Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:19

idinn schreef:
Zalig topic!

Ik ben dol op planten, hoe meer hoe beter! Zal morgen met daglicht eens fotos maken. Tot nu toe leeft alles nog hier ^^

En we hebben in Wageningen sinds kort een plantenasiel om plantjes te adopteren. Ik durf er niet heen, bang dat ik alle stumpers mee naar huis neem :')

Echt waar?! Waar! Ik moet morgen in Rhenen zijn dus ben dan in de buurt haha

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:22

Ceetje_bokt schreef:
Leuk gothico, maar ik mis een dinosauriër in je bak.
[ [url=m/zT9yQ7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is Charlotte met het roze mutsje.
Ik heb ook een woestijnbak met skelet van een koe
[ [url=m/vvvBE7.jpg]Afbeelding[/url] ]

O geweldig. Dat is ook wel humor.

Ik ga er uiteindelijk mieren in houden. De kolonies slapen alleen nog. En de planten staan nog niet helemaal goed vast.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:24

Sonja_vR schreef:
Voor je het weet nemen ze je huis over. *\o/* :')

Foto’s helaas niet meer gelukt helaas
Maar door het topic heb ik vandaag wel alle groene kinders van voeding voorzien
En de orchideetjes hun bladeren gepoetst

Dat was alweer even geleden :=

Edit, ik zit er aan te denken de monstera maar eens gewoon in een Heule grote pot te zetten met een Heule grote mosstok en eens kijk hoe gek ik het kan maken met dat ding :Y)
Dan barricadeer ik gelijk de televisiestekker met de pot
Twee vliegen in 1 klap *\o/*

Ons jongste puppekind presteert het telkens haar balletje in die hoek de gordijnen in te werken en sloopt met haar elegante gehuppel die stekker (lees ;lomp gegaloppeer van 45 kg rottweilerdame ...nou ja... dame _O- )
Monstera gigantus zou daar een mooie oplossing voor zij

Je opmerking doet me aan "The day of the Triffids" denken. https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Day_of_the_Triffids

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:27

Ze zijn helaas alleen op zaterdagen geopend (bij Thuis op de stationsstraat). Maar je hebt hier ook ons zaden met hele toffe planten en zaden te koop!

Mossel

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:31

Aah jammer..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 21:47

Zoolgangster
Jaaaa, te day of the triffids
Dat linkje had ik zelf niet gelegd _O-

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:30

Dit is onze collectie op het moment. Als mensen namen bij planten weten, dan hoor ik het graag. Want ik heb geen idee meer..
Afbeelding
Die linksboven is meer hangende stekjes als moederplant, maar vind ze zo wel gezellig. Die gatenplant linksonder was €8 bij de supermarkt en is 2x zo groot geworden en staat behoorlijk in de weg, blad dichtst bij de bank heeft het vooral zwaar :')

Oh en vergeet gewoon een plant..
Afbeelding
Deze en de twee hierboven in het midden hebben we online gekocht.

En dan staat er op moment nog een roze amaryllis in de vensterbank en een kweekbak met moestuintjes.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 12:38

die gatenplant kun je het beste opbinden aan mosstokken,
tis een plant die van nature(de wilde versie) een boom in klimt en zo dertig meter hoog kan worden
als je hem opbind kun je hem ook wat makkelijker beperken qua breedte
en je kunt hem vrij makkelijk snoeien

ik heb pas die van mijn moeder in huis genomen en die was aardig mishandeld door haar kitten, heb er een aantal bladeren uitgeknipt die er echt niet meer uit zagen en geknakt waren etc geen probleem

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:40

Mag ik hier een vraag stellen? Ik heb nu 1.5 jaar 2 happy beans (Peperomia 'Amigo Green Split' Happy Bean) die de laatste tijd niet zo happy meer zijn -O-

Ik ben echt een drama met planten en was heel blij dat deze het eigenlijk heel goed deden, maar sinds ik verhuisd ben vallen er enorm veel boontjes vanaf en worden de boontjes ook geel. Ik ben niet meer of minder water gaan geven, alleen ze staan nu op de schoorsteenmantel en eerst stonden ze voor het raam op de vensterbank. Qua zonlicht maakt het niet uit, het raam waar ze voor stonden in mijn vorige woning was op het Noorden dus daar kwam ook geen zonlicht. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 12:41

voeding?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:47

Vanillia schreef:
Mag ik hier een vraag stellen? Ik heb nu 1.5 jaar 2 happy beans (Peperomia 'Amigo Green Split' Happy Bean) die de laatste tijd niet zo happy meer zijn -O-

