Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:14

Wij doen voor ongeveer 80€ per week boodschappen voor 2 personen en een kat. Dat is toch zo’n 320€ en we kopen naar mijn idee niks geks en weinig luxe. Wel incl verzorgingproducten (zonder shampoo, en make up). Snap niet hoe sommigen dit redden voor 200/250€.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-19 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:16

Enkel eten en drinken rond de 400 euro per maand, 2 personen en een kind van 2.

Wij eten veganistisch of vegetarisch. Ook eten we heel veel fruit, noten en groenten.

Ik haal heel veel groenten en fruit 1x per week op de markt. Ook hebben we sinds kort een sodastream en dat scheelt lekker in de kosten en sjouwen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:17

verootjoo schreef:
Voorraad? Wat moet je allemaal op voorraad hebben dan?

In mijn beleving zijn altijd alleen de ongezonde producten in de aanbieding, en die koop ik nauwelijks. Laat staan dat ik daar voorraad van in ga slaan.
Wij eten eigenlijk altijd vers.

Dingen als olie, rijst, pasta, wasmiddel, vleesvervangers (als je die eet), blikken bonen...

_Lorette_

Re: Gemiddelde kosten per maand aan boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:21

Wij hebben alleen een heel klein vriesvakje. Ik denk wel eens dat we wat handiger zouden kunnen inkopen als we wat meer zouden kunnen invriezen. :) Al moet je dan wel goed in de gaten houden wat je nog hebt liggen aan etenswaren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:30

Sheran schreef:
verootjoo schreef:
Voorraad? Wat moet je allemaal op voorraad hebben dan?

In mijn beleving zijn altijd alleen de ongezonde producten in de aanbieding, en die koop ik nauwelijks. Laat staan dat ik daar voorraad van in ga slaan.
Wij eten eigenlijk altijd vers.

Dingen als olie, rijst, pasta, wasmiddel, vleesvervangers (als je die eet), blikken bonen...

Vlees bij ons ook, want dat ligt in de vriezer. Wij kopen eens per maand vlees bij de boerderij en dat ligt allemaal in de vriezer. Daar kunnen we geen maand van eten, maar 3/4x per week moet dan wel lukken voor het op is. De andere dagen eten we vis van de visboer (= duur) of vlees van de supermarkt. Maar dat bedrag heb ik wel meegeteld overigens in het maandbedrag. Maar vlees is bij ons dus ook voorraad. Overbodige groente kun je ook blancheren en invriezen. Of gewoon rauw de vriezer in, dat gaat bij bijvoorbeeld sperziebonen prima. Ideaal als ze in de aanbieding zijn :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:33

Vlees heb ik idd ook op voorraad in de vriezer. Als een kennis van ons weer een koe gaat slachten kopen we daar 10kg van en dat doen we in de vriezer.

En als dingen als olie, rijst, pasta in de aanbieding zijn koop ik alleen de aanbieding en niet extra ofzo. Vind ik niet erg nodig. Zulke goede aanbiedingen zijn het vaak ook weer niet :P
Wasmiddel koop ik altijd zo’n reuze pak in de aanbieding.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:33

Ik heb ook altijd grote voorraden. Als iets echt flink in de aanbieding is dan koop ik daar veel van.
Zo heb ik laatst 40 pakjes Vivera vleesvervangers gekocht, voor €1 per pakje in plaats van +/- €3. We eten een of twee keer per week zo'n vleesvervanger, dus daar komen we meer dan een half jaar mee uit, en ik heb er zo'n 80 euro mee bespaard.
Een tijd geleden was de Teisseire siroop in de aanbieding voor €1 ipv €3, dus daar heb ik nu een stuk of 15 flessen van op voorraad staan :+
Ik heb een sodastream gekocht, en drink sindsdien echt enorm goedkoop frisdrank.
Kruiden koop ik in grotere hoeveelheden, zo'n zak of pot is jaren houdbaar. Ik meng mijn eigen sausjes en kruidenmixen.
Rijst en pasta koop ik in 2 of 5kg zakken.
Meel koop ik bij de molen, niet het goedkoopste maar wel biologisch en een bio brood is dan alsnog goedkoper dan een gewoon witbrood in de winkel..
Maar wij eten vooral veel groente en fruit.
Ik had deze week voor €10 twee boodschappentassen vol fruit en groente. Aanbiedingen en seizoensproducten in de gaten houden scheelt erg veel.

