Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikke schreef:Laat je anderen voor je kosten opdraaien. Lekker uitgangspunt.
De oplossing is simpel: ophouden met die doodlopende weg van elektrische auto's op een accu en serieus werk maken van de echte alternatieven, waaronder chemische brandstoffen en de aanzet daarvoor: het aantal zonnepanelen verveelvoudigen; elk beschikbaar dak benutten, in plaats van akkerland ervoor misbruiken.
turtlelito schreef:ikke schreef:Laat je anderen voor je kosten opdraaien. Lekker uitgangspunt.
De oplossing is simpel: ophouden met die doodlopende weg van elektrische auto's op een accu en serieus werk maken van de echte alternatieven, waaronder chemische brandstoffen en de aanzet daarvoor: het aantal zonnepanelen verveelvoudigen; elk beschikbaar dak benutten, in plaats van akkerland ervoor misbruiken.
Over die kosten: meen je dat echt? Ik zou er eerlijk gezegd niet eens bij stilstaan, maar gooi jij ook 20 cent in een potje bij vrienden als je je mobiel oplaadt?
Voor de rest ben ik het trouwens helemaal met je eens: elektrisch rijden is echt niet het summum, om zaken handelbaar te houden zullen ook andere alternatieven verder ontwikkeld moeten worden.
Het toont toch even wat anders dan een mobieltje, wat ik eerlijk gezegd ook al een beetje lüllig zou vinden om op te gaan laden bij iemand waar je op bezoek bent 
pmarena schreef:[
Ik zou me knap generen in ieder geval, als ik een hele auto op zou gaan staan laden in het stopcontact met een dik snoer door het huis naar buitenHet toont toch even wat anders dan een mobieltje, wat ik eerlijk gezegd ook al een beetje lüllig zou vinden om op te gaan laden bij iemand waar je op bezoek bent
Ben benieuwd naar welke vorderingen we nog geen maken op het gebied van duurzaamheid en wat zuiniger omgaan met die ene aarde die we hebben. Soms vraag ik me ook wel eens af of het allemaal nog wel op tijd gaat komen, of dat we de boel al dermate verkloot hebben dat het al te laat is ofzo...

dat zou mooi zijn. En anders de Nederlandse tesla's, zeker model 3 moet toch 2e hands op termijn wel betaalbaar zijn.
Hanafubuki schreef:Jadat zou mooi zijn. En anders de Nederlandse tesla's, zeker model 3 moet toch 2e hands op termijn wel betaalbaar zijn.
Wij zijn van plan om bij onze nieuwe leaseauto een prijsafspraak te maken voor eventuele overname na de 4 jaar. Ter vervanging van onze tweede auto
8nnemiek schreef:Een betere titel zou zijn 'modaal gezin geen geld voor nieuwe auto'.
Dat is niet iets van tegenwoordig, en dat heeft ook niks met elektrisch of benzinemotor te maken. Wij hadden vroeger altijd tweedehands bakjes, en dan maar ééntje, die beide ouders deelden.
Ik verwacht dat het niet lang duurt voordat de elektrische auto's goedkoper zijn dan de auto's met verbrandingsmotor.
Het is heus geen paradepaardje ofzo, maar gewoon een prima, heerlijk veelzijdig autootje, ik ben er super blij mee
Shaggy09 schreef:Maar wat ik hierbij wel een opmerkelijk verschil vind, is dat je voor een tweedehands elektrische auto veel betaald in verhouding tot de meeste tweedehands benzine/diesel motoren. Of Hybride motoren.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Fiat 500 E, daar betaal je nu voor een occasion +- 15.000 euro voor. Voor dat geld heb je een prachtige benzine/diesel occasion. Heb je meer auto, meer comfort.
Shaggy09 schreef:Ik denk dat er een hoop moet gebeuren in de ontwikkelingen wat betreft elektrisch rijden, voordat ze het goedkoper kunnen maken dan auto´s met een verbrandingsmotor.

Een actieradius moet toch wel wat verlengt worden anders is het voor diegene die veel op de weg zitten gewoon geen goede uitkomst. Het laden duurt vaak 4 tot 8 uur. Dus je zult vaker onderweg moeten stoppen om bij te laden, anders sta je een aantal uur langs de kant. Een een laadpaal aan huis is lang niet voor iedereen weggelegd; (denk aan rijtjeswoningen of appartementen waarbij je je auto 2 blokken verder moet parkeren, of gewoon geen eigen oprit hebben)

Ik denk dat er wel meer bedrijven daarop gaan inspelen. Met een laadpaal trek je meer klanten, én zorg je dat ze langer binnen blijven. _djoeke_ schreef:Mee eens dat een nieuwe elektrische auto voor vergelijkbare prijzen als een nieuwe middenklasse auto te krijgen is. Helaas is dat voor de meeste mensen geen optie. Een tweedehands elektrische auto is echter nog nauwelijks te krijgen, terwijl je ze in benzine of diesel voor het uitkiezen hebt, dat drukt de prijs. Het is een kwestie van vraag en aanbod. De voorwaarden zijn er ook nog niet om massaal elektrisch te rijden. Er zijn nog veel te weinig laadpalen. En daarom rijden ook weinig mensen elektrisch, en blijven er weinig laadpalen. Zo is het cirkeltje rond... Als dat cirkeltje eenmaal doorbroken wordt, gaat het vast hard met de aantallen elektrische rijders. Of er zijn andere opties, zoals rijden op waterstof, dat kan ook...

_djoeke_ schreef:Opel brengt dit jaar een elektrische Corsa op de markt met een actieradius van circa 300 km. Dat zijn autos die voor iedereen elektrisch rijden haalbaar zou kunnen maken, zeker als ze tweedehands beschikbaar komen.
Al moet ik zeggen dat we de auto 99% van de tijd toch thuis opladen, maar het was nogal irritant tijdens onze roadtrip. Ook 1 laadpaal gezien die in een handicap parking spot stond, naast het politiebureau.. 
Anthea schreef:Ik hoop dat meer benzine stations laadpalen installeren. Hier in Californië zijn er al veel, maar vaak bij bv winkelcentra, hotels, etc. En dan zie je vaak dat aso benzine wagens daar geparkeerd staanAl moet ik zeggen dat we de auto 99% van de tijd toch thuis opladen, maar het was nogal irritant tijdens onze roadtrip. Ook 1 laadpaal gezien die in een handicap parking spot stond, naast het politiebureau..
Tesla's lopen qua laadpalen wel erg vooruit, ze zitten overal en laden enorm snel op. Ben wel benieuwd hoe het zit wanneer iedereen een model 3 heeft, vraag me af of ze het bij kunnen houden.
We zijn blij met de Bolt maar we hebben het er stiekem al over om over een jaar of 5 toch over te stappen naar de Tesla, vooral voor de auto pilot.
Hier in de VS lijkt het veel voordeliger om een elektrische auto te kopen dan in Nederland. We krijgen 2,500 terug van de staat zelf, 7,500 tax rebate en 800 van onze energie leverancier. Plus een voordeliger contract. Hoe zit dat in Nederland?