belle_boef schreef:Er is ook niet woekerende bamboe
Dat woekert minder snel, maar nog steeds! En je vind 7meter verder nog de wortelen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarjanB schreef:Ik gok dat de buurvrouw het wel makkelijk vind als jullie op eigen kosten wat neerzetten... vind t bizar dat ze zelf eigenlijk veel eist maar ook niks mee wil
meggiemeg schreef:Ik kan me wel voorstellen dat het raar overkomt op TS, wel met regelmaat op vakantie gaan maar geen geld aan een erfafscheiding. Ook de buurtbemiddeling vond dat vreemd overkomen als ik het zo begrijp. Dat is hetzelfde als vlakbij een kroeg gaan wonen en dan vervolgens klagen dat er 's nachts herrie kan zijn.
Jennifuur schreef:meggiemeg schreef:Ik kan me wel voorstellen dat het raar overkomt op TS, wel met regelmaat op vakantie gaan maar geen geld aan een erfafscheiding. Ook de buurtbemiddeling vond dat vreemd overkomen als ik het zo begrijp. Dat is hetzelfde als vlakbij een kroeg gaan wonen en dan vervolgens klagen dat er 's nachts herrie kan zijn.
Die buurvrouw kiest er niet voor dat haar buurvrouw een hond heeft.
meggiemeg schreef:Ik kan me wel voorstellen dat het raar overkomt op TS, wel met regelmaat op vakantie gaan maar geen geld aan een erfafscheiding. Ook de buurtbemiddeling vond dat vreemd overkomen als ik het zo begrijp. Dat is hetzelfde als vlakbij een kroeg gaan wonen en dan vervolgens klagen dat er 's nachts herrie kan zijn.
TS kiest er ook niet voor om zo'n buurvrouw te treffen die niets wil.
DeMolenhoek schreef:Dus meggiemeg, stel. Jij krijgt morgen nieuwe buren. Deze komen aanbellen en zeggen dat ze een afscheiding willen. Sterker nog, of jij ook nog even de helft wilt betalen. Ondertussen scharrelt hun hond rond in jou tuin omdat er geen afscheiding is. En dan?
Boras schreef:Verschrikkelijk zeg hoe mensen dingen invullen voor een compleet vreemde vrouw. Lekker negatief ook. Of hoe ze zich onmogelijk kunnen inleven in een denkwijze of gevoel die niet gelijk is aan de hunne.
Over wie zegt dat nu eigenlijk iets?
meggiemeg schreef:Boras schreef:Verschrikkelijk zeg hoe mensen dingen invullen voor een compleet vreemde vrouw. Lekker negatief ook. Of hoe ze zich onmogelijk kunnen inleven in een denkwijze of gevoel die niet gelijk is aan de hunne.
Over wie zegt dat nu eigenlijk iets?
Oké stel de buurvrouw wil graag een open en vrij uitzicht achter in haar tuin behouden, zit ze dan niet op de verkeerde plek, ik bedoel je kan nu eenmaal verwachten dat als je in een rijtjeshuis gaat wonen dat je buren wel de boel dicht willen hebben vanwege een stukje privacy of om bijvoorbeeld overlast te voorkomen van kids die overal gaan spelen en lopen wat niet de bedoeling is of een hond in geval van TS.
Molfre schreef:AmenAssumption is the mother of all fiets ups.
Ik denk dat het een goed idee is om te stoppen met het tussen de woorden van de buurvrouw door te lezen en te starten met andere oplossingen bedenken.
Toen ik nog in een rijtjeshuis woonde hadden we bij het terras (aan de huis-kant) een enkel schuttingdeel. De rest bestond uit groen gaas en daar hebben we planten en struiken langs gezet. Werkte prima tegen de honden.
Je kan inderdaad ook nog kiezen voor een stroomdraad, draadloze afscheiding (PetSafe), een haag neerzetten, de hond aanlijnen, of zelf een schutting neerzetten. De hond is jouw verantwoordelijkheid en die zul je met of zonder afscheiding op jouw eigen deel van de grond moeten zien te houden.
Stop met denken in problemen en moeilijkheden en begin eens met denken in alternati
EDIT: en heel eerlijk, met de afmetingen die de tuin van een gemiddels rijtjeshuis heeft, zou ik ook geen schutting van 1.8m plus om die ruimte willen hebben. Vreselijk, het lijkt wel een gevangenis luchtplaats.