Welke activity tracker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:01

Dat is inderdaad best gek. Lijkt wel alsof er ergens al een sterretje in zat en dat die doorgescheurd is ofzo. Bij Bol zijn ze heel coulant met dit soort dingen hoor, denk dat je gewoon gelijk een nieuwe opgestuurd krijgt.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:03

xFioon schreef:
[ [url=m/R73tyc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na 6 dagen ziet hij er dus zo uit :( probeer ze wel even te mailen, heb hem via Bol.com dus zal hun eerst even proberen

Zo, dat ziet er niet goed uit na 6 dagen ;(
Hopelijk krijg je een nieuwe!

Ik heb mijne inmiddels binnen, dus ga maar eens even testen hoe het allemaal werkt.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:10

Zo dat ziet er niet best uit! Ik ben benieuwd wat ze eraan gaan doen.

Vandaag gaan paardrijden met mijn charge 2. Is niet echt een goed idee := Ik ging erop met 6.000 stappen en kwam eraf met 12.000.. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of moet ik hem echt elke keer af doen met rijden?

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:18

Ik weet niet of het kan hoor (krijg de mijne morgen waarschijnlijk binnen), maar kan je via de app niet toevallig een sport toevoegen? Zeg maar iets hoor.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:40

Rawr schreef:
Iselda schreef:
Ik heb zojuist de Garmin Vivoactive HR besteld :D Na lang wikken en wegen. Hopelijk heeft deze alles wat ik wil!

Laat even weten hoe die bevalt. Hier heb ik ook de meeste interesse in qua functies. :j

Ik heb deze ook. Ondertussen een 3 maand denk ik. Ik ben hier erg tevreden van qua functies en gebruik.
Veel mensen blijken problemen te hebben met de registratie van trappen. Zelf merk ik hier niets van, maar, deze registreert pas trappen vanaf 15(?) treden, en je mag natuurlijk de leuning niet vast nemen met je activity tracker hand.
Stappen registreert die heel goed. Krijg ook vlot de meldingen van de gsm binnen (en is best handig om de gsm terug te vinden indien hij binnen het bereik ligt).
Het scherm is voor mij persoonlijk soms iets te gevoelig. Tijdens het zwemmen bijvoorbeeld, maar dan kijk ik er ook niet echt op. Maar het is wel eens voorgevallen dat ik tijdens een training op de hondenschool ineens de mediaspeler van de gsm opzette...
Synchroniseert over het algemeen goed met mijn gsm. In het begin enkele problemen na een update gehad, maar inmiddels is hier niets meer van te merken. Communicatie met Garmin klantensupport ivm dit probleem verliep ook vlot!

Bij mij heeft de waterdichtheid en de prijs toen de doorslag gegeven. Fitbit is wel mooier, maar niet waterdicht.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 07:06

tesseke schreef:
Rawr schreef:
Laat even weten hoe die bevalt. Hier heb ik ook de meeste interesse in qua functies. :j

Ik heb deze ook. Ondertussen een 3 maand denk ik. Ik ben hier erg tevreden van qua functies en gebruik.
Veel mensen blijken problemen te hebben met de registratie van trappen. Zelf merk ik hier niets van, maar, deze registreert pas trappen vanaf 15(?) treden, en je mag natuurlijk de leuning niet vast nemen met je activity tracker hand.
Stappen registreert die heel goed. Krijg ook vlot de meldingen van de gsm binnen (en is best handig om de gsm terug te vinden indien hij binnen het bereik ligt).
Het scherm is voor mij persoonlijk soms iets te gevoelig. Tijdens het zwemmen bijvoorbeeld, maar dan kijk ik er ook niet echt op. Maar het is wel eens voorgevallen dat ik tijdens een training op de hondenschool ineens de mediaspeler van de gsm opzette...
Synchroniseert over het algemeen goed met mijn gsm. In het begin enkele problemen na een update gehad, maar inmiddels is hier niets meer van te merken. Communicatie met Garmin klantensupport ivm dit probleem verliep ook vlot!

