Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:23

Was hier hartstikke druk op het werk , werk dan achter maar de bakken vlees uit het slachthuis werden gewoon gebracht .

Maar Friesland valt dan ook enorm mee

Dreamy

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:24

Ik moest wel, ik werk op Schiphol en de intercontinentale vluchten gingen wel gewoon :j
Was wel erg rustig, want de vluchten binnen Europa waren dan wel weer gecanceld.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:24

Jolliegirl schreef:
Lieshorses schreef:
Wat de fiets boeit die bevoorrading nou weer? :? Heb vandaag ook in de winkel gestaan de hele dag en geen kip die nu langs komt hoor. Heel de stad was uitgestorven en dat is meer dan logisch. Wij sloten als drogist dan al om 15:00 uur maar zat winkels die nog open waren om 16:30 en snap daar echt niks van.. Niemand komt nu een paar schoenen of een dure tas bij je kopen hoor.. :+ Lekker geldverspilling al die mankracht inzetten voor zo'n dag als deze.

Wat een ondoordachte reactie...

Ik heb het over supermarkten bijvoorbeeld.

Niet een of andere schoenenwinkel of drogist!

Weet je wat ondoordacht is? Niet gewoon zaterdag je boodschappen hebben gedaan met de weersvoorspelling en vandaag nog afhankelijk zijn van een supermarkt. En dan nog raar opkijken als die niet helemaal propje vol ligt.

Meestal mag ik je wel Jolliegirl. Maar vandaag vind ik je maar een arrogante *vul zelf maar in*.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:26

Ho even.
Ik hoef geen boodschappen te halen, ik heb alles prima in huis.

Ik vind het jammer dat je nu persoonlijk begint te worden.

De strekking arrogant heeft helemaal niets te doen met dit topic of mijn mening.

Jammer!

Zie dat je gelijk je bericht deels aanpast. Dat siert je!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:26

Dreamy schreef:
Ik moest wel, ik werk op Schiphol en de intercontinentale vluchten gingen wel gewoon :j
Was wel erg rustig, want de vluchten binnen Europa waren dan wel weer gecanceld.

Op Frankfurt waren 300 vluchten gecancelled omdat maar 1 baan open was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:27

En ik heb trouwens he le maal nits gezegd over lege schappen ofzo :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:30

Jolliegirl schreef:
Ho even.
Ik hoef geen boodschappen te halen, ik heb alles prima in huis.

Ik vind het jammer dat je nu persoonlijk begint te worden.

De strekking arrogant heeft helemaal niets te doen met dit topic of mijn mening.

Jammer!

Zie dat je gelijk je bericht deels aanpast. Dat siert je!

Meeh. Uiteindelijk houd ik niet van schelden. Maar dat arrogante veranderd niet. Welk recht heb jij om voor een ander te bepalen of die zich aanstelt.

Ik zou niet weten waarom de bevoorrading van een supermarkt en zelfs een ziekenhuis niet een dagje stil kan liggen. Als een ziekenhuis spaak loopt omdat die 1 dag niet bevoorraad wordt is er wel extreem erg mismanaged

Ik zou niet weten waarom je risico's zou moeten lopen voor alles anders dan kwesties van leven en dood.

Met kerst ligt het publieke leven ook een dag plat. Gaan we toch ook niet dood van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:31

Ik moet bekennen dat ik totaal niet mee had gekregen dat het ging sneeuwen vandaag en gister :o? Dus ik heb geluk dat m'n koelkast toevallig goed gevuld was, we kunnen wel een dag of 2 zonder supermarktbezoek denk ik

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:37

Vandaag 250km gereden met mijn Citroën c1 met all weather banden en dat ging prima. Dat mensen zich aanpassen dat zou veel schelen. Ik reed 70 op de snelweg zoals iedereen en dan zijn er vrachtwagens die je voorbij steken. Dan zoek je het echt. Hoofdwegen zijn best te doen en als je op de kleine weggetjes maar 10/u kan rijden doe je dat gewoon? :?

Wij mochten ook vroeger stoppen met werken maar ik wou vanavond gerust nog 15 km naar mijn vriend rijden, hij wou het zelf niet riskeren en ik vond het eerlijk gezegd beetje onzin. Rijstijl aanpassen en hoofdwegen opzoeken. Nu gaan rijden zonder all weather of winterbanden ja dan doe je het toch echt zelf :x

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:40

coldsummers schreef:
Jolliegirl schreef:
Veiligheid gaat zeker voor!
Dat levert vertraging op.

Maar de meeste bedrijven rijden wel gelukkig.

