Private lease interessant?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:31

Cemlys schreef:
_San87_ schreef:
Hoe zit dat eigenlijk, mag je zelf een garage kiezen waar de auto afgeleverd en onderhouden wordt?

Ik woon nogal in niemandsland en vervoer is een dingetje :=.

Gewoon bij een dealer idd. Moet geloof ik wel een officiële dealer zijn. Ik heb onderweg eens een storing gehad en toen bij de dichtstbijzijnde dealer langs geweest, voor de beurt ga ik gewoon dicht bij mn werk

Dat is handig. De dealer zit hier in de buurt en is ook vakgarage.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:36

Ik zit nu te denken over een auto bij justlease. Kan iemand mij alvast vertellen of het mogelijk is het contract te ontbinden bij bijvoorbeeld ontslag waardoor de huur niet meer gedragen kan worden?

Is dat standaard mogelijk of moet daar een aparte regeling voor opgesteld (en dus extra betaald) worden?

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:50

Ik rij ook wat km voor het werk maar krijg daarvoor een zeer ruime kmvergoeding (0,36 euro) en een onkostenvergoeding waar ik een 300 euro aan overhoudt.

Met deze vergoedingen kom ik vaak al hoger uit dan wat lease bedrag per maand is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:04

_San87_ schreef:
Ik zit nu te denken over een auto bij justlease. Kan iemand mij alvast vertellen of het mogelijk is het contract te ontbinden bij bijvoorbeeld ontslag waardoor de huur niet meer gedragen kan worden?

Is dat standaard mogelijk of moet daar een aparte regeling voor opgesteld (en dus extra betaald) worden?

Nvm, even googlen heeft m'n vraag beantwoord :P.

Anne.

Berichten: 5143
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:29

_San87_ schreef:
_San87_ schreef:
Ik zit nu te denken over een auto bij justlease. Kan iemand mij alvast vertellen of het mogelijk is het contract te ontbinden bij bijvoorbeeld ontslag waardoor de huur niet meer gedragen kan worden?

Is dat standaard mogelijk of moet daar een aparte regeling voor opgesteld (en dus extra betaald) worden?

Nvm, even googlen heeft m'n vraag beantwoord :P.


ANWB is wel aantrekkelijk wat dat betreft. Heb ook om die reden heel bewust gekozen om via hun mijn auto te leasen. Mocht er iets gebeuren, dan kan ik er iig van af.. Dat soort dingen kun je nooit voorzien!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:34

Anne. schreef:
_San87_ schreef:

Nvm, even googlen heeft m'n vraag beantwoord :P.


ANWB is wel aantrekkelijk wat dat betreft. Heb ook om die reden heel bewust gekozen om via hun mijn auto te leasen. Mocht er iets gebeuren, dan kan ik er iig van af.. Dat soort dingen kun je nooit voorzien!

Dat kan bij justlease ook, betaal je wel 10 euro in de maand extra. Dat vind ik te overzien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:43

Ik heb bij de ANWB een aanvraag gedaan voor een Aygo. Die kwam met alle opties die ik wil het goedkoopste uit de bus.

Ik ben benieuwd of ik goedgekeurd word :').

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 14:40

Ik hoop het voor je!
Wel goed het contract doorlezen op valkuilen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:57

sanso schreef:
Ik hoop het voor je!
Wel goed het contract doorlezen op valkuilen.

Tot nu toe geen gevonden. Het is t definitieve contract even afwachten. Die krijg ik pas na acceptatie.

Maar ik zag in het voorbeeld contract geen rare dingen. Wel bijvoorbeeld de afrekening als je meer rijdt dam afgesproken, maar dat is logisch. Ik heb de km's hoger ingelegd dan ik rijd per maand (kom niet aan 1000, maar 500 vind ik te krap).

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18090
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:29

Ik heb sinds november 2018 ook een lease auto.
Had altijd 2e/3e hands gereden en in principe -op wat normale kosten na, er prima auto's aan gehad. Tot mijn laatste auto...De aanschafprijs was 7500 en in minder dan 4 jaar tijd had ik er bijna 3000 euro onkosten aan gehad. De afgelopen APK zou me 1400,- gaan kosten -O-

Toen zijn we voor Private Lease via Opel gegaan; nu heb ik een kek Corsa'tje Black Edition, voor 5 jaar en 15000 km per jaar á €300,- per maand.
Voordelen: spiksplinternieuw rijden (de kinderen zeiden in het begin: "Gatver, wat stinkt die auto!" - Ja jongens, dat is de geur van luxe :') ) geen zorgen/kosten over beurten en apk's, zuiniger, eigen risico van 150,- bij schade, bij <15000 km krijg ik 0,06 cent per km terug, bij >15000 km kost het met nog 0,09 ct per km.

Nadeel: hiervoor reed ik stationwagens, met een 1.8 motor...ja..dat is nu wel ff wat minder :')
Het is bij elkaar opgeteld wel íets duurder dan mijn stationwagen, maar daarvoor heb ik de luxe van een nieuwe auto nu en geen gedoe met beurten etc.

Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:32

De geur van nieuwe auto vind ik echt een van de lekkerste geuren.
Op die van nieuw leer na :P
Een nieuwe auto met lederen bekleding is het allerbeste :Y)

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18090
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:35

Nou, ik vond het zelf ook stinken :+

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:51

MamaMiesje schreef:
Nou, ik vond het zelf ook stinken :+

Ik krijg er koppijn van. Heb in de jaren 4 nieuwe auto's gehad (auto van de zaak) ik hoef niet meer zo nodig.

"nieuwe auto" is voor mij een non-argument }> en ook nu weer kijken collega's me dan raar aan (al mijn direkte collega's hebben een lease-auto).
Maar in een discussie over grote auto's waren ze gelijk stil op mijn opmerking: joh, maakt niet uit wat je hebt, ik schuif jouw auto zo in de kofferbak mijn auto..... }:)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 22:16

Geur van nieuwe autos is bleh. Daar zie ik tegen op want eerdat die geur eruit is kan ik hem weer terug geven :')

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:18

Oo ik vond het heerlijk <3
Maargoed geur was er na korte tijd wel uit hoor. Gebruik de auto veel naar stal :')

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:24

Ineke2 schreef:
Oo ik vond het heerlijk <3
Maargoed geur was er na korte tijd wel uit hoor. Gebruik de auto veel naar stal :')

Krijg je er een andere geur voor terug }>

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:30

Haha ja... hebben vooral mensen die mee rijden last van :')

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:38


Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:59

verootjoo schreef:
De geur van nieuwe auto vind ik echt een van de lekkerste geuren.
Op die van nieuw leer na :P
Een nieuwe auto met lederen bekleding is het allerbeste :Y)

Ik was als kind alleen maar autoziek en mijn ouders reden vaak nieuwe auto s, zeg maar elke 3-4 jaar, dus geur eruit en daar kwam de volgende al. Ik heb zo n rituals dingetje erin hangen, want nieuwe autogeur is echt pavlovreactie voor mij :')

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:34

Ik was nooit wagenziek tot mijn vader een nieuwe auto met leren bekleding kocht. Man, daar ben ik me vaak misselijk in geworden. Tot nu nog wil ik absoluut geen leren zetels, kan wel beter tegen de geur van nieuwe auto’s maar met honden etc duurt dat toch niet lang. En ben een clean freak op vlak van mijn auto.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 07:13

Over 7 dagen wordt hij geleverd *\o/*

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:31

Anne. schreef:
ANWB is wel aantrekkelijk wat dat betreft. Heb ook om die reden heel bewust gekozen om via hun mijn auto te leasen. Mocht er iets gebeuren, dan kan ik er iig van af.. Dat soort dingen kun je nooit voorzien!


Is het daar niet zo dat je je auto vroeger dan de looptijd mag inleveren, MITS je minstens 50.000 op de teller hebt staan? Daar zit het addertje dan.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:57

Ik heb pas ook contact gehad met ANWB. Ben er nog niet precies uit hoe het zit. Je kan idd iets makkelijker van je lease auto en contract af. Maar zoals ik begreep zitten daar heel veel voorwaarden aan en is het echt niet makkelijk om er vanaf te komen alsnog....

miccamaaike

Berichten: 8693
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Private lease interessant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:14

Wij hebben een Opel Astra station in de private lease (via Athlon). Betalen geloof ik 390 euro per maand. Best een bult geld maar het kwam toen het handigste uit. Hadden net een nieuw huis gekocht en een kind gekregen en we willen graag een grotere auto (ik reed in een Suzuki Alto). Ik vind de Astra een heerlijke auto. Maar in september hebben we hem 3 jaar en gaat hij toch echt weg (zou eigenlijk afgelopen september al gaan) en dan kopen we gewoon een mooie 2e hands auto weer. Vond het heel fijn om in zo'n mooie nieuwe auto te rijden, maar ik zit al snel aan de kms dus laat hem vaak staan en dat is toch eigenlijk wel zonde. Vind het ook wel echt een flink bedrag iedere maand. Wel heel prettig dat je verder geen onzekerheid hebt.

Voor 200 euro in de maand een kleinere auto huren vind ik nog wel een overweging waard, maar eigenlijk vind ik ze al snel te klein en de iets grotere modellen lopen dan al snel in prijs op helaas.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18090
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:42

Ricie schreef:
Ik heb pas ook contact gehad met ANWB. Ben er nog niet precies uit hoe het zit. Je kan idd iets makkelijker van je lease auto en contract af. Maar zoals ik begreep zitten daar heel veel voorwaarden aan en is het echt niet makkelijk om er vanaf te komen alsnog....

Bij mijn contract is het:
Na 1 jaar mag je in principe van het contract af, máár daar zit een boete aan vast van 40% van het leasebedrag dat je in principe nog had moeten betalen.

Dat is best een flink bedrag dus.