Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mossel schreef:Als het goed is maakt je plant deze uitlopers
[ [url=m/PWj3iJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En die kan je gewoon in de volle grond of een potje laten wortelen ( wel aan de plant laten zitten) als ie oud genoeg is kan je m van de plant afhalen, en heb je er nog een aardbeien plantje bij
Magrathea schreef:Als er iemand zin heeft in een snel makkelijk projectje; kikkererwten zijn dus binnen 2 dagen al een plantje![]()
Ik had droge kikkererwten een nachtje in water gezet en daarna in de grond.
dus hopelijk daar straks een boompje uit
Magrathea schreef:Mijn avocado heeft een worteltjeeeee![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij is nog geen cm groot, maar ik heb gelezen dat hij in de aarde mag als ie 3-4 cm is... Ben zo benieuwd!![]()
Volgende week gaat ie in de aarde.
Werkt erg goed
Ibbel schreef:Iets met een klok en klepel hier vrees ik. Vegetatief vermeerderde planten zijn stekken. Al dan niet geënt. Maar in ieder geval, die zijn dus identiek aan de (eetbare) 'ouder'. Ouder tussen aanhalingstekens, omdat het geen kind (geen zaad) is, maar gewoon een kloon van het origineel. Daarom geven vegetatief vermeerderde fruitplanten eetbare vruchten. Domweg omdat dat de enige manier ís om meer van dezelfde fruitplanten met identieke eigenschappen te verkrijgen.
In het geval van de citroen van Resistance zijn de twee scheuten gewoon ogen die van onder de grond zijn uitgelopen.