe stek …. :j
Succes met klussen en hopelijk komen er niet meer mankementen en kapotte dingen bij ;)

Groet Karin.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:59

Balen van je TV, maar je zoon heeft uiteindelijk zichzelf er mee }>