Hoe hoog /laag staat jullie verwarming?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:46

josien_m_ schreef:
Het blijft natuurlijk wel een heel lastig punt... Hoe kunnen we minderen ten behoeve van het milieu en klimaat? Als we naar snelwegen, vliegtuigen, industrie of boten wijzen... Die produceren tenslotte wel voor ons al die producten. Minderen moeten we, dat kan niet anders en ja, het niveau van welvaart, warmte in huizen of het reizen vinden we blijkbaar een recht. Maar kan dat nog wel langer zo doorgaan? Ik vind het een griezelig iets, niemand wel zelf graag inleveren en toch moeten we linksom of rechtsom!

Ik denk dat heel veel mensen wel willen, maar de kosten voor een andere manier van verwarmen een te grote investering zijn die niet op te brengen is met minder verbruiken (waarbij je ook nog afhankelijk bent van het weer).

Mijn ouders hebben de mogelijkheid gehad om te investeren in zonnepanelen en overproduceren. Niet omdat ze daar geld mee verdienen, maar omdat ze dan meer elektrice aparaten kunnen gebruiken. Zo hebben ze een half elektrice cv ofzo. Enige gas dat ze gebruiken is wanneer het watervat leeg is. Ze zijn dus niet volledig van het gas af, maar wel voor een heel groot deel.
Als ik zie wat dit al heeft gekost begrijp ik wel dat men blijft afwachten.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:00

Wij wonen in vrijstaand huis, goed geisoleerd, en rieten dak. Snachts staat hij op 16,5 met deze temperaturen, anders op 17,5 bij vorst e.d.

Savonds staat hij op 19/19,5, zodat igg de vloer warm aanvoelt (vloerverwarming). Wij hebben in de woonkamer een houtkachel, en dan gaat ie begin van de avond al laag. Het ligt eraan hoelang de houtkachel aan geweest is maar het wil de volgende ochtend dan gerust 2 graden warmer zijn dan dat waar de verwarming op staat... Heerlijk want warmte blijft binnen en met de zomer hou ik het koel binnen (behalve afgelopen zomer enkele weken haha)..

Het is maar net wat je jezelf aanwent. Ik ben wel gevoelig voor vocht (o.a reuma) dus dan wil ik heb met regen ed nog wel eens op 20 graden zetten. Anders pak ik gewoon een kleedje of mijn stoov (warmte “kussen”) of de haard aan uiteraard.

Amber_anne

Re: Hoe hoog /laag staat jullie verwarming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:04

Hier staat die als we thuis zijn op 20 en dan staat alleen de verwarming in de woonkamer aan. S'avonds gaat de verwarming in de slaapkamer ook aan. Snachts en als We er niet zijn staat die op 15

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:12

Dag en nacht op 19,5.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:45

Ik super laag blijkbaar als ik de meeste hier zie. Nacht en als ik weg ben 14.

Doordeweeks is mijn schema; naar 16 als ik thuiskom en dan kleed ik mij om en ga naar stal. En na stal op 17.5/18 voor de avond. Dat is dan voldoende, om 20 uur aan en om 22 ga ik richting bed.

Als ik langer thuis ben gaat hij naar 20-21 omdat ik het anders koud krijg. Weekend, vrije dagen en met visite dus.

Ik verwarm alleen mijn badkamer (1×2) en mijn woonkamer (20m3 ongeveer)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:57

21,5 graden hier.

Met vloerverwarming niet handig om steeds te gaan schommelen met temperaturen en ik heb t best snel koud.
Onze verwarming werkt niet op gas, dus dat scheelt ons ook in de kosten. :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:12

Ik heb hem hier thuis op 21 staan als ik thuis ben. Momenteel 18 als ik weg ben. Als het wat warmer is buiten dan zet ik hem op 16,5, maar dan zakt het meestal ook niet onder de 18.

