Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:18

Ik denk dat hemelsblauw met die kleur vloer wat koud gaat worden.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:36

Ooh wat leuk dit! Ik ga vanaf 1 januari samenwonen met mijn vriend dus we mogen het huis helemaal in gaan richten! Er ligt gelukkig laminaat in wat er prima uit ziet en we dus gewoon kunnen houden.
Het enige.. Mijn vriend heeft echt een ontzettend saaie smaak wbt inrichten. En het lastige is dat we allebei hebben dat wanneer we iets in het hoofd hebben, het gaat gebeuren ook. Hij wil bijvoorbeeld geen eens kussens op de bank >;). Ik wil heel graag een bakkerskastje met leuke lijstjes en plantjes er op. Hij heeft niks met planten dus er mag maar 1 plantje in huis. Ik vind dit zo lastig, want ik wil heel graag los gaan :7
Ik lees nu eerst vooral mee voor inspiratie! Wanneer het inrichten eenmaal zover is zal ik jullie op de hoogte houden en vast wel om tips vragen :D

Matheno

Berichten: 7962
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:42

Eline_S_S schreef:
Ooh wat leuk dit! Ik ga vanaf 1 januari samenwonen met mijn vriend dus we mogen het huis helemaal in gaan richten! Er ligt gelukkig laminaat in wat er prima uit ziet en we dus gewoon kunnen houden.
Het enige.. Mijn vriend heeft echt een ontzettend saaie smaak wbt inrichten. En het lastige is dat we allebei hebben dat wanneer we iets in het hoofd hebben, het gaat gebeuren ook. Hij wil bijvoorbeeld geen eens kussens op de bank >;). Ik wil heel graag een bakkerskastje met leuke lijstjes en plantjes er op. Hij heeft niks met planten dus er mag maar 1 plantje in huis. Ik vind dit zo lastig, want ik wil heel graag los gaan :7
Ik lees nu eerst vooral mee voor inspiratie! Wanneer het inrichten eenmaal zover is zal ik jullie op de hoogte houden en vast wel om tips vragen :D


Mijn man had ook een hele eigen smaak wat betreft inrichting (totááál niet mijn smaak), maar aangezien ik meer bezig was met inrichten is het toch geworden wat ik wilde. En... hij vindt het nog mooi ook!

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:53

@Denise_Storm, de bank op de plek van de tv gaat qua ruimte niet passen helaas. We hebben ook heel erg gelet op de inval van de zon en die komt aan het einde van de dag op de bank plus een huis schuin tegenover ons heeft nu zonnepanelen en als de zon daarop staan worden we verblind omdat het net lijkt alsof iemand met een spiegel naar binnen staat te schijnen, als we daar de tv hadden staan kon je niks zien door de zon.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:06

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding



Wat is het topic weer heerlijk actief!!

Mag ik ook jullie input eens vragen? Wij zijn begonnen in ons appartement met de meubelserie waarvan we nu alleen nog het televisiemeubel en het dressoir hebben. Nu wil mijn man graag onze televisie uit Spanje meenemen voor het appartement (en de andere mee terug). Ik snap dat wel, we zitten erg ver van de TV af, maar het meubel is maar 1.29 breed en de televisie 1,30. Sowieso een behoorlijk groot ding, die TV. Dat is dus geen gezicht. Nu wil ik ook best een ander televisiemeubel, liefst zwevend, maar ik weet even niet welk materiaal.

Het is dus één lange zijde met dat televisiemeubel, dan de ronde eethoek (licht hout met stalen onderstel) en de keuken (wit, beton, hout). Ik twijfel dus erg tussen een wit televisiemeubel, een licht houten meubel of misschien zelfs een televisiemeubel in betonlook en dan die houten planken erboven laten hangen. De salontafeltjes zijn ook van betonciré.

En dan, dat dressoir? Dat wil ik ook een keer kwijt, waaibomenhoutkwaliteit :-)

Ideeën zijn zeer welkom!
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 12-11-18 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:35

Wauw MoniqueT, ik ben een beetje verliefd op je eettafel en stoelen en je keuken.
Voor een tv-meubel heb ik geen goede tips, ik heb zelf een zwevend meubel van Besta in een combinatie van wit en hout maar jij wil denk ik wat betere kwaliteit. Foto's daarvan staan trouwens op de vorige pagina.

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:43

Ronde eettafel vind ik zoooo mooi! Helaas vind mijn man ze niet zo en hij vind ze minder praktisch.

Mooie muurkleiuren zie ik voorbij komen zeg! Krijg er meteen kriebels van om te gaan sausen haha.

