Cilli96 schreef:Gefeliciteerd! Misschien ken je deze tip al maar beter gemeld dan niet:) Maak het behang klein beetje nat met een plantenspuit, vooral bij ouder behang kan je het er daarna zo afhalen.
Succes met alles!
Nou helaas niet, de bovenlaag kreeg ik eraf maar de papieren onderlaag ging cm voor cm. Heb ook een stomer en spons en afweekspul maar vooral beneden houdt het ontzettend op. Boven zijn de muren kaal en de tengels van het plafond af, helaas gebruikten ze daar ook flinke en vooral veel spijkers voor dus het plafond is nu net een gatenkaas
Alleen de eerste problemen zijn er al, was ook te verwachten met een oud huis maar toch hoop je dat dingen meevallen
De muren blijken wel een redelijke buitenste laag stuc te hebben maar dat is maar een dun laagje, , alles eronder is puur zand. Er kan dus niks opgehangen worden, dat gat wordt meteen 4 x zo groot. Nog even nagedacht om alles eraf te steken tot op de steen en opnieuw te stucen maar dat gaat nu nooit lukken met alles drukke bouwvakkers, zulke oppervlakte zelf stucen willen wij niet.
Waarschijnlijk gaan wij het nu gewoon netjes afwerken met fix en finish en als iets opgehangen moet worden ontzettend lange schroeven gebruiken zodat wij in de baksteen komen en verder zo weinig mogelijk ophangen. Er is nu gewoon geen tijd budget en stucadoor om dit op zo`n korte termijn te vervangen
Ook zaten de hoge plinten met mega spijkers vast die de hele muur meetrekken bij het verwijderen. Schroeven kende ze in die tijd blijkbaar nog niet en alles zit met spijkers langer dan 10 cm vastgeslagen, en niet met 1 of 2 maar gewoon om de paar cm een nieuwe spijker erin.
ook bleek er houtworm in de plint te zitten. In de houten vloer kon ik niks zien maar ook dat moet behandeld worden.
Stroom ligt in metalen buizen en als wij extra stopcontacten willen maken moet dat ook vervangen worden, op elke kamer is maar 1 stopcontact en op 2 plekken was er al lekker met de stroom geknoeid en zelfs al kortsluiting toen ik iets aanraakte, gewoon losse kabels met een plastic zakje erom in een gat van de muur gestopt onder het behang, lekker veilig.
Zoon wilde net de playstation niet uitzetten toen hij net bed moest en gooide het beeldscherm stuk omdat hij boos werd, tv kapot, echt een heerlijk ( not) maar vooral duur einde van de dag
Nu evenlogisch nadenken wat de vervolgstappen zijn en morgen weer verder