Vandaag maak ik paddestoelrisotto.
De buitenbeentjes kastanjechampignongs van de AH zijn echt prima van kwaliteit, en met nog 35% korting een koopje. Risotto, 5kg zak voor €6.. Klots oude rode wijn erbij.. Een paar uien, de xxl zak van Lidl (5kg voor 3 euro).. Bouillon erbij, en wat edelgist, en ik heb een heerlijke maaltijd voor zo'n 50 cent per persoon.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 19-03-19 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:38

Mijn man en ik, we geven ongeveer 100 euro per week uit aan boodschappen, maar dit bedrag komt vooral door de speciaalbieren waar mijn man gek op is.
We kopen biologische groentes en fruit, en vlees van de slager. Eigenlijk nooit koekjes, frisdrank of andere "rommel".

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:57

mvdbijl schreef:
Atalja schreef:
2 volwassenen €100 per maand inc verzorging/wasmiddel

Hoe dan? :+ kan ik bij je in de leer?

Ik denk dat wij incl verzorging en wasmiddel zo 300 per maand uitgeven, 2 personen.

Het ligt er zeker wel aan hoeveel mijn man thuis is, ik weet vaak op de dag zelf (laat op de middag) of hij thuis komt die dag. Hierdoor is het lastig inkopen, zeker met groente, vlees, brood.

Tja als je de giga schulden van moeder (overleden) moet betalen heb je gewoon geen keuze :j

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:05

Atalja schreef:
Tja als je de giga schulden van moeder (overleden) moet betalen heb je gewoon geen keuze :j

Wat akelig voor je :(:)
Hopelijk hebben jullie snel de schulden afgelost.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:06

Wij zijn met zijn tweeën zoon 200 euro per maand kwijt aan boodschappen.
Wasmiddel ed. koop ik ook meer van in met een goede aanbieding gezien ik aan bepaalde dure merken vast zit. Duurder vlees ligt hier op voorraad ik vriezer. Zaterdag einde van de dag beginnen ze hier met 40% korting stickers te plakken, dan neem ik de beenhammetjes, varkenshaasjes ed. mee

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:06

Ik heb geen idee eigenlijk... ik schat € 100,- p/w voor mij alleen. Ik pak waar ik zin in heb en als het er is dan ga ik voor biologisch.
Edit: en dan ook nog vegetarisch of vegan.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:24

Gezin, 8 kinderen, 2 volwassenen, ca £300 per maand alles inclusief.
Doe boodschappen bij Tesco (alles op de datum met 75-90% korting) Poundland en online bij approved foods. Regelmatig krijg ik wat van onze beneden buren (pakistaans winkeltje) als dat niet meer verkoopbaar is (groenten enzo)
Wasmiddel en verzorgingsproducten koop ik alleen als ik een goede coupon heb, en dan sla ik gelijk groot in.

We roken niet, drinken geen alcohol en het enige merk artikel dat er hier inkomt is Nutella en Calve pindakaas (maar dat stuurt schoonmoeder op dus dat kost me niets) omdat 1 van mijn zoons niets anders eet op brood dus dan moet je wat.

Qua drinken is het water (kraanwater voor kinderen, ik vind het kraanwater hier niet lekker dus koop flessenwater, 17 pence voor 2 liter) thee en mijn man drinkt 3 kopjes filter koffie per dag. Kinderen drinken melk, (ca 8 liter per week, 2 liter kost 1 pond).
Echt grote kosten hebben we dus niet met boodschappen en we eten super afwisselend en apart omdat we dus alleen kopen wat in de dag korting is en daar maaltijden omheen bouwen. We hebben wel 3 vriezers staan, dat helpt enorm.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:31

Wij zijn rond de €80,00 per week kwijt met zijn tweetjes
Dit is incl een zout en eiwitbeperkend dieet en ben vegetarisch
Hier zit alles bij in met uitzondering van diervoeder

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:14

Sky schreef:
Ik moet wel bekennen dat ik schrikbarend veel mensen langs zie komen die puur voor goedkoop gaan en niet voor biologisch/duurzaam. Dat verbaast me echt, ik dacht dat wij als Nederlanders best wel besef daarvan hadden. In ieder geval in mijn omgeving wordt je wel raar aangekeken als je met kiloknaller vlees aan komt zetten :o .

