Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:47

KimD schreef:
Dweilen sowieso nooit, want ja, grindvloer. :')

Als wij de vloer willen doen dan moeten we de schrobmachine uithalen en alle meubels eruit gooien, hahaha!

Of met emmers sop en een waterstofzuiger. Ben blij dat die van ons er net uit is.

Wordt vast vaker stofzuigen of swifferen met een pvc vloer. Maar vast niet zo vaak als nu met stucloper op de vloer tijdens de verbouwing

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 19:49

Maar voor de mensen die het hebben over liever iets met hun vrije tijd doen: stofzuigen hoeft toch geen uur te duren? :P Hier ben ik met 20 minuutjes echt heel grondig bezig geweest, hoor.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:07

tja, ik heb ook geen tijd en echt geen zin om het zo bij te houden zoals het zou moeten, vandaar die robot stofzuiger die iedere nacht de ronde doet. Ik woon op een boerderij, ik ben echt nog verbaasd hoeveel robot naar binnen werkt iedere dag. En wij lopen ook op sokken, dus het komt niet onder onze schoenen vandaan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:07

Als ik het hele huis wil stofzuigen ben ik wel wat langer bezig dan 20 min, we hebben dan ook 240m2 aan vloeroppervlakte. Gelukkig ook veel kamers waar we niet zo vaak komen. Die gaan dus alleen mee met de grote stofzuigbeurt.
Ik zuig soms wel 2x per dag en soms maar 2x per week. Het ligt er echt aan hoeveel we van binnen naar buiten lopen, wat de kindjes knoeien en hoeveel de hond binnen is (die wil zomers alleen maar buiten liggen, lekker makkelijk :D)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:09

benangelique schreef:
Ik sluit me aan bij salsa en SusanH. Met stof hier of daar kan ik nog best leven, maar een vieze vloer? Dat staat voor mij echt bovenaan als het gaat om onhygiënisch.
De vloer schoonhouden heeft namelijk invloed op je hele huishouden. Een schone vloer geeft minder stof op meubels, houdt kleding schoon, je stapt niet met vieze voeten in bed en loopt de rotzooi niet door je hele huis.

Wij eten als volwassenen, netjes boven het bord. Dus geen etensresten op de vloer hier :n

Maar scheelt denk ik veel als je kinderen hebt en langharige katten of honden :j

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:18

Cayenne schreef:
Maar voor de mensen die het hebben over liever iets met hun vrije tijd doen: stofzuigen hoeft toch geen uur te duren? :P Hier ben ik met 20 minuutjes echt heel grondig bezig geweest, hoor.

Dit dus..
Nou heb ik gelukkig geen mega groot huis..

Ik ben verder helemaal niet zo netjes, maar je vloer beetje schoonhouden is toch wel normaal.. Je loopt elke dag rotzooi mee naar binnen, er gaat zich ook heel wat stof verzamelen onder meubels.. als ik dan lees 1x per maand ofzo :') :')
Zo´n stofzuig robot wil ik ooit ook nog wel, lijkt mij ook wel handig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:30

Stofzuig robot lijkt mij ook wel wat. Grasmaairobot bevalt iig erg goed! Maar we hebben nu een dyson speciaal voor dierenharen en die was zo duur dat die eerst maar eens wat meer zuig uren moet maken.

Overigens gaan bij ons in het klompenhok de schoenen uit en sloffen of huis instappers aan. Scheelt echt super veel in het vuil mee naar binnen lopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:36

Ik wil echt geen robot overdag aan met die katten terwijl ik niet thuis ben. :n

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:38

Kun je zoiets niet op tijd instellen dan? Onze Maaikes (de maai robots) gaan automatisch pas aan na kinderbedtijd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:39

Dan kan ik het net zo goed zelf doen als ik thuis ben...een echte stofzuiger komt toch op meer plekken...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:40

Dat is dan wel weer waar. Ik haal regelmatig de kop er af om eens ergens tussen/achter/onder/boven te zuigen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:41

Bellatrix schreef:
Ik wil echt geen robot overdag aan met die katten terwijl ik niet thuis ben. :n