Ja dat is ook zo, gelukkig wel. Iedereen reed/rijdt hier super voorzichtig.
Ik reed naar huis en ik had een bumperklever, snap jij het? Met dit weer lekker even bumperkleven. :')

Dit! Dit dit dit dit. {:)-:(

Moest helaas vandaag ook werken, programma ingekort tot het hoognoodzakelijke met de Franse slag en om half 5 met 30-50 km/u naar huis. Goede set winterbanden en ik rij normaal al met bovengemiddeld veel afstand, maar nu dus even extra... Netjes in een rijtje van 4 mensen, allemaal even snel en allemaal ver genoeg van elkaar.

En dan kan je het nog zo goed en verantwoord doen, zit er TOCH iemand in een koekblikje op je bumper. Die vervolgens minimaal 3 kansen om er (op een in dezelfde mate besneeuwde rijstrook) voorbij te gaan niet pakt. {:)-:( {:)-:( Vouw jezelf even om een boom maar laat mij daarbuiten! Echt, dat soort mensen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:40

Shiloh schreef:
Weet je wat ondoordacht is? Niet gewoon zaterdag je boodschappen hebben gedaan met de weersvoorspelling en vandaag nog afhankelijk zijn van een supermarkt. En dan nog raar opkijken als die niet helemaal propje vol ligt.

Meestal mag ik je wel Jolliegirl. Maar vandaag vind ik je maar een arrogante *vul zelf maar in*.

Er zijn ook mensen die zaterdag en zondag werken en daarom een dag als vandaag boodschappen doen.
Dus over ondoordacht maar niet te spreken.

En in een ziekenhuis maar geen medicijnen brengen?
Ja die komen elke dag.
Niet erg als jij er ligt :P
Ook niet als er dan niet genoeg eten is, want ook dat gaat logischerwijs per dag, vers. Om genoeg te hebben.
De bakker brengt zo stapels kratten elke ochtend, elke dag.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 11-12-17 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:41

Ik zou wel moeten... Werk op een gesloten Jeugdzorg+ instelling. En de weg erna was eigenlijk prima te doen. Nu om 23 uur nog naar huis. Vond de paarden ijsvrij krijgen een grotere uitdaging vanmorgen :D.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:42

Ik zal wel moeten, heb het altijd gedaan. Maar heb het nu makkelijker laatste jaren woon ik bij stal in de buurt.

Met school en stage was ik afhankelijk van bussen dus dan skippte ik wel eens als ze niet rijden..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:44

bruintje123 schreef:
Shiloh schreef:

Er zijn ook mensen die zaterdag en zondag werken en daarom een dag als vandaag boodschappen doen.
Dus over ondoordacht maar niet te spreken

Dan doe je het vrijdag.

En dan nog. Een supermarkt kan in 1 dag niet volledig leeg zijn. Dan eet je eens een keer niet wat je op je boodschappenlijstje hebt staan omdat wat je wilt op is. Of je trekt je vriezer of voorraad kast eens leeg en improviseert. Echt. Er is geen enkele reden om in paniek te raken omdat er eens een dagje niet bevoorraad wordt. Nee. Zelfs niet voor een ziekenhuis.

En ik heb ook gewerkt in een ziekenhuis. Hun voorraad is echt wel wat groter dan 1 dag. Zo niet mogen ze zich heel heel diep gaan schamen. Er moeten geen mensen dood gaan omdat er een vrachtwagen niet aan komt. Dat zou wat zijn zeg! {:)-:(
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 11-12-17 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:45

HorseTopShop schreef:

Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Hoe komen mensen nu thuis of op het werk om een nachtdienst te gaan draaien?

Ik heb vandaag op kantoor gewerkt, terwijl ik makkelijk vanuit huis kan werken. Maar mijn collega's die van ver komen, konden daarom thuis werken.
Maar de collega's in de zorg moeten gewoon werken, immers zorg gaat altijd door. Net als brandweer, politie, beveiliging, zakelijke dienstverlening enz.
Mijn dochter gaat zo de nacht in, dat vind ik wel vervelend, de A15 is op het moment erg slecht. Verschillende vrachtauto's zijn geschaard, sommige af- en opritten zijn afgesloten.
Ik vond vanmiddag de vrachtwagens op de snelweg netjes rijden, dat viel me echt op +:)+
Hier om de hoek staat al een tijd een vrachtwagen in de wijk stil. Die kan een bocht niet maken, maar hij kan ook niet achteruit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:45

Ik ben gewoon gegaan, thuiswerken is bij mij ook geen optie (buitenschoolse opvang) maar mijn werk is dan ook maar 5 a 10 minuten lopen :+ normaal ga ik fietsen maar dat durfde ik niet aan. Ik was al onderuit gegaan met de fiets vanmiddag, was echt op een verraderlijk stuk waarop het totaal niet glad leek -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:48

Siloh, ga eens de echte wereld in. Een ziekenhuis heeft echt niet voor zoveel mensen eten over.
Echt kom op, hoe kom je erbij.
Misschien moet je er eens gaan werken.