Bij mij heeft de waterdichtheid en de prijs toen de doorslag gegeven. Fitbit is wel mooier, maar niet waterdicht.

Ik ben tot nu toe ook zeer tevreden, maar moet er nog mee gaan sporten. Mega veel functies, vind t bijna bizar :')
Ik heb het idee dat hij veel stappen registreert die ik niet maak, heb hem om mijn linker pols en ik ben rechts. Maar kan niet echt iets vinden over dominante hand oid instellen, weet jij daar iets over ? Kun je het scherm niet vergrendelen dat soort dingen niet vergrendelen? Dat heb ik vannacht bijvoorbeeld wel gedaan, voordat ie allemaal gekke dingen doet.
Waterdicht, GPS en baantjes in 't zwemmen tellen is voor mij de doorslag geweest. Ik vind hem wel redelijk groot voor m'n pols, maar vind t niet echt storend, alleen met m'n jas een beetje. Wil er uiteindelijk wel een wat eleganter bandje bij kopen denk ik.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:07

Ik heb de fitbit charge 2 binnen. Nu nog kijken hoe alles werkt. Hij past wel perfect. Mooi ding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:11

Iselda: je kan je hand waar je je tracker aan draagt instellen via je gsm.
Scherm vergrendelen lukt denk ik niet. Ik heb het toch nog niet gevonden. Natuurlijk kan je wel altijd de blue tooth uitschakelen, maar dan krijg je ook geen meldingen binnen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:22

tesseke schreef:
Iselda: je kan je hand waar je je tracker aan draagt instellen via je gsm.
Scherm vergrendelen lukt denk ik niet. Ik heb het toch nog niet gevonden. Natuurlijk kan je wel altijd de blue tooth uitschakelen, maar dan krijg je ook geen meldingen binnen.

Als je de rechter knop ingedrukt houdt, kun je dan niet scherm vergrendelen?
Ik heb idd wel de arm ingesteld, maar ben erachter dat de stappen redelijk klopt, had t vergeleken met telefoon (al is dat misschien ook niet helemaal betrouwbaar)..

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:24

Ik heb geen rechterknop. Ik heb ook maar de simpele versie zonder GPS. Wou er niet te veel geld aan uitgeven.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:30

Iselda schreef:
tesseke schreef:

Ik ben tot nu toe ook zeer tevreden, maar moet er nog mee gaan sporten. Mega veel functies, vind t bijna bizar :')
Ik heb het idee dat hij veel stappen registreert die ik niet maak, heb hem om mijn linker pols en ik ben rechts. Maar kan niet echt iets vinden over dominante hand oid instellen, weet jij daar iets over ? Kun je het scherm niet vergrendelen dat soort dingen niet vergrendelen? Dat heb ik vannacht bijvoorbeeld wel gedaan, voordat ie allemaal gekke dingen doet.
Waterdicht, GPS en baantjes in 't zwemmen tellen is voor mij de doorslag geweest. Ik vind hem wel redelijk groot voor m'n pols, maar vind t niet echt storend, alleen met m'n jas een beetje. Wil er uiteindelijk wel een wat eleganter bandje bij kopen denk ik.

Bedankt voor de feedback dames, ik neem het mee in mijn beslissing. :j

Ik zit nog een beetje in m'n hoofd dat ik mijn telefoon niet meer mee wil nemen maar de muziek vanaf smartwatch via bluetooth naar oordopjes wil laten sturen maar jemig dat wordt met elkaar wel écht duur. ;(

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:04

Tesseke: Dan is dat misschien het verschil.
Rawr: de tomtom spark 3 cardio en music misschien? Of de tomtom spark cardio en music? De laatst genoemde is goedkoper, aangezien dat een oudere versie is. Die kunnen allebei 500 nummers erop.
Ik vind het tot nu toe niet storend dat ik m'n telefoon er bij moet hebben, kan in m'n zak zitten of in een sport armband; maar kan 'm volledig bedienen vanaf m'n horloge (pauze/play,harder/zachter, volgend/vorig nummer).
Succes met je keuze!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:07

Rawr, hoe breed is je pols? Ik had de Tomtom gekregen met muziek functie, maar was voor mij te groot. Ik vond het verder een mooi ding. Heb je minimaal 15cm, denk ik dat het veel beter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:17

Ik ben op zoek naar een sporthorloge, misschien kunnen jullie mij helpen.
Mijn "eisen":
- liefst 1 die ik de hele dag om kan houden
- met gps
- met hartslagsensor
- prijs max €200
- als ik aan het hardlopen ben zie ik graag hoe hard en hoe ver ik ren.