Ik ben echt een drama met planten en was heel blij dat deze het eigenlijk heel goed deden, maar sinds ik verhuisd ben vallen er enorm veel boontjes vanaf en worden de boontjes ook geel. Ik ben niet meer of minder water gaan geven, alleen ze staan nu op de schoorsteenmantel en eerst stonden ze voor het raam op de vensterbank. Qua zonlicht maakt het niet uit, het raam waar ze voor stonden in mijn vorige woning was op het Noorden dus daar kwam ook geen zonlicht. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Midden in de kamer is voor veel planten echt te donker.De peperomia is een soort vetplant,dus niet te veel water maar wel licht. Misschien staat hij nu ook te koud?Daar kunnen tropische planten ook niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:14

Ja we wilde die gatenplant opbinden ... maar als je nu probeert de takken wat omhoog te doen breken ze voor mijn gevoel allemaal af. Dus we durven het niet aan :') Misschien binnenkort maar wat eraf snoeien..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:54

Ik ga ze eens op de vensterbank zetten en hopen dat m'n kat ze er niet af gooit :P Thanks!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:25

Mijn monstrera krijgt wat bruine bladeren, wat doe ik verkeerd? Hij staat in de zon/halfzon, krijgt weinig water, naast de verwarming.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:34

Het is geen plant die van direct zonlicht houdt, liever schaduw. Kan ook te droge lucht zijn ( wat niet raar is naast een verwarming) de grond moet licht vochtig aan blijven voelen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:43

Helemaal in de schaduw kan ook nog inderdaad, dan moet ik hem even verhuizen. Is hij direct bij de verwarming weg. Hij staat hier trouwens nog niet zo lang, hij stond niet bij de verwarming (zon/halfzon wel). Aarde hou ik in de gaten :). Bedankt!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:05

Dan is het denk ik de overschakeling naar de verwarming geweest. Monstera's houden wel van wat water volgens mij. Zorg ook dat de bladeren af en toe een spraybeurt krijgen :)

Ik heb gister mijn -bijna hermetisch afgesloten minicactus- bevrijd van wolluis. Best wel een leuk werkje, die beestjes er tussen uit pulken en doorprikken met een naald :')
De cactus hangt al maanden in een glazen bolletje voor het raam en is niet in contact gekomen met andere planten oid. Dit is ook de eerste cactus die er last van heeft hier in huis. Bijzonder dat het dan toch daar terecht komt..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:15

Hoe ziet dat er uit, wolluis?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:18

Een soort hele kleine pissebedjes die lekker tussen je cactus gaan zitten :') Ze laten een soort wol achter, en ook een soort stroperig spul.
Je ziet ze niet zo snel behalve als ze met heel veel zijn of je dus goed kijkt.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:20

Macs: Ik hoop dat je niet al te lang bezig bent geweest dan. Dat lijkt mij echt een vervelend werkje.
Wel vreemd dat het in een glazen bol komt. Is het afgesloten net als een wekpot?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:48

Macs schreef:
Dan is het denk ik de overschakeling naar de verwarming geweest. Monstera's houden wel van wat water volgens mij. Zorg ook dat de bladeren af en toe een spraybeurt krijgen :)

Ik heb gister mijn -bijna hermetisch afgesloten minicactus- bevrijd van wolluis. Best wel een leuk werkje, die beestjes er tussen uit pulken en doorprikken met een naald :')
De cactus hangt al maanden in een glazen bolletje voor het raam en is niet in contact gekomen met andere planten oid. Dit is ook de eerste cactus die er last van heeft hier in huis. Bijzonder dat het dan toch daar terecht komt..

Nee ze houden niet van veel water, grond moet wel vochtig blijven, en hoeft ze inprincipe pas weer te wateren als de grond droger begint aan te voelen ( dus niet te droog) in de winter hebben ze zelfs minder nodig dan in de lente/zomer

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:07

senna21 schreef:
Hoe ziet dat er uit, wolluis?

Afbeelding

Ik heb ze in mijn hersthoorn varens gehad, kreeg het er met geen mogelijkheid uit. Zelfs spiritus geprobeerd maar het mocht niet baten. Helaas heb ik ze moeten weg doen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:12

Is dat geen witte vlieg? Want zo zien ze er niet uit bij mij. Deze op de foto hebben vleugeltjes lijkt wel. Wolluis zijn toch die kleine grijze beestjes die lopen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:14

Gothico schreef:
Macs: Ik hoop dat je niet al te lang bezig bent geweest dan. Dat lijkt mij echt een vervelend werkje.
Wel vreemd dat het in een glazen bol komt. Is het afgesloten net als een wekpot?

Ik vind het een leuk werkje haha! :+ nee de bol is aan 1 kant open maar hij hangt dus voor mijn raam aan een touwtje. Hangt zeker een meter boven de vensterbank.