Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:46

belle_boef schreef:
Er is ook niet woekerende bamboe

Dat woekert minder snel, maar nog steeds! En je vind 7meter verder nog de wortelen

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:52

Ik heb ook geen manshoge schutting, nergens tussen de buren hier op het rijtje trouwens. Hekje dat er staat is 60cm hoog van gaas, aan 1 kant staat er wat groen tegenaan(passieflora, en nog een bloeiende klimmer) en de andere kant is pasgeleden kaal gemaakt vanwege werkzaamheden in de tuin. Daar zal van het voorjaar wat klim zooit tegen aangezet worden.

"mijn" oplossing kosten voor 2x ruim 18 meter gaas en een paar paaltjes geloof ik 80€(gedeeld met de buren, dus totaal was het geloof ik iets meer als €160) dus zeker te overzien. Ik zou dan ook voor deze oplossing gaat.
Want ja je zal zelf moeten zorgen dat de hond op jou grond blijft.

Wat betreft het privacy verhaal, ik zou er juist niet aan moeten denken om ingebouwd te zitten in de tuin tussen 4 "muren" ik heb nu het voordeel van het uitzicht alsof mijn tuin 40 meter breed is en 18 meter diep is haha
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 14-03-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:52

Mijns inziens is het heel normaal dat wanneer mensen hun nieuwbouwwoning betrekken, dat de buren samen zorg dragen voor een geschikte erfafscheiding. Wel bijzonder vind ik het, dat de woningbouwvereniging hierin geen enkele rol speelt omdat het gaat om huurwoningen? Dat zal wellicht per woningbouwvereniging verschillen.

Het gaat, lijkt mij, niet alleen om het feit dat de hond gewoon lekker in de tuin moet kunnen lopen, maar iedereen wil toch dat stukje privacy (uitzonderingen daar gelaten)?

Hoe zou dat met kinderen gaan? Die kunnen dan ook niet vrij in hun tuin spelen 8)7

XxLiEsJuHhxX

Re: Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:58

Wauw. Ik ben verbaaasd hoe hier veel mensen over denken. In mijn inziens is het 100% normaal dat in een achtertuin een schutting is tussen 2 tuinen. Ik heb nog nooit maar dan ook echt nog nooit mee gemaakt dat mensen die elkaar niet kennen en dus geen beste vrienden zijn geen schutting tussen de achtertuinen hebben.

Sterkte en succes TS

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:01

Ik gok dat de buurvrouw het wel makkelijk vind als jullie op eigen kosten wat neerzetten... vind t bizar dat ze zelf eigenlijk veel eist maar ook niks mee wil

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:06

MarjanB schreef:
Ik gok dat de buurvrouw het wel makkelijk vind als jullie op eigen kosten wat neerzetten... vind t bizar dat ze zelf eigenlijk veel eist maar ook niks mee wil

Ze eist toch helemaal niks?
Ze wil alleen niet dat de hond van de buren in haar tuin loopt, dat is toch niet meer als normaal?

TS kan daar toch een zo goedkoop mogelijke draad zetten als ze niet te veel wil uitgeven ivm niet lang blijven wonen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:13

Ik kan me wel voorstellen dat het raar overkomt op TS, wel met regelmaat op vakantie gaan maar geen geld aan een erfafscheiding. Ook de buurtbemiddeling vond dat vreemd overkomen als ik het zo begrijp. Dat is hetzelfde als vlakbij een kroeg gaan wonen en dan vervolgens klagen dat er 's nachts herrie kan zijn.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:17

meggiemeg schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat het raar overkomt op TS, wel met regelmaat op vakantie gaan maar geen geld aan een erfafscheiding. Ook de buurtbemiddeling vond dat vreemd overkomen als ik het zo begrijp. Dat is hetzelfde als vlakbij een kroeg gaan wonen en dan vervolgens klagen dat er 's nachts herrie kan zijn.

Die buurvrouw kiest er niet voor dat haar buurvrouw een hond heeft.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:18

Jennifuur schreef:
meggiemeg schreef:

Die buurvrouw kiest er niet voor dat haar buurvrouw een hond heeft.

