Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ah wat gaaf. Mooi geworden. Dapper houtkacheltje. Waar laten jullie stookspul, water, enz. En hoe gaan jullie het doen. Campings, camperplaatsen? Ivm wc en douche en zo. Wel een hele belevenis
8nnemiek schreef:Klinkt hartstikke leuk! En zo’n kleine ruimte houd je natuurlijk gemakkelijk warm. Ik zou zelfs bang zijn dat de kachel niet laag genoeg gezet kan worden en het binnen 30 graden wordt. Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan het type kachel.
Je kan altijd kiezen voor een elektrische deken en de verwarming uit doen ‘s nachts. Die verbruiken zo’n 50 Watt en kunnen prima op de accu.
Eilish schreef:De huizenprijzen liggen ook hoog in Almere, dat heeft er misschien ook mee te maken.
Ik heb 4 december een workshop voor een kavelpaspoort bij de gemeente die de kavels verkoopt. Maar ik ben nog in gesprek of er nog een betere kavel voor mij is dan die ik nu toegewezen gekregen heb. Maar ik kan denk ik al wel grotendeels het kavelpaspoort maken zonder te weten waar de kavel precies komt te liggen.
En de gemeente wil in januari of februari de optieovereenkomsten vrijgeven, maar dan moet eerst het kavelpaspoort goedgekeurd zijn. En de kosten van het aanleggen van de voorzieningen moeten duidelijk zijn, dat moeten we als bewoners gezamelijk aanleggen.
Resistance schreef:Wat een enorm leuk topic!
Ik ben zelf momenteel voor mijn studie bezig met het ontwerpen van een "utopische samenleving", en die van mij en mijn teamgenote gaat over nomaden. Het is eigenlijk hartstikke onlogisch dat we in deze tijd nog op een vaste plek wonen om heel veel redenen (oorlogen, klimaatverandering, gewoon veel te duur), dus wij zoeken naar een manier waarop je je huis en vooral je thuis kan meenemen. We zijn dus bezig met het ontwerpen van een huis wat in iedere omstandigheid kan "overleven", en ook rond kan rijden en kan varen.Het is uiteraard een "fantasie"project, maar de resultaten zal ik hier zeker delen!
Overigens zijn m'n ouders momenteel een nieuw volkstuinhuisje aan het bouwen, wat eigenlijk ook een tiny home wordt. Wil ik ook best delen, als daar behoefte aan is.![]()
@Ballard_L
Wat ongelofelijk gaaf! Vanbinnen ziet het er ook echt veel groter uit dan vanaf buiten. Dat keukentje erin is ook echt gaaf!