Fijn matheno dat je man het alsnog mooi vind terwijl ze op voorhand eerst klagen

Gefeliciteerd Eline wat hebben jullie gekocht ? Een klus huis of hoef je alleen wat te sausen en in te richten?

Wij hebben weinig gezien naar onze smaak gisteren. Alleen deze kast vonden we wel gaaf. Op de foto zijn het trouwens 2 kasten


Afbeelding

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:44

Ja, ik had jouw Besta-combi al gezien. Op zich vind ik dat inderdaad gewoon heel mooi en misschien ook wel die combinatie wit met hout, het terug laten komen van de kleuren van de keuken. Anderzijds ben ik niet heel erg van wit in de woonkamer en ik denk dat ik inderdaad voor wat degelijkers wil gaan. Niks tegen Ikea hoor! Ik heb ook witte Malm-kasten met een houten plank in de slaapkamer :-)

En ik ben ook verliefd! Wij wonen maar een aantal maanden per maand in dit appartement en ik kan nu alleen verliefd naar de foto's kijken. Over vier weken ben ik er weer, puur genieten. Ooit wil daar oud worden :-)

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:45

Die kast is echt gaaf Kletskoekje!

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:53

Echt gaaf zo'n ronde eettafel en wat een mooie kleur stoelen. MoniqueT.

Gave kast KletKoekje en ik zie weer een roze muur. Zo tof

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:07

@MoniqueT: is het een idee om van keukenserie die je nu als onderkast hebt de bovenkastjes (40 diep) te nemen (bij voorkeur) brede laden en daar een 'live edge' blad op te leggen. Je kunt het dan zo breed maken als je wilt.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:12

Vette kast KletsKoekje, maar dan vind ik het juist wel leuk dat het er twee zijn, dan heb je ook gelijk echt wat kast

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:20

DubbelDun schreef:
@MoniqueT: is het een idee om van keukenserie die je nu als onderkast hebt de bovenkastjes (40 diep) te nemen (bij voorkeur) brede laden en daar een 'live edge' blad op te leggen. Je kunt het dan zo breed maken als je wilt.


Wauw, dat klinkt eigenlijk wel heel gaaf. Diepe laden ... of gewoon de klepsluiting gebruiken zoals nu in de keuken, maar dan bovenkant open. Ik ga dat eens even in de groep gooien hier.

Wij hadden een rechte eettafel staan, maar dat werd wel proppen tussen die keuken en de TV-kast. Daarom nu rond en vier in plaats van zes stoelen. Met meer eters halen we twee smallere stoelen uit de slaapkamer. Deze zitten echt zo geweldig, de Julia-serie van Nouvion, werkelijk in alle kleurcombinaties te koop. We hebben er twee met armleuningen en twee zonder.

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:23

MoniqueT schreef:
Wauw, dat klinkt eigenlijk wel heel gaaf. Diepe laden ... of gewoon de klepsluiting gebruiken zoals nu in de keuken, maar dan bovenkant open
.
Dat heb ik dus zowel in mijn slaapkamer als 'onderkast' én bij mijn caviahok als opbergruimte.
Ik was ooit van plan om daar van die 'haken' op te zetten zodat ze niet naar beneden kunnen vallen. Maar eigenlijk funktioneert het nu al jaren zonder ook goed :)

Áls je kiest voor een mooi houten blad/boomstam dan zou ik het gaaf vinden om er 'waterfall' zijkanten aan te maken.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:25

Manlief ziet een beetje tegen het wegwerken van alle draden op ... bij een televisiekast is daar vaak ruimte voor, bij deze echte keukenkastjes dus niet echt.

DubbelFun

Berichten: 88910
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:29

Daar heb je een gatenzaag voor :D

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:32

Ha, ja, dat dacht ik ook, maar dat moet ik blijkbaar nog even in laten weken ....

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:51

Angeliquee18 schreef:
Super leuk topic! Zeker om ideeën op te doen.
Wij wonen hier nu net een jaartje, en zeker nog niet klaar haha.
De muur is nu groen, maar die wil ik binnenkort hemelsblauw gaan schilderen.


[ [url=m/ya8xht.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/38K6gB.jpg]Afbeelding[/url] ]
( we hebben inmiddels ook een andere bank )


[ [url=m/4sH2CA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo was het eerst, de "ramen" die je ziet, zijn Dus openslaande deuren, alleen hadden de mensen de radiator ervoor laten zitten :+
Ook de muur naar de keuken toe hebben we gesloopt, en de inbouwkast.