Klopt maar TS kiest er ook niet voor om zo'n buurvrouw te treffen die niets wil.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:18

Wat ben ik blij dat ik niet in een rijtje woon met allemaal "gezellige" 1.80m hoge schuttingen, lijkt je achtertuin net een gevangenis.
Wij hebben ca 80 cm tot 1m hoge afscheidingen dus ruimtelijk gevoel blijft bestaan en bv eerste stuk kan je hogere struik zetten tegen inkijk. Ziet er een stuk gezelliger uit dan een dichte schutting.
Wel opvallend hoe individueel wij bezig zijn en vooral ons stukje willen dicht timmeren. Pff wordt er een beetje claustrofobisch van al die dichte tuinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:23

Dus meggiemeg, stel. Jij krijgt morgen nieuwe buren. Deze komen aanbellen en zeggen dat ze een afscheiding willen. Sterker nog, of jij ook nog even de helft wilt betalen. Ondertussen scharrelt hun hond rond in jou tuin omdat er geen afscheiding is. En dan?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:25

meggiemeg schreef:

TS kiest er ook niet voor om zo'n buurvrouw te treffen die niets wil.

Goh, ken jij die vrouw persoonlijk?
Je hoort hier ook maar één kant van het verhaal, vergeet dat niet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:30

Verschrikkelijk zeg hoe mensen dingen invullen voor een compleet vreemde vrouw. Lekker negatief ook. Of hoe ze zich onmogelijk kunnen inleven in een denkwijze of gevoel die niet gelijk is aan de hunne.

Over wie zegt dat nu eigenlijk iets?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:34

Assumption is the mother of all fiets ups.

Ik denk dat het een goed idee is om te stoppen met het tussen de woorden van de buurvrouw door te lezen en te starten met andere oplossingen bedenken.
Toen ik nog in een rijtjeshuis woonde hadden we bij het terras (aan de huis-kant) een enkel schuttingdeel. De rest bestond uit groen gaas en daar hebben we planten en struiken langs gezet. Werkte prima tegen de honden.

Je kan inderdaad ook nog kiezen voor een stroomdraad, draadloze afscheiding (PetSafe), een haag neerzetten, de hond aanlijnen, of zelf een schutting neerzetten. De hond is jouw verantwoordelijkheid en die zul je met of zonder afscheiding op jouw eigen deel van de grond moeten zien te houden.

Stop met denken in problemen en moeilijkheden en begin eens met denken in alternatieven.

EDIT: en heel eerlijk, met de afmetingen die de tuin van een gemiddels rijtjeshuis heeft, zou ik ook geen schutting van 1.8m plus om die ruimte willen hebben. Vreselijk, het lijkt wel een gevangenis luchtplaats.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:36

Over hun, ik ben blij dat ik niet naast de TS woon, buurvrouw zeikerig noemen omdat ze geen schutting wil.

Dan ook nog mensen die de buurvrouw lekker willen pesten. Prima als je neon roze doet maar express levende haag zetten die overlast verzorgt dat is gewoon een bully spelen.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:37

Toen wij in 1999 in het huis kwamen wonen (huurhuis rijtjeswoning) stond er aan de ene zijde wel een schutting met de buren en aan de andere zijde (beneden-en boven woning, dus 2 buren) stond er geen schutting; de vorige huurster had met de benedenbuurvrouw altijd een gezamelijke achtertuin gehad.
We belden aan om kennis te maken en het over de schutting te hebben, maar ze kwam er zelf al mee. Wij hadden nl. destijds een hond én wilden ook wat privacy.
Buurvrouw betaalde mee aan de schutting, dus kon ie op de grens van het perceel staan ipv aan onze zijde., het kluswerk hebben wij gedaan, zij heeft nl. 2 linkerhanden. Iedereen blij. Maar helaas is de situatie niet altijd zo soepel.

Volgens mij ben je als hondeigenaar ten alle tijde verantwoordelijk voor je hond, dus laat je hem niet bij de buurvrouw in de tuin, hoe onhandig dat nu ook is zonder afrastering. Dat doe je ook niet als je hem uitlaat toch?
Misschien toch 2e hands ergens schuttingdelen zoeken? Afrastering hoeft niet veel te kosten. Anders gaas met paaltjes? Dan snapt de hond echt wel hoe ver ie mag lopen.
En wellicht nog eens een gesprek aanknopen met de buurvrouw?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:38

DeMolenhoek schreef:
Dus meggiemeg, stel. Jij krijgt morgen nieuwe buren. Deze komen aanbellen en zeggen dat ze een afscheiding willen. Sterker nog, of jij ook nog even de helft wilt betalen. Ondertussen scharrelt hun hond rond in jou tuin omdat er geen afscheiding is. En dan?