Ik dacht zelf aan een Tomtom runner 2 cardio, maar misschien hebben jullie nog een goed idee?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:43

Jippie, ik heb mijn Polar a360 ook :D
Op 5 min helemaal gesynchroniseerd dus nu wat uitproberen. Enige wat ik toch niet goed durf is douchen ermee. Iemand die me kan overhalen om het gewoon te doen? :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:54

Wat voor telefoon heb jij? Ik krijg dat niet voor elkaar, maar heb een S4 mini, dus denk dat die te oud is?

Ik douche nooit met een horloge, maar waterdicht is waterdicht en anders garantie. Wel echt je laadklepje goed sluiten!!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:56

Ik heb een Huawei Honor 7, vrij nieuwe telefoon dus dat kan inderdaad wel..

Op het klepje ga ik letten, goede inderdaad van die garantie!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:03

Wel, ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met m'n Polar! Hij is wel degelijk waterdicht :+, zit goed om de pols, weegt niks en tot nu toe zijn de registraties ook vrij nauwkeurig :) Nu verder nog eens uitpuzzelen wat ik er nog allemaal mee kan haha!

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:46

ik ben ook een beetje aan het rond kijken voor een activity tracker. Maar ik heb dus echt geen idee welke goed is en welke niet. Wat vinden jullie nu een goede en aan welke prijsklasse moet ik minimaal denken? Ik zie bijvoorbeeld ook de Medisana MX3 Activity Tracker + 3 Polsbanden voorbij komen voor € 42,95 is dat wat of moet ik echt aan naar de duurdere producten kijken? Ik wil graag mn stappentellen, mijn slaap bij houden en als hij ook mijn sport kan bijhouden en als wekker kan werken zou het mooi zijn maar dat hoeft niet perse.

https://www.fonq.nl/product/medisana-mx ... en/155800/

oja. ik heb trouwens echt hele dunne polsen. Krijg ik hier nog problemen mee of passen ze ook om echt kleine polsen.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:31

Ik heb nu een week de fitbit charge 2 en die bevalt echt heel goed. Past ook perfect en je voelt hem bijna niet zitten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:44

_kimm meet je pols eens achter je botje. Ik heb maar 14cm en had er wel moeite mee. Heb de eerste, een tomtom teruggestuurd. Nu de polar a360 en die zit goed. Maar had geen mm groter klokje mogen hebben. Gaat echt om het klokje die te groot is. Bandjes kunnen strak genoeg

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:10

Ik kom inderdaad ook op de 14cm dus ik ben bang dat het lastig wordt. De meeste waarop de tijd aangeduid wordt tonen wel heel grof voor mijn polsen. Ik heb nu mijn oog laten vallen op de fitbit flex2 omdat die zo mooi smal is. Ik twijfel alleen of die gaat passen

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:47

Ik heb de charge 2 en past perfect op smalle pols.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:48

Dan ga ik de gok nemen en hem bestellen en dan maar duimen dat hij past

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:25

Iemand een idee in hoeverre het je resultaten beïnvloed als je de tracker om je dominante pols doet?

Ik ben zelf linkshandig (doe wel heel veel rechts) maar heb op mijn rechterpols een stuk uitstekend bot door een breuk en na 2 dagen dragen heb ik daar dus een fikse blauwe plek op staan.
Nu heb ik hem sinds vanochtend aan mijn linkerpols en daar voel ik hem veel minder zitten. Rechts was ik altijd bezig hem losser en vaster te doen omdat hij niet goed zat.

Ik heb uiteraard ingesteld dat ik hem nu om mijn linkerpols draag :)

Help? :P