Dat gaat prima. De katten hebben heel snel door dat de robot gewoon aan de kant gaat. Die van ons maakt er zelfs een spelletje van...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:47

die robot kun je gewoon programmeren per dag. Die van ons werkt dus 's nachts.
uiteraard komt een gewone stofzuiger op alle plekken, maar je moet zo'n ding ook niet aanschaffen voor het super nette werk. Hier voorkomt het gewoon enorme ronddwarrelende plukken hondenhaar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:48

wat is dan het probleem met katten en zo'n robot? Onze kat vindt dat ding niet eens interessant :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:51

benangelique schreef:
Ik sluit me aan bij salsa en SusanH. Met stof hier of daar kan ik nog best leven, maar een vieze vloer? Dat staat voor mij echt bovenaan als het gaat om onhygiënisch.
De vloer schoonhouden heeft namelijk invloed op je hele huishouden. Een schone vloer geeft minder stof op meubels, houdt kleding schoon, je stapt niet met vieze voeten in bed en loopt de rotzooi niet door je hele huis.

Hoe dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:05

Telpeva schreef:
benangelique schreef:

Hoe dan?

Heb jij nooit zin om over de vloer te rollen? :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:07

laetitia schreef:
benangelique schreef:

Wij eten als volwassenen, netjes boven het bord. Dus geen etensresten op de vloer hier :n

Maar scheelt denk ik veel als je kinderen hebt en langharige katten of honden :j

Dat sowieso
Zonder kinderen zou mijn huis een stuk schoner zijn. Niet alleen de vloer :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:09

Telpeva schreef:
benangelique schreef:

Hoe dan?

Ik zit graag op de vloer bij de televisie met mijn rug tegen de bank aan bijvoorbeeld

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:20

Hier wordt beneden iedere dag gestofzuigd en boven 1 x in de week. Indien nodig vaker.
1 keer in de week hele hele huis van onder naar boven ook gedweild(en indien nodig vaker.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:23

Hier stofzuigen wij 2x per week. Als er visite komt of het is echt vies, dan doen we het een keertje extra.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:51

2 van de 4 katten schijn echt schijtluizen. := Misschien wennen ze eraan maar ik ken ze langer dan vandaag. De stofzuiger vinden ze ook al jaren niets en verstoppen zich altijd tot ik klaar ben. En midden in de nacht moet het stil zijn...of zijn die dingen muisstil?

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:12

Hier 3x per dag beneden stofzuigen en 1x per dag met een dweil snel rond
Boven 1x per dag stofzuigen.
En 1 a 2x in de week echt poetsen :+

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:39

Ik stofzuig echt afschuwelijk weinig. Nu heb het afgelopen half jaar in Rwanda gewoond waar we geen stofzuiger hadden, maar alsnog veegde ik mijn kamer eens in de 2/3 weken eens aan. Nou werd ik er überhaupt ontzettend lui van om zelf iets schoon te maken, want er kwam elke week een schoonmaker die de hele keuken, woonkamer en badkamer schoon schrobte en ook mijn was deed (met de hand). Ik at zelden thuis, en sliep echt alleen in mijn kamer, dus erg vies werd mijn slaapkamer toch niet.

Vind het best bizar dat sommige mensen hier echt elke dag (meerdere!!) keren stofzuigen!
Nou moet ik eerlijl zeggen dat in al mijn studentenkamertjes die ik de afgelopen jaren heb gehad ook niet erg regelmatig gestofzuigd werd...

Mijn ouders hebben inmiddels voor beneden verdieping (woonkamer en keuken) een automatische stofzuiger aangeschaft. Ook vooral voor de honden haren. Dat ding gaat dus elke dag op ingestelde tijden door het hele huis heen. Ideaal. Door de hond wel elke dag/om de dag legen, maar ook de hond kan het gezelschap best waarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 23:43

C_arola schreef:
Welke hebben jullie en bevalt deze goed beneden?

Een Prosenic coco smart 790t, ding is wel vrij groot.. dus past niet overal tussendoor. Maar gaat wel gestructureerd de kamer door en kan zn thuisstation vinden.

De vorige klungelde echt wat aan en was altijd verdwaald :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:16

@ Tutti_Frutti Nah ja met een verharende husky wil je echt niet 1 keer per week stofzuigen :))

Ik snap wel dat mensen zonder dieren/kinderen veel minder stofzuigen of met dieren die niet veel haar loslaten.