Ons hoornaarsnest in de tuin...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:49

Jezus Little_Gift calm your tits joh :') Ik zou zo'n nest ook laten verdelgen hoor, ben doodsbang.

Knap dat TS ze laat zitten, hoop dat je niet gestoken wordt :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:50

Little_Gift Wat doe jij dan wanneer je luizen hebt of je dier vlooien/luizen heeft? Laat je die ook leven en zet je ze netjes op een andere voedselbron?
Want ja, anders is het natuurlijk met 2 maten meten :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:51

Cayenne schreef:
Little_Gift Wat doe jij dan wanneer je luizen hebt of je dier vlooien/luizen heeft? Laat je die ook leven en zet je ze netjes op een andere voedselbron?
Want ja, anders is het natuurlijk met 2 maten meten :+

Goed voorbeeld inderdaad. Die moord ik ook uit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:56

Oh mijn god, wat een drama dat die wesp vermoord is zeg...
We zouden Jessix levenslang met TBS moeten geven :roll:

Laatst zat een hoornaarsnest langs mijn paard zijn wei precies bij de ingang, die hebben wij ook maar laten verwijderen door een verdelger, vond dat toch echt iets minder prettig zeker omdat ze al behoorlijk actief waren :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:02

Vlooien en luizen kun je prima preventief beleid tegen voeren. :)

Volgens mij zegt ook niemand dat je nesten die duidelijk problemen (gaan) veroorzaken moet laten zitten. Wat mij betreft mag je alleen best kritisch zijn wanneer dat punt is.
En nee ik sla geen muggen dood :)) Gewoon zorgen dat ze niet binnen komen en slapen met de ventilator aan, dan landen ze niet graag op je

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:04

Magrathea schreef:
Vlooien en luizen kun je prima preventief beleid tegen voeren. :)

Volgens mij zegt ook niemand dat je nesten die duidelijk problemen (gaan) veroorzaken moet laten zitten. Wat mij betreft mag je alleen best kritisch zijn wanneer dat punt is.
En nee ik sla geen muggen dood :)) Gewoon zorgen dat ze niet binnen komen en slapen met de ventilator aan, dan landen ze niet graag op je

Daar was ik ook kritisch in. Buiten prima, in stal niet. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:06

spottedponie

Re: Ons hoornaarsnest in de tuin...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:15

Interessant topic wel.
In eerste instantie dacht ik ook altijd verdelgen die hap, maar het gaat inderdaad echt slecht met de insectenpopulaties dus ik probeer alles zoveel mogelijk te laten leven...
Hoornaars zijn echter wel een geval apart natuurlijk, bij mijn hooi opslag hangt ook een flink wespennest maar dat is gewoon de papierwesp als ik het goed heb, ik probeer ze te laten zitten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:34

Bijen (jeej voor een balkon vol blije bijenplantjes) laat ik gerust leven. Maar prikmuggen, gewone muggen en andere ellende: als ik wil slapen dan gaat die prikmug - mocht het mij storen - toch echt hartstikke dood hoor.

Mbt Hoornaars: Verdelger laten komen. Misschien kan die het nest ook wel verplaatsen naar het bos ofzo.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:55

Hier geen nest, maar vandaag wel een werkster op bezoek in huis. Wel de kat even buitengesloten toen ik met een glas en een envelop in de weer was. We proberen haar voor haar eigen veiligheid de regel "Zwart met geel? Laat het heel!" aan te leren, maar tot nu toe met bijzonder weinig succes.

Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:57

Vanmorgen hebben wij de ongediertebestrijder laten komen voor vier wespennesten rond het wc-raam.
Deze zijn verdelgd, maar de man vertelde dat hij nesten in en aan huis of rond plaatsen die voor mens en dier gevaarlijk zijn verdelgd. Maar nesten buiten of op plaatsen waar in principe niemand last van heeft laten ze zitten en daar doen ze niets mee.
Ook uit behoud van de dieren en verdere insectenpopulatie.
Dus wij als leek hebben hierin niet het laatste woord. Of je moet zelf aan de gang gaan met verdelgingsspul.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:20

Ik had wespen twee jaar terug op het dak en ook in huis via de schoorsteen.
twee keer de verdelger gehad waren meerdere nesten. Gelukkig vorige jaar niks gespot.

Hoornaars vliegen wel om mijn huis maar binnen laatste twee jaar niet meer gezien. Dus waar de nesten zitten geen idee maar ze vliegen buiten vaak genoeg. In de herfst zitten ze altyd op de buitenlampen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:06

Ik heb inmiddels ook contact gehad met een kenner en die zegt dat ik ze kan laten zitten. Als het nest af is is filmen niet meer zo slim want dan kan ik beter niet meer in het hok komen.
Het andere grijze bolletje wat er zit was van een gewone wesp overigens. Waarschijnlijk al oud.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:48

Staat er dan niks in het hok wat je gebruikt. Zou je nu nog eruit kunnen halen voordat het nest af is.

Wel goed dat hij adviseert niet te filmen als nest af is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:22

Nou hier hebben wij vorig jaar een nest uitgeroeid. Wat een agressieve dingen en ben zwaar allergisch. Het uitroeien was ook geen fijn karweitje. Wat een afschuwelijke monsters als het nest eenmaal klaar is. Beter op kilometers afstand blijven want ze volgen je na en niet kort. Ben een natuurmens en blij over elke insect maar die dingen nee. sorry.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:23

Zitten ze er nog?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:29

Ja, ik ben benieuwd hoe het gaat!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:35

Joolien schreef:
Ik heb inmiddels ook contact gehad met een kenner en die zegt dat ik ze kan laten zitten. Als het nest af is is filmen niet meer zo slim want dan kan ik beter niet meer in het hok komen.
Het andere grijze bolletje wat er zit was van een gewone wesp overigens. Waarschijnlijk al oud.

Je offert je schuur op begrijp ik dus? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:39

Jazeker. het nest is ook weer aardig gegroeid en lijkt bijna af. Zal straks even een foto maken, batterij was net leeg.

Azmay, het is een minischuurtje waar we al bijna nooit komen dus dat is niet zo erg haha :P

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:47

Ben ik de enige die het opvalt dat er ook een aardige extra unit met 8 poten op minuut 2:05 verschijnt??? :brr:

Jouw schuur is mijn grootste nachtmerrie dus. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:50

Vandaag rende ik toch langs een mooie lavendelstruik met daarin echt minstens 20 bijen <3
Volgens mij is dat toch wel een ultiem insectvriendelijke plant! Allemaal in de tuin / op het balkon zetten <3

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:51

xLoki schreef:
Ben ik de enige die het opvalt dat er ook een aardige extra unit met 8 poten op minuut 2:05 verschijnt??? :brr:

Die flits echt snel voorbij. Nee die had ik nog niet gezien. Ben speciaal terug gaan kijken

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:53

Christiene schreef:
xLoki schreef:

Die flits echt snel voorbij. Nee die had ik nog niet gezien. Ben speciaal terug gaan kijken

Och een spinnetje, die hebben we hier ook zat. Daar lig ik dan weer niet wakker van, zal toch de paarden moeten voeren in mijn schuur vol spinnen :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:01

Ik ben ondertussen ook niet meer bang voor spinnen . Lopen er zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 20:03

Ik had die 8-potige unit niet eens gezien joh :') Ben er ook niet zo snel bang voor. Alleen voor die springspinnetjes, ja die hele kleine die op je springen als ze zich bedreigd voelen. Dat vind ik niet tohofff!