Hier ook geen kilo knaller ofzo hoor, voornamelijk biologisch of bij de slager. Groentes bij de groenteboer vandaan, is vaan goedkoper dan bij de supermarkt. En zo min mogelijk plastic. Maar ik kijk wel wat er in de aanbieding is en wat ik nog in huis heb. Zo efficiënt mogelijk boodschappen doen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:04

Wik slaan ook geoot in hoor. Bijv wasmiddel, Vaatwasblokje, kattenvlees, gewoon vlees, pizza's, cup a soup, vuilniszakken, shampoo, appelmoes. En ga maar door. Wij hebben dan wel en een amerikaanse koelskast met een hele grote vriezer en een gewone koelkast met een vriezer met 3 laden. Wij kunnen best veel diepvries opslaan. Tevens hebben wij een voorraadkast waar we dus alles opslaan. Eigenlijk alles wat lang houdbaar is kopen wij op voorraad.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:08

Ik heb eigenlijk geen idee wat wij aan boodschappen uitgeven per maand, ik schat zo 350 euro voor 2,5 persoon, incl kattenvoer en verzorgingsmiddelen...
Zal het eens een keer bijhouden, denk dat het goedkoper en beter voor het milieu kan namelijk, wij kijken eigenlijk nergens naar als we boodschappen doen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:22

Ik kwam van de week tot de schrikbarende ontdekking dat wij voor ruim 450€ aan boodschappen doen met zijn 2-tjes. En dan komen luiers, babyvoeding en benzine etc er nog bij. Echt alleen eten en drinken.

Een beetje een wtf moment. :=
Hebben het bekeken en besproken, conclusie: we gaan niets veranderen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:33

Ik weet niet precies hoeveel wij uitgeven per maand, maar ik gok dat we rond de €350,- zullen zitten met twee volwassenen.
Dit is inclusief (vaat)wasmiddel, kattengrit, persoonlijke verzorging, maar exclusief voer voor de dieren.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:38

Ik ga vanaf volgende maand ook eens bijhouden wat ik uit geef... ik denk dat ik er stiekem van schrik

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:42

Ik denk hoe dan ook teveel.. We zijn met zijn vieren (2 kinderen) en letten niet heel erg op aanbiedingen ofzo. We eten ook 3x per week hello fresh, niet het goedkoopst. Maar goed, we werken er voor en houden van lekker (en gezond) eten.
We roken niet, drinken niet, gaan niet meer op stap in het weekend (behalve eens uit eten) dus ach..

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:45

Ik ben in mijn eentje ca. €120 per maand kwijt aan boodschappen incl. schoonmaakspullen en wasmiddel enz.
Ik koop met name bij de lidl mn groenten en fruit. Ik probeer gezond te koken en vries ook regelmatig porties eten in als ik veel saus oid heb gemaakt.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:57

Dat is bij mij heel verschillend de ene week geef ik 16 euro uit, en de andere 35 het ligt er helemaal aan wat ik nog in huis heb.. denk ik de maand zo rond de 120 euro met hondenvoer erbij 160..Ik ben alleen met 4 honden 2 chihuahua en 2 zwervers middelmaat.. We kunnen er prima van leven.. ben geen fruit en groente mens btw..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:01

300,- hebben we elke maand op de gezamelijke rekening. Dit is eten/drinken en huishoudelijke producten zoals wc papier, afwasmiddel e.d.
Redden het er hier makkelijk van. Vaak ligt de vriezer aan het einde van de maand nog vol eten. Meestal komen we wat krapper uit net als nu omdat er een paar keer wat gepind is voor ons samen wat eigenlijk niet hiervoor bedoeld is.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:02

Wij geven met z'n tweeën ongeveer 300 - 350 euro per maand uit, inclusief vaatwastabletten, schoonmaakmiddelen, wc papier enzo, maar exclusief verzorgingsproducten (kopen allebei gewoon zelf wat we fijn vinden) en supplementen.

We eten geen vlees en zo min mogelijk zuivel/eieren, drinken geen frisdrank maar wel altijd veel verse groenten en fruit (liefst biologisch), vleesvervangers, verse kruiden en vaak ook wel gesneden verse groenten (gemak tijdens de lunch en dergelijke) en biologisch brood; dus dat maakt de boodschappen dan wel weer duur.