Ik ging jou net een complement geven over dat groen, lees ik dat je het gaat veranderen in dé kleur die ik grondig haat... omdat je overal (ik bedoel dus niet enkel huizen, ook kledij en paardenspul) supervaak blauw ziet en ik vind het een heel koude kleur :brr: in bijna alle tinten, behalve appelblauwzeegroenen, die vind ik wel leuk... -O- :')

Ik zou daar toch nog maar eens een nachtje over slapen hoor.

Als ik dat zo zie, waren wij in ons vorige huis wel super origineel met onze kleuren. Roestkleur in combi met een gelig wit. Ik was er gek van. Denk dat ik het in onze nieuwe woning ook wel weer ergens zal gebruiken :+ Dit waren de kleuren in de woon/eetkamer in ons vorige huis:

Afbeelding
(Let niet op die vazen die er op staan, dat was een uitprobeersel maar was dan toch niet mijn ding)

karijn

Berichten: 5426
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:55

Smaken verschillen, ik ben niet zo weg van bovenstaande kleur op de muur.
Ik heb petrolblue op de muur in de keuken en deze kleur is alles behalve koud, vind ik persoonlijk.
Afbeelding

Let niet op de rommel, en het is al een oudere foto.

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:31

KletsKoekje schreef:
Ronde eettafel vind ik zoooo mooi! Helaas vind mijn man ze niet zo en hij vind ze minder praktisch.

Mooie muurkleiuren zie ik voorbij komen zeg! Krijg er meteen kriebels van om te gaan sausen haha.

Fijn matheno dat je man het alsnog mooi vind terwijl ze op voorhand eerst klagen

Gefeliciteerd Eline wat hebben jullie gekocht ? Een klus huis of hoef je alleen wat te sausen en in te richten?


Dankjewel! We gaan een appartement huren :D De voormalige bewoner is een bekende en heeft een jaar geleden alles opnieuw gesaust, geverfd en nieuw laminaat erin gelegd. Het enige wat we dus moeten verven is een poepbruine muur :o Die wordt early dew. Onze bank is donkergrijs dus dan krijgen we deze combi (muurkleur is dus early dew):
Afbeelding

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 01:00

karijn schreef:
Smaken verschillen, ik ben niet zo weg van bovenstaande kleur op de muur.
Ik heb petrolblue op de muur in de keuken en deze kleur is alles behalve koud, vind ik persoonlijk.
[ [url=m/vjSNCy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Let niet op de rommel, en het is al een oudere foto.


koud vs warm is eigenlijk geen kwestie van smaak of persoonlijk vinden. Er bestaan kleurschema's, warme en koude kleuren opgedeeld, vooral bekend in fashionstyling.

De kleur op jouw muur had ik op een slaapkamer boven, iets donkerder nog, maar dezelfde tint verder. Het heeft iéts warms tov veel andere blauwen, het is misschien een warme tint blauw. Maar ik vind het geheel van jouw keuken zelf wel heel kil. (en ik ben helemaal geen tegenstander van zwart in een keuken, in tegendeel, maar zwart zou ik combineren met hout, groen, mosterdgeel, okergeel, roestkleur oid om het warm te maken)

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:38

Indd....Groenblauw en/of petrolblauw is heel mooi te combineren met okergeel! dat geeft de warmte dan weer.

Boras
Berichten: 9980
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:55

karijn schreef:
Smaken verschillen, ik ben niet zo weg van bovenstaande kleur op de muur.
Ik heb petrolblue op de muur in de keuken en deze kleur is alles behalve koud, vind ik persoonlijk.
[ [url=m/vjSNCy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Let niet op de rommel, en het is al een oudere foto.


Ik houd me verre van de warm-koud discussie :D Ik vind de kleur in je keuken heel mooi.

Ik zou alleen wel de lichte en de groene kleur boven de keuken net andersom hebben aangebracht: groen onder en het lichte boven. Door die donker gekleurde keuken, dan lichte baan, dan donkere (groene) baan en tenslotte licht plafond lijkt het plafond optisch lager en de keuken kleiner. Het geeft een blokkerig effect ipv een ruimtelijk effect. Het geeft een overvol (en mij een beetje "claustrofobisch") effect.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:11

Welke kleuren vinden jullie mooi staan bij een lichte koud grijze beton look vloer?

Ik heb net 8m2 click PVC besteld om te proberen. Besloten om niet voor houtlook te gaan omdat mijn meubels een mix van verschillende houtsoorten zijn.

Ik ben bang dat het te koud word...Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:18

Hout, leer, wol, natuurlijke materialen en tinten zoals een herfstbos/ bruin/ geel en groentinten zou ik daarop gebruiken. Als je er van houdt kan je ook met goud/ kopertinten gaan werken?