En op vrijdag was niet bekend dat het vandaag zou sneeuwen. Het zou vandaag regenen namelijk.
En nee ik haal 1 keer in de week boodschappen en dan is er ook echt niets over. Ook niet in de vriezer.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:48

Ik moest om 14.30 beginnen maar ben om 12.30 al van huis vertrokken. Ik moet 40 km rijden om op mijn werk te komen en vond het redelijk te doen rond die tijd. Ik moet werken tot 23u en blijf slapen samen met de andere late diensten zodat we morgen veilig naar huis kunnen rijden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:50

bruintje123 schreef:
Siloh, ga eens de echte wereld in. Een ziekenhuis heeft echt niet voor zoveel mensen eten over.
Echt kom op, hoe kom je erbij.
Misschien moet je er eens gaan werken.

En op vrijdag was niet bekend dat het vandaag zou sneeuwen. Het zou vandaag regenen namelijk.
En nee ik haal 1 keer in de week boodschappen en dan is er ook echt niets over. Ook niet in de vriezer.

Lezen is moeilijk he. Ik heb gewerkt in een ziekenhuis. Een beetje ziekenhuis anticipeert op dit soort omstandigheden.

Tja. Dan pak je in de supermarkt iets uit een schap dat niet leeg is ipv wat je graag had gewilt maar op is. Ook een supermarkt is niet in 1 dag leeg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:51

Ach, ik zal deze discussie niet verder aangaan met je als je persoonlijk blijft.

Ik gaf MIJN mening.. De IK VIND versie..
Wie ben jij om dan te zeggen dat ik arrogant ben...
Dit vind ik jammer. :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:54

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:55

Nou dan werk ik niet bij een beetje ziekenhuis :D
Kan gewoon niet op zoveel mensen.
Nee dood gaan ze er niet aan, maar een fatsoenlijke maaltijd voorzetten ook niet.
Overigens heb ik nog nooit mee gemaakt dat die bedrijven niet komen leveren.
Dat soort mensen miept niet over sneeuw, die rijden gewoon.
Zoals verpleging en artsen ook gewoon komen.
Medicijnen gewoon dagelijks geleverd worden.
De uitvaart verzorging gewoon komt.
Oh wacht de ambulances zeiken ook niet :D
Alles draait gewoon door.

Daarnaast had ik wel gelezen, maar niet wat je had bijgevoegd.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 11-12-17 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:55

Jolliegirl schreef:
Ach, ik zal deze discussie niet verder aangaan met je als je persoonlijk blijft.

Ik gaf MIJN mening.. De IK VIND versie..
Wie ben jij om dan te zeggen dat ik arrogant ben...
Dit vind ik jammer. :)

Ja. Want iemand een zeikerd of aansteller noemen is natuurlijk heel anders. |o

Overigens. Heb ik ook alleen maar gezegd dat ik je arrogant VIND. Dat maakt blijkbaar nogal verschil.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 11-12-17 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:58

Ik heb vandaag ook gewoon gewerkt, 16 km verderop, niets aan de hand. De hele dag op mijn werk rondgefietst zonder glijden en de terugweg ging ook prima. Nu bij mijn vrijwilligerswerk (dierenambulance), daar ben ik ook rustig heen gereden. We mogen niets doen vanavond maar de telefoon moet wel beantwoord worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:59

Ik heb het idee dat mensen die zeggen dat het "aanstellerij" is om niet te rijden, waarschijnlijk uit een andere omgeving komen. :=

Het is hier namelijk écht NIET te doen. Zeker gisteren niet. Hoe langzaam en voorzichtig je ook rijdt, het is gewoon te gevaarlijk. En dan ben je misschien zelf wel een veilige rijder, maar je bent niet alleen op de weg. Dus als mensen het risico niet willen nemen (net zoals buschauffeurs het risico dragen over alle inzittenden!) vind ik dat heel begrijpelijk. :)

Nergens voor nodig om die mensen aanstellers te noemen (en zo is het ook niet nodig om verwijten te maken naar de mensen die wel kunnen rijden omdat er minder/geen sneeuw ligt)