's Nachts heb ik hem op slapen of weg staan, dat is dus 18. Heb ook nog een comfort stand maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Als ik al warm aangekleed ben en onder een deken zit en ik heb net nog koud, dan pleur ik gewoon al mijn kaarsen aan. Zo 1 à 1,5 graad warmer :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:16

Wij hebben de verwarming vanaf we hier kwamen wonen (juli) tot november ofzo helemaal niet aan gehad. Het bleef hier binnen ook enorm warm, we hebben hier zomerdagen gehad dat het 34 graden was en dan weet je echt niet meer wat je met jezelf aan moet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:20

Dag en nacht altijd door op 23,5 graden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:20

Maar wat vinden jullie dan een goede temperatuur overdag voor de dieren? Onze hondjes zijn kortharig en vinden het best snel koud. Het zijn geen watjes en loop ook gewoon elke dag een uur in het bos of op de hei, maar als het echt fris is en ik ga weg, vind ik het ook zo sneu. Meestal liggen ze in huis alleen maar te slapen.
De katten lijken er minder moeite mee te hebben.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:59

Hier 4 konijnen en zolang er geen wind is vind ik 15 graden prima. Heb er 2 in de keuken en daar heb ik wel de verwarming op standje 1 gezet, dan springt die wel aan

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:02

Altijd rond 22 lager trek ik echt niet, en dan nog zit ik met trui aan onder een kleed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:19

Amber_anne schreef:
Hier 4 konijnen en zolang er geen wind is vind ik 15 graden prima. Heb er 2 in de keuken en daar heb ik wel de verwarming op standje 1 gezet, dan springt die wel aan

Wind in huis??

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:49

anjali schreef:
Dag en nacht altijd door op 23,5 graden.

:wow: wow, wat is hier de reden van? En heb je het snachts dan niet bloedheet?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:51

Van ‘s nachts de verwarming hoog krijg ik vreselijke hoofdpijn!
Ondanks dat ze dus de tip geven boven ook te verwarmen omdat de warmte naar boven trekt hebben wij boven de verwarming alleen op anti-vries opengedraaid. Deuren goed dicht houden dan valt dat wegtrekken wel mee.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:58

Overdag op 22 graden (ik heb kantoor aan huis) en 's nachts op 19,5.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:01

MizzMontana schreef:
Ondanks dat ze dus de tip geven boven ook te verwarmen omdat de warmte naar boven trekt hebben wij boven de verwarming alleen op anti-vries opengedraaid. Deuren goed dicht houden dan valt dat wegtrekken wel mee.

Ja hier ook hoor en bijna 365 nachten per jaar het raam op een kier... ook bij vorst e.d

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:05

Sakura789 schreef:
Een betere wereld begint in ieder geval nog altijd bij jezelf...

Ik dacht ook altijd van laat maar lekker, maar tegenwoordig schrik ik wel van de negatieve impact. Net als met het gebruik van plastic en eten van dierlijke producten. Ik vond het altijd aanstelleritus, maar ga er inmiddels wel bewuster mee om.

Ik ben door de jaren ook meer bewust van hoe ik met het milieu om wil gaan. Maar vernikkelen hoort daar voor mij niet bij. Ik ben nou eenmaal een enorme koukleum, als ik dat niet was zou ik uiteraard de verwarming een stuk lager zetten. (staat nu op 19,5)
Maar ik sla dan liever een keertje vliegen over, of koop wat vaker voedsel wat niet in plastic zit verpakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:06

Verwarming op de slaapkamer gaat er bij mij niet in. Volgende ochtend en dag een hoog 0906 niveau hier :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:11

Brrr zou koud bij sommigen! Hier staat hij standaard op 21 graden en dan heb ik het soms nog koud.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:15

Nou! Heb ook wel eens dat we bij mens op bezoek gaan, die het dan binnen op 18 of 19 graden hebben. Dan ben ik zo weg hoor. Zo onbehaaglijk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:19

Dat heb ik andersom, dat het bij mensen zo warm is dat je topless kan gaan zitten met klotsende oksels :wave:

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:21

23 graad of hoger.
Heb het helaas heel erg snel koud..
Op slaapkamer uit met warmte matras aan 30 min voordat we gaan snurken

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:22

Sanniejtjuh schreef:
MizzMontana schreef:

Ja hier ook hoor en bijna 365 nachten per jaar het raam op een kier... ook bij vorst e.d

Same! Alleen dicht als het regent en de wind op het raam staat, zo zonde als het binnen regent. Maar dan zetten we iets op de overloop open.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:28

Ik schrik van de hoge temperaturen. Dacht dat dat alleen voorkwam in ziekenhuizen en bejaardentehuizen haha.

Heb het liever iets aan de frisse kant. Vind 20 graden echt max in huis.