Ik heb vorig jaar meegemaakt dat de hond van de buren mijn tuin gebruikte als poep en pies plek en overal gaten aan het graven was. Buren wisten dat hun hond het deed maar wilden er niets aan doen. Hond kwam gewoon door de haag heenzetten. Ik spreek hier over een haag van ruim 100 meter lang, dus niet een stukje van 20 meter. Heb uiteindelijk zelf voor de kosten op moeten draaien voor een oplossing om de hond buiten onze tuin te houden. Netjes vond ik dat niet nee, maar het was of dat of de dagelijkse ergernis en in de periode van gras maaien de poep van de hond van de buren die me om de oren vloog en in de bladen van de grasmaaier die ik dan weer schoon kon gaan spuiten. Dus ja ik ken de ergernis van beide kanten. Helaas wel. Had het ook liever anders gezien.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:38

Ik kan me de frustratie van TS goed voorstellen. Ook als ik geen hond zou hebben moet ik er niet aan denken om geen privacy in mijn eigen tuin te hebben en ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het wel prettig vinden om zo open te wonen met wildvreemden of mensen waar je al niet zo'n goed contact mee hebt. Maar misschien heb jij een enkeling gevonden die hier daadwerkelijk geen problemen mee heeft. Op mij komt het ook over dat buurvrouw hoopt dat TS eieren voor haar geld kiest, zelf een schutting plaatst en zij mee kan genieten. En dat het wel handig is dat ze een troef in handen heeft en er wat druk op kan zetten d.m.v. de hond. Dat is een aanname uiteraard maar zo'n gevoel krijg ik er nu bij.

Mocht je zelf niet zo'n probleem hebben m.b.t. het 'open wonen' zou ik voor de Petsafe optie gaan. Hebben wij ook om de dieren op het erf te houden en werkt uitstekend. Maar ik zou dus zelf toch voor een door mij betaalde schutting gaan omdat ik teveel waarde hecht aan mijn privacy. Gaaswerk met beplanting is allicht goedkoper maar dan moet je wel even geduld hebben tot het dicht zit ;-)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:40

Boras schreef:
Verschrikkelijk zeg hoe mensen dingen invullen voor een compleet vreemde vrouw. Lekker negatief ook. Of hoe ze zich onmogelijk kunnen inleven in een denkwijze of gevoel die niet gelijk is aan de hunne.

Oké stel de buurvrouw wil graag een open en vrij uitzicht achter in haar tuin behouden, zit ze dan niet op de verkeerde plek, ik bedoel je kan nu eenmaal verwachten dat als je in een rijtjeshuis gaat wonen dat je buren wel de boel dicht willen hebben vanwege een stukje privacy of om bijvoorbeeld overlast te voorkomen van kids die overal gaan spelen en lopen wat niet de bedoeling is of een hond in geval van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:44

Nee ze zit niet op de verkeerde plek. Niet iedereen kan de luxe van een vrijstaand huis zonder buren veroorloven. Jeetje zeg. Ik ken jou topic van vorig jaar nog en juist daardoor snap ik helemaal niet dat jij zo hard bent naar de buurvrouw.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:47

meggiemeg schreef:
Boras schreef:

Oké stel de buurvrouw wil graag een open en vrij uitzicht achter in haar tuin behouden, zit ze dan niet op de verkeerde plek, ik bedoel je kan nu eenmaal verwachten dat als je in een rijtjeshuis gaat wonen dat je buren wel de boel dicht willen hebben vanwege een stukje privacy of om bijvoorbeeld overlast te voorkomen van kids die overal gaan spelen en lopen wat niet de bedoeling is of een hond in geval van TS.

