josien_m_ schreef:Het blijft natuurlijk wel een heel lastig punt... Hoe kunnen we minderen ten behoeve van het milieu en klimaat? Als we naar snelwegen, vliegtuigen, industrie of boten wijzen... Die produceren tenslotte wel voor ons al die producten. Minderen moeten we, dat kan niet anders en ja, het niveau van welvaart, warmte in huizen of het reizen vinden we blijkbaar een recht. Maar kan dat nog wel langer zo doorgaan? Ik vind het een griezelig iets, niemand wel zelf graag inleveren en toch moeten we linksom of rechtsom!
Ik denk dat heel veel mensen wel willen, maar de kosten voor een andere manier van verwarmen een te grote investering zijn die niet op te brengen is met minder verbruiken (waarbij je ook nog afhankelijk bent van het weer).
Mijn ouders hebben de mogelijkheid gehad om te investeren in zonnepanelen en overproduceren. Niet omdat ze daar geld mee verdienen, maar omdat ze dan meer elektrice aparaten kunnen gebruiken. Zo hebben ze een half elektrice cv ofzo. Enige gas dat ze gebruiken is wanneer het watervat leeg is. Ze zijn dus niet volledig van het gas af, maar wel voor een heel groot deel.
Als ik zie wat dit al heeft gekost begrijp ik wel dat men blijft afwachten.
wow, wat is hier de reden van? En heb je het snachts dan niet bloedheet?