Tot nu toe heeft de buurvrouw haar tuin links en rechts zonder schutting gehad. Zo raar is dat dus blijkbaar niet. Heus er zijn mensen die het anders willen dan jij en ik. De buurvrouw weet dat er een einde aan kan komen en accepteert dat ook. Alleen, voor haar hoeft het niet en ze gaat er niet aan meebetalen. Het is niet de verantwoordelijkheid van buurvrouw om andersmans kinderen of honden uit haar tuin te weren. Het kan allemaal worden opgelost met een afscheiding. Alleen, daar moet de ts zelf voor zorgen. Maar dat is nu juist hetgeen waar zij zo erg over valt en wat haar reden geeft haar buurvrouw hier te kakken te zetten. Of die buurvrouw het nu kan lezen of niet, dat maakt voor mij niets uit. Het klopt gewoon niet.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:02

Molfre schreef:
Assumption is the mother of all fiets ups.

Ik denk dat het een goed idee is om te stoppen met het tussen de woorden van de buurvrouw door te lezen en te starten met andere oplossingen bedenken.
Toen ik nog in een rijtjeshuis woonde hadden we bij het terras (aan de huis-kant) een enkel schuttingdeel. De rest bestond uit groen gaas en daar hebben we planten en struiken langs gezet. Werkte prima tegen de honden.

Je kan inderdaad ook nog kiezen voor een stroomdraad, draadloze afscheiding (PetSafe), een haag neerzetten, de hond aanlijnen, of zelf een schutting neerzetten. De hond is jouw verantwoordelijkheid en die zul je met of zonder afscheiding op jouw eigen deel van de grond moeten zien te houden.

Stop met denken in problemen en moeilijkheden en begin eens met denken in alternati

EDIT: en heel eerlijk, met de afmetingen die de tuin van een gemiddels rijtjeshuis heeft, zou ik ook geen schutting van 1.8m plus om die ruimte willen hebben. Vreselijk, het lijkt wel een gevangenis luchtplaats.
Amen

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:05

meggiemeg schreef:

De buurvrouw gaat graag op vakantie en TS heeft een hond.. daar zitten ook de nodige kosten aan en dan zeg ik niet dat die hond ontiegelijk veel geld kost maar wie zegt dat de buurvrouw van TS iedere vakantie in een 5 sterren hotel verblijft? TS had ook ipv een hond eerst de woonruimte compleet kunnen hebben bij wijze van. Nou de buurvrouw doet op haar beurt het gene wat zij van haar centjes wil doen en dat is op vakantie gaan. Vind het sowieso nergens op slaan de buurvrouw nu in een 'kwaad' daglicht wordt gezet. De een houdt enorm van zijn/haar privacy en de ander drinkt alleen een kopje koffie in de tuin en vind het niet erg als de buren een paar meter verder op ook in de tuin zitten. TS je kan het beste gewoon voor een goede degelijke afzetting zorgen (goedkoop kan duurkoop zijn). Verder de buurvrouw in haar waarde laten en niet teveel negatief over praten want je woont er net en je wil niet nu al gezeik. Voor hetzelfde geld wonen jullie nog 5jaar naast elkaar. Je hoeft er ook geen dikke vrienden mee te worden maar.. succes en hopelijk nemen jullie de keuze verder samen (jij en je vriend) en lekker op eigen grond een afzetting maken. De hond blij en jullie geen klachten meer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:07

Klopt iedereen is vrij om het geld te besteden naar hoe hij/zij dat wilt. Ik heb TS ook al het advies gegeven om het eerste stuk wat hoger dicht te maken voor de privacy en de rest met wat gaas zodat de hond niet weg kan. Dan ben je er klaar mee en geen gezeur meer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:09

Bel de woningcorporatie. Als die de woningen oorspronkelijk hebben verhuurd zonder schuttingen,dan is dat zo.Als je iets wilt veranderen aan de woning moet je dat vaak zelfs in oorspronkelijke staat terugbrengen als je weg gaat.Als ik ts was zou ik maar uitkijken dat buurvrouw niet bij woningstichting gaat klagen over de hond.Want die mag geen overlast veroorzaken. Tegenwoordig mag je blij zijn als je ergens een huurwoning krijgt. Ik heb het idee dat ts het daar niet zo leuk vindt,ook omdat ze zelf aangeeft er niet lang te willen blijven.